Bir Diğer Plaka ve Ruhsat Sorusu

Katılım
23 Eki 2006
Mesajlar
672
Arkadaşlar merhaba size iki sorum olacak:

öncelikle durumumu izah edeyim, motorumun üç gün önce noter devrini aldım, geçici ruhsatım var ve henüz emniyete gitmedim. satıcıyla aynı ilde oturduğumuz için plaka değişikliği yapamadım.

1- şu durumda farklı ilçeden (sincan, gölbaşı) birisine motoru satsam, satın alan kişiden tekrar alsam plaka değişimi olabilir mi?

2- eğer olabiliyorsa satışı vermem için emniyete gidip illaki ruhsatı çıkartmam mı lazım, yukarda da dediğim gibi devri aldım ama henüz emniyete gidip ruhsatı almadım, geçici ruhsatla satış olur mu?

teşekkürler.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
1 Eyl 2009
Mesajlar
4,559
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
İlçe değiştiği için plaka değişmiyor. Hatta istemedikçe il değiştiğinde bile plaka değişmeyebiliyor. Başka şehirden birine satmalısın yani. Geçici ruhsatla satış olur mu bilmiyorum ama tahminimce olmaz.
 
Katılım
25 Eyl 2011
Mesajlar
11
Geçici ruhsatla satış olabilir.Satış tarihinden 1 ay sonrasına kadar geçici ruhsatla bütün satış işlemlerini yaptırabilirsin kesin ve net bir bilgidir.Yani 1 ay süresince o geçici satış kağıdı ruhsatın diğer yaprağıyla aynı görevde.

Plaka konusuna gelince Plaka motosikleti satın alan taraf istemediği sürece aynıdır Satış esnasında noter yetkilisi sorar plaka değişimi olacakmı diye isterse değiştirir isterse aynı kullanır.Değişim için extra yapılacak 1-2 işlem ve bi ücreti vardır.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
1 Eyl 2009
Mesajlar
4,559
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Plaka konusuna gelince Plaka motosikleti satın alan taraf istemediği sürece aynıdır Satış esnasında noter yetkilisi sorar plaka değişimi olacakmı diye isterse değiştirir isterse aynı kullanır.Değişim için extra yapılacak 1-2 işlem ve bi ücreti vardır.

Noter sadece şehir değişikliği olduğunda plaka değişecek mi diye soruyor. En azından benim 2 satışımda kimse bir şey sormadı.
 
Katılım
25 Eyl 2011
Mesajlar
11
o senin noterinin işgüzarlığıymış diyelim o zaman :).Sormak zorundadır Plaka sadece şehir değişikliği için değiştirilmez kişi her yeni aldığı tescil için yeni plaka alma hakkına haizdir yasalarda
 
Katılım
23 Eki 2006
Mesajlar
672
arda27 maalesef olmuyormuş o zira noter'de teyid ettirdim yoksa alırken niye değiştirmeyim.
 
Katılım
25 Eyl 2011
Mesajlar
11
arkadaşım yapma etme gözünü seveyim.Daha bir hafta önce bir motosiklet sattım sattığımda geçici ruhsatla sattım ondan 1,5 ay öncede aynı şekilde geçici ruhsatla satış yaptım .Yani ben bunları sana söylerken bakladan uydurmadım.Plaka olayına gelince 2. sattığım motosikletin sahibi plakasını değişim istedi oda ist bende ist.bilgilerde bi yanlışlık yoktur.
 
Katılım
3 Eki 2010
Mesajlar
1,082
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
bende araç alırken noterde soruldu plaka değişikliği istiyormusunuz diye istemedim.eğer istemiş olaydım 140 lira olacaktı.istemediğim için 70 liraya hallettik.
 
Katılım
10 Ara 2009
Mesajlar
879
arda27 haklıdır, aynı ilde aynı ilçede olun farketmez. Her türlü aracı alan kişinin yeni plaka alma hakkı vardır. Noter sorar, sormazsada siz hatırlatırsınız.
 
Katılım
23 Eki 2006
Mesajlar
672
noter sordu, istiyorum dedim ama satıcı ile aynı bölgede oturuyormuşuz, ankara'da iseniz, yenimahalle, çankaya ilçelerinden yapılan satışlarda emniyet genel müdürlüğü görevlıymış plaka değişmez dedi noter.

ben de değişir diye bılıyordum, keşke arda27'nın dediği gibi olsa, keşke noter yanılıyor olsa :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:53 ----------

an itibariyle aradım emniyeti ve sordum, merkez ilçelerde oturanlar için plaka dğeişikliği söz konusu dğeilmiş ama diğer ilçelere satış olsa olabilirmiş.

bu durumda gölbaşı'dan birisine satışı versem, verir vermez de alsam sorun olmaz de mi?
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst