Bedenle Yönlendirme

boy

Katılım
18 Eyl 2003
Mesajlar
3,013
Konuyu kortlattığınıza göre bu konuda birkaç şey söyleyeyim dedim...

Motosiklete bedenle değil gidonla yön verilir. Beden pozisyonu sadece ağırlık merkezini değiştirmek için kullanılır. Motosikletin daha fazla yatması da tamamen süratle ilgili birşey. 20-30 km/h süratle giderken dizinizi yere sürtmeniz çok zordur ama yüksek süratlerde virajı almak için daha çok motoru yatırmanız gerekir, MotoGP gibi yarışlarda sürücülerin motoru daha fazla yatırmasının nedeni de budur. Benim de gitmiş olduğum California Superbike School'dan size bu konu hakkında birkaç video koydum...

Hook Turns

Position On The Bike

Knee To Knee Part1

Knee To Knee Part2
 
Katılım
28 Nis 2009
Mesajlar
1,946
Konuyu kortlattığınıza göre bu konuda birkaç şey söyleyeyim dedim...

Motosiklete bedenle değil gidonla yön verilir. Beden pozisyonu sadece ağırlık merkezini değiştirmek için kullanılır. Motosikletin daha fazla yatması da tamamen süratle ilgili birşey. 20-30 km/h süratle giderken dizinizi yere sürtmeniz çok zordur ama yüksek süratlerde virajı almak için daha çok motoru yatırmanız gerekir, MotoGP gibi yarışlarda sürücülerin motoru daha fazla yatırmasının nedeni de budur. Benim de gitmiş olduğum California Superbike School'dan size bu konu hakkında birkaç video koydum...

Hook Turns

Position On The Bike

Knee To Knee Part1

Knee To Knee Part2

sagol paylasım ıcın yalnız youtube url lerı varsa onalrı eklermısın lınk goremıyorumda ayrıca kımse moto gpdekılerı ornek almamalı...hafıf kontralar vererek normal hızlarda keyıflı yollar yapılır ancak race suruculerı genelde gaza geldıklerı ve hızlı gıttıklerı ıcın vırajlarada hızlı gırıyorlar ve motorun kontrasını cok ıyı ayarlamaları lazım yuksek konsantrasyon lazım yoksa karsı serıde gecmeler yada panık hareketler pesınden gelır ayrıca motorda yere duscekmıs gıbı yatarak gıtmeye alısmak lazım dusmuyorsunuz cunku :) sanırım cogu race motorcu motorunu duz kullanıyor lastıklarıne bakıyorum ortaları asınmıs sadece ınsanları egıtıme yonlendırmek cok zor gercekten bu ulkede...:pr:
 
Katılım
3 Ocak 2007
Mesajlar
521
Honda eğitimlerinde de bu teknik öğretiliyor kontranın adı bile geçmiyor, Kolları serbest bırak viraj çıkışına bak :)

En az 7000km dir kontra ve bu tekniği birlikte kullanmaya çalışıyorum düşük süratlerde bu teknik çok işe yarıyor, hızlandıktan sonra ise kontra, vucüt yönlendirme tekniğinde bana ters gelen birşey var, Türkiye kara yollarındaki yanlış eğimler :farao: mantıken kollarımızı serbest bırakıyorsak motosiklet gidonu yolu kendisi buluyor ya eğim yanlışsa :mrgreen:
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
10 Ara 2008
Mesajlar
423
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
slm

slm paylasım ıcın sagol ve verığın sıte ıcın tsk eder, siteyi hemen sık kullanılanlara ekledım ıyı gunler
 
Katılım
13 Ocak 2006
Mesajlar
973
sagol paylasım ıcın yalnız youtube url lerı varsa onalrı eklermısın lınk goremıyorumda ayrıca kımse moto gpdekılerı ornek almamalı...hafıf kontralar vererek normal hızlarda keyıflı yollar yapılır ancak race suruculerı genelde gaza geldıklerı ve hızlı gıttıklerı ıcın vırajlarada hızlı gırıyorlar ve motorun kontrasını cok ıyı ayarlamaları lazım yuksek konsantrasyon lazım yoksa karsı serıde gecmeler yada panık hareketler pesınden gelır ayrıca motorda yere duscekmıs gıbı yatarak gıtmeye alısmak lazım dusmuyorsunuz cunku :) sanırım cogu race motorcu motorunu duz kullanıyor lastıklarıne bakıyorum ortaları asınmıs sadece ınsanları egıtıme yonlendırmek cok zor gercekten bu ulkede...:pr:

Kesinlikle katılıyorum.Bende çoğu cadde motorunun özelllikle ss lerin lastiklerine bakıyorum. Yanlara yaklaşılmamış bile, dümdüz bir çizgi var. O motoru alıpta virajların keyfini almadan kullanmak çok boş geliyor bana. Bazen de bazı motorlar görüyorum belliki üzerlerindeki lastikler pistten çıkmış, o lastikleri o hale normal yollarda getirebilen varsa onları da pistlerde görmek isteriz. Eline spiral taşlamayı alıp lastiğin kenarlarını doğrasan anca o kadar olur:cyclopsan

Bu motors tv önceden uydudan çekiyordu ne güzel yarışları falan izliyodum. Sonra kayboldu. Ama o ingilizce de değildi fransızcaydı. Fransızca 'haftanın günlerini' öğrenmiştim izleye izleye:D
 
Son düzenleme:

boy

Katılım
18 Eyl 2003
Mesajlar
3,013
Merak etmeyin lastiğin kenarlarını bitirenler de var, benim lastiklerin genelde yanları bitik ortası yepyenidir, o yüzden ikinci elini rahatlıkla satabiliyorum :mrgreen:
 
Katılım
9 Kas 2008
Mesajlar
3,117
paylaşım için çok teşekkürler.benim gibi acemiler için çok faydalı :rendeer:
 
Katılım
31 Eki 2006
Mesajlar
602
aslında zamanla kendi kendine bi yere kadarda olsa kazanılacak şeyler bunlar
 
Katılım
31 Eki 2009
Mesajlar
58
Paylaşım için çok teşekkürler.
Honda eğitimlerinde de bu teknik öğretiliyor kontranın adı bile geçmiyor, Kolları serbest bırak viraj çıkışına bak :)

En az 7000km dir kontra ve bu tekniği birlikte kullanmaya çalışıyorum düşük süratlerde bu teknik çok işe yarıyor, hızlandıktan sonra ise kontra, vucüt yönlendirme tekniğinde bana ters gelen birşey var, Türkiye kara yollarındaki yanlış eğimler :farao: mantıken kollarımızı serbest bırakıyorsak motosiklet gidonu yolu kendisi buluyor ya eğim yanlışsa :mrgreen:

Bu beni de delirten bir konu , bence eğimi yanlış olan virajlar daha fazla :queen:
 
Katılım
28 Ara 2009
Mesajlar
1,329
Hocam, son derece yararlı ve faydalı yazılarınız için teşekkür eder, sağlığınıza tez zamanda kavuşmanızı dilerim.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst