Bir fren attim efsane oldu , Toprak sen isine bak

Katılım
17 May 2009
Mesajlar
4,149
Motosikleti
BMW K1200GT , BMW S1000XR M Sport
Baslik tabiki abarti. Topragin bana yetismesi icin 40 firin ekmek yemesi lazim 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣

Ama

"Toprak style" frenaj efsane olmus durumda.

Nedir bu frenin mucizesi ???

Dilim döndügünce aciklamaya calisayim.

Düzgün zemin , iyi lastik ve biraz deneyim ile her motorcu motorunu stoppie ye kaldirabilir . Yani arka tekerlek yerden kesilir ve motorun tüm agirligi ön teker üzerinde baski kurarak azami tutus elde edilir.

Topragin farki stoppie yi en verimli sekilde sürdürebilmesidir. Dikkat edin viraja girerken yaptigi stoppie ile paddock a gelirken show amacli yaptigi stoppie cok farklidir.

Viraj girisinde cok iyi hesaplanmis sekilde basladigi stoppie yi ihtiyaci oldugu kadar ve arka tekerlegin yer ile arasindaki araligi minimumda tutarak sürdürebilmektedir.

Arka tekerlegin cok yükseltilmeden yere yakin yapilan frenleme , yüksekteki arka tekerlege göre daha güclüdür. Tekerlek yerden uzaklasmadigi icin , yönlendirme esnasinda ihtiyaci olan arka tekerlegi kuyumcu terazisi hassasiyeti ile istedigi noktada yumusakca yere indirebilmektedir.

Topragin viraj girisinde arka tekerlegin yer ile temasini keserek yaptigi fren , teorik olarak o motor ile yapilabilecek en verimli frendir.

Bence kaza videolari izlediginiz kadar Topragin viraj girisi videolarini izleyerek konu hakkinda daha fazla fikir sahibi olabilirsiniz.

Sakin buradan , darliga gidip her viraja stoppie ile girin tavsiyesi cikartmayin. Ama bir gün bilgiyi kacirdiginiz bir virajin girisinde böyle bir frene ihtiyaciniz olabilecegi ihtimali icin konuyu ögrenmeye calisin.

Sevgilerimle

b5DuU8HWNgpJSA_kJWen7g.jpg
 
Katılım
20 Mar 2024
Mesajlar
1,112
Bi sabah ışığa yetişeyim derken tıkamıştım gazı, sonra ışığa yaklaştığım zaman sola 90 derece dönüş öncesi yavaşlamak istedim, ön frene abandım arka freni de (artık elimden geldiğince) ortadan yumuşağa doğru sıkmaya başladım, motorun arkası sağa sola oynamıştı çok hoşuma gitmişti :D artık hep ani hızlanıp ani fren yapıyorum 😍 Ön freni 2 parmak kullanıyorum bu arada hocam bilginize.


Ayrıca bir sorum var, bu stoppie nasıl işe yarıyor? Arka teker yerde değil, sürtünmeye eksi yazıyor, e arka fren de yok haliyle, nasıl daha iyi oluyor stoppie normal frenlemeden o zaman? Ön fren bu kadar güçlü ve fark ettiren bir şey mi tek başına ya?
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,511
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
En son stoppie yapmaya kalktığımda İstanbul'da börekçinin dükkana girmiştim. :)

Hoca sen ne anlatıyorsun biz hala iki parmak fren mi dört parmak fren mi aşamasındayız. Bir de içimizde hala arka frenle durmaya çalışanlar var. :)
 
Katılım
17 May 2009
Mesajlar
4,149
Motosikleti
BMW K1200GT , BMW S1000XR M Sport
Ayrıca bir sorum var, bu stoppie nasıl işe yarıyor? Arka teker yerde değil, sürtünmeye eksi yazıyor, e arka fren de yok haliyle, nasıl daha iyi oluyor stoppie normal frenlemeden o zaman? Ön fren bu kadar güçlü ve fark ettiren bir şey mi tek başına ya?

Arka tekerin frenlemeye etkisi zaten cok cok az. Sen istesende istemesende frene basladigin anda yük ön tekere kayar ve arkanin etkisi cok zayiflar. Honda egitimlerine katilmis arkadaslar bilirler , frenleme calismasinda arka frene neredeyse dokundurmazlar.

Caponyadaki kurtlar ise arka freni park freni olarak kullanirlar sadece . Amerikan ekolü , motorlarin teknik yapisindan dolayi arka frene cok önem verir (80 li yillara kadar pekcok amerikan cruiser inda ön fren yoktu). Avrupa ekolü ne sis yansin ne kabap anlayisi ile her iki freni de kullandirir.

Ben nasil yapiyorum dersen , valla birsey yapamiyorum . BMW kanunlarina göre ön frene dokundugum anda arka frende otomatik devreye giriyor. :cool:
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

En son stoppie yapmaya kalktığımda İstanbul'da börekçinin dükkana girmiştim. :)

Hoca sen ne anlatıyorsun biz hala iki parmak fren mi dört parmak fren mi aşamasındayız. Bir de içimizde hala arka frenle durmaya çalışanlar var. :)

Yav dur milleti uyandirma , azicik düsüp kalksinlar da egitime gelsinler. Ekmegimizin pesindeyiz burada 🤣🤣🤣🤣🤣
 
Katılım
20 Mar 2024
Mesajlar
1,112
Arka tekerin frenlemeye etkisi zaten cok cok az. Sen istesende istemesende frene basladigin anda yük ön teker kayar ve arkanin etkisi cok zayiflar. Honda egitimlerine katilmis arkadaslar bilirler , frenleme calismasinda arka frene neredeyse dokundurmazlar.

Caponyadaki kurtlar ise arka freni park freni olarak kullanirlar sadece . Amerikan ekolü , motorlarin teknik yapisindan dolayi arka frene cok önem verir (80 li yillara kadar pekcok amerikan cruiser inda ön fren yoktu). Avrupa ekolü ne sis yansin ne kabap anlayisi ile her iki freni de kullandirir.

Ben nasil yapiyorum dersen , valla birsey yapamiyorum . BMW kanunlarina göre ön frene dokundugum anda arka frende otomatik devreye giriyor. :cool:
Arka freni sıkışık trafikte ve düşük hızda kullanıyorum genelde tek başına, eğer ani frenleme yapacaksam zaten allah ne verdiyse basıyorum öne, artık arka ne işe yarıyosa yarıyo onu da kullanıyoz tabi.. sağolun hocam, 2 fren > 1 fren sonuçta yaw XD
 
Katılım
17 May 2009
Mesajlar
4,149
Motosikleti
BMW K1200GT , BMW S1000XR M Sport
troll hesapların eksikliğini hissettirmiyorsunuz maşallah
Ne yapalim

Eger ratingi yüksek tutmazsak Erhan müdürüm hasilatin düstügünü her gördügünde troll hesaplari arayip geri cagiriyor.

Sonra da gözümüzün bebegi köfte canavari vstrom düsmani @tommygun arkadasimizin sinirleri harab oluyor yatistiramiyoruz.

Ne yapiyorsak hep Tommykel icin 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣
 
Katılım
10 Şub 2006
Mesajlar
6,826
Motosikleti
MV Agusta Brutale 800, Ducati 797
stoppie esnasında lastik basıncı yere değen yüzey alanını yeterince artıracak dozajda değilse, en verimli fren, lastik(frenine basılmış olmak şartıyla) yüzeyinin yere en çok değdiği durumda olur ki bu, iki lastiğin de yere değmesiyledir. tüm ağırlığın tek tekerde toplanması durumunda sürtünme kuvvetinin bir miktar artması mümkün olabilir ama bu artış, daha çok yüzeyin değmesi mertebesinde olamayabilir. Ayrıca yüzeydeki pürüzler (asfalt kalitesi) başka bir türde savrulmaya da sebep olabilir
hülasa: toprağın hareketi çok karizmatik olmakla birlikte nşa da kombine fren tercih edilmeli
 
Katılım
2 Eki 2023
Mesajlar
2,215
Motosikleti
Honda CB750 Hornet / Kanuni Seha 150
Honda egitimlerine katilmis arkadaslar bilirler , frenleme calismasinda arka frene neredeyse dokundurmazlar.
Honda (Safety Türkiye) eğitimlerinde ön-arka frenin birlikte kullanılması tavsiye edilip, bu yönde eğitim veriliyor. Duruma göre dozajlama değişiyor sadece.

Gymkhana tarzı parkur eğitiminde ise ön frene zaten hiç dokunmuyoruz. Sadece uygun vites, hızı dengeleyecek arka fren ve kavrama noktası kombinasyonu ile parkur tamamlanıyor. Parmaklar hiç bir durumda (acil durum olasılığı, sıkışık trafik, vb. durumlar dışında) manetler üzerinde tutulmuyor.

Japon ekolünde debriyaj sadece vites değiştirme ve duruş anında motosiklet stop etmesin diye kullanılıyor. Bunun dışında hız kontrolü, denge kontrolü gibi durumlarda sadece kavrama noktasından yararlanmak amacıyla kullanılıyor.
 
Son düzenleme:
Katılım
9 May 2015
Mesajlar
744
Sitede bahsi geçen teknik yorumları çok beğenerek okuyorum. Pek anlamıyorum ama konular böyle nezih konuşulunca benim hayranlığım da artıyor. Teknik konusunda hala limon sıkar gibi fren basıncı ayarlama kısmını çözmeye çalışıyorum.
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,831
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
Sitede bahsi geçen teknik yorumları çok beğenerek okuyorum. Pek anlamıyorum ama konular böyle nezih konuşulunca benim hayranlığım da artıyor. Teknik konusunda hala limon sıkar gibi fren basıncı ayarlama kısmını çözmeye çalışıyorum.
Ben limon sıkarken haşırt diye tüm gücümle sıktığım için "freni limon sıkar gibi sıkmak" dendiğinde hiç bir şey anlamıyorum. Freni öyle sıksam kazık gibi durur ya da abs devreye girer diye geçiyor kafamdan.
 
Katılım
17 May 2009
Mesajlar
4,149
Motosikleti
BMW K1200GT , BMW S1000XR M Sport
Ben limon sıkarken haşırt diye tüm gücümle sıktığım için "freni limon sıkar gibi sıkmak" dendiğinde hiç bir şey anlamıyorum. Freni öyle sıksam kazık gibi durur ya da abs devreye girer diye geçiyor kafamdan.
Abicim sen limon sikmayi bilmiyorsan suc biz egitmenlerde mi ???

🤣
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,511
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
Ben limon sıkarken haşırt diye tüm gücümle sıktığım için "freni limon sıkar gibi sıkmak" dendiğinde hiç bir şey anlamıyorum. Freni öyle sıksam kazık gibi durur ya da abs devreye girer diye geçiyor kafamdan.
Abi öyle harş diye değil de böyle yumuşak başlayıp kademeli olarak sertleştireceksin.

Genç kardeşlerim daha iyi anlasın diye ön sevişmeyle başlayıp sonra kelepçe ve kırbaca giden süreç olarak örneklendirsek sanırım daha iyi anlaşılır.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst