Çanakkale Turgut Reis Tabyaları gezisi

Katılım
4 Mar 2006
Mesajlar
453
Çanakkale den sevgiler saygılar
Bu gün Mesayi bitiminde biraz değişiklik olsun diye RR ile kısa bir gezi yapayım dedim. İntepe altında çay içtikten sonra Aklıma birden "Turgut Reis tabyalarına gitmek" geldi. Birazda fotoğraf çekip arkadaşlarıma da göstereyim istedim.
Çanakkale savaşlarında önemli rol oynamış TURGUT REİS tabyalarında motormu da resimledim.
Turgut Reis tabyaları İzmir yönünden Çanakkale ye gelirken İntepe mevkiisini geçtikten sonra "Güzelyalı" nın dağ tarafında yer alır. Resimleri bulnan tabyaların Güzelyalıya (denize) en yakın olanıdır. İkincisi daha yukarıda bulunur. Neyse işte resimler.

Turgut Reis











Yukardaki resimde
Tabyaların menzili olan çanakkale boğazı girişi olan "KARANLIK LİMAN" mevkisidir. Resimi gün batarken çektim.
Boğaz harbi sırasında bütün düşman donanması bu açıklarda mevzilenmişti.
Boğazın öbür tarafında kalan kara avrupa yakası olup. Alçıtepe köyü sahilleridir.
 
Katılım
4 Ocak 2007
Mesajlar
725
ilk yazan ben olayim bari :mrgreen: ellerine saglik , hos ve tarihi bi gezi olmus belli
 
Katılım
15 Eyl 2006
Mesajlar
856
hocam hiç durmuyorsun mahşallah.ellerine sağlık üşenmemiş yüklemişsin fotoları.bizide götürücen dimi buralara.
tekirdağ dan selamlar.............. :rendeer:
 
Katılım
12 Şub 2006
Mesajlar
207
Yanar17,hocam güzel bir kaçamak olmuş,ama su 2 tabya arasındaki yer altı koğuşları ile geçişlerinide çekip ekleseydin vallahi süper olacaktı

Benim bildiğim eğer yanlış hatırlamıyorsam bu toplar bir alman zırhlısından sökülüp buraya tren rayı döşenip öküz arabaları ve iman gücü ile çıkartılmış.Bu vesile ile aziz sehitlerimizi birdaha rahmetle anıyorum.Ruhları şaad olsun.
 
Son düzenleme:
Katılım
21 Kas 2006
Mesajlar
580
Yanar17,hocam güzel bir kaçamak olmuş,ama su 2 tabya arasındaki yer altı koğuşları ile geçişlerinide çekip ekleseydin vallahi süper olacaktı

Benim bildiğim eğer yanlış hatırlamıyorsam bu toplar bir alman zırhlısından sökülüp buraya tren rayı döşenip öküz arabaları ve iman gücü ile çıkartılmış.Bu vesile ile aziz sehitlerimizi birdaha rahmetle anıyorum.Ruhları şaad olsun.

evet Sabahattin abi.. neyse oda başka sefere inşallah nasılsa sen boş durmazsın :D güzelmiş elçiklerin zeval görmeye :queen: :queen: :queen:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst