Balonlarla dolu bir sabaha uyanma hayalimiz | Kapadokya Kampı

Katılım
17 Ocak 2009
Mesajlar
1,141
Motosikleti
Honda Crf250L
3 motosiklet 3 arkadaş Trabzon'dan çıktığımız bu yolculuğumuzda Akın'da SYM JoyMax 250, Serkan'da Honda Africa Twin, bende ise bildiğiniz üzere Yamaha Tracer 700 var. Evet üç motor üçü de birbirinden farklı tarzlarda farkındayım ama kafalar bir olsun önemli olan o değil mi sizce de? Biz de öyle düşünerek zaman ve süratten bağımsız bir şekilde yolların, manzaranın ve anıların tadını çıkardık.

Gezimizin bu bölümü yolculuğumuzun 9. bölümü oluyor ve artık dönüş yoluna geçiyoruz. Tatil bitmek üzere sayılır. Antalya'dan Nevşehir'e sürüyoruz. Kapadokya'da balonlarla dolu bir sabaha uyanma hayalimiz var. Sabah çadırın fermuarını açınca o manzarayla karşılaşmayı ümit ediyoruz.

İyi seyirler.


Ege turumuzun diğer bölümleri: https://www.youtube.com/playlist?list=PL3kpwb1Sder3tIbVtl31lnF2SMOBz_26s
 

F54

Katılım
25 Haz 2010
Mesajlar
14,951
ekim 20 de gittim kapadokya'ya çektim şort penye yi giydim spor ayakkabıyı çektim ne kadar müze varsa gezdim 3 gece kamp yaptım süperdi sabah foşşş foşş sesleri ile uyandım :)
sizin gezi de süper olmuş
 
Katılım
17 May 2011
Mesajlar
4,435
Tarih 2 sene evvelinin dünü ! , kaldığım otelde gece yarısı internet üzerinden balon tur buluşturup (en ucuz ve en kısa süre paket) , ödemesini yapıp , sabaha karşı 4:30 yahut 5 te alınıp (servis ile) kalkış noktasına gideceğimiz , dolayısı ile sabah karşı o saatlerde uyanmış ve hazırlanmış olmamız gerektiği söylenmiş idi.

Hazır vaziyette dışarı çıkıp zıkkımlanıp , geri lobiy dönüyordum , kış vakti kimse olmaz , ve pandemi yeni hortlamış iken , kimse yoktur diye düşündük.e , lobi kalabalıklaşmaya başladı , şaşırmıştım.

Duruma ilave her 3-5 dakikada midibüsler durup , 3-5 , kimi 10 turustleri bırakmaya başladı otele..:sunny:

Ne ise , 10-15 dakika sonra servisçi adımı anonsladı lobide , hemen binip toplanma alanına ulaştık , ortalık ana baba günü , binlerce insan vardı , inanamadım.

Henüz gün ağarmamış , kahvaltı ve checck için bir otel/benzeri biryerde toplanmış idik, kontroller isim yazdırma vs bittiktenb sonra yine , dışarı çıkıp zıkkımlanırken (sigara) , birden bire roket sesine benzer sesler gelmeye başladı , ben derhal siper refleksi... (evvelden maalesef ağır roket ve devase scud tecrubeleirimizden ötürü... )

Vadi imiş meğer gün hafif ağarmaya başlayınca , vadinin heryerinden ses ile beraber , balonların motor/ovakları çalışmaya başladı , görüntü inanılmazdı devasa vadiden heryerinden ateş ve sesler...

Dahaha seçilmeye başlanınca , inanılmaz sayıda balonun havalanmaya hazırlık ve kimilerininde havalandığına şahid oldum (yüzlerce balon havada idi , hemde bu mevsimde! )

j6pzb56.jpg
[/url][/IMG]

3rx3mxt.jpg
[/url][/IMG]

np2u69r.jpg
[/url][/IMG]

qwmwzce.jpg
[/url][/IMG]



Heyecan ile sepete bindik , balon personeli sürekli İngiliççe talimat veriyordu , çaktırmadan bende uyuyor idim , sepete binerken sarkastik bişeyler Türkçe söyleyince herkes yarıldı , bişey demeyeyim demeyeyim dedim beyler , tek Türk benmiyim balonda deyince pilot dahil herkes herkes yabancı dediler evet tek sensin deyince dumur oldum.

Ne ise caff cuff sesler eşiliğinde , ilk defa balona binme dolayısı ile 3.5 atarak yükselmeye , yandaki balona hafif sürterek kalkmış olduk , o hengamede hava bayaa aydınlanmış oldu , yer gök balon dolu ..

Pilot genç görünüyor vs derken peribacasının silme sepete takmadan şov yapmaya baçladı herif , dedim tamam adam usta pilot , bi ara yükseklik denemesi yapıp herkesi 3.5 attırması harici bir atraksiyon olmadı , kazasız belasız , yumuşak inişle sonlandı.

Herkeşe tavsiye ederim.

Ancal ! foto/manzara derseniz kesinlikle vadiden kalkma anları o cümbüş çok daha güzel fotolar verecektir.

Göreme/ürgüp yollara azami dikkat edin , tüf/kül toz yığını kenarlarda birikiyor , tenere ile 1-2 tehlike atlattım neredeyse yere yapışıyordum .

Buda beyle bir anımdır vesselam (tenereyi sattım itten pişmanın .)
 
Katılım
16 Şub 2011
Mesajlar
8,913
Rüzgârın yönüne göre farklı bir yerdende kalkış yapabiliyorlar , çadır kampı yapıyorsanız ve sabah balonları mutlaka izlemek istiyorsanız Göreme'de Panorama Camping i tavsiye ederim , balonlar neredeyse çadırlara değdi değecek kadar yakın geçiyor , kamp alanı oldukça yüksek bir tepede ve önü tamamen açık bütün vadiyi izleyebiliyorsunuz ve asıl güzelliği çadırın içinden ışıl ışıl Göreme'yi gece izlemek..kampın çok güzel bir sosyal alanıda mevcut , özellikle yalnız gidenlere şiddetle tavsiye ederim ;)
 
Katılım
17 Ocak 2009
Mesajlar
1,141
Motosikleti
Honda Crf250L
ekim 20 de gittim kapadokya'ya çektim şort penye yi giydim spor ayakkabıyı çektim ne kadar müze varsa gezdim 3 gece kamp yaptım süperdi sabah foşşş foşş sesleri ile uyandım :)
sizin gezi de süper olmuş

Biz bir gecelik zaman ayırabildiğimiz için şehri gezemedik. Balonlu bir sabah hayal etmiştik ama nasip olmadı. Sonraki sefere inşallah :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:29 ----------

Tarih 2 sene evvelinin dünü ! , kaldığım otelde gece yarısı internet üzerinden balon tur buluşturup (en ucuz ve en kısa süre paket) , ödemesini yapıp , sabaha karşı 4:30 yahut 5 te alınıp (servis ile) kalkış noktasına gideceğimiz , dolayısı ile sabah karşı o saatlerde uyanmış ve hazırlanmış olmamız gerektiği söylenmiş idi.

Hazır vaziyette dışarı çıkıp zıkkımlanıp , geri lobiy dönüyordum , kış vakti kimse olmaz , ve pandemi yeni hortlamış iken , kimse yoktur diye düşündük.e , lobi kalabalıklaşmaya başladı , şaşırmıştım.

Duruma ilave her 3-5 dakikada midibüsler durup , 3-5 , kimi 10 turustleri bırakmaya başladı otele..:sunny:

Ne ise , 10-15 dakika sonra servisçi adımı anonsladı lobide , hemen binip toplanma alanına ulaştık , ortalık ana baba günü , binlerce insan vardı , inanamadım.

Henüz gün ağarmamış , kahvaltı ve checck için bir otel/benzeri biryerde toplanmış idik, kontroller isim yazdırma vs bittiktenb sonra yine , dışarı çıkıp zıkkımlanırken (sigara) , birden bire roket sesine benzer sesler gelmeye başladı , ben derhal siper refleksi... (evvelden maalesef ağır roket ve devase scud tecrubeleirimizden ötürü... )

Vadi imiş meğer gün hafif ağarmaya başlayınca , vadinin heryerinden ses ile beraber , balonların motor/ovakları çalışmaya başladı , görüntü inanılmazdı devasa vadiden heryerinden ateş ve sesler...

Dahaha seçilmeye başlanınca , inanılmaz sayıda balonun havalanmaya hazırlık ve kimilerininde havalandığına şahid oldum (yüzlerce balon havada idi , hemde bu mevsimde! )

[url=https://www.hizliresim.com/j6pzb56][url]https://i.hizliresim.com/j6pzb56.jpg[/url][/url]

[url=https://www.hizliresim.com/3rx3mxt][url]https://i.hizliresim.com/3rx3mxt.jpg[/url][/url]

[url=https://www.hizliresim.com/np2u69r][url]https://i.hizliresim.com/np2u69r.jpg[/url][/url]

[url=https://www.hizliresim.com/qwmwzce][url]https://i.hizliresim.com/qwmwzce.jpg[/url][/url]



Heyecan ile sepete bindik , balon personeli sürekli İngiliççe talimat veriyordu , çaktırmadan bende uyuyor idim , sepete binerken sarkastik bişeyler Türkçe söyleyince herkes yarıldı , bişey demeyeyim demeyeyim dedim beyler , tek Türk benmiyim balonda deyince pilot dahil herkes herkes yabancı dediler evet tek sensin deyince dumur oldum.

Ne ise caff cuff sesler eşiliğinde , ilk defa balona binme dolayısı ile 3.5 atarak yükselmeye , yandaki balona hafif sürterek kalkmış olduk , o hengamede hava bayaa aydınlanmış oldu , yer gök balon dolu ..

Pilot genç görünüyor vs derken peribacasının silme sepete takmadan şov yapmaya baçladı herif , dedim tamam adam usta pilot , bi ara yükseklik denemesi yapıp herkesi 3.5 attırması harici bir atraksiyon olmadı , kazasız belasız , yumuşak inişle sonlandı.

Herkeşe tavsiye ederim.

Ancal ! foto/manzara derseniz kesinlikle vadiden kalkma anları o cümbüş çok daha güzel fotolar verecektir.

Göreme/ürgüp yollara azami dikkat edin , tüf/kül toz yığını kenarlarda birikiyor , tenere ile 1-2 tehlike atlattım neredeyse yere yapışıyordum .

Buda beyle bir anımdır vesselam (tenereyi sattım itten pişmanın .)

Güzel bir anı olmuş. Biz balonları tecrübe edemedik henüz.:)

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:32 ----------

Rüzgârın yönüne göre farklı bir yerdende kalkış yapabiliyorlar , çadır kampı yapıyorsanız ve sabah balonları mutlaka izlemek istiyorsanız Göreme'de Panorama Camping i tavsiye ederim , balonlar neredeyse çadırlara değdi değecek kadar yakın geçiyor , kamp alanı oldukça yüksek bir tepede ve önü tamamen açık bütün vadiyi izleyebiliyorsunuz ve asıl güzelliği çadırın içinden ışıl ışıl Göreme'yi gece izlemek..kampın çok güzel bir sosyal alanıda mevcut , özellikle yalnız gidenlere şiddetle tavsiye ederim ;)
Tavsiye için teşekkürler. Not aldım. Önümüzdeki yaz nasip olursa tekrar gideceğiz.
 

F54

Katılım
25 Haz 2010
Mesajlar
14,951
Rüzgârın yönüne göre farklı bir yerdende kalkış yapabiliyorlar , çadır kampı yapıyorsanız ve sabah balonları mutlaka izlemek istiyorsanız Göreme'de Panorama Camping i tavsiye ederim , balonlar neredeyse çadırlara değdi değecek kadar yakın geçiyor , kamp alanı oldukça yüksek bir tepede ve önü tamamen açık bütün vadiyi izleyebiliyorsunuz ve asıl güzelliği çadırın içinden ışıl ışıl Göreme'yi gece izlemek..kampın çok güzel bir sosyal alanıda mevcut , özellikle yalnız gidenlere şiddetle tavsiye ederim ;)

ben kızılçukur vadisi ve love vadisinde kaldım beleş balonların içinde uyandım
 
Katılım
16 Şub 2011
Mesajlar
8,913
ben kızılçukur vadisi ve love vadisinde kaldım beleş balonların içinde uyandım

5-6 günlük bir turda arada birgün kamping tercih ediyorum duş vs için , diğer günler aynı şekilde uygun biryerde çadırı kurarım , Kapadokya da da bir keresinde Zelve denen yerde çadırı kurduk sessiz sakin güzeldi..
 
Katılım
14 Mar 2016
Mesajlar
1,991
Son gidişim tam bir hüsrandı. Ani bir karar il cumartesi sabah yola çıktık, günbatımını kaçırmamak için neredeyse non-stop yol yaptım. Ertesi sabah 5 gibi uyanıp 2 saat o ayazı iyice yedikten sonra o gün balonların kalkmayacağını öğrenince söve söve Pazar öğlen geri döndüm. Tekrar bir Kapadokya yapmak zor olunca ben de hanımın balon izleme merakını gidermek adına günübirlik Pamukkale'ye götürdüm. Manzara açısından Kapadokya'ya rakip olamaz ama balonları kalkış ve uçuş esnasında çok daha yakından izlemek için Pamukkale'yi tavsiye ederim.
 
Katılım
17 Ocak 2009
Mesajlar
1,141
Motosikleti
Honda Crf250L
Son gidişim tam bir hüsrandı. Ani bir karar il cumartesi sabah yola çıktık, günbatımını kaçırmamak için neredeyse non-stop yol yaptım. Ertesi sabah 5 gibi uyanıp 2 saat o ayazı iyice yedikten sonra o gün balonların kalkmayacağını öğrenince söve söve Pazar öğlen geri döndüm. Tekrar bir Kapadokya yapmak zor olunca ben de hanımın balon izleme merakını gidermek adına günübirlik Pamukkale'ye götürdüm. Manzara açısından Kapadokya'ya rakip olamaz ama balonları kalkış ve uçuş esnasında çok daha yakından izlemek için Pamukkale'yi tavsiye ederim.

Pamukkale'de balon olduğunu bilmiyordum.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst