Bozuk yollar ve lastik ve cc konforu üzerine

Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,836
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
Valla beyler 1-2 ay önce yetersiz aydınlatmalı Er6f ile full dağ yolu ve firkete virajlı Çan (Çanakkale) - Balya (Balıkesir) yolunu akşam karanlığında yanlışlıkla kullanmıştım. Bağırarak küfretmekten neredeyse sesim kısılmıştı.
işte o gibi yollara düzgün sis farları da lazım.
Ben de geçen sene daha motora yeni alışıyorken bizimkilerin dağda orman içinde kamp yaptığı yerden dönüşüm mangal faslını kaçırmayayım dediğim için gece geç saate kalmıştı, orman içinde yollarda sis farları sayesinde güzel aydınlatıyor ama benim sis farlarının rölesi mi bir yerleri bozuktu çukura girince sönüyordu bazen, sırf tekrar yansın diye özellikle çukura falan giriyordum, yine de öndeki çift halojen farlar yeterince aydınlatıyordu, önüme ayı çıkar diye korkmuştum ama sonra Trakya'da ormanlarda ayı kalmadığı aklıma geldi rahatladım, en fazl ayaban domuzu çıkardı karşıma.
Bir daha tek başıma öyle yollara girer miyim, belki girerim, çekinmem ama 2-3 kişi çok da eğlenceli olabilir yavaş yavaş sakin sakin giderek. Hız yapmadan da yeterince heyecanlı oluyor çünkü.
 

Ged

Katılım
19 Ağu 2025
Mesajlar
1,467
Motosikleti
Forza 250, Tiger Sport 660
Valla beyler 1-2 ay önce yetersiz aydınlatmalı Er6f ile full dağ yolu ve firkete virajlı Çan (Çanakkale) - Balya (Balıkesir) yolunu akşam karanlığında yanlışlıkla kullanmıştım. Bağırarak küfretmekten neredeyse sesim kısılmıştı.
Benim gsci arkadasim cok seviyor o yolu, arabayla bile giderken o yolu kullaniyor
 

Ged

Katılım
19 Ağu 2025
Mesajlar
1,467
Motosikleti
Forza 250, Tiger Sport 660
Çin malı almaya totosu yiyenler için crf rallyden daha makul süspansiyonları olan voge 300-250 rally var ama sorun yaşama ihtimali hiç az değil. Ben yaşadım biliyorum.
Yuki victor? Cok daha ucuz hem🙄
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Yol şahane de ben biraz kör cahil yakalandım
Pazar Çanakkaleye o yoldan mi gelsem diye dusundum ama cok cesaret edemiyorum
 
Katılım
25 Eki 2022
Mesajlar
2,085
Motosikleti
Yamaha XSR700
Yuki victor? Cok daha ucuz hem🙄
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:


Pazar Çanakkaleye o yoldan mi gelsem diye dusundum ama cok cesaret edemiyorum
İyi midir bilemedim. Voge yine belli bir kalitenin üzerinde üretiyordur. Xpulse da baya uyguna bulunuyor. Sıfır gibileri 100 bin civarı.
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,515
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
Pazar Çanakkaleye o yoldan mi gelsem diye dusundum ama cok cesaret edemiyorum
Konaklayacağını farz ediyorum; Uçmakdere üzerinden Çanakkale'ye varıp dönüşünü bu yol üzerinden yapıp Balıkesir gişelerinden otobana yönlenmeni tavsiye ederim. Hem keyif alırsın hem de pert olmazsın.
 

Ged

Katılım
19 Ağu 2025
Mesajlar
1,467
Motosikleti
Forza 250, Tiger Sport 660
İyi midir bilemedim. Voge yine belli bir kalitenin üzerinde üretiyordur. Xpulse da baya uyguna bulunuyor. Sıfır gibileri 100 bin civarı.
Allalla, x pulsenin ikinci eli iyi diye biliyorum. Bi daha bakayim. Bi de tabi şu var, bu tur aletlerin ikinci ellerine nasil giveneceksin, onceki sahipleri bam gum araziye vurup devirip kirmislardir diye iskilleniyorum. Zaten ikinci el diyince bi tedirgin olan biriyim. Milletin nasil kullandigini gorunce...
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Konaklayacağını farz ediyorum; Uçmakdere üzerinden Çanakkale'ye varıp dönüşünü bu yol üzerinden yapıp Balıkesir gişelerinden otobana yönlenmeni tavsiye ederim. Hem keyif alırsın hem de pert olmazsın.
Evet gece kalacagim. Gunubirlik yapmaya hrnuz cesaret edemem.
Ben de tam tersi rota dusunmustum. Pazar bursa uzerinden canakkale, pazartesi de ucmakdere uzerinden istanbul.
 
Katılım
25 Eki 2022
Mesajlar
2,085
Motosikleti
Yamaha XSR700
Evet gece kalacagim. Gunubirlik yapmaya hrnuz cesaret edemem.
Ben de tam tersi rota dusunmustum. Pazar bursa uzerinden canakkale, pazartesi de ucmakdere uzerinden istanbul.
Pazar uçmakdere üzerinden çanakkale yaparsan ben de çanakkale-uçmakdere-çanakkale yapabilirim. Ne zamandır iş yoğunluğundan yol yapamıyordum. Çok yol yapasım var :D
 

Ged

Katılım
19 Ağu 2025
Mesajlar
1,467
Motosikleti
Forza 250, Tiger Sport 660
Pazar uçmakdere üzerinden çanakkale yaparsan ben de çanakkale-uçmakdere-çanakkale yapabilirim. Ne zamandır iş yoğunluğundan yol yapamıyordum. Çok yol yapasım var :D
Iyi olurdu ama Pazar şarkoy yagmurlu gosteriyor🙁
 
Katılım
17 Eki 2024
Mesajlar
369
Motosikleti
2025 Triumph Tiger Sport 660
Tiger Sport 660 ile kisitli bir tecrubem var ama kucuk bir yorum yapayim: Yoldaki bozukluklari Pulsar N250'ye gore daha sert hissediyorum. Ben sadece asfalt surucusuyum ve bozuk yollardan olabildigince kacmaya calisiyorum. Ancak asfalt yollarda mazgal vs. gibi seyler yuzunden olusan cukurlara girdigimde biraz keyif kaciriyor. Arka suspansiyonu orta karar sertlestirdim ve lastikleri de diger kullanicilarinin onerdigi gibi fabrika onerileninden biraz daha yuksek basincta kullaniyorum. Bunlarin etkisi vardir illa ki ama stabilize yolda vs. cok da fark edecegini dusunmuyorum.

Tahminimce Trident Tiger'dan biraz daha serttir. Eger stabilize yola cok giriyorsaniz bence Trident yerine scrambler motor bakin. CL250 veya Scrambler 400x ornek olarak mantikli olabilir. Surus konforunuz artarken naked keyfinden de cok uzaklasmamis olursunuz.

Biraz alakasiz gibi gelse de Hintli naked motorlar da mantikli olabilir aslinda. O motorlari Hindistan'in bozuk yollarinda kullaniyorlar ve sorun cikmiyor. Ben de nadir de olsa stabilize yola girdigimde -her ne kadar keyfim kacsa da- motor altimda dagilacak gibi hissettirmemisti. Mesela ~10 km'lik ve agir yuk tasiyan kamyonlar tarafindan tamamen dalgali bir hale burunen bir toprak yolda kendim de yuklu haldeyken sorunsuz gecmistim. ABS'nin devre disi birakilamamasi her ne kadar gozumu korkutmus olsa da o yolda seke seke ilerleyecegime gaza basarim yuzerek gecerim dedim. Ve sonuc sasirtici bir bicimde guzel olmustu: Hizli gittigimden hicbir cukuru hissetmedim ve ne arka teker kaydi ne de ABS devreye girdi. Uzun oldu biraz ama diyecegim odur ki Hintli'ler gibi kullaniyorsaniz motoru, Hintli motoru ucuza mutlu edebilir :)
 
Katılım
8 Haz 2023
Mesajlar
294
Motosikleti
tehlikeli pıskileyt
Kaliteli sis farlarıyla o tip yollarda gece sürüşü yapmak daha da keyifli oluyor valla. Hella Black series kullanıyorum bir süredir. Çok başarılı.
Sis farı olmadan sürmek imkansıza yakın oluyor geceleri. CC yükseltemeyeceğim gibi görünüyor artık ben de bir tane Rally almayı düşünüyorum. Hella aklıma bulunsun. Teşekkürler.
 
Katılım
4 Haz 2016
Mesajlar
1,362
Motosikleti
Triumph Tiger 800XRx
Yol şahane de ben biraz kör cahil yakalandım
Tommy'den 3 gün sonra ben geldim aynı yolu ama ben gündüz sürdüm, harika manzaralı, virajlı ve genel olarak güzel bir yol. Yer yer yol yapım çalışmaları vardı. Yükseklerde bu mevsimde hava soğuk olacaktır. Ayrıca kuytu ve dar virajlarda mikro iklim koşullarına dikkat etmek lazım.
 

Ged

Katılım
19 Ağu 2025
Mesajlar
1,467
Motosikleti
Forza 250, Tiger Sport 660
Tommy'den 3 gün sonra ben geldim aynı yolu ama ben gündüz sürdüm, harika manzaralı, virajlı ve genel olarak güzel bir yol. Yer yer yol yapım çalışmaları vardı. Yükseklerde bu mevsimde hava soğuk olacaktır. Ayrıca kuytu ve dar virajlarda mikro iklim koşullarına dikkat etmek lazım.
Bugun belki oradan gecerim diye dusunuyorum. Bakalim.
 
Katılım
1 Nis 2019
Mesajlar
896
Optimum boyut bence 17 inç, her yola gelir konfor ile hissiyatın ortasıdır. Fakat racing veya spor naked modeller kullanılmadığı sürece her türlü konfor üzerine yatırım yapılmalı. Lastik modeli de yüzde 20-30 civarında bu konuda etkili.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst