Bu uyarı mesajı ve çözümü hakkında bilgisi olan var mı?

Katılım
9 Kas 2012
Mesajlar
32
Merhaba,

Dün sürüş esnasında fotoğraftaki RDC P uyarısıyla karşılaştım. Hemen üzerinde de küçük harflerle "bar" yazıyordu. Aklıma ilk gelen, daha sonra araştırdığımda okuduğum gibi lastik basıncıyla alakalıydı. Bir haftadır sürüş esnasında karşılaşmadığım sorunun yağmurdan dolayı sensörlerde kısa süreli bir probleme yol açacağını düşünüp devam ettim ve bugün 2.0 ve hemen yanında yine aynı 2.0'ın yanıp söndüğünü gördüm. Motoru kapatıp ertesi gün çalıştırdıktan sonra 1 saat içerisinde aynı uyarıyı tekrar veriyor. Bunun çözümü hakkında bilgisi olan var mı? Lastiklere hava mı eklemek gerek? Yanyana biri sabit diğeri yanıp sönen 2.0 belirli bir basınca yükseltilmesi gerektiği anlamına mı geliyor?

http://i60.tinypic.com/2rmbbko.jpg
 
Son düzenleme:
Katılım
30 Haz 2012
Mesajlar
255
Ekran goruntusunden lastık basıncında sorun oldugu anlaşılıyor.
Bu motor ne marka modelki lastik basıncı konusunda ikaz verebiliyor?
 
Katılım
29 May 2014
Mesajlar
3,557
Araclarda bubikaz verdigi zaman eger basinclar tamam ise tekrar kalibre etmeniz lazim yani o anki lastik basinclarini hafizaya almaniz lazim, motosiklettede ayni mantik olmali...
 
Katılım
11 May 2014
Mesajlar
16
merhaba, gösterge ön ve arka lastiklerininiz basıncının 2 bar, yani 29 psi oldugunu soyluyor. Ekrana birden cıkması ise ölçümün ancak 30-40km/h hıza eriştiğinizde alınmasıyla alakalı. Yuvarlak içindeki ünlem işareti ise tyre pressure monitor system (tpms) ya da bmw dilinde rdc nin evrensel sembolü.
 
Katılım
5 May 2014
Mesajlar
1,576
Bizim benzin göstergeleri bile 80% yanılmayla çalışsın, elalemin motoru lastik basıncı ölçsün.
 
Katılım
9 Kas 2012
Mesajlar
32
Olması gereken basınç değerleri nedir? Bilgisi olan var mı? Şimdilik yalnızca ben karşılaşmışım gibi görünüyor
 
Katılım
11 May 2014
Mesajlar
16
Burda (link) R1200GS için; tek kullanım ön 32 arka 36, artçılı ön 36 arka 42 tavsiye ediliyor.
 
Katılım
9 Kas 2012
Mesajlar
32
Teşekkürler @tristor, buna göre benim 2,0 olarak uyarı veren basınç ayarımı 1 BAR * 14,50326 = PSİ formülüne göre ön 2,2 arka 2,48'e çıkarmam gerekiyor.

Umarım ihtiyacı olan arkadaşlara da sonrasında yardımcı olur.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst