Bmw F750GS vs Suzuki vstrom 650 kıyaslaması

Katılım
24 Şub 2016
Mesajlar
124
Selam millet,
Yakın gelecekte bir motosiklet değişikliğine gideceğim. O yüzden bu iki motosikleti kıyaslayalım istiyorum konfor, keyif, yürütme maliyetleri açısından. Sizlerin düşüncelerini de merak ediyorum.
Her iki motosiklet için de 2018 modellerini baz alarak kıyas yapmak istiyorum.

Bence kısmına gelince, artık alıştığım japondan inip biraz Avrupalıya binmek istiyorum. Bmw tarafında asıl cezbeden kısım elektronik destekleri. Hız sabitleyicisi, tft ekranı, pek düzgün çalışmayan quick shifter ı, elektronik süspansiyon desteği, viraj abs si, anahtarsız çalıştırması vs. Biliyorum ne kadar elektronik o kadar sıkıntı demek ama bunlara karşın vstromdaki tek elektronik destek çekiş kontrol. Yürütme maliyetlerine gelince, vstromda bakım aralığı 6bin bmw de 10bin. Sarf malzeme fiyatları zaten aynı. Kaza bela durumunda sanırım BMW daha yüksek fiyat çıkaracaktır. Yakıt tüketimleri neredeyse aynı. Beygir güçleri yakın, tork olarak bmw daha önde. Kronik sıkıntılar konusunda bilgim yok. Konfor olarak BMW sürmediğim için kıyas yapamıyorum. Ama nedense BMW şu sıralar daha çekici geliyor bana.

Bu iki motoru da tecrübe etmiş arkadaşlar, lütfen fikirlerinizi bizimle paylaşın 🫡
 

ACT

Katılım
3 Şub 2025
Mesajlar
161
Sanırım 2021 ya da 2022 model Vstrom 650 kullandım, Aynı motor değil biliyorum ama birde F900GS Adv. kullandım. Her ikisinide sadece 20km kadar. Tercihim bmw olurdu. Quickshifter boxer motorlarda düzgün çalışmıyor. Sıralı silindirli motorlarda bir sıkıntı yok. Vstrom daha titreşimli gelmişti. 17binde bir motordu. Belki kullandığımla alakalı olabilir. Diğeri test motoruydu ve sıfırdı neredeyse.

Edit: Yazmayı unutmuşum Bmw alırdım
 
Katılım
21 Kas 2016
Mesajlar
4,724
BMW bazı açılardan bu Avrupalı motor yaklaşımına son derece zıt tercihler yapabiliyor. Neye önem verip vermediğine göre değişir bu durum elbette. Yeni 2024 model 800 ismine geçen bu F'ten aldı arkadaşım. Arkada ESA var, ön amortisörde tek bir ayar, preload falan bile yok. Benim nevrimi döndürür bu, almama sebebidir, ama X kişisinin de umrunda olmaz yapıştırır.

V-Strom'un da sürüş konforu hiç fena değil ama zaten 2018 olarak aldığın motor ne olursa olsun amortisörleri bakımsız olacak. İkisini de olması gereken duruma getirir bakımlarını yaparsan arada sürüş konforu, amortisörün "plush"lığı açısından pek fark kalmaz. ama tabi 2018'de de ESA varsa eğer yolcu bindi yük yükledim vs gibi durumları kendisinin ayarlaması güzel bir konfor.

Cruise control bu sınıfta benim için en belirleyici şeylerden biri. Ama V-Strom her açıdan tercih ise mesela alıp ben ömrümü bununla geçireceğim diyorsa insan, değer değmez ayrı muhabbet ama bu motorlara da cruise control takılabiliyor - güzel çalışan detaylı düşünülmüş mekanik gaz kilitleri vs de bulunabiliyor. Çekiş kontrol bu sınıfta benim için bir belirleyici değil, ama varlığına da itiraz edecek halim yok. Viraj ABS'si güzel koruyucu elbette.
Quickshifter R1200-1250-1300 hepsinde bok gibi ama 700-800 ort sınıf GS'lerde sıkıntısı var mıydı? Onlarda bir dert yok diye biliyorum. Ha ben QS severim, Tuareg'e üstüne para vererek taktım, ama yine olmaması tercihi belirleyici değil benim için, onsuz da aynı işler yapılabiliyor hatta güzel bir sağ el antremanı oluyor.

İşletme maliyetine gelecek olursak ben fabrika ne derse desin 5bin km'de yağ değiştiririm zaten. modelin bolluğundan ötürü F650'nin parçaları V-Strom'la benzer maliyette de bulunabilir elbette ama işin ucu Borusan'a logolu parçaya değerse BMW'nin maliyeti kat be kat yükselmeye başlar. Oraya dokunmasan bilen elbette F650'nin yürütme maliyeti V-Strom'dan az da olsa fazla olacaktır.

Genellikle bir çok klasmanda tercihim Avrupalı motorlardan yana olsa da BMW F650-750-800'ler bana çok ekstra bir şey sunuyor gibi görünmüyor. Elbette bu benim kıçımın kenarından kendi kahyamın söylediği bir şey. Sana daha çekici geliyorsa başka bir şeyin önemi yok.
 
Katılım
24 Şub 2015
Mesajlar
700
F 650 2012 sonrası yok 2018 ve üstü F750 yada F 850 var. BMW ile Suzuki çok kıyaslanmaz gibi :cool: Birde ne kadar elektronik o kadar dert lafını kim çıkarttıysa insanın kürekle kovalayası geliyor....
 
Katılım
24 Şub 2016
Mesajlar
124
Arkadaşlar f750 olacak başlıkta hata olmuş, yönetici arkadaşlar umarım düzeltir...
 
Katılım
24 Şub 2016
Mesajlar
124
@killingroad kıymetli yorumunuz için teşekkürler, Cruise control benim için de en önemli özelliklerden birisi işin doğrusu. Sırf bu yüzden bile heves ediyorum. Mekanik olanları pek kullanışlı bulmuyorum ama evet çözümü de var. F750 sıralı silindir ama yine de quick shifter ile ilgili pek olumlu yorumlar yok
 
Katılım
23 Kas 2024
Mesajlar
1,006
yeni tracer 9 ve multistaradalardaki radar olayından sonra cruise control hikaye
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
7,149
yeni tracer 9 ve multistaradalardaki radar olayından sonra cruise control hikaye
Aslında radarın fayda sağlamasının beklenebileceği bir trafik ortamında cruise control hiç kullanılmasa daha iyi. Cruise control en çok düşük trafiğe sahip bölünmüş karayolu / otobanda işe yarar sanki?

Bu arada; motosikletteki uygulamalar nasıl hiç bilmiyorum ama arabadaki cruise control sistemleri A noktasından B noktasına mümkün olan en az yakıt sarfiyatı ile gitmeyi sağlıyor, o güzelliğini seviyorum.

Radar işini genel olarak sevmiyorum, arabada Ok de motosiklette gereksiz ağırlık ve karmaşa. Üstelik, motosiklet kullanırken bu kadar da rahat olup gevşemeyelim, fazla rahatlık tehlikeli bu merette, zihnin sürekli tetikte ve uyanık kalması lazım...
 
Katılım
9 Eyl 2024
Mesajlar
289
Güzel başlık olmuş, takipteyim. Hatta bu karşılaştırmaya Vstrom 800 de ekleyip ona göre bakalım isterseniz. Çünkü forumda 800 650 karşılaştırması yok.
 
Katılım
21 Kas 2016
Mesajlar
4,724
@killingroad kıymetli yorumunuz için teşekkürler, Cruise control benim için de en önemli özelliklerden birisi işin doğrusu. Sırf bu yüzden bile heves ediyorum. Mekanik olanları pek kullanışlı bulmuyorum ama evet çözümü de var. F750 sıralı silindir ama yine de quick shifter ile ilgili pek olumlu yorumlar yok

2024 F800'ü olan arkadaşımın pek şikayeti yoktu yanlış hatırlamıyorsam, ama öyle olsa da qs'le ilgili şöyle bir durum var. Misal R1250 GS kullanıcılarına sorsan, "madem kötü iptal edelim mi?" diye, hepsi hayır der. quickshifter'ların hiç biri 100% mükemmel çalışmıyor zaten, bazen takıyor bir vitesten inmek istiyorsun kesmiyor ateşlemeyi debelenip duruyorsun.. ne olursa olsun qs kalsın diyor insan. Ben de yarın R1300 GS alsam, evet quickshifter'ı hala kötü ama bu yüzden almamazlık etmem veya bu yüzden QS'i sökün falan demem.

O yüzden bu çok önemli değil bence =)
 
Katılım
24 Şub 2016
Mesajlar
124
Niye bu iki markada takılı kaldın ?..
Alternatifi yok mudur senin için ?.
Alternatif çok fazla seçenek yok ki. Nc750 fazla kamyon gibi, versys fazla spor kalıyor bana göre, tuareg topcase için uygun değil, tracerlar da fazla spor, tenere de sırf arazi gibi, triumph gözümü korkutuyor hem ikinci elde hem de normal kullanım için geriye vstrom ve f750 kalıyor. 😄 İnan çok uzun zamandır bakıyorum hiçbirisi içime sinmedi bu ikiliden başka. Doğrusu vstromun eski kasasını kullandığım için farklı şeyler peşindeyim. Ama genel kullanım amacıma bakınca kısaca yukarıda yazdığım gibi bu iki seçeneğe kaldım.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

2024 F800'ü olan arkadaşımın pek şikayeti yoktu yanlış hatırlamıyorsam, ama öyle olsa da qs'le ilgili şöyle bir durum var. Misal R1250 GS kullanıcılarına sorsan, "madem kötü iptal edelim mi?" diye, hepsi hayır der. quickshifter'ların hiç biri 100% mükemmel çalışmıyor zaten, bazen takıyor bir vitesten inmek istiyorsun kesmiyor ateşlemeyi debelenip duruyorsun.. ne olursa olsun qs kalsın diyor insan. Ben de yarın R1300 GS alsam, evet quickshifter'ı hala kötü ama bu yüzden almamazlık etmem veya bu yüzden QS'i sökün falan demem.

O yüzden bu çok önemli değil bence =)

Sadece yabacı forumlarda gördüm birkaç kişi iptal eden o kadar. Söylediğiniz gibi çok iyi çalışmasa da olur. Eğer bir supersport olsaydı daha kusursuz bir performans beklerdim ama bunun gibi bir motorda çok da şart değil. Qc olacağına cruise control olsun mesela
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

BMW F650GS benim gördüğüm tek silindir manyak titreşimi olan motordu.
Başlık yanlış olmuştu, düzeltildi. F650 değil de çift silindir olan f750 için yorumlarınızı merak ediyorum deneyim sahibiyseniz
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Güzel başlık olmuş, takipteyim. Hatta bu karşılaştırmaya Vstrom 800 de ekleyip ona göre bakalım isterseniz. Çünkü forumda 800 650 karşılaştırması yok.
Ben kendi adıma vstrom650 ve 800 arasındaki seçimi 650 olarak karar kılmıştım. 800 olanı artık vstrom değil, bambaşka bir blok var üzerinde. Genel titreşim problemleri beni biraz korkuttu. Denemedim ama yorumlar böyle. Kullanan arkadaşlar varsa yine de karşılaştırırlarsa bana da fikir olur.
 
Son düzenleme:
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
7,149
Beyler F 750 Gs gözlemeci motoru değil ki. Aynı zamanda boxer motor da kullanmıyorlar. Gözlemeci motoru dediklerimiz R 1200 Gs hatta Gs Adv isimli boxer motorlu olanlar.
Geneli ifade etmez ama benim bir tanıdık 2005 F800GS almıştı ilk motor olarak. O tam bir gözlemeci tayfa kafasındandı, 40'lı yaşların ortasında bir heves ile alınmış bir motosikletti o... Sonra koptuk, 1200GS'e terfi etti mi yoksa motorsikleti komple bıraktı mı haberim yok. Oradaki esas unsur 3 harf.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst