bi sorunum var..

Katılım
10 Ocak 2011
Mesajlar
238
s.a 100 4 vites yarı otomatik motorum var ve birinci vitese takıyorum kalkmak için gaz veriyorum ve tam kalkarken saat sesi gibi tak tak iki üç defa ses yapıyor amave hızlanınca ses kasiliyor sadece hafif gazda yapıyor 2 vitese taktıktan sonra gene hafif gaz veriyorum ve yine aynı ses
nedir bu sesin sebebi l??
 
Katılım
28 Şub 2011
Mesajlar
402
zincirinin ömrü bitmiş. değişmeis gerekiyor. yada yağsız kalmış, gevşek gibi sorunlar. bir kontrol et olmadı değiştir geçer
 
Katılım
10 Ocak 2011
Mesajlar
238
motor 1250 kmde ama yalamayalı biraz olmuştur ve ses bu gun başaladı vites dişlileri veya debrajla ilgili bir sorun olmasından korkuyorum
 
Katılım
1 Nis 2007
Mesajlar
1,944
Ben de bir cup kullanıyorum.Merak etmeyin hiçbir sorun yoktur tahminimce.Cup motosikletler 1.2. viteslerde bunu genelde yapıyor.Zincirin gerginliğini çok güzel ayarlatın.Zincirinizi yağlatın.Motosikleti sanırım sıfır aldınız.Şöyle bir tavsiyede bulunayım.Motosikleti 1.vitesten 2. vitese atarken elinizi gazdan tamamen çekmeden.Çok az gaz kalacak şekilde basın vitese.Rahat geçtiğini göreceksiniz.Aynı olayı 1. vitese takarkende yapabilirsiniz.Ancak çok gaz değil.Örneğin motosiklet boşta.Çok az gaz veriyoruz aragaz gibi şık diye yerine oturdu.Sonra kalkıyoruz.Motosiklet hızlandı %20 gaz kalacak şekilde tık 2ye attık...Ayrıca zamanla motosikletinizin arka tekerleğinin orada takozlar var.O takozlar eskiyecek.O zamanda aynı sesi duyarsınız.Motosiklet 1le giderken elinizi gazdan çektiğinizde tak tuk sesler gelecek.Önce bu sesi zincirle yok edebilsenizde daha sonra engellenemeyecek.O zaman takozları değiştirirsiniz.Takımı 5-10 tl.10 da işcililk.Hop 20 tl.Cup seviyorum.:=)
 
Katılım
10 Ocak 2011
Mesajlar
238
cevabın için cok teşekkur ederim içimi rahatlattın :) birde benim motorum çok çabuk vites istiyor 3 viteste 50 kmye gelince çok bağırıyor 4 de atmak zorunda kalıyorum normalde 3 viteste kaç kmye kadar çıkmaı lazım
 
Katılım
28 Şub 2011
Mesajlar
402
normal kısmı kullanıcıya göre değişir. mesala ben 50deyken 5ci viteste oluyorum ama arkadaşlarım 60tan önce 4e atmıyorlar.
3cü viteste 50 gidiyorsan titremesi rahatsız etmezse dahada basabilirsin. bağırmasın diyorsan daha erken vites atıp daha yavaş gideceksin
 
Katılım
1 Nis 2007
Mesajlar
1,944
cevabın için cok teşekkur ederim içimi rahatlattın :) birde benim motorum çok çabuk vites istiyor 3 viteste 50 kmye gelince çok bağırıyor 4 de atmak zorunda kalıyorum normalde 3 viteste kaç kmye kadar çıkmaı lazım
Bu motosikletten motosiklete değişir.Ancak bende çok sık vites değiştirenlerdenim.Herkes diyorki maksimum hız kaç? Arkadaşım bence maksimum hız motosikletin rahatça yürüyebildiği maksimum hızdır.Cup motosiklet için 80 km olduğunu varsayabiliriz.3. viteste 50 normal.Motosiklet vibrasyon ve sesi arttırmaya başladığı aralıklara çok gelmeden vites değiştir üstadım.Cup konusunda istediğin ve bildiğim her konuda yardımcı olabilirim.1.2. vites sorunlarını çözdün mü?
 
Katılım
10 Ocak 2011
Mesajlar
238
hayır sadece zinciri yağladım bu ses ileride bana sorun yaratırmı?
 
Katılım
13 Haz 2009
Mesajlar
5,384
bence sorun arka takozlarda vew dişlide boşluk varsa yapar ilk hamlelerde tabi zincirden de yapar onuda yağlamak ve iyi bir ayar yapmak şart ama sen öncelikle benim dediğim gibi takozlara bak
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst