BMW G 650 GS Sertao (Foto Galeri)

Katılım
22 Tem 2011
Mesajlar
255
Bakması bile güzel olan bir motor geliyor anlaşılan. Teknik verileride bilsek güzel olurdu...
 
Katılım
3 Tem 2009
Mesajlar
6,398
Bu modelin F 650 GS 'den farkı nedir acaba? SuperMoto da değil, F650 GS ile farklarını anlayamadım ben...


Motor

Tipi Su soğutmalı, tek silindirli 4 zamanlı motor, dört supap, üstten çift eksantrik, kuru karter tipi yağlama

Çap x Strok 100 mm x 83 mm

Silindir Hacmi 652 cc

Motor Gücü 6500 dev/dak'da 48 bg (gücü 6500 dev/dak'da 34 bg'ye düşürmek mümkün)

Azami Tork 5000 dev/dak'da 60 Nm (güç azaltılmış halde 4500 dev/dak'da 47 Nm)

Kompresyon oranı 11.5 : 1

Karışım kontrolü / motor yönetimi Emme manifoldundan elektronik enjeksiyon / BMW motor yönetimi, çift ateşleme

Emisyon kontrolü Kapalı çevrim 3 yollu katalitik konvertör,EU-3 emisyon standardı

Performans / Yakıt tüketimi

Azami hız yaklaşık 170 km/sa (güç azaltılmış halde yaklaşık 145 km/sa)

90 km/sa sabit hızla 100 km'de yakıt tüketimi 3,2 lt

120 km/s sabit hızla 100 km'de yakıt tüketimi 4,3 lt

Yakıt tipi Normal kurşunsuz (91 RON)

Elektrik sistemi

Alternatör Üç fazlı 400 W alternatör

Akü 12 V / 12 Ah

Güç aktarımı

Debriyaj Yağ banyolu, mekanik olarak kontrol edilebilen çok diskli debriyaj

Şanzıman Motor bloğuna entegre edilmiş, daimi senkromeçli 5 ileri vitesli şanzıman

Tahrik Arka tekerlek poryasında atlama sönümleyicili sonsuz O-ring zincir


Şasi / frenler

Şasi Dökme alüminyumdan üretilmiş köprü tipi yürüyen aksam, arka bölmede cıvatalı

Ön çatal / süspansiyon Teleskopik çatal, Ø 41 mm ,çatal denge kolu

Arka çatal / süspansiyon Kutu profilli çelik salıncak, kollu sistemle çalıştırılan merkezi yaylı bağlantı, el çarkı ile yay ön yükü hidrolik olarak ayarlanabilir (sürekli değişebilir), amortisör açılma ayarı

Hareket mesafesi ön/arka 180 mm / 170 mm (alçaltılmış süspansiyon 140 mm / 130 mm)

Tekerlekler arası mesafe (normal konumda) 1477 mm

Kaster (normal konumda) 113 mm

Gidon açısı (normal konumda) 61.9°

Jantlar Dökme alüminyum

Ön jant 2.50 x 19"

Arka jant 3.50 x 17"

Ön lastik 110/80 R19 59V

Arka lastik 140/80 R17 69V

Ön fren Tek disk, 300 mm, çift pistonlu yüzer tip kaliper

Arka fren Tek disk, 240 mm çap, tek pistonlu yüzer tip kaliper

ABS İsteğe bağlı ekstra: BMW Motosiklet ABS (devre dışı bırakılabilir)

Ebatlar / ağırlıklar

Uzunluk 2.165 mm

Genişlik (aynalar dahil) 920 mm

Yükseklik (aynalar hariç) 1.390 mm

Sele yüksekliği, yüksüz durumda 780 mm (alçaltılmış süspansiyon ile 750 mm; yüksek sele: 820 mm)

Bacak içi bombesi, yüksüz durumda 1.770 mm (alçaltılmış süspansiyon ile 1.710 mm; yüksek sele: 1.850 mm)

Boş ağırlık, yola çıkmaya hazır, tam dolu yakıt deposuyla 1 192 kg

Kuru ağırlık 2 175 kg

İzin verilen toplam ağırlık 380 kg

Yük kapasitesi (standart donanımla) 188 kg

Kullanılabilen depo kapasitesi 14,0 lt

Yedek depo yaklaşık 4,0 lt

1) 93/93/EWG sayılı talimata göre,kullanılabilir yakıt deposunun en az %90'ı
2) Kuru ve yüksüz ağırlık


Şimdi baktım da, teknik verilerinde motorları farklı(F650 GS ile) F 650 de F800 lerdeki motor kullanılıyor 2silindir 800cc.
 
Son düzenleme:
Katılım
12 Eyl 2006
Mesajlar
132
bilindiği üzere eskiden teksilindirli f650gs var dı ve bir de muhteşem f650gs dakar'ı... sonrasında f650gs aynı isimle 2008 den itibaren çift silindir olarak üretmeye başladı...
daha sonradan sanırım geçtiğimiz yıl g650gs diye bir model üretti bu da eski f650gs nin teksilindir çin yapımı devamı olarak geldi... Sertao ise yine benim düşüncem f650gs nin teksilindirli çin versiyonu dakar modeli :))
 
Katılım
3 Tem 2009
Mesajlar
6,398
bilindiği üzere eskiden teksilindirli f650gs var dı ve bir de muhteşem f650gs dakar'ı... sonrasında f650gs aynı isimle 2008 den itibaren çift silindir olarak üretmeye başladı...
daha sonradan sanırım geçtiğimiz yıl g650gs diye bir model üretti bu da eski f650gs nin teksilindir çin yapımı devamı olarak geldi... Sertao ise yine benim düşüncem f650gs nin teksilindirli çin versiyonu dakar modeli :))

Evet bahsettiğiniz gibi bişeyler... Sabahtan beri BMW-motorrad (global) sitesini inceliyorum ve eriştiğim sonuç şu;

Motor tipi;
652cc, Tek silidir, 48hp/60Nm= 1s
798cc, Sıralı 2silindir, 85hp/83Nm= 2s olsun...

G 650 X-Challenge; 1s(53hp) - En hard! arazi tipi olan model. Tam kullanım alanını çözemedim ama giremeyeceği yer yok gibi duruyor.
Tel jant, Ön;21" Arka;18", teker ve süspansiyon deplasman mesafesi en fazla olan model; 270mm/270mm

G 650 Sertao; 1s - Gerek özellikleri gerekse tipi eski Dakar modeline çok benziyor. Büyük ihtimalle onun yerini aldı.
Tel jant, Ön;21" Arka:17", Süsp.Dep.; 210mm/210mm

G 650 GS; 1s - "G" modeller arasında en şehir züppesi görünümlü olanı.
Dökme alimin. Jant, Ön;19" Arka;17", Süsp. Dep.;170mm/165mm

F 650 GS; 2s(71hp/75Nm) - Eski F650 anısını yaşatmak üzere üretiminin devam ettiği iddia edilen model. Ancak Üstte saydığım modeller bu görevi fazlasıyla yerine getiriyor ÇÜNKÜ 1)bu "F 650 GS" nedense çift silindirli F800 motoru kullanıyor ve 2)jant-teker özelliklerinden anladığım kadarıyla araziden daha çok şehir içine yönelik gibi.
Dökme alimin. Jant, Ön;19" Arka;17", Süsp. Dep.;180mm/170mm:farao:

F 800 GS; 2s - "F 650 GS" modelini anlamsızlaştıran, BMW'nin küçük sınıfındaki "enduro" olarak adlandırdığı arazi motorlarını abisi konumunda olan, eli yüzü düzgün(Tip olarak yeni nesil F650GS tarafından tamamen taklide maruz kalmış), Çoğu BMW gibi sürüşü dengeli ve güvenli, Eski F650'lerin yeni nesil olarak yerini almış+hakkını vermiş, daha güçlü, daha modern ve (çok)daha elektronik:pale: , (Yamahanın da kullandığı)Aprilia kökenli tek silindir 652'lik motor yerine yeni nesil BMW Sıralı 2 silindirli 798cc lik motoru ile şaşı bakışlar atan yağız delikanlı...
Tel Jant, Ön;21" Arka;17", Süsp Dep.; 230mm/215mm

İşte böyle...
Note; "Many Bothan spies died to bring us this information..." :bounce:
 
Katılım
22 Tem 2011
Mesajlar
255
Evet bahsettiğiniz gibi bişeyler... Sabahtan beri BMW-motorrad (global) sitesini inceliyorum ve eriştiğim sonuç şu;
F 650 GS; 2s(71hp/75Nm) - Eski F650 anısını yaşatmak üzere üretiminin devam ettiği iddia edilen model. Ancak Üstte saydığım modeller bu görevi fazlasıyla yerine getiriyor ÇÜNKÜ 1)bu "F 650 GS" nedense çift silindirli F800 motoru kullanıyor ve 2)jant-teker özelliklerinden anladığım kadarıyla araziden daha çok şehir içine yönelik gibi.
Dökme alimin. Jant, Ön;19" Arka;17", Süsp. Dep.;180mm/170mm:farao:

F 800 GS; 2s - "F 650 GS" modelini anlamsızlaştıran, BMW'nin küçük sınıfındaki "enduro" olarak adlandırdığı arazi motorlarını abisi konumunda olan, eli yüzü düzgün(Tip olarak yeni nesil F650GS tarafından tamamen taklide maruz kalmış), Çoğu BMW gibi sürüşü dengeli ve güvenli, Eski F650'lerin yeni nesil olarak yerini almış+hakkını vermiş, daha güçlü, daha modern ve (çok)daha elektronik:pale: , (Yamahanın da kullandığı)Aprilia kökenli tek silindir 652'lik motor yerine yeni nesil BMW Sıralı 2 silindirli 798cc lik motoru ile şaşı bakışlar atan yağız delikanlı...
Tel Jant, Ön;21" Arka;17", Süsp Dep.; 230mm/215mm

Note; "Many Bothan spies died to bring us this information..." :bounce:
İkisi arasında motor gücünde az bir fark var. Benim 2009 model 650GS im var. Tercih sebebim boyuma daha uygun olması. İkisi arasında yaklaşık 10 cm fark var ve benim gibi boyu 170 cm olan birisi için F650GS daha uygun (benim için böyle).
 
Katılım
15 Tem 2010
Mesajlar
375
652 cc mi? 2 cc için yıllık 436-172= 264 tl fazla vergi :d hoş bende 46 cc için ödüyorum aynı parayı..
 
Katılım
3 Tem 2009
Mesajlar
6,398
İkisi arasında motor gücünde az bir fark var. Benim 2009 model 650GS im var. Tercih sebebim boyuma daha uygun olması. İkisi arasında yaklaşık 10 cm fark var ve benim gibi boyu 170 cm olan birisi için F650GS daha uygun (benim için böyle).

Anlıyorum. Ancak ben BMW'yi anlamıyorum. Bukadar ufak tefek farklar için 2 ayrı modelmiş gibi piyasaya sürmesi çok saçma değil mi? Mesela F yada R serilerinde de düşük sele seçenekleri mevcut. Bunu kolayca halledebilirler. Yada F 800GS'in hem selesi hem de tekerleri daha farklı bir versiyonu olabilir mesela. Benim için garip olan kendinden başka 3 tane model olmasına rağmen adında hala neden "650" ibaresi var anlamıyorum... Sırf "F-650 GS üretiyoruz..." demek için galiba :silent:

652 cc mi? 2 cc için yıllık 436-172= 264 tl fazla vergi :d hoş bende 46 cc için ödüyorum aynı parayı..

Aynı durum Yamaha MT-03 ve XT660 modelleri ile Aprilia Pegaso modelinde de geçerli... Biraz sinir bozucu...
 
Katılım
22 Tem 2011
Mesajlar
255
Anlıyorum. Ancak ben BMW'yi anlamıyorum. Bukadar ufak tefek farklar için 2 ayrı modelmiş gibi piyasaya sürmesi çok saçma değil mi? Mesela F yada R serilerinde de düşük sele seçenekleri mevcut. Bunu kolayca halledebilirler. Yada F 800GS'in hem selesi hem de tekerleri daha farklı bir versiyonu olabilir mesela. Benim için garip olan kendinden başka 3 tane model olmasına rağmen adında hala neden "650" ibaresi var anlamıyorum... Sırf "F-650 GS üretiyoruz..." demek için galiba :silent:
Sanırım sadece çeşitliliği arttırmak amaç...
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst