bilgisayar yükseltme hakkında soru

Katılım
19 Mar 2005
Mesajlar
82
arkadaşlar takip ettiğim kadarıyla sitede bilgisayardan anlayan arkadaşlar var.
benim p4 1.7 256 mb ram 128 mb gforce fx 5200 bir sistemim var.
fakat benim pc şu son çıkan oyunları oynarken nazlanıyor yada oynamıyor.
yeni bir bilgisayar almayada bütçem yetmiyor.
anakartım hem sdram hemde ddram destekliyor ve şu andaki ram 256mbsdram 133lük.
işlemcimi değiştirmeden oyun lardaki performansımı arttırmak istiyorum. bilenlere sorum ramimi veya ekran kartımı veya her ikisinide maximum verim alabilecek şekilde nereye kadar yükseltebilirim bu işlemciyle
örneğin 1gb ram 256mb ekran kartı yapsam bu bilgisayar desteklermi yoksa boşunamı okadar yapmış olurum vs.
yapabileceğim hem en ekonomik hemde maximum performans değişiklikleri hakkında fikri olan varsa cevaplarınızı bekliyorum
 
Katılım
17 Kas 2005
Mesajlar
1,024
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
ddr 400 bi 512 vede agp sana ati 9550 256 mb işini baya bi görür
benim düşüncem
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
22 Kas 2005
Mesajlar
1,051
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
ashes
ddr 400 bi 512 vede agp sana ati 9550 256 mb işini baya bi görür
benim düşüncem

ati 9550 256 mb biraz ağır kaçmazmı o makinaya ?
 
Katılım
7 Eki 2005
Mesajlar
295
dostum senin makine için ekran kartı ve ram gerekli. öncelikle anakartın hangi parçaları destekliyor o önemli. Sen şimdi 512 ddr ya da 1gb ram alırsın uymaz falan elinde kalır onun için anakartın bir kitapçığı varsa oradan bakıver.
ashes'in dediği doğrudur hem ucuz hemde seni idare eder bir çözüm.
 
Katılım
3 Ocak 2006
Mesajlar
4,679
2 tane 533 lük ram al bence. benim öyle gayetde iyi oluyor iki tane olunca. 1gb.

rami al eğer yine oynayamıyorsan ekran kartınıda değiştirirsin.

eğer anakartına uyarsa.
 
Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
10 May 2005
Mesajlar
4,906
Motosikleti
Harley Davidson Softail 107
Ashesin önerisi güzel ama anakartının hangi mhz deki DDRRam i desteklediğini bilmelisin, kitapçığında yazar. Yada numarasını filan ver bakalım burdan 333 mhz destekler kesin, büyük ihtimalle 400 ü de destekler ama emin olmak lazım. Ayrıca en kısa zamanda elindeki 1,7 P4 ü satıp anakartının desteklediği en yüksek P4 almandada fayda var.
Bu arada her önüne gelen 256 mb ekran kartını alma, chipseti tavsiye ettiğimiz olabilir ama kartın markasıda önemli. 5-10 dolara kıy markalı bişey al.
 
Katılım
25 Eyl 2005
Mesajlar
2,339
sana marka olarak ekran kartında ASUS veya Winfast i öneririm ram içinde kıngstın(yanlış yazmış olabilirim)
 
Katılım
19 Mar 2005
Mesajlar
82
ben yarın anakartın marka modelini bakıp yazayım ozaman daha net cevaplar olabilir heralde .
 
Katılım
3 Ocak 2006
Mesajlar
4,679
cihan' Alıntı:
ben yarın anakartın marka modelini bakıp yazayım ozaman daha net cevaplar olabilir heralde .

evet iyi olur. senin için.



mondial50tt' Alıntı:
sana marka olarak ekran kartında ASUS veya Winfast i öneririm ram içinde kıngstın(yanlış yazmış olabilirim)

evet kingston diye yazılıyo ama okunuşunu yazmışsın yinede yanlış değil.

kigston ram leri güzel. haklısın.
 
Son düzenleme:
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
5,149
İşlemcini değiştirme. 1,7 yerine takacağın en yüksek işlemci 2,24'tür, vereceğin paraya değmez.

Anakartında PCI-Express slot olduğunu sanmıyorum. 6600gt agp versiyon ekran kartı al bir tane. SAKIN 256'lık 6200 veya 5200 alma. 256'lık 5200'le 256'lık 6600gt arasındaki performans farkı 125cc mobiletle Aprilia RS125 arasındaki kadar.

2 tane 512mb 333 veya 400mhz ram al. Anakartın büyük olasılıkla 400mhz desteklemiyordur (533 diyen arkadaşlar uçmuş biraz :)), dolayısıyla 333'le idare edeceksin.

Ama P4 1.7'lerin çıktığı dönemde piyasada RDRAM'ler vardı. Bilgisayarındaki ram rdram ise işin zor, bu günlerde piyasada RDRAM bulmak Şam'da kayısı reçeli bulmak kadar zor. Eğer RDRAM sahibiysen bir yıld aha bekleyip komple yeni makine topla.

Toplam maliyetin en fazla 270$ falan olur, piyasadaki çoğu oyunu maksimumun %75'i civarı grafiklerle oynarsın.
 
Katılım
12 Ocak 2006
Mesajlar
58
yazdığın özelliklerin aynısı makina bende de var ve oyun açarken de hiç zorlanmıyor (mesela FIFA 06) bana sorarsan paranı biriktir yeni bi makina al kredi kartına çok az bi vadeyle bilgisayar satan yerler var ama değiştiremem dersen arkadaşlar gerekli ram açıklamaları yapmış ona göre bişey yaparsın
 
Katılım
29 Haz 2005
Mesajlar
767
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Bir tane DDR400 1024MB Dual Channel Kit (2x512MB) Ram(99$),bir de ASUS 256MB A9250 Game Edition TD (Radeon 9250) Ekran Kartı (65$) al,bak keyfine.:p
 
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
5,149
Eğer 1024*768 çözünürlükte High grafikle Half-Life 2, NFS-Most Wanted falan oynamak istiyorsan Radeon 9600xt/Pro (SE versiyonu sakın alma), Radeon x600, GeForce 6600, GeForce 6600GT, GeForce 5700/5950 gibi bir kart alman lazım. Yanlız bunların fiyatı 140$dan başlıyor.

Bendeki sistem p4-3.0, 1gb 400mhz ram, gf6600 256mb. Half-Life 2'yi full grafikte 4xAA 16xAF filrtede saniyede ortalama 25 kareyle ancak oynayabiliyorum. NFS-MW'yi AA filtreyle rahat oynayamıyorum.
 
Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
10 May 2005
Mesajlar
4,906
Motosikleti
Harley Davidson Softail 107
Bu arada aklıma gelmişken dayanamıyacağım söyleyeceğim, hani yıllardır ailelerin yaptığı bir geyik varya "bizim çocuğa bilgisayar alcaz, derslerini filan yapcak" :cherry: Buna hala inanıyorlar mı? Yada ders yapan bir PC var da ben mi bilmiyorum? Bilgisayarlar oyun oynamak içinder aileler yemeyin artık bunu :queen:
 
Katılım
12 Eki 2005
Mesajlar
108
valla benim oğlanlar iki yıl kadar sadece oyun oynadılar. gene oynuyorlar amaaaaa
şimdi ödevlerini bilgisayarda yapıyorlar, büyük oğlan(8.sınıf) photoshop öğrenmeye başladı, küçük (5.sınıf) dj programları ile müzik yapıyor. Bu arada ingilizceleri de gelişiyor.
Yani öncelik oyun da olsa her eve lazım abilerrr....
 
Katılım
13 May 2005
Mesajlar
1,862
Motosikleti
Su Motoru
Tavsiyede bulunayım uyup uymamak sana kalmış; ilk olarak 256 mb olan sd ramine gelelim. Büyük ihtimalle board un da 2 sd ve 2 ddr ram slotu vardır. Sd ram ini 20-30$ civarında içe saydırarak 2 adet 512 ddr400 ram alabilirsin. Fbs sorun olmaz yani 400 mhz ram al sen board 333 ü destekliyorsa o hızda çalışacaktır. 2. olarak iyi bir ekran kartı istiyorsun fakat board un da bu ekran kartında sorun çıkartmayacak değil mi? O zaman sana önerim 256 mb 128 bit bir ekran kartı yerine 128 mb 128 bit bir ekran kartı alman olacaktır. Yaptığım çeşitli 128 mb ekran kartı testleri arasından en iyisinin Asus Ati 9550 GE olduğunu anladım. Hatta nerdeyse FX 5500 yani 256 mb bir ekran kartıyla bile kapışabiliyor. Ayrıca grafiklerde çok daha yüksek performanslar elde edebilirsin. Bu değişikleri eğer oyun oynamak için yapacaksan ve performans istiyorsan; tahmin ettiğim üzere winxp kullanıyorsun "Bilgisayarım" sekmesine sağ tuşla tıkla ve "Özellikler" kısmına gir, "Gelişmiş" sekmesini tıkla, "Performans" sekmesinden "Ayarlar" bölümüne gir ve "En iyi performans için ayarla" sekmesini tıklayarak "Uygula" sekmesini seç. Bu basit bir winxp modifikasyonu daha binlerce şey var ama amacımız ölüyü diriltmek olmadığı için şimdilik yeterli olacaktır. Kolay gelsin ...
 
Katılım
23 Eyl 2005
Mesajlar
5
Merhaba yapacağınız basit bütçenize uygunsa tabiki
bulabilirseniz sıfırı kalmadı 2.el 6600 gt ya da sıfır olarak saphire ati x1600 pro agp alın sistemide en azından 512 ddr yapın 512 ddr 400 yeterlidir daha hızlısını almatyın anakartınız desteklemez zaten..
Not : kendime 3 gün önce x1600 pro yu aldım kadıköy exa dan agp dir tavsiye ederim.nfs her şey full 1024/768 de akıcı bi şekilde oynuyorum..
kolay gelsin....
6600 gt 200 ytl eder en fazla
x 1600 pro agp yi 250 ytl ye aldım..
 
Son düzenleme:
Katılım
13 May 2005
Mesajlar
1,862
Motosikleti
Su Motoru
Sayan' Alıntı:
Merhaba yapacağınız basit bütçenize uygunsa tabiki
bulabilirseniz sıfırı kalmadı 2.el 6600 gt ya da sıfır olarak saphire ati x1600 pro agp alın sistemide en azından 512 ddr yapın 512 ddr 400 yeterlidir daha hızlısını almatyın anakartınız desteklemez zaten..
Not : kendime 3 gün önce x1600 pro yu aldım kadıköy exa dan agp dir tavsiye ederim.nfs her şey full 1024/768 de akıcı bi şekilde oynuyorum..
kolay gelsin....
6600 gt 200 ytl eder en fazla
x 1600 pro agp yi 250 ytl ye aldım..

512 ddr 400 den daha fazlasını desteklemez mi? Bunu neye dayanarak söylüyorsun? Ben o board da 2048 2*1024 ddr 400 takar çalıştırırım! 6600 GT 8x - 16 x ekran kartlarını içerisinde barındırır ve arkadaşın ekran kartı slotu 4x bunu söylemeden anlaman gerekirdi. Ayrıca x1600 pro 16x ve PCI-E ekran kartıdır 512 ddr 400 den daha fazlasını desteklemeyeceğini düşündüğün board da önerdiğin ekran kartına bakar mısın? Yazmak için mi yazıyorsunuz? ...
 
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
5,149
Eyong' Alıntı:
Bu arada aklıma gelmişken dayanamıyacağım söyleyeceğim, hani yıllardır ailelerin yaptığı bir geyik varya "bizim çocuğa bilgisayar alcaz, derslerini filan yapcak" :cherry: Buna hala inanıyorlar mı? Yada ders yapan bir PC var da ben mi bilmiyorum? Bilgisayarlar oyun oynamak içinder aileler yemeyin artık bunu :queen:
2005 Ocak başında oyunlarda rahat etmek için 300$ fazladan para harcadım, ama bütün yıl projelerle, ödevlerle uğraşmaktan oyun bile oynayamadım. Eski Pentium 3 bilgisayarımda her aldığım oyunu 3-4 günde bitirir, sürekli makineyi zorlarken (NFS underground 2'yi çalıştıran en düşük bilgisayar benimkiydi herhalde, "Loading" ekranını beklerken çay demleyebiliyordum); yeni aldığım makinede Starcraft oynuyorum :) O kadar parayla scooter alsam daha iyi olurmuş :p
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst