Beyaz Duman ve Tekleme

Katılım
19 Ara 2011
Mesajlar
228
Herkese merhaba,

Bir arkadaşımın motosikletinde benzin bitti ve heralde hortumlar vs. dibine kadar çekti.

Gayet normal çalışan benzini yeniden doldurduktan sonra birden çalışmamaya başladı. Ancak tam gaz açınca marş alıyor. Tam gazda tutarken en fazla 4000 devire çıkıp, patır kütür ses çıkarıp bir de beyaz duman atıyor. Yağ seviyesi normal. Motor Superlight 200 karbüratörlü.

Yakıt hattında bir yerde hava yapıp yeteri kadar benzin çekememesinden şüphelendim ama yaklaşık 5-10 dakika bu şekilde çalıştırdık, yine de düzelmedi.

Diğer bir seçenek mazot konması ama pompanın koyduğuyla fişe yazılan farklı olmuyormuş. Fişte benzin yazıyor.

Bu arada benzin göstergesi de boşta takıldı kaldı...

Yardımlarınız için teşekkürler.
 
Katılım
2 Haz 2007
Mesajlar
5,075
Mazo flan değil , bırakın hayvancık biraz calısıp rahatlasın motorun vakumlu karbüratöre sahip değil . Beyaz duman fakir karışım işaretidir . Herşey normal çek jikleyı baş marşa calıssın ısınsın ındır jıkleyı
 
Katılım
19 Ara 2011
Mesajlar
228
Jikle işe yaramadı, 10 dakka da çalıştı zaten hala aynı. Normal bişey yok. Fakir karışım işareti olduğunu biliyoruz da niye sürekli fakir karışım geliyo onun cevabını arıyoruz. Var mı fikriniz?

Bi de vakumlu karbüratör olmamasıyla ilgisini bilmiyorum açıklar mısınız?
 
Katılım
2 Haz 2007
Mesajlar
5,075
Jikle işe yaramadı, 10 dakka da çalıştı zaten hala aynı. Normal bişey yok. Fakir karışım işareti olduğunu biliyoruz da niye sürekli fakir karışım geliyo onun cevabını arıyoruz. Var mı fikriniz?

Bi de vakumlu karbüratör olmamasıyla ilgisini bilmiyorum açıklar mısınız?

Vakumlu motor çalıştıkça ve marş bastıkca benzın pompalar , diğeri de karbüratör boşaldıkça dolar kendı yani .

Yolda kaldığınız da benzın bitmişmiydi ona göre yorum yapacağım
 
Katılım
19 Ara 2011
Mesajlar
228
Benzin bittiği için yolda kaldım. O ana kadar normal çalışıyordu. Benzin koyup yeniden marşa basınca bu hale geldi.
 
Katılım
2 Haz 2007
Mesajlar
5,075
Tuhaf yahu , bu durum çalışınca düzelmiyorsa . Önce yeni bir buji deneyin sonra ateşlemeyi kontrol edin .
 
Katılım
26 Eyl 2014
Mesajlar
499
motor zor çalışacak ve beyaz duman atacak bilmiyorum ama bujiden dolayıda olabilir kattığınız benzinden dolayıda olabilir.
 

hsk

Katılım
21 Ağu 2014
Mesajlar
890
Benzini full bitmiş biraz salla motoru hortumlara benzin gitsin bende benzin bitince yokuş aşağı salıyorum motoru daha sonra çalışıyor marş yapınca.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst