- Katılım
- 27 Tem 2006
- Mesajlar
- 6,290
- Konu Yazar
- #21
ne zaman ıstersen her zaman beklerım,
kısmetse yeni dükana inş...
artık brası ufak gelmeye başladı...
kısmetse yeni dükana inş...
artık brası ufak gelmeye başladı...
Elinize sağlık :cat:
Egz. Zincirinin marka-model bilgisini alabilir miyim? Yada en azından 3x4 yada 2x3 sıralı mı onu söyleyebilirseniz de çok memnun kalırım (plaka sayısı, 4dışarda-3içerde yada 3dışarda-2içerde)![]()
hocam şimdide eksantirik zinciri koptu ve debriyaj balatalarını değiştiricem fakat 22 değil 24 var debriyajda ve normal açma yonünde açılmıyor ters pasomu acaba değilse dahada sıkmak istemiyorum yada açılmasının bir püf noktası var mıdır lokmayla açıyorum bu arada.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:02 ----------
Did marka aldım japon 45 tl bugün
hocam şimdide eksantirik zinciri koptu ve debriyaj balatalarını değiştiricem fakat 22 değil 24 var debriyajda ve normal açma yonünde açılmıyor ters pasomu acaba değilse dahada sıkmak istemiyorum yada açılmasının bir püf noktası var mıdır lokmayla açıyorum bu arada.
Hen hayırlı olsun hem de geçmiş olsun diyeyim ozaman. Bana DID marka zincirin üzerinde yazan kod-harf vs, vs, ne varsa buraya yazabilir misin acaba ? Bir de nereden aldın ?
17x126 did sca-0412Asdh silent chain hocam
Arkadaşlar Bu Seferde CBF VE CBX 250 model HONDA'nın eksantrik zincir değişimi ile karşınızdayım,
Hatta aynı işlem CBF 250 DEBRİYAJ BALATA DEĞİŞİMİ olarakta bakılabilir,,,
ilk önce depoyu yan kapakları söküyoruz,
motorun üst kapağını söküyoruz...
zaten 3 adet M6 yani 10 luk somun tutmakta...
[url]http://img202.imageshack.us/img202/8317/08122011002.jpg[/URL]
Uploaded with ImageShack.us
eksantrik üst gergisini söküyoruz,
bunları yaparken sentesine ve ince ayrıntılar olarak dikkatli söküyoruz aynı şekılde toplanacak,,,
[url]http://img51.imageshack.us/img51/3285/08122011003.jpg[/URL]
Uploaded with ImageShack.us
üst kapakla işimiz bitti şimdilik,
debriyaj kapağındaki yağ devirdaim borularını söküyoruz,
[url]http://img31.imageshack.us/img31/5660/08122011005.jpg[/URL]
Uploaded with ImageShack.us
debriyaj kapak etrafındaki M6 yani 8 numaralı anahtarla sökülebilen kapak bağlantı civatalarını söküyoruz...
[url]http://img7.imageshack.us/img7/9615/08122011006.jpg[/URL]
Uploaded with ImageShack.us
debriyaj balataları önümüzde,
[url]http://img11.imageshack.us/img11/4384/08122011007.jpg[/URL]
Uploaded with ImageShack.us
şimdi yayları bağlayan M6 yani 10 anahtarla sıkılı cıvataları söküyoruz...
[url]http://img13.imageshack.us/img13/2379/08122011008.jpg[/URL]
Uploaded with ImageShack.us
[url]http://img502.imageshack.us/img502/6691/08122011009.jpg[/URL]
Uploaded with ImageShack.us
debriyaj tasını bağlayan somunu 22 numaralı anahtar ile söküyoruz...
[url]http://img577.imageshack.us/img577/1361/08122011010.jpg[/URL]
Uploaded with ImageShack.us
tası söktükten sonra işlem zincir çevresine geçiyor...
[url]http://img337.imageshack.us/img337/8721/08122011011.jpg[/URL]
Uploaded with ImageShack.us
şimdiki işlem zincir dişlisini sıkmış olan yine 22 numaralı anahtar ile sökülmesi hgereken somun sökülüyor...
[url]http://img440.imageshack.us/img440/8350/08122011012.jpg[/URL]
Uploaded with ImageShack.us
kranktan tahrik alan yağ pompası dişlisini söküyoruz,
bu dişlinin karşılığı olan yağ pompa dişlisinin yeri belirgin zaten yanlış sökme veya takkma dibi bi ihtimal yok,
bu dişlide sente yuvası bulunmaktadır,
yanlış takulması imkansız gibi bişiy dikkat edilmesinde fayda vardır...
[url]http://img577.imageshack.us/img577/4871/08122011013.jpg[/URL]
Uploaded with ImageShack.us
eksantrik gergisinide söküyoruz ve eksantrik dişlisi ve zinciri çıkabilecek duruma gelıyor ve değiştiriyoruz...
[url]http://img844.imageshack.us/img844/4160/08122011016.jpg[/URL]
Uploaded with ImageShack.us
[url]http://img823.imageshack.us/img823/8594/08122011017.jpg[/URL]
Uploaded with ImageShack.us
işaretli yer dişlinin sente yuvasıdır,
yanlış takılma ihtimali çok düşük fakat yınede dikkat edilmelidir,
boş kısımlar yanı yuva kısımları üst üste denk getirilmelidir...
[url]http://img707.imageshack.us/img707/3530/08122011015.jpg[/URL]
Uploaded with ImageShack.us
işte yağ pompasına hareket veren krank dişlisi ve sente yuvası...
[url]http://img812.imageshack.us/img812/8043/08122011014.jpg[/URL]
Uploaded with ImageShack.us
eksantrik zincir dişlisi ve sente yuvası,
[url]http://img831.imageshack.us/img831/6034/08122011019.jpg[/URL]
Uploaded with ImageShack.us
Eski ve yeni eksantrik dişlisi,,,
63 baklalı paletli sisten CBF 250,,,CBX 250 TWİSTER EKSANTRİK ZİNCİRİ,,,
[url]http://img847.imageshack.us/img847/2047/08122011018.jpg[/URL]
Uploaded with ImageShack.us
Evet Alttarafı söktüğümüz gibi geriye topluyoruz dilerseniz bu işlemi yaparken eskimiş ise debriyaj balatanızıda değiştirebilirsiniz,,,,
alt kapakta işimiz bitiyor ve kapatıyoruz,
tekrar eksantrik sente işlemine geçiyoruz bu kısım en önemli kısım,
yanlış bi işlemde subaplar eğilir ve maliyetiniz iki katına çıkarak pek çok sıkıntılar doğurabilir,
Çok Dikkat Bu Kısıma...
VOLANT ÜZERİNDEKİ T HARFİ İŞARETİNDE OLMALIDIR,
PİSTON ÜST ÖLÜ NOKTADA OLUR ZATEN,
EKSANTRİKLER TAVŞAN KULAĞI BİÇİMİNDE OLMALIDIR,
İN--EX İŞARETLERİ BİRBİRİNE TEĞET OLMALIDIR...
noktalı kısımlar üstte olmalıdır sente işleminde,,,
[url]http://img580.imageshack.us/img580/9045/08122011023.jpg[/URL]
Uploaded with ImageShack.us
[url]http://img820.imageshack.us/img820/2880/08122011021.jpg[/URL]
Uploaded with ImageShack.us
[url]http://img832.imageshack.us/img832/3273/08122011004j.jpg[/URL]
Uploaded with ImageShack.us
[url]http://img404.imageshack.us/img404/4099/08122011022.jpg[/URL]
Uploaded with ImageShack.us
HERŞEYİN DOĞRU OLDUĞUNU 3...5 DEFA KONTROL EDİN VE herşey yolunda gözüküyor ise motorunuzu toparlamaya başlayabilirsiniz)))
bu arada eksantrik zincir gergisi en son takılır onu takmadan motora marş yapmayın,,,,
Gemiş Olsun))
Resimler Kalitesiz olabilir,
Cep TEL İle çekilmiştir,
yağlı ellerle anca bu kadar oluyor))