- Katılım
- 17 May 2009
- Mesajlar
- 4,149
- Motosikleti
- BMW K1200GT , BMW S1000XR M Sport
- Konu Yazar
- #1
Baslik tabiki abarti. Topragin bana yetismesi icin 40 firin ekmek yemesi lazim

Ama
"Toprak style" frenaj efsane olmus durumda.
Nedir bu frenin mucizesi ???
Dilim döndügünce aciklamaya calisayim.
Düzgün zemin , iyi lastik ve biraz deneyim ile her motorcu motorunu stoppie ye kaldirabilir . Yani arka tekerlek yerden kesilir ve motorun tüm agirligi ön teker üzerinde baski kurarak azami tutus elde edilir.
Topragin farki stoppie yi en verimli sekilde sürdürebilmesidir. Dikkat edin viraja girerken yaptigi stoppie ile paddock a gelirken show amacli yaptigi stoppie cok farklidir.
Viraj girisinde cok iyi hesaplanmis sekilde basladigi stoppie yi ihtiyaci oldugu kadar ve arka tekerlegin yer ile arasindaki araligi minimumda tutarak sürdürebilmektedir.
Arka tekerlegin cok yükseltilmeden yere yakin yapilan frenleme , yüksekteki arka tekerlege göre daha güclüdür. Tekerlek yerden uzaklasmadigi icin , yönlendirme esnasinda ihtiyaci olan arka tekerlegi kuyumcu terazisi hassasiyeti ile istedigi noktada yumusakca yere indirebilmektedir.
Topragin viraj girisinde arka tekerlegin yer ile temasini keserek yaptigi fren , teorik olarak o motor ile yapilabilecek en verimli frendir.
Bence kaza videolari izlediginiz kadar Topragin viraj girisi videolarini izleyerek konu hakkinda daha fazla fikir sahibi olabilirsiniz.
Sakin buradan , darliga gidip her viraja stoppie ile girin tavsiyesi cikartmayin. Ama bir gün bilgiyi kacirdiginiz bir virajin girisinde böyle bir frene ihtiyaciniz olabilecegi ihtimali icin konuyu ögrenmeye calisin.
Sevgilerimle
Ama
"Toprak style" frenaj efsane olmus durumda.
Nedir bu frenin mucizesi ???
Dilim döndügünce aciklamaya calisayim.
Düzgün zemin , iyi lastik ve biraz deneyim ile her motorcu motorunu stoppie ye kaldirabilir . Yani arka tekerlek yerden kesilir ve motorun tüm agirligi ön teker üzerinde baski kurarak azami tutus elde edilir.
Topragin farki stoppie yi en verimli sekilde sürdürebilmesidir. Dikkat edin viraja girerken yaptigi stoppie ile paddock a gelirken show amacli yaptigi stoppie cok farklidir.
Viraj girisinde cok iyi hesaplanmis sekilde basladigi stoppie yi ihtiyaci oldugu kadar ve arka tekerlegin yer ile arasindaki araligi minimumda tutarak sürdürebilmektedir.
Arka tekerlegin cok yükseltilmeden yere yakin yapilan frenleme , yüksekteki arka tekerlege göre daha güclüdür. Tekerlek yerden uzaklasmadigi icin , yönlendirme esnasinda ihtiyaci olan arka tekerlegi kuyumcu terazisi hassasiyeti ile istedigi noktada yumusakca yere indirebilmektedir.
Topragin viraj girisinde arka tekerlegin yer ile temasini keserek yaptigi fren , teorik olarak o motor ile yapilabilecek en verimli frendir.
Bence kaza videolari izlediginiz kadar Topragin viraj girisi videolarini izleyerek konu hakkinda daha fazla fikir sahibi olabilirsiniz.
Sakin buradan , darliga gidip her viraja stoppie ile girin tavsiyesi cikartmayin. Ama bir gün bilgiyi kacirdiginiz bir virajin girisinde böyle bir frene ihtiyaciniz olabilecegi ihtimali icin konuyu ögrenmeye calisin.
Sevgilerimle