buji fırlıyore !??

eut

Katılım
17 Eki 2021
Mesajlar
9
Selamlar;

Kısa kesmeye çalışacağım 2013 xmax im yağ yakıyordu, piston başı, pistonun içinde hareket ettiği oda (gömlek?) sekmanlar yenilendi. 650~700 km kadar sürdüm, sonrasında önce güç kaybetmeye, belirgin bir motor sesi gelmeye başladı. Sonra motor sustu. Önceki değişikliği yapan tamirci sağolsun tamamen kapalı (dükkan + tel) idi. Ben de ona yakın başka birine gittim, buji yatağının kırıldığını, takıldığı motor kapağının da değişmesi gerektiğini ya da buji yatağına torna işlemi yapılması gerektiğini söylediler. Önceki masraflarda henüz yeni olduğu için içine sinmesede tornayı seçtim. Özel nedenlerden ötürü motosikletin başında bekleyemedim akşamüstü tornaya götürdüler, ertesi gün öğlen de motosikleti teslim ettiler. 3 gün kadar sürdükten sonra motosiklet aynı şekilde sesler çıkarıp bir süre sonra çat pat edip sustu. kenara çekip baktım, buji fırlamış !. son değşikliği yapan arkadaşları aradım geldi, elle bujiyi yerine takabildi. Sonra tamirhanelerine kadar normal sürdüm, tamirhanede neden olduğunu sordum, kapağın artık görevi yerine getiremediğini, değişmesi gerektiğini söylediler. Bende şimdilik belki de ilk taktıklarında iyi sıkmamışlardır diye el aleti ile sıkmalarını bir süre de böyle denemek istediğimi söyleyip sürdüm. Aklımda çılgın sorular var ama saymayacağım. Yorumlarınızı merak ediyorum. Şimdiden teşekkür ederim.

Not: Bende geçirdiği iki yıl boyunca motorumu tüm bakımları ve sorunları için yetkili servise götürüyordum ama ortaya çıkan sorunları çözememeleri, yenisini almamı tavsiye etmeleri gibi nedenlerle ilk defa tamircilere gitmeye karar verdikten sonra oldu tüm bunlar.
 
Son düzenleme:
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,836
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
Selamlar;

Kısa kesmeye çalışacağım 2013 xmax im yağ yakıyordu, piston başı, pistonun içinde hareket ettiği oda (gömlek?) sekmanlar yenilendi. 650~700 km kadar sürdüm, sonrasında önce güç kaybetmeye, belirgin bir motor sesi gelmeye başladı. Sonra motor sustu. Önceki değişikliği yapan tamirci sağolsun tamamen kapalı (dükkan + tel) idi. Ben de ona yakın başka birine gittim, buji yatağının kırıldığını, takıldığı motor kapağının da değişmesi gerektiğini ya da buji yatağına torna işlemi yapılması gerektiğini söylediler. Önceki masraflarda henüz yeni olduğu için içine sinmesede tornayı seçtim. Özel nedenlerden ötürü motosikletin başında bekleyemedim akşamüstü tornaya götürdüler, ertesi gün öğlen de motosikleti teslim ettiler. 3 gün kadar sürdükten sonra motosiklet aynı şekilde sesler çıkarıp bir süre sonra çat pat edip sustu. kenara çekip baktım, buji fırlamış !. son değşikliği yapan arkadaşları aradım geldi, elle bujiyi yerine takabildi. Sonra tamirhanelerine kadar normal sürdüm, tamirhanede neden olduğunu sordum, kapağın artık görevi yerine getiremediğini, değişmesi gerektiğini söylediler. Bende şimdilik belki de ilk taktıklarında iyi sıkmamışlardır diye el aleti ile sıkmalarını bir süre de böyle denemek istediğimi söyleyip sürdüm. Aklımda çılgın sorular var ama saymayacağım. Yorumlarınızı merak ediyorum. Şimdiden teşekkür ederim.

Not: Bende geçirdiği iki yıl boyunca motorumu tüm bakımları ve sorunları için yetkili servise götürüyordum ama ortaya çıkan sorunları çözememeleri, yenisini almamı tavsiye etmeleri gibi nedenlerle ilk defa tamircilere gitmeye karar verdikten sonra oldu tüm bunlar.

Maslak Atatürk Oto Sanayi'de İşleyen Motor var. Yalnızca Yamaha ve Honda markalarına bakıyor. Ona bir gösterin isterseniz. google maps linkini vereyim: https://maps.app.goo.gl/Nr8r8nXLXfkVX5A39

Ya da Yamaha yetkili servislerinden en iyisi Kadıköy'de Yamaha Ersoy Moto var, O da kesin halleder ama yetkili servis olduğu için fiyatları da yüksektir.
 
Katılım
2 Tem 2012
Mesajlar
4,753
Motosikleti
Hero X Pulse 200
Merhaba, şöyle söyleyeyim, buji yuvasını birisi yalama etmiş bu yüzden bujiyi tutmuyor. Bu piston sekman değiştiren ustada olabilir, bilinçsiz bakım yapan bir kişide olabilir, olması gerekenden uzun bir buji takılmış olabilir.

Tornacı yuvanın helicoil(muhtemelen yapılan onarım bu) tutup tumayacağını baştan söylemesi gerekirdi, ama sanayide böyle dene yanılmalar olur. :)

Şimdi önünüzde 2 seçenek var ya buji yuvanız alüminyum kaynakla doldurulacak ve tornada diş açılacak, yada yeni üst kapak alacaksınız, bana kalırsa piston segman silindir ile birlikte üst kapağın değişmesi iyi olur, subaplarda yenilenmiş olur. (Motosiklet üst kapakları subaplar ile birlikte satılır genelde) Biraz pahalıda olsa faydasını görürsünüz.

Bu sorunun kaynağı buji yuvasını bozan hergeledir.
 

eut

Katılım
17 Eki 2021
Mesajlar
9
Konuyu -geçte olsa- kapatayım; bilerek veya bilmeyerek iyi sıkmamışlar ki tamirhanede sıkıldıktan sonra bir daha bu sorunu yaşamadım. 4 binlerde 1. köprüden anadoluya inen düzlükte top speed yapınca piston sübaplara kafa atmış !? motoru yapan tamirciye gittim piston ve sübaplar yine değişti. şimdi bu hali ile 3500 lerdeyim ve çok ciddi yağ yakıyor. Tamirci bulmak ne kadar zormuş :cry 2013 kasaları sökmek de meşakkatli olduğu için beğenmiyorlar. Başında beklemeni istemiyorlar. Çok soru sorarsan (ki pek sormam her işi ehline bırakmaya çalışırım) rahatsız oluyorlar. Emin olabildiğim bir usta bulsam motosikletime severek binmeye devam edeceğim ama ille daha yeni bir şey almaya itiyorlar.
 
Katılım
28 Mar 2024
Mesajlar
1,773
Selamlar;

Kısa kesmeye çalışacağım 2013 xmax im yağ yakıyordu, piston başı, pistonun içinde hareket ettiği oda (gömlek?) sekmanlar yenilendi. 650~700 km kadar sürdüm, sonrasında önce güç kaybetmeye, belirgin bir motor sesi gelmeye başladı. Sonra motor sustu. Önceki değişikliği yapan tamirci sağolsun tamamen kapalı (dükkan + tel) idi. Ben de ona yakın başka birine gittim, buji yatağının kırıldığını, takıldığı motor kapağının da değişmesi gerektiğini ya da buji yatağına torna işlemi yapılması gerektiğini söylediler. Önceki masraflarda henüz yeni olduğu için içine sinmesede tornayı seçtim. Özel nedenlerden ötürü motosikletin başında bekleyemedim akşamüstü tornaya götürdüler, ertesi gün öğlen de motosikleti teslim ettiler. 3 gün kadar sürdükten sonra motosiklet aynı şekilde sesler çıkarıp bir süre sonra çat pat edip sustu. kenara çekip baktım, buji fırlamış !. son değşikliği yapan arkadaşları aradım geldi, elle bujiyi yerine takabildi. Sonra tamirhanelerine kadar normal sürdüm, tamirhanede neden olduğunu sordum, kapağın artık görevi yerine getiremediğini, değişmesi gerektiğini söylediler. Bende şimdilik belki de ilk taktıklarında iyi sıkmamışlardır diye el aleti ile sıkmalarını bir süre de böyle denemek istediğimi söyleyip sürdüm. Aklımda çılgın sorular var ama saymayacağım. Yorumlarınızı merak ediyorum. Şimdiden teşekkür ederim.

Not: Bende geçirdiği iki yıl boyunca motorumu tüm bakımları ve sorunları için yetkili servise götürüyordum ama ortaya çıkan sorunları çözememeleri, yenisini almamı tavsiye etmeleri gibi nedenlerle ilk defa tamircilere gitmeye karar verdikten sonra oldu tüm bunlar.

Buji değiştirirken ya farklı buji yada bilmeyen bir usta yalama yaptı , sanayimizde tornayla biten işler genelde hüsran oluyor :D. Delik biraz daha büyütülüp üstüne bir alaşımla buji için yer yapıp geri dişlerini koyacaklar ve ustaların deneyimi ve tecrübesiyle şansına yeni şeyler denenicek olmazsa torna ve bu alaşım için zaman ve cüzi miktarda paran gidicek. Buji yatağının fiyatına göre ben buji yatağını değiştirmeni öneririm , eskisi gibi olması biraz ustalara kalmış olduğu için . Subaplarda sıkıntı çıkartmış olabilir bu durum. Sonradan forumda bu konuyu görecek arkadaşlar içinde Manisa-İzmir bölgesinde Türkoğlu motors'u öneririm yamaha serhat diye de geçiyor.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst