Bakım-Temizlik Hakkında

Katılım
25 Tem 2012
Mesajlar
241
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Sanırım böyle sorarsam daha pratik olucak :wiinkk:

1) Motorumun yakıt tankında kare şeklinde çizik var.Tırnağımla üzerinden geçtiğimde hissediyorum.Ne yapabilirim gidermek için?

2)Benden önceki sahibinin adını yazan stickerı çıkardım.Yapışkanı kaldı,tamamiyle çıkaramadım,ne yapabilirim?

3) Gaz yağının motor temizliğinde işe yaradığı doğru mu?

Bir tane de teknik bir sorum var.

-Motoru kullanırken ön tekerlekten sürekli cıyk cıyk ses geliyor.İndiğimde kafamın içinde hissediyorum resmen o sesi. :pr:
Sorun ne olabilir? Yaylardan değil mi? :silent:

Teşekkürler :rendeer:
 
Katılım
26 Nis 2008
Mesajlar
5,397
1: tırnağınla hissedebildiğin çizik için bişey yapamazsın malesef...
2:en güzeli pastadır..ama muzlu yada kakaolu değil.:p.sade çizik giderici pasta..gerçi bu işi mazot benzin gazyağı ile yapanlar da var ama boyanın durumuna göre değişir..
3:boyaya parlaklık verir..ama daha sonradan daha çok toz tutmasını sağlar..
4:eek: ses çok büyük ihtimal ile ön fren balata yaylarından geliyor..ses gelirken ön frene hafif basıp bırakarak sesin değişip değişmediğini kontrol edermisin??
 
Katılım
5 Eki 2006
Mesajlar
15,037
pasta cila ile ciziğin giderilmesini sağlaya bilirsin ama derin ise işe yaramaz... gaz yağı iyidir parlatrır .. genelde zincir temizliğinde kullanırlar ben mazot kullanıyorum daha ekonomik.. dip not uzun zamandır motor temizlemedim...
 
Katılım
24 Şub 2009
Mesajlar
2,319
evet bende sametin yazdıklarına tamamen katılıyorum
gaz boya ve krom yerlerde kullanılmaz bazı arkadaşlar siyah plastik aksamı parlak olması için siler ama toz tutacağından kullanılmamasında fayda var
 
Katılım
11 Tem 2012
Mesajlar
1,179
ıslak bez - kuru bez - oto şampuanı - yoldan geçen çocuklar - ensonda musluğa uzanan bi hortum ve çalışan bir çeşme ile güzelce yıkanabiliyor.
Sticker çıkarmak içinde yıkıyorum siliyorum bastıra bastıra siliyorum çıkıyor.
ensonda çocuklar şu hortumu götürün hadi bodruma diyorum. düt diyip işime bakıyorum... (arabaylada olsa biryerden ayrılırken düt deriz akraba eş dost bakmazsa iki kere düt düt deriz. taaaaki bakana kadar.)
 
Katılım
15 Kas 2012
Mesajlar
387
Çizik için arkadaşların dediği gibi pasta,derinse çizik giderici kalemler satılıyor,tebeşir benzeri.Motoruna uygun rengi alıp çiziğin içini
doldurabilirsin.

Sticker yapışkan kalıntılarını,bir kulak temizleyici pamuklu çubuğun ucuna az alkol/kolonya döküp,önce bir kenarında minik bir yerini ıslat.
Biraz bekle,sonra aynı çubuğu tekrar alkolleyip ıslattığın bölgeyi temizle.Alkol o tip yapışkanların çözücüsüdür.Burada risk,alkol bazı boyalarda
nadiren solma yapabilir.O nedenle önce minik bir yerde denemek daha doğru.Sorun yoksa aynı şekilde tüm kalıntıları ufak ufak temizlersin.
Biten yerleri hemen ıslak bezle silip kolonya nemini boyada bırakmamak lazım.
 
Katılım
12 Şub 2012
Mesajlar
4,104
pasta cila ile ciziğin giderilmesini sağlaya bilirsin ama derin ise işe yaramaz... gaz yağı iyidir parlatrır .. genelde zincir temizliğinde kullanırlar ben mazot kullanıyorum daha ekonomik.. dip not uzun zamandır motor temizlemedim...

abi petrol ofisinden en son 1 litre gaz yağını 3 tl aldım ben mazot 4.30 nasıl daha ucuz oluyor yapışkan kalıntılarını yine pasta çıkartır
 
Katılım
28 Ara 2008
Mesajlar
1,283
Sanırım böyle sorarsam daha pratik olucak :wiinkk:

1) Motorumun yakıt tankında kare şeklinde çizik var.Tırnağımla üzerinden geçtiğimde hissediyorum.Ne yapabilirim gidermek için?

2)Benden önceki sahibinin adını yazan stickerı çıkardım.Yapışkanı kaldı,tamamiyle çıkaramadım,ne yapabilirim?

3) Gaz yağının motor temizliğinde işe yaradığı doğru mu?

Bir tane de teknik bir sorum var.

-Motoru kullanırken ön tekerlekten sürekli cıyk cıyk ses geliyor.İndiğimde kafamın içinde hissediyorum resmen o sesi. :pr:
Sorun ne olabilir? Yaylardan değil mi? :silent:

Teşekkürler :rendeer:

Cevaplar :cherry:

1-Pasta cila alıp düzeltebilirsin orayı , veya babanın tanıdık araba boyacısı filan varsa 2dk ' da yapıverir.

http://www.hepsiburada.com/liste/js...oductId=otsv1101200006134&categoryId=20035740

2- WD 40 yağlayıcı veya gaz yağı ile çıkarabilirsin .

http://www.hepsiburada.com/liste/wd...ils.aspx?productId=hrwd40&categoryId=13003351

3- Gaz yağı daha çok zincir ve zincirden canta sıçrayan yağları kolayca temizlemek için kullanılır . Çok güçlü bir yağ çözücüdür. Cant boyasına vb. yerlerede zarar vermediği için tercih edilir.( Ben zincir ve cant temizliği için kullanıyorum )

Teknik cevap :cherry:

Ön diske toz kaçtığı zaman yapar.Oraya basınçlı su veya balata temizleme spreyi sıkıldığında sorun ortadan kalkar.

http://www.hepsiburada.com/liste/st....aspx?productId=otm091156&categoryId=20035741

Kazasız belasız sürüşler dilerim , umarım yardımcı olmuşumdur :)
 
Katılım
4 Haz 2012
Mesajlar
776
Sanırım böyle sorarsam daha pratik olucak :wiinkk:

1) Motorumun yakıt tankında kare şeklinde çizik var.Tırnağımla üzerinden geçtiğimde hissediyorum.Ne yapabilirim gidermek için?

2)Benden önceki sahibinin adını yazan stickerı çıkardım.Yapışkanı kaldı,tamamiyle çıkaramadım,ne yapabilirim?

3) Gaz yağının motor temizliğinde işe yaradığı doğru mu?

Bir tane de teknik bir sorum var.

-Motoru kullanırken ön tekerlekten sürekli cıyk cıyk ses geliyor.İndiğimde kafamın içinde hissediyorum resmen o sesi. :pr:
Sorun ne olabilir? Yaylardan değil mi? :silent:

Teşekkürler :rendeer:

1)Eğer hissediliyorsa maalesef pasta çıkaramaz,rütuş gerekir.
2)Önce benzinle silinip ardından cila geçilirse iz kalmaz.
3)Fayda sağlar.
4)Balatalardan gelir.
 
Katılım
22 Kas 2012
Mesajlar
5,397
Kaç kere düşürdünüz motoru :cherry: Diyelimki satmaya kalktınız motoru alıcı üstüne para bile ister :queen::queen:
 
Katılım
25 Tem 2012
Mesajlar
241
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
1: tırnağınla hissedebildiğin çizik için bişey yapamazsın malesef...
2:en güzeli pastadır..ama muzlu yada kakaolu değil.:p.sade çizik giderici pasta..gerçi bu işi mazot benzin gazyağı ile yapanlar da var ama boyanın durumuna göre değişir..
3:boyaya parlaklık verir..ama daha sonradan daha çok toz tutmasını sağlar..
4:eek: ses çok büyük ihtimal ile ön fren balata yaylarından geliyor..ses gelirken ön frene hafif basıp bırakarak sesin değişip değişmediğini kontrol edermisin??

1) Üzerinden geçerken tırnağım takılıyor ama çok derin değil,çok hafif beyaz bir iz var anlaşılmıyor bile dikkatli bakmadıkça.

2) Pasta :joker: zaten o yüzden bilmeden herhangi bir kimyasal sıvı sürmek istemiyorum,bir de boyaya zarar gelirse daha fazla uğraş dur :pr:

3) Kullanılmaması daha iyi olur diyorsunuz yani ? :sunny:

4) Deneyeceğim bunu,bilgilendiririm,teşekkürler :wiinkk:

pasta cila ile ciziğin giderilmesini sağlaya bilirsin ama derin ise işe yaramaz... gaz yağı iyidir parlatrır .. genelde zincir temizliğinde kullanırlar ben mazot kullanıyorum daha ekonomik.. dip not uzun zamandır motor temizlemedim...

Evet şu an çok rahatsızım,motorumu da cici görmek istiyorum :salut: Şu pasta cila olayını araştıracağım bir,teşekkürler :wiinkk:

evet bende sametin yazdıklarına tamamen katılıyorum
gaz boya ve krom yerlerde kullanılmaz bazı arkadaşlar siyah plastik aksamı parlak olması için siler ama toz tutacağından kullanılmamasında fayda var

Gaz yağı kullanmaktan vazgeçtim öyle ise :pale:

ıslak bez - kuru bez - oto şampuanı - yoldan geçen çocuklar - ensonda musluğa uzanan bi hortum ve çalışan bir çeşme ile güzelce yıkanabiliyor.
Sticker çıkarmak içinde yıkıyorum siliyorum bastıra bastıra siliyorum çıkıyor.
ensonda çocuklar şu hortumu götürün hadi bodruma diyorum. düt diyip işime bakıyorum... (arabaylada olsa biryerden ayrılırken düt deriz akraba eş dost bakmazsa iki kere düt düt deriz. taaaaki bakana kadar.)

Gerekli malzemeler hazır :mrgreen: Oto şampuanı hariç. Zaten baya bir çamurlandı motor hiç benimmiş gibi durmuyor yoğunluktan ilgilenemedim :salut: Temizleyeceğim bugün,teşekürler :wiinkk:

Çizik için arkadaşların dediği gibi pasta,derinse çizik giderici kalemler satılıyor,tebeşir benzeri.Motoruna uygun rengi alıp çiziğin içini
doldurabilirsin.

Sticker yapışkan kalıntılarını,bir kulak temizleyici pamuklu çubuğun ucuna az alkol/kolonya döküp,önce bir kenarında minik bir yerini ıslat.
Biraz bekle,sonra aynı çubuğu tekrar alkolleyip ıslattığın bölgeyi temizle.Alkol o tip yapışkanların çözücüsüdür.Burada risk,alkol bazı boyalarda
nadiren solma yapabilir.O nedenle önce minik bir yerde denemek daha doğru.Sorun yoksa aynı şekilde tüm kalıntıları ufak ufak temizlersin.
Biten yerleri hemen ıslak bezle silip kolonya nemini boyada bırakmamak lazım.

Çizik derin değil. Bu kalem işe yarar mı ki? :silent: Sticker kalıntılarını çıkarana kadar bütün yolları deneyeceğim,teşekkürler :wiinkk:

Cevaplar :cherry:

1-Pasta cila alıp düzeltebilirsin orayı , veya babanın tanıdık araba boyacısı filan varsa 2dk ' da yapıverir.

http://www.hepsiburada.com/liste/js...oductId=otsv1101200006134&categoryId=20035740

2- WD 40 yağlayıcı veya gaz yağı ile çıkarabilirsin .

http://www.hepsiburada.com/liste/wd...ils.aspx?productId=hrwd40&categoryId=13003351

3- Gaz yağı daha çok zincir ve zincirden canta sıçrayan yağları kolayca temizlemek için kullanılır . Çok güçlü bir yağ çözücüdür. Cant boyasına vb. yerlerede zarar vermediği için tercih edilir.( Ben zincir ve cant temizliği için kullanıyorum )

Teknik cevap :cherry:

Ön diske toz kaçtığı zaman yapar.Oraya basınçlı su veya balata temizleme spreyi sıkıldığında sorun ortadan kalkar.

http://www.hepsiburada.com/liste/st....aspx?productId=otm091156&categoryId=20035741

Kazasız belasız sürüşler dilerim , umarım yardımcı olmuşumdur :)

1) Hazır pasta cila? Süpermiş bu! Sanayiye gitmeye gerek yok yani? :mrgreen:

2) Wd 40 ? Hım.. Dediğim gibi inat ettim çıkartıcam hepsini :mrgreen:

3) Boya üzerinde gaz yağı kullanmaktan vazgeçtim :salut:

Teknik Cevap

1) Toz mu? :sunny: Temizliyeyim bari :thumright Önerdiğiniz malzemeler ve önerileriniz için çok teşekkür ederim :wiinkk:

1)Eğer hissediliyorsa maalesef pasta çıkaramaz,rütuş gerekir.
2)Önce benzinle silinip ardından cila geçilirse iz kalmaz.
3)Fayda sağlar.
4)Balatalardan gelir.

Bezle iyice ovalayayım olmadı,kimyasal süreceğim ::158:: :mrgreen:

Kaç kere düşürdünüz motoru :cherry: Diyelimki satmaya kalktınız motoru alıcı üstüne para bile ister :queen::queen:

Ramazan Bey sanırım forumdaki tek eğlenceniz benim.Yorumlarınızdaki alaycılığı eleyip soruları alayım ben.

Sorunun cevabı: 1 defa düşürdüm onda da ön komple değişti serviste. 2.bir kaza yaşamadım.Satmayı da düşünmüyorum. :jocolor:
 
Katılım
9 Tem 2012
Mesajlar
543
1-2-3 hakkında henüz bilgim yok ama motorumun temizliğini genelde sade su ile yaparım, önce bir güzel yıkarım, ardından temiz bez ile kurularım... ön tekerden gelen ses dedikleri gibi tozdan dolayı olabilir, diski yada tekerleğin tamamını su ile temizleyince geçiyor, 2 kere başıma geldi, önerilerle denedim işe yaradı...
 
Katılım
25 Tem 2012
Mesajlar
241
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
1-2-3 hakkında henüz bilgim yok ama motorumun temizliğini genelde sade su ile yaparım, önce bir güzel yıkarım, ardından temiz bez ile kurularım... ön tekerden gelen ses dedikleri gibi tozdan dolayı olabilir, diski yada tekerleğin tamamını su ile temizleyince geçiyor, 2 kere başıma geldi, önerilerle denedim işe yaradı...

Ön tekerden gelen ses kesinlikle toz-çamur şimdi daha iyi anladım. :farao: Cross motoru gibi çünkü motorum çamur içinde hiç yakıştıramadım kendime :p Yıkayayım bari,teşekkürler :wiinkk:

+ Samet Bey motor çalışmıyorken bile öne baskı uyguladığımda ses geliyor.Denedim. :thumright Motoru iyice temizleyeyim söylenen yerleri yıkayayım,sonuç vermezse servise gideceğim. :queen: adam benden bıktı ama neyse :mrgreen:
 
Katılım
22 Kas 2012
Mesajlar
5,397
Motosiklet aksesuarları satan yerlerde var Motosiklet için temizlik malzemeleri parlatıcı vs spreyler
 
Katılım
9 Tem 2012
Mesajlar
543
Bıksınlar boşver, sende ne yapılıyor ne ediliyor anlayabildiğini kap ki, bir gün ihtiyacın olduğunda kendi işini kendin görürsün oda ayrı zevktir yani....
 
Katılım
25 Tem 2012
Mesajlar
241
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Motosiklet aksesuarları satan yerlerde var Motosiklet için temizlik malzemeleri parlatıcı vs spreyler

İşten vakit bulursam gideceğim inş. haftaya cumartesi Bursa beni bekler :wiinkk:

Bıksınlar boşver, sende ne yapılıyor ne ediliyor anlayabildiğini kap ki, bir gün ihtiyacın olduğunda kendi işini kendin görürsün oda ayrı zevktir yani....

Doğru söylüyorsunuz.Kesinlikle tam olmasa da teknik bilgilere ihtiyacım var. :wiinkk:
 
Katılım
9 Tem 2012
Mesajlar
543
Doğru söylüyorsunuz.Kesinlikle tam olmasa da teknik bilgilere ihtiyacım var. :wiinkk:

Ya zaten tamamen teknik bilgilere sahip olmak ve hemen sahip olmak kolay değil, ama genede bi yağına bakmak, lastiğin havasını kontrol edebilmek, sesini dinleyip sıkıntısı var mı izah edebilmek bir nebze olsun seninde hayatını kolaylaştırır Kirazcım...
 
Katılım
11 Şub 2012
Mesajlar
1,477
Ya madem böyle bi konu açıld bende bişi sorayaım arada arkadaşlar. WD 40 ile motor bloğu temizlenir mi sıkıntı yaratırmı motor ısındığında falan ?
 
Katılım
30 Eyl 2010
Mesajlar
3,389
Ya madem böyle bi konu açıld bende bişi sorayaım arada arkadaşlar. WD 40 ile motor bloğu temizlenir mi sıkıntı yaratırmı motor ısındığında falan ?

Motor ısınınca beyaz dumanlar yükselir. WD40 aynı zamanda yağlayıcıdır. Eğer motor bloğu üzerindeki yağ ve kir kalıntılarını temizlemek istiyorsan disk/balata spreyi kullanabilirsin.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst