Bedava 2009 Yamaha YZF R1

Katılım
22 Tem 2009
Mesajlar
250
Yunanistan şampiyonlarının sponsoru Yamaha!
Türkiye'de yarışçılarımız kendi imkanları ile yarışlara katılıp kupa peşinde yarışıyorlar. Yarış mantığı çerçevesince yarışçıların en iyi durumda olan, maksimum performans sağlayacak motosikletlere binmeleri gerekirken; Türkiye'de kazalı motosikletler uygun fiyatlı olarak alınarak yarışlara giriliyor. Peki hemen komşumuz Yunanistan'da işler nasıl yürüyor?

Komşumuz Yunanistan'ın Serres Pisti'nde Yunanistan Şampiyonları Sakis Sinioris ve Konstantinos Kontomaros ile görüştük. Aslında şampiyonlardan önce işe pistten başlamak lazım. 3018 metre uzunluğundaki pistin en dar yeri 12 m, engeniş yeri ise 15 metre olarak belirtiliyor. Zemini oldukça iyi ve yarış performansı ile yumuşak bir lastik yaklaşık 25 tur sonunda bitiyor. Pistte virajları alamayan yarışçılar için uzun çimlik alanlar ve en çok kaza yapılan virajların dış taraflarında da ince çakıl taşı havuzları mevcut. Serres Pisti için kısaca yarışçılara değer veren bir pist diyelim.

Gelelim Yunanistan şampiyonlarına. Sakis Sinioris 4 kez Yunanistan Superstock 600 cc ve 2 kez de Superstock 1000 cc Şampiyonu olmuş. Konstantinos Kontomaros ise Superstock 600 cc ve Supermoto şampiyonluğu elde etmiş ve şuanda 1000 cc şampiyonasında 2. durumda. Serres'de iki şampiyonun aynı garajı paylaştığını görünce yanlarına gidip deyim yerindeyse biraz lafladık:

Merhabalar Sakis nasılsın?
S: Hava çok sıcak ama yinede iyiyim.

Serrez hep bukadar sıcak mıdır?
S: Aslında sıcaktır ama bu kadar da değil.

Konstantinos da burda, antrenman için mi geldiniz?
K: Ben antrenman yapıyorum Sakis kendince takılıyor.

Sakis'in ders verdiğini öğrendim ama öğrenciler erimiş sanırım.
K: Hafta sonu Kuzey Yunanistan Yarışı var, Cuma günü gelirler. Biz biraz erkenciyiz

2009 R1'leri almışsınız, pistte nasıllar?
S: Viraj çıkışlarında diğer motosikletlerden daha iyiler. Ara hızlanmaları da iyi fakat 12.000-12.500 devir/dakika sonrası güçleri azalmaya başlıyor. Yani 13.000 d/d'da da hala güçlü ama 12.000 deki kadar değil. O nedenle ben Shifter'i (otomatik vites yükseltmeye yarayan modifiye mekanizma) 12.500-12.800 aralığına ayarlıyorum.
K: Şiganlarda daha stabil ve hızlı. Viraj çıkışlarında gerçekten diğerlerinden daha erken gaz açabiliyorum. Fakat biraz alışmak gerekiyor çünkü farklı bir hissi var.

Neden 2009 Yamaha R1'leri tercih ettiniz?
S: Yamaha sponsorumuz oldu...

Peki Lastikler?
S: Lastik sponsorumuz da Continental.

Hımmm. Türk yarışçıların neden Yunanistan'da yarışmak istediklerini şimdi anlıyorum... Sakis, motosiklete kamerayı neden taktın?
S: Pisti çekmek için. diğer videolarla karşılaştırıyoruz. Birde videoları öğrencilere pistin çizgisini öğretmekte kullanıyorum. İstersen sana birkaç video verebilirim.

Tamam olur, teşekkür ederim.

Kaynak : Motoron
 

Ekli dosyalar

  • 2009-yzf-r1-static-01_tcm26.jpg
    2009-yzf-r1-static-01_tcm26.jpg
    18.1 KB · Görüntüleme: 7,878
Moderatör tarafında düzenlendi:
Katılım
12 Şub 2005
Mesajlar
504
Türkiye Motorsiklet Federasyonu incelesin örnek alsın o Yunan pistini Sonrada pist bulunca Burada sponsorlara iş düşüyor.
 
Katılım
26 Tem 2008
Mesajlar
2,258
Yunanlılar motor olayını aşmışlar zaten. İkliminde iyi olmasından dolayı Hemen hemen herkezin altında ufakta olsa bir motor var. Darısı bizim başımıza daha yeni kurtulduk mobyletlerden mzlerden jawalardan zaten.
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
Türkiye Motorsiklet Federasyonu incelesin örnek alsın o Yunan pistini Sonrada pist bulunca Burada sponsorlara iş düşüyor.

enteresandır Süleyman Başkan bir yamaha bayisi...Bunu önermek bile gelmez aklına...:)


yamaha bedava versede maliyetini isteyebilir...:p
 
Katılım
3 Tem 2009
Mesajlar
6,398
Hep Akdenizlilere benziyoruz, aynı iklimin insanlarıyız filan geyikleri dönyo ya... Hani italyanlar avrupanın türkleri, işte nebiliyim ispanyollar çingeneleri filan... İtalyanların motosiklet markalarına, fabrikalarına, üretimlerine, tarihlerine... İspanya toplumundaki motosikletin yerine, oturmuşluğuna....Ve de şimdi şahit olduğum yunan toplumundaki motosiklet kültürüne bakıyorum da...Sanırım biz daha çok KUZEY AFRİKALI AKDENİZLİLERE benziyomuşuz...
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
Hep Akdenizlilere benziyoruz, aynı iklimin insanlarıyız filan geyikleri dönyo ya... Hani italyanlar avrupanın türkleri, işte nebiliyim ispanyollar çingeneleri filan... İtalyanların motosiklet markalarına, fabrikalarına, üretimlerine, tarihlerine... İspanya toplumundaki motosikletin yerine, oturmuşluğuna....Ve de şimdi şahit olduğum yunan toplumundaki motosiklet kültürüne bakıyorum da...Sanırım biz daha çok KUZEY AFRİKALI AKDENİZLİLERE benziyomuşuz...

evet.. morocco falan...:p
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst