Benzin Deposu Acilll :((

Katılım
7 Eyl 2010
Mesajlar
180
Herkes bir yöntem söylemiş, bende eksik kalmayayım.. Denendi ve kesin çözüm diyebilirim.Şimdi karşı çıkanlar,paran çok heralde diyenlerde olabilir :)) .... çözümü şudur.deponun büyüklüğüne göre 2 3 litre benzin ve 2 3 avuç dolusu somun vida pul gibi metal parçalar. uygulama: depo komple( musluk hariç sökülür.. benzin içine doldurulur, vida,somunlarda depo içine atılır.kapağı kapatılıp sabırla farklı farklı yönlere doğru çalkalanır bu işlem ne kadar uzun sürerse depo içindeki pas kir v.s. o kadar çok temizlenmiş olur.. çalkalama işlemi bitince temizliğinden emin olduysak depo içindeki somun pul vida v.s. boşaltılır..depo monte edilir musluktan sonraki hortuma bir tane 1 2 tl olan benzin filtresi takılır..ve depo istenildiği kadar doldurulup yola çıkılır..hayırlı olsun :D (125cc scooter deposu için(sanırım 5 litre) 2 seferde bir buçuk litre benzin kullanıldı.) toplamda en fazla maliyet 20tl :D
 
Katılım
24 Ocak 2009
Mesajlar
824
Herkes bir yöntem söylemiş, bende eksik kalmayayım.. Denendi ve kesin çözüm diyebilirim.Şimdi karşı çıkanlar,paran çok heralde diyenlerde olabilir :)) .... çözümü şudur.deponun büyüklüğüne göre 2 3 litre benzin ve 2 3 avuç dolusu somun vida pul gibi metal parçalar. uygulama: depo komple( musluk hariç sökülür.. benzin içine doldurulur, vida,somunlarda depo içine atılır.kapağı kapatılıp sabırla farklı farklı yönlere doğru çalkalanır bu işlem ne kadar uzun sürerse depo içindeki pas kir v.s. o kadar çok temizlenmiş olur.. çalkalama işlemi bitince temizliğinden emin olduysak depo içindeki somun pul vida v.s. boşaltılır..depo monte edilir musluktan sonraki hortuma bir tane 1 2 tl olan benzin filtresi takılır..ve depo istenildiği kadar doldurulup yola çıkılır..hayırlı olsun :D (125cc scooter deposu için(sanırım 5 litre) 2 seferde bir buçuk litre benzin kullanıldı.) toplamda en fazla maliyet 20tl :D

Peki sonra o pullarla somunları nasıl çıkarmayı planlıyorsun :) Çünkü ben paslı pis suyu bile çıkaramıyorum içinden mutlaka kalıyo şıkır şıkır ?
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
8 Ara 2011
Mesajlar
1,782
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
temizleyemedın mi depoyu?
 
Katılım
24 Nis 2007
Mesajlar
4,756
Bir depo paslanmaya başladımı durdurması çok zordur.
Yada onu sağlıklı bir şekilde yapmak senin depo parasını geçer. ayrıca depo için verilen fiyat çok yüksek değil.

En sağlıklısı yeni depo onun dışında kiler geçici çözüm olur.

Ayrıca depoya tiner , Karbüratör temizleyici , oktan arttırıcı gibi farklı kimyasallar dökmemek lazım. Bu kadar kısa sürede paslanmasını nedeni olabilir.
 
Katılım
24 Ocak 2009
Mesajlar
824
temizleyemedın mi depoyu?

yapmam mı yaptım, söktüm kapağı alyan anahtamı neymiş, sonra kaynar suyu döktüm çalkaladım baya kum attım iri taneli iyice temizlendi :D sonra dökmeye çalışıyorum mutlaka dibinde kalıyo şıkır şıkır ötüyo delirtti resmen, sonra pas sökücü porçöz tarzında bişi sulandırdım döktüm suyla çalkaladım gene aktı görmeniz lazım kapkara .. ama mutlaka dibinde kaldı suyla duruladım biraz ama elimden geldiğince, sonra kapağına dayadım fön mkinasını beezle falan baya uğraştım :D elimden geldiğince yaptım benzinde attım içine iyi gibi şimdi bakalım görcez :)
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
8 Ara 2011
Mesajlar
1,782
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
ben o yöntemle coooook depo temizledim hiçbiri sorun çıkarmadi ama bol benzinle gez bi süre yeniden hemen paslanmasını engelle
 
Katılım
24 Ocak 2009
Mesajlar
824
aynen öyle yapcaz artık napalım :) idare edelim olmadı baktım tekrar edecek bidaha temizlik :D
 
Katılım
24 Nis 2007
Mesajlar
4,756
Depoya porçöz de dökmemek lazım dı ama dökmüşsün bile.

Depolar içindeki galvaniz tabaka bozulmaya başlayınca pas yapar. Ve kullanacağınız herhangi bir kimyasal o an mevcut pası alıp akıtır ama kaplamayı daha fazla zayıflatıp paslanmayı arttırır.
Kalıcı çözüm yeniden kaplama yapılması , buda evde yapılabilicek birşey değil. Ucuzda sayılmaz.
 
Katılım
24 Ocak 2009
Mesajlar
824
Konu kalabalığı yapmamak için, kendi açtığım konudan bişey daha sormak istiyorum..

Karbüratörümü değiştirmek istiyorum motosikletimi parçaladım bu hafta sonu, depo temizliği, hava filtresinin borusu yırtıktı karbüratöre bağlanan yer onu arıyorum ve herşeyi tek tek yapmadan motosikletimi toplamicam anlicanız yaza tam takır olsun hazır olsun istiyorum. kanuni'nin kendi sitesinde 90 Tl civarında ama ben nette bir yerden buldum. 125 cc Ama 150 cc olanın gaz pistonu 22 mm, 200cc karbüratörün ki ise 24 mm

125 cc olan ise 20mm benim karbüratöre olurmu ? görünüşü aynı benim motosiklette 125 cc kanuni windy.

Onun için bilen, anlayan birinin bi bakıp bana bilgi vermesini istiyorum. Ona göre ordan almayı düşünüyorum.

Biliyorum çok soru soruyorum ama Yardım ederseniz sevinirim.

Edit: Bakınız link uygun olanı gösteriverin bi zahmet ..

http://www.denizmotortr.com/kategori.asp?id=119
 
Katılım
1 Nis 2007
Mesajlar
1,944
Hocam karbüratör sorununu bilmem ama depo temizliğini de arkadaşlar anlatmış.Ben dibinde kalan kumları çıkarmanın yolunu söyleyeyim.Deponun içine hortumu sok.Ver suyu.Bu sürede depoyu da sürekli çalkala.Emin ol kalmayacaktır.:)Sonrasında ise benzin filtresi kullan derim.1-2 tl civarıdır zaten.Her 1000 km'de değiştirsen bile sana faydası 1-2 liradan fazla olacaktır.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
8 Ara 2011
Mesajlar
1,782
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
senin motora o karbüratör olur ama düzgün bir karbüratör almazsan kafan ağrır..illa alacaksan git bi tıtan karbüratörü al tak koç gibi çalışır ya da tamir takımı al kendi karbüratörünu güzelce topla..senin cidden paran çok galiba harcamaya yer arıyorsun :):)
 
Katılım
24 Ocak 2009
Mesajlar
824
yaw şunu diyip durma ne parası öğrenciyim arttırdığımla toplim diyorum rahat rahat binemiyorum durmadan sorun çıkıyor hep aynı yerlerden hafa filtresinin karbüratörle birleşen yerinin boğazı yırtılmış motoru 2 yıl yatırmıştım evde baba mesleği yüzünden. şimdi alayımda toplayayım diyorum sende durmadan bana para diyosun :):) memur çocuğu bi öğrencide ne kadar para varsa bendede o kadar para var :) Umarım anlamışsındır.. :) o hava filtresinin boğazı kesin değişecek sordum tek boğaz satılmıyo dediler. komple kutu değişecek kuralkan'da 60 lira ben netten 15 liraya buldum işre öyle parça parça yaza kadar alayım dedim yanlış mı yapıyorum ? :(:(

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:21 ----------

Hocam karbüratör sorununu bilmem ama depo temizliğini de arkadaşlar anlatmış.Ben dibinde kalan kumları çıkarmanın yolunu söyleyeyim.Deponun içine hortumu sok.Ver suyu.Bu sürede depoyu da sürekli çalkala.Emin ol kalmayacaktır.:)Sonrasında ise benzin filtresi kullan derim.1-2 tl civarıdır zaten.Her 1000 km'de değiştirsen bile sana faydası 1-2 liradan fazla olacaktır.

eyvallah usta burda onu tavsiye ettiler onu bulup aldım taktım zaten 2 liraya hortumu kesip ortaya ekledim, gayet güzel oldu işte karbüratör çok sorun çıkarıyo bana akıtıyo, aradan kaçırıyo arada olan o siyah lastikleride değiştirdim ama randıman alamadım ondan yani. Bugünde deponun koltuğun altında kalıp akıtan yerinin boyasını kazıdım. sıvı kaynak diye bişey varmış ondan yaptım güzel oldu.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst