Bir litre benzinle bin kilometre gidiyor

Katılım
12 Nis 2003
Mesajlar
2,986
Gediz Üniversitesi Teknoloji Takımı, otomotivde geleceğin teknolojisi hibritte önemli başarı elde etti. Motordaki atıl ısıl enerjisini kullanarak 1 litre benzinle bin kilometre giden araç tasarlandı.

Gediz Üniversitesi’nde otomotiv teknolojileri üzerine araştırmalar tüm hızıyla sürüyor. Gediz Teknoloji Takımı (G-TECH), yakıt tüketimi azaltılmış, performansı ise artırılmış seri hibrit araçlar üzerinde çalışıyor. Makine ve elektrik-elektronik mühendisliği öğrencileri, danışman hocalarıyla birlikte önemli bir başarıya imza attı; 1 litre benzinle bin kilometre gidebilen otomobil tasarladı.
Benzinin önce elektriğe, ardından da mekanik enerjiye çevrildiği, yakıt kaybının en aza çekilip, yüksek verimliliğin elde edildiği sistem yurtdışında yankı buldu. Gedizli genç mucitler, 15-18 Mayıs tarihleri arasında Hollanda’da yapılacak Shell Eco-Maraton’aprototip benzinli araçlar kategorisinde ülkemizden katılmaya hak kazanan tek ekip oldu. G-TECH, montajına başladıkları Gediz Gasoline Car 2 (GGC2) adını taşıyacak otomobilleriyle, 26 Avrupa ülkesinden 229 takım arasında Türkiye’yi temsil edecek.

DAHA DA İYİSİNİ YAPACAKLAR

Gediz Üniversitesi Makine Mühendisliği Öğretim Üyesi Doç. Dr. Selim Solmaz, GGC2’nin kategorisinde seri hibrit mimarisini taşıyan tek araç olarak dikkatleri çektiğini açıkladı. Doç. Dr. Solmaz, bu yarış alanında geçen yıl da ülkemiz adına sadece kendilerinin yer aldığını hatırlattı. Solmaz, otomotivde geleceğin teknolojisi seri hibrit ve paralel hibrit araç tahrik sistemleri üzerine yoğun çalışmalarının ve bu alandaki TÜBİTAK projelerinin sonucunda bu başarıya ulaşıldığını vurgulayarak, şunları söyledi:

“Bu sene benzin motorunun atıl ısıl enerjisini geri kazandıran ve enerji verimliliği sağlama özelliği bulunan daha gelişmiş bir araç tasarladık. Aerodinamiği, yürüyen aksamı ve direksiyon sistemiyle üstün özelliklere sahip. Otomotiv sektörünün yakından takip ettiği, önümüzdeki süreçte yaygın kullanıma başlanması planlanan hibrit araçlar teknolojisine katkımızı daha yukarıya taşımak istiyoruz. Bu amaçla tamamen bizim üretimimiz olacak, yeni ve yüksek verimli bir benzinli motor yapıp, bir litre benzinle 5 bin kilometreye varan menzile ulaşmayı hedefliyoruz. Otomotiv teknolojilerine meraklı öğrencilerimizle beraber buna da başaracağımıza inanıyoruz.”

Kaynak: Milliyet
 

Ekli dosyalar

  • 1-litre-benzinle-bin-kilometre-giden-arac-yaptilar.jpg
    1-litre-benzinle-bin-kilometre-giden-arac-yaptilar.jpg
    92.7 KB · Görüntüleme: 7,381
Katılım
27 Eyl 2007
Mesajlar
1,686
Termoelektrik pillerle yapıldıysa küfür edilesi, diğer bir mekanik yöntemle yapıldıysa el üstünde tutulası proje.Nitekim bizim üniversitelerimiz çinli mantığıyla çalışıyor; ordan hidrojen motoru burdan direksiyon şurdan sinyal topla bi kaportaya oturt sonra gazetede "hidrojenle çalışan araba yaptılar".Bunu da biraz araştıracağım.Yorumu ona göre yaparım.:thumleft:
 
Katılım
11 Ara 2008
Mesajlar
4,209
Termoelektrik pillerle yapıldıysa küfür edilesi, diğer bir mekanik yöntemle yapıldıysa el üstünde tutulası proje.Nitekim bizim üniversitelerimiz çinli mantığıyla çalışıyor; ordan hidrojen motoru burdan direksiyon şurdan sinyal topla bi kaportaya oturt sonra gazetede "hidrojenle çalışan araba yaptılar".Bunu da biraz araştıracağım.Yorumu ona göre yaparım.:thumleft:

Dediğiniz gibi Thermocouple kullanmışlar büyük ihtimal. Çünkü " atıl ısı enerjisi " kullandığını belirtmiş. Araba da elektriklilere benziyor. Ancak bu da çöpe atılası bir fikir değil. Vogayer-II 40 yıldır uzayda minik bir reaktörden elde ettiği ısıyı thermocouple ile elektriğe çeviriyor. Tam 40 yıl , dile kolay.
 
Katılım
29 Ara 2013
Mesajlar
135
showdown nickli arkadaşa katılıyorum.Ordan burdan alınan parçalarla yapıldıktan sonra türkler yaptı demem şahsen.Yapabilecek insanlarda türkiyede değil malesef.Bir başka konu ise petrolden sonuna kadar kazanmak isteyen insanların bu tarz teknolojileri ne yapıp ne edip piyasaya çıkarttırmak istemeyecekleri.
 
Katılım
27 Tem 2005
Mesajlar
371
dönem ödevi gibi bişey mi acaba, 1000 km test yapmışlarmı yoksa hesap üzerine mi konuşuyorlar seri üretim şansı ve kullanırlığı varmıdır bu sorular yanıt bulursa ict denir yoksa sadece hobi
 
Katılım
6 Eyl 2012
Mesajlar
1,840
resme iyi bakın, 1 sene içinde hepsinin enteresan ölümlerini okuruz haberlerde !
 
Katılım
6 Ara 2006
Mesajlar
316
Bana pek realitesi varmış gibi gelmiyor . Sanki biraz abartma görmezden gelme varmış gibi.
 
Katılım
20 Ağu 2005
Mesajlar
7,460
Muhtemelen yine gazetecilerin bilmeden anlamadan gazlamaya çalıştığı bir çalışma. Bir de o yarışlarda araçlar yürüme hızında giderken aerodinamikliği geliştirmek ne işe yarıyor anlayan varsa bir anlatsın. Böyle lüzumsüz işlerde hep dünya birincisiyizdir ama ne bir otomobilimiz var ne de bir motosikletimiz. Hava atmaya gelince bizden iyisi yoktur ama icraat sıfır...
 
Katılım
5 Ara 2011
Mesajlar
1,227
parçalar ordan burdan oluversin kardşim o kadar da horlamayın çocukları...bugün ordan burdan gelir yarın üretirsin...biraz da insaf...
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst