BMW Alma Üzer Seni

F54

Katılım
25 Haz 2010
Mesajlar
14,951
BMW güzel Motordur 1200 gs ler azcık sesli Çalışır bmw paralever terelever şase ye sahip bütün motorları alınır kullanılır
Eğer bu sistem olmayan bi bmw alacaksanız hiç macera aramaya gerek yok gidin Japon malı bi motor ALIN
Bmw lerin parçaları pahalıdır ama kime göre neye göre?
Asgari Ücretliye elbet ağır gelir
Birde şöyle bi durum var eğer paran var parça bulamıyorsan o zaman yandın
Mesala ducati aprilla Trump paran olsada parça yok
Fakat bmw bu konuda Türkiye'de en iyi markadır paran varsa huzur BMW de
 
Katılım
30 Haz 2018
Mesajlar
63
ben belki bu konuda en son söz söyleyecek biriyim lakin bende her motosiklet süren abilerim veya kardeşlerim gibi BMW hayali kuruyorum
bu sevdaya 13 yaşlarında tutulmama rağmen hayat şartları gereği geç yaşta 36 yaşında motosiklet sahibi olabildim tecrübe kazanabilmek adına da şu anda Bajaj 200 NS kullanıyorum bu markayı fiyatı ve parçaları ve motor hacmi uygun olduğu için seçtim fakat ülke şartları gereği bu marka ve bu modelin motor hacmi dışında kalan herşeyi yükseldi :)

hayalim olan 1150 GS için konuşacak olursam
araştırmalarım sonucu bmw motorların 10.000 KM de bir bakıma girdiğini öğrendim bununda maliyetinin borusan dışında herhangi bir ustada ortalama 600 TL ile 1000 TL civarında olduğunu söylediler tabi rakamlar net değil inanın bana benim 200 cc lik pulsar 10.000 bakımına kadar 3 defa servise giriyor sıfır aldığım için yetkili servise gidiyorum bu arada her servis ücreti 250 TL bu 3 bakıma ana bakım deniyor ana bakımlarda yağ ve yağ filitresi değişiyor birde bunun ara bakımları var sadece yağ değiştiriyorlar onlarda yanlış hatırlamıyorsam 100 TL civarıydı yani toplarsanız 1.050 TL bakım maliyetim var yani bu açıdan bakarsanız maliyet kafa kafaya geliyor

geçen gün 200 ns için zincir dişli seti sordum 350 TL dediler işçilik dahil
BMW de şaftlı sistem var uzun vadede bakarsanız buda herhalde kendini zamanla amorti eder gibi geliyor

200 NS nin benzin pompası şu an 800 TL mesela markaya göre çokta ucuz olduğu söylenemez

yani sözün özü BMW nin uzun vadede kendini kendini amorti edeceğini düşünüyorum maliyet konusunda
yakıt konusunda zaten bir şey diyemem onu ayrı tutuyorum

lakin ben maliyetten ziyade parçaların kolay bulunup bulunmayacağı konusunda korkularım var birde yabancı sitelerden alışveriş nasıl yapılıyor bu parçalar nasıl bulunuyor nasıl alınıyor bu konularda tecrübem sıfır bu konuda belki zorluk çekebilirim
şu an piyasayı takip ettiğim kadarı ile 30.000 TL ye temiz bir 1150 GS alabilirim gibi gözüküyor bir tane mersinde gördüm ilanlarda 75000 KM de 30.100 TL yazıyordu tabi fotoğrafa göre yorum yapıyorum ama var sayalım motor temiz ve km ile oynanmamış olsun bugün bajaj dominar neredeyse 25.000 TL gibi bir rakama dayanmak üzere yani böyle bir motor 30.000 TL ye bedava
birde uzun vadede kullanacaksanız yani bana göre 1150 gibi bir efsane uzun yıllar beni götürür bazen eski model r80 vb motorlar görüyorum sahibiyle yaşlanmışlar neredeyse hatta bugün bir ilanda gördüm bembeyaz sahibi yaşlandığı için satıyormuş böyle efsane bir motor alıp uzun vadede binmek ve onunla yaşlanmak güzel olurdu
bunu bu sınıfta başka bir markayla yapabilir misiniz bilmiyorum

sonuçta kendi kendime özet çıkaracak olursam
benim için şu an hayaller Paris hayatlar Hakkari gibi duruyor

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:21 ----------

forumda da yazdım üstadım bende şu an ns 200 var yeni motora başladım öğreniyorum
inan bana uzun vadede parça fiyatı bakım fiyatı BMW ye denk geliyor
10.000 Km de ara bakımlar dahil 6 defa bakıma giriyorum ve 1000 TL ye yakın para bayılmışım servise
geçen zincir dişli seti sordum 350 TL dediler BMW nin şaftını eskitene kadar kaç zincir dişli seti değişirim kim bilir
benzin pompam 800 TL mesela
uzun vadede bakınca hesap kitap bir gibi hesabı kitabı denk gelmeyen varsa sadece yakıttır
oda dediğin gibi aslan besleyen yemini düşünmez
 
Son düzenleme:
Katılım
26 Eyl 2015
Mesajlar
956
Hiç öyle düşünme, Hicbir Bmw motor uygun servis uygun parça sunmaz'bunu unut.O 10 bin bakımlarını 1000 tlye hallederim olayını'da unut.O işler öyle senin sandığın gibi olmuyor.

Bak en bakımlı Bmw yi de bulsan motoru düzgün yürütmek istiyorsan kesenin ağzını açacaksın.Bu da ne 1000 ile olur ne 3000 ile olur.

He motoru alırsın komple söktürür sıfırdan toplarsın 15 lira harcar ayağa kaldırırsın, bu bahsettiğim de oynanmamış motor bulman şartıyla, ondan sonra uzun süre ufak tefek problemlerle binersin..
 
Katılım
27 Şub 2018
Mesajlar
195
Dar gelir li isen boğazından ailenin rizkindan kesip te motorsiklet e yedek parça alıyorsanız,servis e bogazlik olmussan evin su elektrik parasını ödemeyip benzin alıp gaz liyorsan ;
Çin malı dahil hepsi üzer .
 
Katılım
22 Şub 2016
Mesajlar
375
Ben devlet memuruyum.kayinçomun 2001 model gs 1150 si yatıyor garajda.abs si bozuk lastik istiyor akü bitik görünen başka sıkıntı yok sırf bunları yaptırmaya kalksam en az 4-5 bin tl hadi bir şekil yaptırdım. Benzini nasıl yetiştireceğim?en az 6 litre yakar.500 km kullandım toplamda. bastın mı uzuyor uzun yol da yapıştırmadan gitmezsin. Ne tekim bmw zengin işi.bence nc 750x filan bak.imkanım dahilinde asla eski model otomobil yada motosiklete binmem.sonuçta yıpranmış, sürekli bir yerleri bozuluyor.
 

F54

Katılım
25 Haz 2010
Mesajlar
14,951
bmw öyle sizin duyduğunuz şehir efsanesi masraflar çıkarmaz arkadaşlar
benim arkadaşta 19 yaşında f650 var geçen yağ değişimi devir daim pompa çonta seti değişti cart çurt 300 tl
yani işi bilen usta bulur bmw üzmezzz
19 yaşında motorda abs elcik ısıtma standart katır gibi
ha büyük cc motor alıp lastik alamıyorsa bakım yaptıramıyorsa gidip bmw almasın cbf 150 ye binsin
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Avrupa mali luks motosikletler Japonlar gibi degil. Daha dogrusu Japonlar cok sorunsuz ve bakima o kadar hassas degil. Once Italyan, sonra Alman'dan uzak durmak cuzdan icin faydali. Araclar calistigi zaman guzel ve zevkli. Ancak kullanmak pahali. Zaten o yuzden ikinci elleri ucuz. Sadece yakit, lastik, aku degil; cikmasi muhtemel abuk subuk problemler yuzunden pahali.
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,515
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
ben belki bu konuda en son söz söyleyecek biriyim lakin bende her motosiklet süren abilerim veya kardeşlerim gibi BMW hayali kuruyorum
bu sevdaya 13 yaşlarında tutulmama rağmen hayat şartları gereği geç yaşta 36 yaşında motosiklet sahibi olabildim tecrübe kazanabilmek adına da şu anda Bajaj 200 NS kullanıyorum bu markayı fiyatı ve parçaları ve motor hacmi uygun olduğu için seçtim fakat ülke şartları gereği bu marka ve bu modelin motor hacmi dışında kalan herşeyi yükseldi :)

hayalim olan 1150 GS için konuşacak olursam
araştırmalarım sonucu bmw motorların 10.000 KM de bir bakıma girdiğini öğrendim bununda maliyetinin borusan dışında herhangi bir ustada ortalama 600 TL ile 1000 TL civarında olduğunu söylediler tabi rakamlar net değil inanın bana benim 200 cc lik pulsar 10.000 bakımına kadar 3 defa servise giriyor sıfır aldığım için yetkili servise gidiyorum bu arada her servis ücreti 250 TL bu 3 bakıma ana bakım deniyor ana bakımlarda yağ ve yağ filitresi değişiyor birde bunun ara bakımları var sadece yağ değiştiriyorlar onlarda yanlış hatırlamıyorsam 100 TL civarıydı yani toplarsanız 1.050 TL bakım maliyetim var yani bu açıdan bakarsanız maliyet kafa kafaya geliyor

geçen gün 200 ns için zincir dişli seti sordum 350 TL dediler işçilik dahil
BMW de şaftlı sistem var uzun vadede bakarsanız buda herhalde kendini zamanla amorti eder gibi geliyor

200 NS nin benzin pompası şu an 800 TL mesela markaya göre çokta ucuz olduğu söylenemez

yani sözün özü BMW nin uzun vadede kendini kendini amorti edeceğini düşünüyorum maliyet konusunda
yakıt konusunda zaten bir şey diyemem onu ayrı tutuyorum

lakin ben maliyetten ziyade parçaların kolay bulunup bulunmayacağı konusunda korkularım var birde yabancı sitelerden alışveriş nasıl yapılıyor bu parçalar nasıl bulunuyor nasıl alınıyor bu konularda tecrübem sıfır bu konuda belki zorluk çekebilirim
şu an piyasayı takip ettiğim kadarı ile 30.000 TL ye temiz bir 1150 GS alabilirim gibi gözüküyor bir tane mersinde gördüm ilanlarda 75000 KM de 30.100 TL yazıyordu tabi fotoğrafa göre yorum yapıyorum ama var sayalım motor temiz ve km ile oynanmamış olsun bugün bajaj dominar neredeyse 25.000 TL gibi bir rakama dayanmak üzere yani böyle bir motor 30.000 TL ye bedava
birde uzun vadede kullanacaksanız yani bana göre 1150 gibi bir efsane uzun yıllar beni götürür bazen eski model r80 vb motorlar görüyorum sahibiyle yaşlanmışlar neredeyse hatta bugün bir ilanda gördüm bembeyaz sahibi yaşlandığı için satıyormuş böyle efsane bir motor alıp uzun vadede binmek ve onunla yaşlanmak güzel olurdu
bunu bu sınıfta başka bir markayla yapabilir misiniz bilmiyorum

sonuçta kendi kendime özet çıkaracak olursam
benim için şu an hayaller Paris hayatlar Hakkari gibi duruyor

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:21 ----------

forumda da yazdım üstadım bende şu an ns 200 var yeni motora başladım öğreniyorum
inan bana uzun vadede parça fiyatı bakım fiyatı BMW ye denk geliyor
10.000 Km de ara bakımlar dahil 6 defa bakıma giriyorum ve 1000 TL ye yakın para bayılmışım servise
geçen zincir dişli seti sordum 350 TL dediler BMW nin şaftını eskitene kadar kaç zincir dişli seti değişirim kim bilir
benzin pompam 800 TL mesela
uzun vadede bakınca hesap kitap bir gibi hesabı kitabı denk gelmeyen varsa sadece yakıttır
oda dediğin gibi aslan besleyen yemini düşünmez

Genel Müdürümde aynı anda hem F800 St hem de R 1200 Gs vardı. F800 St'yi satıyordu, sordum o da şaftlıymış ve yanlış hatırlamıyorsam 50.000 km.de bir o parçanın değişmesi gerekiyormuş. 50000 km.ye kadar Pulsar 2 defa zincir dişli seti değiştirse sadece aktarma organları için maliyetler birbirine yakın gibime geliyor.
 
Katılım
18 Haz 2014
Mesajlar
954
Modele veya markaya özgü bir durum değil. Zamanına göre gelişmiş özelliklere sahip araçlar ileride çok problem çıkartır.

Bugun kü multistrada, honda s2000, bmw i8, s1000rr için 2040 yılında "aman abi sakın alma denilecek." Çünkü teknolojik olarak yenilikler barındırıyor.

Çakal kasa BMW hastaları gibi sende alıp tamir/bakımına katlanabilirsin. Keyif meselesi :) Tabi yanında yedek bir scooter olsa tadından yenmez.
 
Katılım
20 Mar 2017
Mesajlar
1,365
Genel Müdürümde aynı anda hem F800 St hem de R 1200 Gs vardı. F800 St'yi satıyordu, sordum o da şaftlıymış ve yanlış hatırlamıyorsam 50.000 km.de bir o parçanın değişmesi gerekiyormuş. 50000 km.ye kadar Pulsar 2 defa zincir dişli seti değiştirse sadece aktarma organları için maliyetler birbirine yakın gibime geliyor.

Kayıştır o kayış
 
Katılım
1 Tem 2006
Mesajlar
285
BMW yi herkes sürer de yürütemez yakıt tüketimi hiç bir BMW bin fazla değildir ama her BMW nin parçası pahalıdır. Uzun turlar yapmayacaksanız şehir içinde çok yorar. Tura çıkacaksanız öncesinde her detayına baktırmak lazım 1100-1150 ler de araştırırsanız kronik abs arızası ve sürekli senkron ayarı istediğini göreceksiniz.BMW severler parası olanlar bunlara bir şekilde katlanır. Ama bir hevesle kısıtlı bütçe ile 1100-1150 BMW alınmaz ilk etap f650gs ler marka ile tanışmak için temiz olmak şartıyla alınır.
 
Katılım
24 Eki 2017
Mesajlar
1,494
Kafama BMW R1100 GS almayı takmamla birlikte bu sözü duymaya çok başladım.Kime niyetimi söylesem bu ve buna benzer sözler duyuyorum.Hele almak istediğim BMW'nin modelinin 99 olduğunu söyleyince bir "oooooo kesin üzer" lafı da geliyor arkasından.

BMW bu kadar kötü mü de çoğu kişinin aklında üzen motor algısı oluşmuş.Zamanında Çinli motosiklet alacağımı söylediğim zamanda "üzer" lafını duydum, şimdi BMW almak istiyorum deyince de aynı lafı duyuyorum.Kabul yedek parçası çok pahalı ama elini Borusan'a kaptırana pahalı.Almak istediğim R1100 GS hakkında "Kapitalist düzenin ürettiği son sağlam alet" diyorlar ama üzüyormuş.

Üzülmemek için 2005+ model Japon motosiklet mi almak lazım? BMW aslında dandik motosikletler üretiyor sadece adı mı var? Nedir bu BMW korkusu? Ben açıkçası anlayamadım.

bmw kulaktan dolma sağdan soldan duyma bilgilerle hakkında yorum yapılacak bir motosiklet değil. Hakkında çok kötü anılarım var evet fakat ben problemi r1200 gs modelinde elektronik kaynaklı sıkıntıdan ötürü yaşadım. R1100 GS Modeli bambaşka bir motor. 1100 1150 modellerini torununa miras bırakanlar var. Ben 1200 gs modelinde problem yaşadağım için tüm bmwlere bok atamam çünkü hepsinde farklı mühendislik kullanılıyor. Öncelikle tavsiyem şudur. BMW alın fakat bakımları nerde yaptırılmış dikkat edin. Çünkü eski bmwleri genellikle marka takıntılı aylık asgeri ücret alan vatandaş alıyor.. E dışarda yan sanayi ürün yok borusana bir gidiyor ufak bir beyin için 1 2 yıllık kazandığı paranın tamamını istendiğini öğrendiğinde motosikleti ahmet usta mehmet usta yok bmwci haydar usta diye gezdirmeye başlıyor. Çok yetenekli motor ustalarımız motosikletin bir egzos deliğini bırakıyor parmak sokmadık... Sonra bu motoru satın alıyorsunuz bi götürüyorsunuz ustaya dışardan bmw iç tesisatı cbf 150... Olmuyor yani bu olacak iş değil. Bu yüzden herkes bmw markasına karşı önyargılı yaklaşıyor. İyi bir geliriniz yoksa motosiklet arızalandığında veya kaza yaptığında ben borusana götürmem benim eski japon yarışçısı ahmet abime götürürüm motoru o bakar diyorsanız şimdiden evet bulaşmayın. Çünkü bmw markayı ve teknolojiyi çok koruyan bir firma dışarıya bilgi ve parça vermiyor. Bu yüzden deneme yanılma yoluyla çok güzel motosikletler çöp oluyor.

Umarım anlattıklarım yol gösterici olmuştur. Bu arada söylediğiniz gibi r1100 olsun 1150 olsun bmwnin yoğun teknoloji kullanmadığı motosikletler bu yüzden arıza anında siz veya sokaktaki ustanız daha kolay sonuca ulaşabiliyor. Haricinde piyasada bir motor için asla arızalanmaz laflarına kanmayın. 0 aldığınız cbf 150 de arızalanabilir, 0 aldığınız 1200 gs de arızalanabilir.
 
Katılım
16 Haz 2015
Mesajlar
225
Bmw bakım masrafları çok da pahalı değil. Diğer firmalara kıyasla 10bin de bir bakım yapılması maliyeti düşürür. Bakımları düzgün yapılırsa bırak evladı, torununa bırak. Katır gibi motor.
Son iki ayda 10bin km yaptım, yurtdışı seyahat. Bir tane mekanik sorun yaşamadım.
Yakıt tüketimi 800cc motor(75 hp) , full yüklü halde ortalama 3,7 lt. Yakıt yönünden üzmedi.
Abs, yol tutuşu, oturuşu vs. son derece güvenli ve konforlu motor. Saatlerce sür, indiğinde yorgunluk hissetmiyorsun. Uzun yol için biçilmiş kaftan.
 
Katılım
22 Şub 2016
Mesajlar
375
bmw öyle sizin duyduğunuz şehir efsanesi masraflar çıkarmaz arkadaşlar
benim arkadaşta 19 yaşında f650 var geçen yağ değişimi devir daim pompa çonta seti değişti cart çurt 300 tl
yani işi bilen usta bulur bmw üzmezzz
19 yaşında motorda abs elcik ısıtma standart katır gibi
ha büyük cc motor alıp lastik alamıyorsa bakım yaptıramıyorsa gidip bmw almasın cbf 150 ye binsin

Motosiklet kayınçomun kayınçom da cezaevinde o yüzden lastik alıp bakıma sokma gibi bir lüksü yok. Dışarda olsa yaptıracak gücü var.arkadaşlarında bahsettiği gibi kronik Arızaları var abs gibi.misal verdim sadece abs arızası devriyaj balatası ıvırı zıvırı 4 bin tl den aşağı tutma yakıtı da cabası bmw ortadirek işi değil.
 
Katılım
20 Haz 2005
Mesajlar
395
Benim yılda 18-20,000 KM aşağı düşmez.
Sadece ve sadece Nisan ayında bakım yaptırırım.Yılda bir.
Yağ ve filtreler değişir.
Gram yağ eksilmez.Devirli kullanmam.
Sadece 10-40 yağ kullanırım.(Mersin'de ikamet ediyorum)
Ama yılda 2 defa lastik değiştiririm.

Bir önceki motorum Japon'du FJR 1300.
Usta ile akraba olmuştum.

BMW bakımı o kadar pahalı değil.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst