Bir OMM Methiyesi

Katılım
16 Ara 2012
Mesajlar
1,634
A2Teker dergisinde, iki günlük bir OMM yol eğitimine methiye yayınlanmış. İnceleme demek isterdim aslında ama methiye çünkü yalnızca memnun kalınan yönlerden bahsedilmiş. Herhangi bir gelişime açık alandan bahsedilmemiş. Eğitim incelemesi yazılarını forumlarda ve dergilerde görmek umuduyla.

https://scontent-a-fra.xx.fbcdn.net...=c678ea89ae3e86ebd2aa79d7e428d386&oe=54CF1B81

https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd...._=1421733800_845d58ad410a56e8df7e8721d5737690

https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd...._=1418886547_07fca5aaf3742ec6dc58efa7ed24de8b
 
Katılım
12 Ağu 2013
Mesajlar
601
Bu kadar da taraflı yazılmaz yahu.. birde çok zengin işi gibi geldi bana. hepsinde 70-80k lik bmw ler, kulaklarda intercom lar falan. Hele o "yüce efendimiz" lafından sonra çözdüm mevzuyu. Hayırlısı olsun.
Barkın bunlara kızıyordu dimi virajda iç ayaklığa bas diyorlar diye.:queen:
 
Katılım
23 May 2009
Mesajlar
1,082
Godaman taifesi için yapılan eğitim izlenimi veriyor bana niyeyse omm :mrgreen:

Biz gariban taifesi hondanın eğitimlere devam :mrgreen:
 
Katılım
18 Ağu 2014
Mesajlar
20
Bence son derece önemli bir konu herşeyde olduğu gibi motosiklet eğitimi... Öyle ya da böyle bilinçli bir grup oldukları kesin...bu ülkede motosiklet diğer çoğu dünya ülkelerinden çok daha zor şartlarda kullanılan bir araç, zira çoğunluğu bilinçsiz ve cahil bir topluluğun içinde üstüne üstlük ikiteker üzerinde ve kaportasız seyahat büyük cesaret.. Bu eğitimlerin amacı size ve bizlere yaşanmış tüm deneyimlerin eğitim süresince SIZIN OKÖTÜ TECRÜBELERI YAŞAMADAN DERS NOTU ŞEKLINDE BİLİNÇLENMENİZİ SAĞLAMAK...Yoksa başınıza gele gele yaşamak çok da sağlıklı değil... İşin özü eğitim, siz motor markasına, fiyatlarına,intercomlara takılmadan değerlendirin bence....Bu arada eğitim alın da nereden alırsanız alın farketmez....
 
Katılım
12 Ağu 2013
Mesajlar
601
Bence son derece önemli bir konu herşeyde olduğu gibi motosiklet eğitimi... Öyle ya da böyle bilinçli bir grup oldukları kesin...bu ülkede motosiklet diğer çoğu dünya ülkelerinden çok daha zor şartlarda kullanılan bir araç, zira çoğunluğu bilinçsiz ve cahil bir topluluğun içinde üstüne üstlük ikiteker üzerinde ve kaportasız seyahat büyük cesaret.. Bu eğitimlerin amacı size ve bizlere yaşanmış tüm deneyimlerin eğitim süresince SIZIN OKÖTÜ TECRÜBELERI YAŞAMADAN DERS NOTU ŞEKLINDE BİLİNÇLENMENİZİ SAĞLAMAK...Yoksa başınıza gele gele yaşamak çok da sağlıklı değil... İşin özü eğitim, siz motor markasına, fiyatlarına,intercomlara takılmadan değerlendirin bence....Bu arada eğitim alın da nereden alırsanız alın farketmez....

Yazıda eğitimin ne derece etkili olduğu yada süreciyle ilgili tarafsız bilgilendirmeler olsaydı dediklerinize katılırdım. Ama maalesef konu başlığında da dendiği gibi sadece methiye olmakla kalmış. Tabiki eğitim şart.
İntercom ve motorun markası ve fiyatı konusunda ısrarcıyım. Yazının sonuna "bu eğitimi almak için maddi durumunuzun biraz iyi olması lazım. Zira görüyorsunuz ki kullandığımız motorlar ve ekipman sizin 125 liklerinize benzemez" yazılmalıydı.

Ben eğitimimi daha yetkin ve deneyimli kurumlardan aldım. Ve böyle devam edecek. Fiyatlarıda makul. Şu bmw rider akademi bile honda ile yamaha ile neredeyse aynı fiyatlarda ve şekilde eğitim veriyor. Üstelik küçük motorunuz varsa "İlginçtir" daha bir ilgili davranıyorlar...
 
Katılım
18 Ağu 2014
Mesajlar
20
E tamam ne güzel işte eğitimli bir motorcusunuz işin özünde bu zaten...Bu OMM grubunun evet biraz daha üst düzey rakamlara eğitim verdiği doğrudur o yüzdende sizin takıldığınız detaylar göze batıyor ama hakvereceksin ki bu memlekette her konu keseye göre ayrılmış durumda değil mi zaten...Sonuçta herkes aynı hevesin peşinde aynı mantaliteye sahip rüzgarı hissetme derdinde olan insanlar değil miyiz o yüzden halk tipi eğitim concon eğitim diye ayırmaya gerek yok keseye uyan neresiyse oraya dahil olunur...Orada anlatılan bence sizin anladığınız anlamlar yüklediğiniz pencereden bakılarak yazılmış bir yazı değil konu keyifli bir eğitim macerası o kadar...Ayrıca ben o gruptan eğitimde almadım onu belirteyim...
 
Katılım
16 Ara 2012
Mesajlar
1,634
BMW, Yamaha ve Honda'nın kapalı alan eğitimlerini Motosiklet Yol Sanatı ekolünden eğitimlerle aynı kefeye koymamak lazım. İki ekol birbirinden farklı şeylere vurgu yapıyor ve farklı beceriler kazandırıyorlar. Yani birbirlerinin yerine geçebilecek eğitimler değiller. Ben hem Honda'dan GS2 eğitimi aldım hem de Motosiklet Yol Sanatı ekolünden bir kaç eğitmenden. Bundan böyle de param oldukça her iki yönden eğitim almaya çalışacağım. Ancak ekollerden birisini seçmem gerekseydi Yol Sanatı tarafını seçerdim. Bence bu ekolün düzgün temsilcileri OMM, ART Motoakademi, GiS Akademi, Rahmi Barutçu. Gerçek hayatta trafikte, yollarda gerekli olan beceriler üzerine onlar daha çok vurgu yapıyor. Frenleme, engelden kaçma, yarım debriyaj ile yavaş manevra, viraj okuma, konumlanma, güvenlik ve akıcılık için hızın doğru kullanımı, bilgi alma, can kurtaran bakış, diğer yol kullanıcılarıyla iletişim, limit noktası takibi gibi konular bu ekolden kurumların eğitimlerinde Honda'ya göre daha fazla vurgulanır. Bazıları ise işin tabiatı gereği Honda öğretim programında hiç yer almaz.

Ancak anlaşılan başlıktaki methiye sözümden ben OMM'cilere karşıymışım gibi bir imaj oluşmuş. Ben dernek de olsa kurum da olsa merdiven altı eğitmeni de olsa ücret ödeyip alınan eğitim hizmetini bir ürün olarak algılıyorum. Nasıl bir kask, bir çizme, bir eldiven aldığımızda bu ürünün neyinden memnun kalıp nerelerini beğenmediğimizi yazıyor paylaşıyorsak satın aldığımız eğitim ürününün de nelerinden memnun kaldık nelerinden kalmadık bunların yazılmasını istiyorum. O nedenle yazılan yazıyı tek yönlü buldum. Ancak kesinlikle ben bu ekolü, Yol Sanatı öğretisini çok iyi buluyor ve her sürüşümde bu sistemi uygulamaya uğraşıyorum. Gold, IAM ve RoSPA sertifikalarını elde edebilecek becerikliliğe sahip bir sürücü olmayı da planlıyor, istiyorum. Önümüzdeki yıl alacağım eğitimlerde mesela yalnızca bir tek eğitime gitmek durumunda kalırsam GS3 yerine Uğur Ertekin'den özel ders almayı tercih edeceğim. Haa para olur imkan olur bir de GS3 patlatılabilir tabii. Ama esas odağım Yol Sanatı sistemi.

Virajda içteki pege basmak hadisesini Barkın kulaktan kulağa oyunundaki gibi çok bambaşka duymuş, çok tersinden anlamış. Yol Sanatı ekolünden iki ayrı eğitmenden farklı zamanlarda aldığım eğitimlerde iç pege basmak Barkın'ın dediği gibi "Viraj içinde yatık durumda iç pege bas." şeklinde anlatılmadı. Viraj öncesinde, girişinde motosikleti yönlendirmenin yöntemleri anlatılır. Bu yöntemlerin temeli en etkilisi en hızlısı en hassası kontradır. Daha sonra yardımcı teknikler selede kıçı kaydırma (sarkma değil), depoyu dizle içe doğru bastırma ve içteki pege basma da anlatılır ve uygulatılır. Bunlar motosikleti viraj girişinde yönlendirmek için kontra yanında kullanılabilecek yardımcı teknkler olarak bahsedilir. Yani "Motor virajda yatmışken ve gaz açıyorken hadi iç pege bas da motor düşsün." diyen kimse yok.
 
Katılım
20 Ara 2011
Mesajlar
452
Valla 150 lik motorla art motoakademiden eğitim almıştım. Kesinlikle herkes almalı böyle profesyonel eğitim.
 
Katılım
9 May 2007
Mesajlar
1,610
Arkadaşlar OMM bir dernek. Bu nedenle herhangi bir üyelik aidatı v.s. gibi şeyler nedeni ile ücret talep etmezler. Yol eğitimleri (günübirlik olanlar) ücretsizdir. Dileyen derneğe yada hocların yakıtlarına katkıda bulunmak için 3-5 atarlar. Kapalı alan eğitimleri ise Honda, GİS ve ART'a göre çok komik rakamlar. Bu rakamlarda aslında tutulan alanın kira ücretini ödemek için kullanılır genellikle.

Şimdi bir eğitim aşığı olarak benimde kabul etmem gereken bir gerçek var ki, bu alan içerisinde girenlerin bazıları burnundan kıl aldırmazken bazıları da çok babacan ve samimidir. Sonuç olarak hepimiz insanız değil her çeşit adam olacak içimizde. Hepsin kodaman abiler 70-80 binlik BMW' leri var diyorsunuz ya, aslında ybr ve CBF 150 ile eğitimlere dahil olan, hatta çin malı motosikletlerle yol eğitimi almış olanları tanıyorum.

Bu nedenle ön yargınız yıkın lütfen. OMM Türkiye' ye çok şey kazandırmış, özellikle güvenli sürüş adına ülkemizde ilk adımı atmış ve bu işin altına elini koyanlar kendi özel yaşamlarından çok fazla feragat etmiş ve etmeye devam eden insanlardır.

Düşünsenize herhangi bir ücret almadan kaç kişi ile uğraşırsınız. Hadi diyelim yakıtınızı karşıladı, kaç hafta kaç gün kaç ay uğraşabilirsiniz? Ben o kadar vakit ayırmamam. Üstelik OMM eğitmenlerinin de madden durumları küçümsenemeyecek kadar iyidir. Malum eğitmen olmak için büyük ve kuvvetli motorunuzun olması lazım. Yol sürüşünde 600 cc motorla 1200 cc' leri takip edemezsiniz.

Lütfen ne methiyelere nede karalamalara prim vermeden, deneyin. Gidin görün tanışın sohbet edin. Dışarında ulan BMW' ye bine bizimle muhatab olmaz bu artizler dediğimiz adamlar abi kardeş oluveriyor bir anda. Barkın' ın söylediği gibide duvar gibi falan değillerdir. Sadece güvenlik noktasında çok katıdırlar, Barkın' ında işine o gelmiyor. Serde apaçilik var :) onuda seviyorum ama benim için bir numara güvenli sürüştür kardeşim. Kaldırıma çıkmak teker yapmak stopii yapmak bana göre değil. Bana göreyi bırakın bize göre olmamalı. Gereksiz.

He bu arada nasıl tanışırım bu adamla derseniz eğitim için ayıracak bütçemde yok en azından size şu tüyoyu vereyim.

İstanbul Road Craft larını OMM sitesinden takip edin. İstanbul yol eğitimlerini Erol hoca verir. Eğitmen grubunda Sabri abimiz vardır birde çoğu zaman Şadun hoca olur. Ve şiledeki gözlemecilerden 09:00 gibi başlar. Kahvaltı sonrası küçük bir brifing ve sırası ile sürücüler çıkar ve yol eğitimi başlar. Siz kahvaltı sırasın merhaba diyip, sizi tanımak istiyorum adınız çok duyuyorum v.s. gibi selam verirseniz. Senin motorun ney sen kimsin demezler merak etmeyin. Gidin ve tanışın. Fikriniz değişecek ve önyargılarınızın yok olacağına ben inanıyorum.

"KAZASIZ SÜRÜŞLER"
 
Katılım
16 Ara 2012
Mesajlar
1,634
@Sadık1453, Çok güzel demişsin. Yalnız aşağıdaki cümlen yanlış.

Kapalı alan eğitimleri ise Honda, GİS ve ART'a göre çok komik rakamlar.

GiS Akademi bir günlük kapalı alan eğitimi 350 TL
http://www.gisakademi.com/index.php...leri/motosiklet-egitimleri-bilgilendirme.html

ART Motoakademi bir günlük kapalı alan eğitimi 200 TL
http://www.artmotoakademi.com/bazaar/index.php?lnk=/mod/urunler/detay.php&sid=58

OMM bir günlük kapalı alan eğitimi 180 TL
http://www.gisakademi.com/index.php...leri/motosiklet-egitimleri-bilgilendirme.html

Honda iki günlük kapalı alan eğitimi 425 TL (günlüğü 213 TL ve motosikleti onlar veriyor)
http://www.artmotoakademi.com/bazaar/index.php?lnk=/mod/urunler/detay.php&sid=58

Kapalı alan eğtimi konusunda GiS hariç hepsi hemen hemen aynı fiyat. Aslında yol eğitimi fiyatları da bibirine yakın. Ücresiz olan akiviteler (OMM'de RoadCraft, ART'ta ARTCraft,GiS'te SYS) eğitim değil.
 
Son düzenleme:
Katılım
2 Mar 2012
Mesajlar
1,861
Arkadaşlar, bu endurocu arkadaşların bilgisinden faydalanın. Ben de henüz eğitim alamayanlardanım, vereceğiniz bilgileri ilgiyle takip ediyorum.

Zafer Bey OMM ile ilgili link GİS'in linki çıkmış. http://ommriders.com/default.aspx fiyat bilgilendirmelerinin olduğu sayfaya bakındım ama bulamadım.
 
Son düzenleme:
Katılım
8 Nis 2009
Mesajlar
1,023
Okurken kendimi kuştüyü döşeklerle bezenmiş altın beşiklerde sallanıyormuşum gibi hissettim.
 
Son düzenleme:
Katılım
8 Haz 2009
Mesajlar
4,085
Bu adamlar Ankaraya koca sene içerisinde 3 gün ayırmışlar sebebi ne ola ki?
 
Katılım
9 May 2007
Mesajlar
1,610
@Sadık1453, Çok güzel demişsin. Yalnız aşağıdaki cümlen yanlış.

GiS Akademi bir günlük kapalı alan eğitimi 350 TL
http://www.gisakademi.com/index.php...leri/motosiklet-egitimleri-bilgilendirme.html

ART Motoakademi bir günlük kapalı alan eğitimi 200 TL
http://www.artmotoakademi.com/bazaar/index.php?lnk=/mod/urunler/detay.php&sid=58

OMM bir günlük kapalı alan eğitimi 180 TL
http://www.gisakademi.com/index.php...leri/motosiklet-egitimleri-bilgilendirme.html

Honda iki günlük kapalı alan eğitimi 425 TL (günlüğü 213 TL ve motosikleti onlar veriyor)
http://www.artmotoakademi.com/bazaar/index.php?lnk=/mod/urunler/detay.php&sid=58

Kapalı alan eğtimi konusunda GiS hariç hepsi hemen hemen aynı fiyat. Aslında yol eğitimi fiyatları da bibirine yakın. Ücresiz olan akiviteler (OMM'de RoadCraft, ART'ta ARTCraft,GiS'te SYS) eğitim değil.

Doğrudur, son dönemde fiyatları pek araştırmadım, ancak dediğiniz gibi oldukça yakın rakamlar birbirine. OMM' nin rakamı çok anlamlı olmamış.

Haklısınız.


"KAZASIZ SÜRÜŞLER"
 
Katılım
12 Ağu 2013
Mesajlar
601
Arkadaşlar OMM bir dernek. Bu nedenle herhangi bir üyelik aidatı v.s. gibi şeyler nedeni ile ücret talep etmezler. Yol eğitimleri (günübirlik olanlar) ücretsizdir. Dileyen derneğe yada hocların yakıtlarına katkıda bulunmak için 3-5 atarlar. Kapalı alan eğitimleri ise Honda, GİS ve ART'a göre çok komik rakamlar. Bu rakamlarda aslında tutulan alanın kira ücretini ödemek için kullanılır genellikle.

Şimdi bir eğitim aşığı olarak benimde kabul etmem gereken bir gerçek var ki, bu alan içerisinde girenlerin bazıları burnundan kıl aldırmazken bazıları da çok babacan ve samimidir. Sonuç olarak hepimiz insanız değil her çeşit adam olacak içimizde. Hepsin kodaman abiler 70-80 binlik BMW' leri var diyorsunuz ya, aslında ybr ve CBF 150 ile eğitimlere dahil olan, hatta çin malı motosikletlerle yol eğitimi almış olanları tanıyorum.

Bu nedenle ön yargınız yıkın lütfen. OMM Türkiye' ye çok şey kazandırmış, özellikle güvenli sürüş adına ülkemizde ilk adımı atmış ve bu işin altına elini koyanlar kendi özel yaşamlarından çok fazla feragat etmiş ve etmeye devam eden insanlardır.

Düşünsenize herhangi bir ücret almadan kaç kişi ile uğraşırsınız. Hadi diyelim yakıtınızı karşıladı, kaç hafta kaç gün kaç ay uğraşabilirsiniz? Ben o kadar vakit ayırmamam. Üstelik OMM eğitmenlerinin de madden durumları küçümsenemeyecek kadar iyidir. Malum eğitmen olmak için büyük ve kuvvetli motorunuzun olması lazım. Yol sürüşünde 600 cc motorla 1200 cc' leri takip edemezsiniz.

Lütfen ne methiyelere nede karalamalara prim vermeden, deneyin. Gidin görün tanışın sohbet edin. Dışarında ulan BMW' ye bine bizimle muhatab olmaz bu artizler dediğimiz adamlar abi kardeş oluveriyor bir anda. Barkın' ın söylediği gibide duvar gibi falan değillerdir. Sadece güvenlik noktasında çok katıdırlar, Barkın' ında işine o gelmiyor. Serde apaçilik var :) onuda seviyorum ama benim için bir numara güvenli sürüştür kardeşim. Kaldırıma çıkmak teker yapmak stopii yapmak bana göre değil. Bana göreyi bırakın bize göre olmamalı. Gereksiz.

He bu arada nasıl tanışırım bu adamla derseniz eğitim için ayıracak bütçemde yok en azından size şu tüyoyu vereyim.

İstanbul Road Craft larını OMM sitesinden takip edin. İstanbul yol eğitimlerini Erol hoca verir. Eğitmen grubunda Sabri abimiz vardır birde çoğu zaman Şadun hoca olur. Ve şiledeki gözlemecilerden 09:00 gibi başlar. Kahvaltı sonrası küçük bir brifing ve sırası ile sürücüler çıkar ve yol eğitimi başlar. Siz kahvaltı sırasın merhaba diyip, sizi tanımak istiyorum adınız çok duyuyorum v.s. gibi selam verirseniz. Senin motorun ney sen kimsin demezler merak etmeyin. Gidin ve tanışın. Fikriniz değişecek ve önyargılarınızın yok olacağına ben inanıyorum.

"KAZASIZ SÜRÜŞLER"

Peki. Ön yargımızı yıkalım o zaman. Madem anlattığınız gibi insanlar, bir gün denk geliriz muhakkak.
Dediğim gibi şahsen adamları tanımam etmem. Ama yazı öyle itici yazılmış ki, neredeyse benim düşüncemde olanları gaza getirip omm nin üzerine salmak gibi olmuş.
En garip olanıda takıldığım şu "yüce efendimiz" kısmı.
Ben mesleğimi 16 yıldır en üst kalitede tutarak (mecburum, çünkü devlet-risk-dünya) yapmaktayım. Ve devlet tarafından lisanslılaştırılıp eğitim veren kadrodayım. Öğrenci olarak yanıma gelen kişilerde aslında pek öğrenci sayılmaz. Çoğu devletin kemik kadrolarından gelir. Tamamen yeni olanların bile benim tecrübe ve kalitemi yada kişiliğimi baz alarak "yüce efendimiz" tarzında bir övgüde bulunmalarını asla kabul etmem. Edemem. Hele bunu bir yerde yazıp yayınlamaları beni son derece rahatsız eder.

Anlatmak istediğim budur; Evet, yol ekolü, apaçi ekolü, pist ekolü falan güzel laflar... (bilmediğimden uydurdum). Birinin anlattığı şey işime yararsa teşekkür ederim. Gerekirse övgüyüde eksik etmem. Ama o kadar. Dahası maalesef olmaz.
Saygılar.
 
Katılım
3 Tem 2009
Mesajlar
6,398
Yazıyı okudum, güzel ama biraz fazla ballandırılarak anlatılmış. Reklam kokmuyor diyemem. Eğitim çok faydalı olmuştu belki, orası ayrı. Ama net ve kısa anlatımları tercih ediyorum.
 
Katılım
9 May 2007
Mesajlar
1,610
En garip olanıda takıldığım şu "yüce efendimiz" kısmı.

Yazdıklarınızda haklısınız ancak, görüyorum ki herkes başka birinin OMM' nin bir eğitmeni için yazdığı bir cümleye takılmış durumda. Ben eminim ki Zafer hoca' da kendisine böyle hitap edilmesinden hoşnut değildir. Ama sonuçta hepsi insan ego tatmini istemese de çaktırmasa da herkesin hoşuna gider.

Biri bir başkası için bir şeyler söylediğinde bunun sorumlusu söyleyendir. Buna takılmayın, dediğim gibi gidin tanışın sohbet edin konuşun. Aralarında seveceklerinizde olacak sevmeyecekleriniz de.

Aslında eğitmen tayfasının bu camiada sevilmemesinin sebeplerinde biri de... Aslında hepimiz en iyiyiz ya bu nedenle bize kimsenin bir şeyler öğretmesi gerekmez, yada başkalarına öğretirken de peeehhh, şuna bak kendini ne zannediyor moduna sokuyor bizi egolarımız maalesef. Başka alanlardaki eğitimlerde bu konu bu kadar hassas değil gerçekten.

Benimde sinirimin bozulduğu zamanlar olmuyor değil eğitim alırken. Ama haklı çıkıyorlar söylediklerinde.

Sizlerden ricam, Zafer hoca, Erkan hoca, Rahmi hoca v.s., v.s., onlar için başkalarının söylediklerine aldırmayın. Gidi tanışın sohbet edin ulaşılmaz insanlar değiller. Ve kişiler hakkında kararlarınızı kendiniz verin. Yüce efendimiz nasıl bir cümledir, neden bu kadar abartılmıştır bilemiyorum. Belki anın hezeyanından kurtulamamıştır yazan, yada motosiklete bindiğini eğitimden sonra anlayıp o sevinçle yazmıştır ama bence de abartılı.


"KAZASIZ SÜRÜŞLER"
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst