cbf 150de ilk çalıştırma çilesi

Katılım
19 Kas 2006
Mesajlar
800
arkadaşlar bu sorun sadece bendemi bilmiyorum çünkü maraşta sadece 2 adet bizim motordan var ötekini daha bulamadım neyse sadede gelelim motor sabahları çalışırken beni kanser ediyor buji temizliği hava filitresi benzin filitresi vs... yapıldı ama zor çalışmasını engelleyemedik motor sıcakken sorun yok ama hele hava soğuk ve 3-4 gün çalışmadıysa en az 2-3 dak durmadan marşa basmak zorunda kalıyorum konuyla ilgili yorumlarınızı ve yardımlarınızı rica ediyorum.
 
Katılım
19 Kas 2006
Mesajlar
800
kullanmaz olurmuyum hemde her konumda denedim sonuç aynı

acaba kmnin düşük olmasının 2000kmde ilk çalıştırmayla bir alakası varmı km arttıkça sorun azalırmı acaba
 
Son düzenleme:
Katılım
27 Haz 2006
Mesajlar
789
kullanmaz olurmuyum hemde her konumda denedim sonuç aynı

acaba kmnin düşük olmasının 2000kmde ilk çalıştırmayla bir alakası varmı km arttıkça sorun azalırmı acaba


km ile alakası yok.bir hafta 10 gün çalıştırmadığın zaman hemen hemen tüm motorlar yapar bunu.ben buna çok rastladım.ama öyle büyük sorun olmaz.2-3 dakika uzun bir zaman.2 3 ay sonra ne yapacak acaba?
 
Katılım
10 Haz 2006
Mesajlar
6,542
Orasını bilmiyorum fakat ben istanbulda en soğuk havada bile jigleyi çekip çeyrek gaz vererek motoru çalıştırabiliyordum... Fakat gaz vermezsen çalışmıyor.

Yanlış anlamayın cbr'ı değil cbf'i...
 
Son düzenleme:
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
ben yaşamadım...8 gün yattı motorum ilk çalıştırmayı jiklesiz aldı...8500 deyim no problema...
 
Katılım
20 Mar 2006
Mesajlar
677
benım motorum 20gun yattı jıkleyı cektım tek marsta calıstı cınlı olmasına ragmen.bu lafım cınlılerı sevmeyenlere:)
 
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
2,748
benim motor en fazla 12 saat yatmıştır sanırım ama sebep aküden kaynaklanabilir
 
Katılım
11 Mar 2007
Mesajlar
830
bende uzun süre beklediği durumlarda aynı sorunu yaşıyordum sonra motorun ışık düzeneğini off a getiirip çalıştırdığımda daha kolay çalışıtığını gördüm artık önce çalıştırıp farları sonra yakıyorum yoksa akü ilk aşamada yetişemiyor sanırım.
 
Katılım
4 Ocak 2007
Mesajlar
725
walla bndeki cin motor 1 ay yatmisti 4 basmaya almisti ki senin cbf in bu durumda rahat almamasi cok garip bu motorlarda elektronik atesleme war acaba motorun atesleme beyni atesleme surelerinimi duzensiz yapior bence bunu bi sor servise derim...
 
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
20,993
Motosikleti
Forza250-cygnusL
cbf 150de ilk çalıştırma çilesi - Bugün, 21:32 PM

arkadaşlar bu sorun sadece bendemi bilmiyorum çünkü maraşta sadece 2 adet bizim motordan var ötekini daha bulamadım neyse sadede gelelim motor sabahları çalışırken beni kanser ediyor buji temizliği hava filitresi benzin filitresi vs... yapıldı ama zor çalışmasını engelleyemedik motor sıcakken sorun yok ama hele hava soğuk ve 3-4 gün çalışmadıysa en az 2-3 dak durmadan marşa basmak zorunda kalıyorum konuyla ilgili yorumlarınızı ve yardımlarınızı rica ediyorum.



ilk çalıştırma sorun diilde İşallah son çalıştırma olmasın?......:)

bir ayarsızlık vardır.......
 
Katılım
10 Ara 2006
Mesajlar
1,444
Kışın 25 gün hiç çalıştırmadan garajda durdu ve soğuk havada 3 ya da 4. marşta çalıştı. Tabii jikle açık elim gazda. Şu anda (Yaz mevsimi) kimi zaman jiklesiz 2 ya da 3.marşta, jikle ile ise ilk marşta çalışıyor. Bu alet ilk çalıştırmada jikle açık da olsa eliniz gazda ve gaz vererek çalışır unutmayın. Servisinizle konuşun bir sorun olabilir. Bu motorda ilk çalıştırma sorunu yok. Sıfır alınca rölantisi düşük oluyor onu da servis rodajda ayarlıyor, hatta ben kendim söylemiştim artırın diye. İyice ısındıktan sonra stop filan da etmiyor, gün içinde 2 - 3 saatlik beklemelerden sonra hep tek marşta çalışıyor.

kullanmaz olurmuyum hemde her konumda denedim sonuç aynı

acaba kmnin düşük olmasının 2000kmde ilk çalıştırmayla bir alakası varmı km arttıkça sorun azalırmı acaba

Bu işin km artması ile alakası yok. Ama sık kullanımla var. bir hafta kullanmayınca 2 - 3 marş istiyor. 2 Günde bir kullanınca tek marşta alıyor.

Ayrıca 2 marş arasında en az 10 sn bekle, çalışmıyor diye habire marşa basma, akü biter.
 
Son düzenleme:
Katılım
4 Eyl 2007
Mesajlar
7
selam..motorunu çalıştırmak için için ilk önce sağ koldaki emniyet düğmesinin kapalı olup olmadığına bak o açıksa değil iki dakika ömür boyu marşa bassan çalışmaz..bu arada o düğmeyide açık bırakma..servis bana o düğmenin açıkken aküyü bitirebileceğini söylemişti...

gelelim ikinciye....motorun vitesteyse ve sen debriyajı çekmedisen bırak çalışmayı motorda tık sesi dahi duymazsın...

gelelim üçüncüye...selenin altında hava filtre kısmı vardır oraya bez falan koyma..filtre önünü kapar hava alamaz ve motor çalışmaz yada çok çok zor çalışır..

gelelim dördüncüye motoru çalıştırmak için yukarda anlattıklarıma dikkat ettikten sonra motoru boşta konumuna alırsın...jigleyi sonuna kadar çekersin..sonra gaz kolunu yarım yada tam çevirip marşa basarsın..ilk seferde alacaktır almazsa 2 saniye kadar bir daha basarsın ve motor çalışır ondan sonra motoru bağırtmadan yaklaşık o konumda bi 20 30 saniye gaz verirsin motor ısınır sonra jigleyi eski haline çeviripyola devam edersin..

son olarak benzin aldığın yere dikkat et...suyu fazla kaçırmışlarsa motorun zaten anormal çalışır farkedersin..o durumda depoyu boşalt ve temiz benzin koy..sonra da bir daha oradan alma..

ancak benim zannımca senin motorun selesinin altında bez var ve o çalışmasını engelliyor..çünkü herşeyi temiz demişsin..bence sorun o sen selenin altına bir bak derim...ayrıca motorun altında ucu kapalı motor havalandırma borusu vardır..arada bir o kapağı aç..içine dolan bir şeyler varsa o da akar gider...

son olarak...marşa 2 dakika falan basılmaz...hem aküyü yersin hem marş motorunu...en fazla 2 saniye bu da yeterlidir zaten...umarım yardımım dokunur..
 
Katılım
1 Haz 2007
Mesajlar
263
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
arkadaşım hava ayarı fazla acık olabilir. Hava ayarına bakmanı öneririm..
 
Katılım
3 Eki 2006
Mesajlar
2,606
Kışın 25 gün hiç çalıştırmadan garajda durdu ve soğuk havada 3 ya da 4. marşta çalıştı. Tabii jikle açık elim gazda. Şu anda (Yaz mevsimi) kimi zaman jiklesiz 2 ya da 3.marşta, jikle ile ise ilk marşta çalışıyor. Bu alet ilk çalıştırmada jikle açık da olsa eliniz gazda ve gaz vererek çalışır unutmayın. Servisinizle konuşun bir sorun olabilir. Bu motorda ilk çalıştırma sorunu yok. Sıfır alınca rölantisi düşük oluyor onu da servis rodajda ayarlıyor, hatta ben kendim söylemiştim artırın diye. İyice ısındıktan sonra stop filan da etmiyor, gün içinde 2 - 3 saatlik beklemelerden sonra hep tek marşta çalışıyor.



Bu işin km artması ile alakası yok. Ama sık kullanımla var. bir hafta kullanmayınca 2 - 3 marş istiyor. 2 Günde bir kullanınca tek marşta alıyor.

Ayrıca 2 marş arasında en az 10 sn bekle, çalışmıyor diye habire marşa basma, akü biter.

evet bende cloudda katılıyorum.Sabahları çalıştırken jigle açık olacak ve eliniz gaz kolunda olucak.Eğer rolanti kendi halinde çalıştırıyım diyorsanız çalışmıyor istop ediyor.Biraz ısınması gerekiyor.Benim merak ettiğim konu ısınmasını yolda yapabilirmiyiz?:silent:Yani jigle çekili olmadan yüksek gazla giderkende ısınmasını sağlasak hem yol almış oluruz ne dersiniz.:) Sakıncalı olma ihtimali yüksek gerçi:silent:
not:Başka arkadaşda bahsetmiş SELE altına sakın ola bez falan koyma hava girişini engelleiyo olabilirsin:bir arkadaşda aynı hatayı yapmışdı ve motoru çalıştıramıyordu :)
 
Son düzenleme:
Katılım
10 Haz 2006
Mesajlar
6,542
erdo2002
Yüksek gazla gitmek demek -eğer doğru anladıysam- yüksek devir çevirmek demek , bu da soğuk motora zarar veren en önemli sebeplerin arasında gelir.
 
Katılım
14 Nis 2006
Mesajlar
191
arkadaşlar ben bu motoru beğen medim verdim takasa aldım lada samara yol tutuş ber bat gidiş kötü v... tek iyi yönü titreme sıfır yani beim görüşüm saygılar
 
Katılım
7 Tem 2007
Mesajlar
4,199
çalıştırırken jikle açık konumdayken gaz vermeyi dene bi seferde
gaz vermeden çalışmaz!!!!
 
Katılım
17 Mar 2006
Mesajlar
2,918
benim motorum 4 gün de yatsa 5 gün de hep aynı jikleyi çek marşa bas havanın ısısına göre jiklenin açık kalma süresi değişiyor ama hep ilk marşta alıyor.
 
Katılım
3 Ocak 2006
Mesajlar
1,164
bence benzin aldığın yeri değiştir birde öyle dene belki benzindendir bende jikle ile hemen çalışıyor ısındıktan sonrada yarım marşta çalışıyor
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst