Bir sorum olcaktı

Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
16 Tem 2009
Mesajlar
295
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Merhabalar yenı motor aldım mondıal 150cc RF modelı memnunum 1 hafta oldu rodaj olayında 45 ı pek gecmemek gerekıyormus sanırım ben bıraz gectım ve 2 kısı bındım sorun yaratırmı suan 160 km de bundan sonra yavas gıtsem ıse yararmı ve baska kımseyı bındırmesem yararlı olurmu suan bır sorunum yok rodaj olayınada ınanmıyorum bence sorun yaratmıyacaktır.

3 tane sorum var.
1.Motorumu aksam park ettıgımde sabah yerde mermerde cok az yag goruyorum damlaları altından damlatıyor bu bır sorun yaratırmı yoksa her motormu yapar?
2.sorum arka fren kampana ılk gunlerdekı gıbı tutmuyor arka fren cok bosaldı eskıden frene cok az basınca tutardı artık kokleyınce anca tutuyor bu fren ayarıyla ılgılı heralde bır sorun olcagını dusunmuyorum.
3.kadranım dun 40 km hızla gıderken bırden 0 a dustu sonra durdum hıc kıpırtı yoktu bıraz kadrana vurdum ve kapatıp actım calısmıyordu sonrakı gun calısmaya basladı buda bır sorun yaratırmı neden durmus olabılır?

Arkadaslar sızden cevap beklıyorum bu yag akıtma olayı aklımı karıstırdı on fren dısk abs bazen gıcırdama yapıyor neden acaba?
ve rıca edıyorum cın malı falan yapar gıbı yorumlar atmazsanız cok sevınırım.
 
Son düzenleme:
Katılım
4 Eki 2009
Mesajlar
224
1. akan yağ yağ tapasından geliyor olabilir.. bir bak..2..frenin arka tekerin yanında sanırım ayarı var ordan ayarlayabilirsin..3..göstergenin halatında bi sıkıntı vardır...ayrıca bunlar ufak şeyler kafanı yorma motorunu iyi günlerde kullan..yalnız o akan sıvıyı kontrol et yağ mı benzinmi akü suyu mu eğer çok akıyorsa tam aktığı yeri söyle sana yardımcı olayım...:)
 
Katılım
21 Kas 2008
Mesajlar
3,845
Merhabalar yenı motor aldım mondıal 150cc RF modelı memnunum 1 hafta oldu rodaj olayında 45 ı pek gecmemek gerekıyormus sanırım ben bıraz gectım ve 2 kısı bındım sorun yaratırmı suan 160 km de bundan sonra yavas gıtsem ıse yararmı ve baska kımseyı bındırmesem yararlı olurmu suan bır sorunum yok rodaj olayınada ınanmıyorum bence sorun yaratmıyacaktır.

3 tane sorum var.
1.Motorumu aksam park ettıgımde sabah yerde mermerde cok az yag goruyorum damlaları altından damlatıyor bu bır sorun yaratırmı yoksa her motormu yapar?
2.sorum arka fren kampana ılk gunlerdekı gıbı tutmuyor arka fren cok bosaldı eskıden frene cok az basınca tutardı artık kokleyınce anca tutuyor bu fren ayarıyla ılgılı heralde bır sorun olcagını dusunmuyorum.
3.kadranım dun 40 km hızla gıderken bırden 0 a dustu sonra durdum hıc kıpırtı yoktu bıraz kadrana vurdum ve kapatıp actım calısmıyordu sonrakı gun calısmaya basladı buda bır sorun yaratırmı neden durmus olabılır?

Arkadaslar sızden cevap beklıyorum bu yag akıtma olayı aklımı karıstırdı on fren dısk abs bazen gıcırdama yapıyor neden acaba?
ve rıca edıyorum cın malı falan yapar gıbı yorumlar atmazsanız cok sevınırım.

rodaj demek 45-50yi geçmemek değildir. sürekli aynı devirde kullanmamak demektir, sürekli 40km ile gidersen ileride sorun yaşayabilirsin
geçici olarak 60-70 km hız olabilir, daha fazlası zararlı.
2 kişi binilmemesi tavsiye edilir motoru fazla zorlamamak için
rodaj olayınada inan:) misal rodajı farklı yapılan iki mondial 150 zat, arkadaşınki 80km yapamıyor, benimki 110 yapıyor:)
1) bu tarz motorlarda oluyor, bendede var, bi sorun yaşamadım henüz, ancak yağ seviyesini kontrol etmek lazım sıksık
2) diğer markaları bilmiyorum ama mondiallerin arka frenleri boşalıyor sürekli, arka tekerin ordaki vidadan sıkmalısın ara ara
3) benim km de duruyodu bazen, parmağımla tıklatınca düzeliyodu, ama km teli ile ilgili probleminde olabilir
 
Katılım
29 Nis 2009
Mesajlar
450
ya rodaj diyince bişi merak ediyorum birisinden duymuyştum ama hiç inanmamıştım yüksek devirde kulanırsan rodajdeki motoru ilerde daha iyi hız yapabiliyorumuş acaba dorumu?
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
16 Tem 2009
Mesajlar
295
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
evet sabıt kullanmıyorum km olarak ve ozaman sorun yok arkama ınsan almamaya gayret gostercem + olarak frenı ayarlıcam ozaman tekerın ordan o sorun degıl bosalması yanı. hız sayacı yanı km gostergesı calısıyor suan bır sorun olursa garantısı ıcın goturcem. altından aksamları cok az akan sey yag kaygan ve benzın kokmuyor bakalım servıse bırgun ugrıcam. ozaman suanlık sorunum yok. on dısk fren gecen tak tak edıyordu cok ısındıgı ıcın hehralde durup sogumasını bekleyınce duzeldı
 
Katılım
21 Kas 2008
Mesajlar
3,845
ya rodaj diyince bişi merak ediyorum birisinden duymuyştum ama hiç inanmamıştım yüksek devirde kulanırsan rodajdeki motoru ilerde daha iyi hız yapabiliyorumuş acaba dorumu?

mantık olarak hiç yüksek devir yapmazsak ileri kmlerde zaten yapması zorlaşır motorun. o yüzden yüksek devir yapılır ama sürekli değil. motor parçalarının birbirine alışması lazım öncelikle
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst