Çiftlik Bankın Patlaması..

Katılım
21 Mar 2006
Mesajlar
145
Motosikleti
Pcx
İnsanoglunun en buyuk zaafı.
Çabasız ya da çok az bir çabayla çok daha fazlasına kavuşmak 😊
Bu zaaf yüzünden cennetten kovulduk 😉
Burada bile karşınıza çıkıyor.
Çünkü motorcu adam rüzgar yemeyi, gezmeyi, yemeyi içmeyi, eğlenmeyi şiar edinmiş, fazla kafası basmayan,
elindeki motoru satarak nakit getirebilecek potansiyel inek.
Sizi türev piyasalara, ürünlere çekmeye çalışanlara karşı dikkatli olun.
Unutmayın burada herkes bir "takma" ad 😊
Kimse çok " kazandığı " bir ortama babasının oğlunu bile çağırmaz.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Devlet kaç kez kapılarına dayandı , kaç kezde uyarı yaptı , tehlikeli bi oluşum para yatırmayın diyerek . Ama para yatıranlardan biri o zamanlar "oo baksana devlet denetledi bişey bulamadı kardo , sıkıntı olmaz " diyodu.Demekki adamlar işi kılıfına uydurup cukkaladıkları parayla kaçtı. Devlet her vatandaşının başına 1 polis 1 mali müşavir 1 doktor atayacak değil ya , 150 kere söylendi telefondan kendini polis olarak tanıtanlara itibar etmeyin diye yinede profesörler para kaptırdı .
Hiç mazeret değil. Böyle olacağını buradaki insanlar biliyordu da devlet mi bilmiyordu? İsteseler bal gibi soruşturur, icabında mevzuatı düzenler, yine engel olurlardı. Besbelli ki umurlarında degildi. İşlerine gelince köşe yazısından suç uydurup gazetecileri içeri atmasını biliyorlar ama.
 
Katılım
3 Ara 2011
Mesajlar
892
Dün sabah size paranızı geri alacağım diyen bi adama 1600 kişi 500tl kaptırmış haber doğruysa.
Bu ülkede bu kadar kolay zengin olmak varken biz halen maaşla çalışıyoruz ya asıl kerizlik bizde herhalde :queen:
 
Katılım
13 May 2017
Mesajlar
1,702
Dün sabah size paranızı geri alacağım diyen bi adama 1600 kişi 500tl kaptırmış haber doğruysa.
Bu ülkede bu kadar kolay zengin olmak varken biz halen maaşla çalışıyoruz ya asıl kerizlik bizde herhalde :queen:

Binlerce lira kayıp ettikten sonra azıcık umut gösteren her elemanın kucağına atlayacaklar napsinlar
 
Katılım
17 Ocak 2016
Mesajlar
636
Şmdi bu çiftlik bankın olayı çiftçilere somut, gerçek mallarını sattırıp internetten sanal inek sağarak para kazanmalarını vaad eden oluşum mu?
 
Katılım
7 Mar 2006
Mesajlar
660
Şmdi bu çiftlik bankın olayı çiftçilere somut, gerçek mallarını sattırıp internetten sanal inek sağarak para kazanmalarını vaad eden oluşum mu?

Çiftçi ol veya olma, sen bize para gönder biz senin yerine çiftlik işletelim diyen bir mantık.

Bundan 5 sene önce bir öğretmen arkadaşım da bana ballandıra ballandıra "süt bank" ı anlatıyordu. Benim adıma inek alıyorlarmış da, 6 aydan sonra her gün 30 litre süt parası hesabıma yatıyormuş da, 2 sene sonra buzağı oluyormuş da ama her zaman inek benimmiş. Satılmasını istersem para direkt hesabıma geçiyormuş... O zamana yanlış hatırlamıyorsam 20000 birikmişim var dedi arkadadş. Onu yatıracaktı. 1 sene sonra ayrıldı okuldan. Şimdi parayı kaptırmış mıdır kaptırmamış mıdır bilemedim. :farao:
 
Katılım
14 Ocak 2008
Mesajlar
4,154
bu konu "millet enayi" söylemi ile açıklanabilecek kadar basit olduğuna katılmıyorum.

katılımcıların çoğunluğu;
mevcut şartları ile istedikleri hayata ulaşabileceklerini düşünmüyorlar,
kapitalizmin kendilerine koyduğu hedeflere ulaşmalarındaki imkansızlık sistemin açığını bilenler tarafından gayet güzel biçimde kullanılınca da muhakeme yeteneklerini aşan bir durumda kalıyorlar ve kolay olanı seçiyorlar.

genel olarak kültür de belli,
katılımcıların çoğunun etik ile bir ilgileri olduğunu düşünmüyorum,
zira bu tarz bir konuya katılımcı olmaları,
yani göz göre göre böyle bir dolandırıcılığa konu olmaları aynı dolandırıcılığı yapmakta beis görmedikleri sonucuna da ulaştırabiliyor,

yani güçsüzü ez güçlüye biat et.
zaten memleketin içerisinde bulunduğu güç dengeleri uzun zamandır bu motto üzerine kurulu.

sebebin enayilikten ziyade ahlaksızlık olduğunu düşünüyorum,
ve bu ahlaksızlık bu konunun içerisindeki herkesin ortak paydası.
 
Katılım
11 Eyl 2012
Mesajlar
3,105
10-15 sene önceydi galiba, bir muhasebeci arkadaş heyecanla geldi, çok iyi bir iş yakaladığını, 10-15 dk ayırmamı istedi, randevu istiyor, niye dedim, kaset dinletecem dedi (O zaman kasetler var), e arabada dinlesem ? Yok olmaz konsantrasyonun bozulur. Boşver dedim dedim, atlatamadım, iyi ver evde dinlerim dedim. Kasette amerikan şiveli bir vatandaş bir saadet zincirini anlatıyor, ama ne ikna edici bir konuşma, peee. Neyse, verdik adama kaseti, almayalım sağ ol dedik, bir bozuldu bir bozuldu. İşte 5 kişiyi sisteme katarsan para geliyor falan, bunlarda en sona kalan garibanlar, ellerinde patlamış. Sonra TV'lere falan çıktıydı bu iş, çok adam tokatlamışlar. Hep aynı hikayeler.
 
Katılım
14 Eki 2005
Mesajlar
1,405
Motosikleti
2013 Honda Cbf150
bu konu "millet enayi" söylemi ile açıklanabilecek kadar basit olduğuna katılmıyorum.

katılımcıların çoğunluğu;
mevcut şartları ile istedikleri hayata ulaşabileceklerini düşünmüyorlar,
kapitalizmin kendilerine koyduğu hedeflere ulaşmalarındaki imkansızlık sistemin açığını bilenler tarafından gayet güzel biçimde kullanılınca da muhakeme yeteneklerini aşan bir durumda kalıyorlar ve kolay olanı seçiyorlar.

genel olarak kültür de belli,
katılımcıların çoğunun etik ile bir ilgileri olduğunu düşünmüyorum,
zira bu tarz bir konuya katılımcı olmaları,
yani göz göre göre böyle bir dolandırıcılığa konu olmaları aynı dolandırıcılığı yapmakta beis görmedikleri sonucuna da ulaştırabiliyor,

yani güçsüzü ez güçlüye biat et.
zaten memleketin içerisinde bulunduğu güç dengeleri uzun zamandır bu motto üzerine kurulu.

sebebin enayilikten ziyade ahlaksızlık olduğunu düşünüyorum,
ve bu ahlaksızlık bu konunun içerisindeki herkesin ortak paydası.

Benim tanıdıklarımın hepsi muhafazakar, ahlak konusunda mastır yapmış kişiler. (dışardan öyle görüyorum)
2.500 lira maaş alan adama 1.500 lira taksitle ev satan sistemi tartışmak lazım.
 
Katılım
14 Ocak 2008
Mesajlar
4,154
muhafazakarlığın içerdiği ahlakın kendi mesajımda belirttiğim ahlak,
daha doğrusu etik kavramı ile uyuşmadığını beirteyim,

muhafazakarlık gündelik dil içerisinde her ne kadar belirli bir kitleyi tanımlamak için kullanılıyor olsa da ,
esas itibari ile "geleneksel sosyal etmenlerin muhafaza edilmesini destekleyen politik ve sosyal felsefedir" tanımlaması var.
yani kelimenin manası ile anlamı farklı.

muhafazakarların (gündelik dil içerisindeki anlamı ile) ahlak konusunda ne yaptıklarını tartışmak konuyla ilgili olsa da konuyu esasından uzaklaştıracaktır.
farklı ve konuyla çok ilgisi olmayan

ahlak, coğrafi bir kavram olmakal beraber etik ile arasındaki farkın da bilinmesi gerekir.

konuya tabi olan dolandırıldığını iddia eden kişilerin düştüğü durumu;
kombassan,
fıdıl,
cübbeli,
gibi tamamen muhafazakarların üzerine oynayanlar ile bir farkı yok.

genel kültürün, muhakeme yeteneğinin, dünya ile olan bağın bu kadar bilinçli şekilde zedelenmesinin sonuçlarından göze çarpanlar.
 
Katılım
13 Haz 2016
Mesajlar
4,216
bu konu "millet enayi" söylemi ile açıklanabilecek kadar basit olduğuna katılmıyorum.

katılımcıların çoğunluğu;
mevcut şartları ile istedikleri hayata ulaşabileceklerini düşünmüyorlar,
kapitalizmin kendilerine koyduğu hedeflere ulaşmalarındaki imkansızlık sistemin açığını bilenler tarafından gayet güzel biçimde kullanılınca da muhakeme yeteneklerini aşan bir durumda kalıyorlar ve kolay olanı seçiyorlar.


Olayı a dan z ye açıklayan yorum bu olmuş.
 
Katılım
15 Nis 2012
Mesajlar
86
Çiftlik bank hakkında en ufak bir fikrim yok, okuyup zamanımı da israf etmeyeceğim. Sadece o çocuğun fotoğrafını gördüm, ona güvenip para yatıran varsa o o arkadaşlara diyeceğim yok :)
 

**

Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
9 Ocak 2018
Mesajlar
82
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
neler kaçırmışım


 
Katılım
5 Tem 2015
Mesajlar
3,027
maliyetler çok yüksek, kar marjı düşük panpa. sadece buzağı para ediyor.

Hocam benim olayım farklı, adam gibi yağda yumurta yemek istiyorum artık. Yoksa Hayvancılık hiçbir türlü kar etmiyor şu an. Babam rahatsızlanmasaydı bırakmazdık zaten...

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:12 ----------

Olayın nasıl patladığı ve bu seviyeye ulaştığı aham da bu videoda...

https://www.youtube.com/watch?v=H867fOt60lE&feature=youtu.be&t=40s
 
Katılım
13 May 2017
Mesajlar
1,702
Hocam benim olayım farklı, adam gibi yağda yumurta yemek istiyorum artık. Yoksa Hayvancılık hiçbir türlü kar etmiyor şu an. Babam rahatsızlanmasaydı bırakmazdık zaten...

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:12 ----------

Olayın nasıl patladığı ve bu seviyeye ulaştığı aham da bu videoda...

https://www.youtube.com/watch?v=H867fOt60lE&feature=youtu.be&t=40s

Hayvancılık nasıl lar etmiyor hacı burada az parası olan 2-3 tane almaya bakıyor
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst