bakım sonrası sıkıntı :(

Katılım
10 May 2007
Mesajlar
729
Arkadaslar bı konuyla ılgılı bılgılenmek ıstıyorum yardımcı olursanız sevınırım,şimdi 3 gun once motorumun 2000km bakımını yaptırdım,yağı değişti,karburatoru temızlendi, bujisi degıstı fakat sankı bıraz cekıs dusuklugu oldu ılk hızlanmalarda hızlanıyo bıraz guc kaybedıyor sonra tekrar toparlanıyo bu 1 sn ye falan suruyor ama bakımdan once yoktu bujiden mi acaba numarasımı uymadı yada bı alısma surecı falan mı vardır,ngk nın 4629 (c7hsa) kotlu bujısını taktılar sanırım dogru bujı yagınıda kendım aldım goturdum castrol magnatec aldım 10-40 karburatoru yanımda temızledı ayarınla hıc oynamadı,sadece temızlık yaptı hava fıltresınıde temızledık bılenler bı yardımcı olursanız sevınırım :silent:

bide subab ayarı yapılmalımıdır yapılırsa ne gibi farklılıklar olur yapıcaktı sonradan vazgectı...:silent:
 

szr

Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
836
Elimden gelen birşey yok ama zor bi durum benim başımdada buna benzer problemler var:pr:
Allah kolaylık versin Teknikhocaya bi sor derim:pale:
 
Katılım
26 Kas 2006
Mesajlar
776
Herkese iyiakşamlar;

@szr teşekkür ederim. Burada bu soruna çözüm bulacak çok kişi olacaktır.

@headquaters dostum öncelikle geçmiş olsun. Öncelikle bazı kontroller yapmamız gerekiyor. Motoru orta sehpaya al. Rölantide çalışırken motora aniden gaz ver. Eğer motorda stop etme, kapanma veya tekleme varsa, hava ayarının bozulduğu anlaşılır. Ancak karbüratörle oynanmadığına göre, sorun buji tırnak aralığının bozuk olduğundan kaynaklanıyordur. buji aralığı 0.6-0.7mm olmalıdır. Ayrıca karbüratör temizliği nasıl gerçekleştirildi? Karbüratör yerinden çıkartılıp, içerisine hava tutulması temizlenmesi anlamına gelmez. Karbüratörün tamamen sökülerek yakıt ve kapış memelerinin temizlenmeleri gerekirdir. Bu durumda ayarlarının değişmesi muhtemel.

Yağ değişimi tekleme veya kapanma yapmaz.

Sübab ayarı ihtiyaç duyulmadığı sürece azami 7.500-10.000km civarında yapılmalıdır. motorda rölantide herhangi bir tıkırtı duyulmuyorsa, yada rölantide aşırı ısınma olmuyorsa motorun sübab ihtiyacı yoktur.
 
Katılım
13 Ağu 2006
Mesajlar
333
Teknik hocam bende yazdığınız yazı ile alakalı birşey sormak istiyorum, bu bahsettiğiniz buji aralığı nasıl ayarlanıyor onu merak ettim.

Bujiyi yuvasına butun gucumuzu kullanarak sıkıyoruz sadece :) bu bahsettiğiniz aralık silindir ile buji arasında kalan mesafemi ?
 
Katılım
25 Kas 2005
Mesajlar
1,094
Motosikleti
Forza 250
Bence karbratör ile ilgili sorun var.
Sorun yağ ile ilgili olmamakla beraber yağ seçimin yanlış
Magnetec serisi yağlar otomobiller için üretilmiştir
Castrol de şu yada bulamazsan bu yağı kullanmalısın.
 
Katılım
26 Kas 2006
Mesajlar
776
@specops dostum iyi akşamlar.

Buji aralığı, bujinin uc kısmında bulunan tırnağın açıklık mesafesidir. Ateşleme bu iki tırnak arasındaki mesafeye bağlı olarak gerçekleşmektedir. Yanlız bujiyi yerine takarken çok fazla sıkmamaya özen gösterin. Zira alüminyum olan silindir kafası çok çabuk yalama olacaktır. Hafifçe sıkmanız yeterlidir.
 
Katılım
10 May 2007
Mesajlar
729
Herkese iyiakşamlar;

@szr teşekkür ederim. Burada bu soruna çözüm bulacak çok kişi olacaktır.

@headquaters dostum öncelikle geçmiş olsun. Öncelikle bazı kontroller yapmamız gerekiyor. Motoru orta sehpaya al. Rölantide çalışırken motora aniden gaz ver. Eğer motorda stop etme, kapanma veya tekleme varsa, hava ayarının bozulduğu anlaşılır. Ancak karbüratörle oynanmadığına göre, sorun buji tırnak aralığının bozuk olduğundan kaynaklanıyordur. buji aralığı 0.6-0.7mm olmalıdır. Ayrıca karbüratör temizliği nasıl gerçekleştirildi? Karbüratör yerinden çıkartılıp, içerisine hava tutulması temizlenmesi anlamına gelmez. Karbüratörün tamamen sökülerek yakıt ve kapış memelerinin temizlenmeleri gerekirdir. Bu durumda ayarlarının değişmesi muhtemel.

Yağ değişimi tekleme veya kapanma yapmaz.

Sübab ayarı ihtiyaç duyulmadığı sürece azami 7.500-10.000km civarında yapılmalıdır. motorda rölantide herhangi bir tıkırtı duyulmuyorsa, yada rölantide aşırı ısınma olmuyorsa motorun sübab ihtiyacı yoktur.

Hocam çok sagolun zahmet oldu bu bilgilere ihtiyacımız var, malum yenı motorcuyuz :) şimdi karburator dediginiz gibi havayla temızlendı sadece baska bısey yapılmadı, bujide kutudan çıktıgı gıbı takıldı ayrıca bı ıslem yapıldıgını gormedım ben benım bıraz kafama takıldı taklıt olabılırmı acaba ngk marka bujı taktılar... Bide iyi bı usta ıyı bı servıs bulamadım kendıme,kendı servısıne gıtmıyorum cunku onlarda bısey bılmıyor buna ınanıyorum 2000 km yı yenı gectım ınanın garantı falan umrumda degıl ama sagolun ogrendıklerımızı uygulucaz faydalı oluyorsunuz tekrar teşekkurler...
 
Katılım
12 Tem 2007
Mesajlar
665
teknık hocam bı soruda benden benım motorda sogukken calıstırdıgımda tıkırtı yapıyo bıde buaralar yag eksıltıyo tıkırtı subap demıssınız yag eksıltmesı neden olur aceba.
 
Katılım
26 Kas 2006
Mesajlar
776
@headquarters günaydın.

Bu siteyi bir hafta boyunca tamamen tararsan, emin ol kendi işini görebilecek kadar teorik bilgiyi bulacaksın. Sadece genel motorculuk bilgileri değil, her motora ait spesifik değerleride rahatça bulabileceksin. Tavsiyem sitedeki konuları ve yazılan yorumları mutlaka okumandır. Hatta birçok konu resimli dahi anlatılıyor.

Karbüratör yapı itibariyle hava ile yakıtın belirli oranlarda karıştırılmasına yardımcı olunan parçadır. Bu durumda standart 15 birim hava için 1 birim yakıt karışımı karbüratörün teknik yapısı ile mümkündür. Ancak karbüratörde "kirlenme" açık olan, yani havanın geçtiği yerde gerçekleşmez. Ustanın hava tuttuğu kısımımdan sadece temiz hava geçmektedir. Kirlenme, benzinin geçtiği memelerde meydana gelir ki, buda ancak karbüratörün itinayla sökülmesi ile mümkündür. Ayrıca, basınçlı hava tutulması, benzin biriktirme kabında biriken pisliğin memeleri tıkamasına neden olacaktır. Bujinin sahte olacağını tahmin etmiyorum. Ancak kontrol edilmeden takılmamalıydı. Zira genel olarak her motorun tırnak aralığı farklılık arzeder. Bakım kitapcıklarında yazan bu değerler doğrultusunda ayarlanması gereklidir.

@departed dostum günaydın.

Motorlardan gelen çeşitli sesleri belirli bir nedene, en azından duymadan bağlamak pekte doğru değildir. Bu nedenle çeşitli kontrolleri yapmadan tıkırtıyı sübab olarak değerlendirmemek gereklidir.

Motorunda tıkırtı ısınınca geçiyor mu? Bahsedilen tıkırtı sık periyotlu ve yoğun mu, yoksa daha az yani bir çekiç sesi gibi mi? Birde yağ eksiltmeden bahsetmişsin. Motorda yağ yakma sorunun var mı? eksiltme kontrolü yapıldı mı? Silindir üst kapağından hava filtresine giden bir hortum vardır. Bu ve karbüratör kontrol edildi mi?

eğer tıkıtı ısınınca geçiyorsa, dediğin gibi sübab boşluğun fazla demektir. Ayarlanması gerekir. Ancak devam ediyor, yadan ses değişiyorsa, bazı kontroller yapılmalıdır.

1- motorun aşırı ısınıyorsa, sübab ayarların sıkı anlamına gelir. bu durumda yağın aşırı incelmekte, sübabların yeterli yağlama yapamamakta, sonuçta sübab tıkırtısı baş göstermektedir. bunu hava filtresi kabındaki aşırı yağ birikmesi olarak görebilirsin.

2- Yine tıkırtı ısıya bağlı olarak devam ediyorsa ateşleme ayarın kontrol edilmelidir. Ateşleme avans değerin bozulduysa, motorun zamansız ateşleme yaparak detenasyon yani vuruntu yapacaktır. bunuda dik bir yokuşta motoru vüksek viteste gaz verdiğinde şıkırtı şeklinde duyulan sesle tespit edebilirsin.

3- eksiltmeyi mutlaka belirlemelisin. eksiltmeyi tespit etmek için;
a) Rölantide birkaç saniye çalışan motora birden gaz ver. Devri yükselen motorda ara ara gaz vermeyi sürdür. bu durumda duman görüyorsan motorunun sübabları yağ kaçırıyor demektir. Sübablarının kontrol edilmesi gerekir.
b) rölantide veya normal gazlarda motordan duman çıkıyorsa segmanların bitmiş demektir.

bunlar hakkında bilgi verirsen yardımcı olmaya çalışılacaktır.
 
Katılım
10 May 2007
Mesajlar
729
@headquarters günaydın.

Bu siteyi bir hafta boyunca tamamen tararsan, emin ol kendi işini görebilecek kadar teorik bilgiyi bulacaksın. Sadece genel motorculuk bilgileri değil, her motora ait spesifik değerleride rahatça bulabileceksin. Tavsiyem sitedeki konuları ve yazılan yorumları mutlaka okumandır. Hatta birçok konu resimli dahi anlatılıyor.

Karbüratör yapı itibariyle hava ile yakıtın belirli oranlarda karıştırılmasına yardımcı olunan parçadır. Bu durumda standart 15 birim hava için 1 birim yakıt karışımı karbüratörün teknik yapısı ile mümkündür. Ancak karbüratörde "kirlenme" açık olan, yani havanın geçtiği yerde gerçekleşmez. Ustanın hava tuttuğu kısımımdan sadece temiz hava geçmektedir. Kirlenme, benzinin geçtiği memelerde meydana gelir ki, buda ancak karbüratörün itinayla sökülmesi ile mümkündür. Ayrıca, basınçlı hava tutulması, benzin biriktirme kabında biriken pisliğin memeleri tıkamasına neden olacaktır. Bujinin sahte olacağını tahmin etmiyorum. Ancak kontrol edilmeden takılmamalıydı. Zira genel olarak her motorun tırnak aralığı farklılık arzeder. Bakım kitapcıklarında yazan bu değerler doğrultusunda ayarlanması gereklidir.

Hocam size yurekten katılıyorum gercekten hergun forumu acmadan yapamıyorum gercekten teknık olarak surus olarak tecrube olarak cok sey okudum burayı tanımadan oncekınde cok farklı motor kullanıyorum,şimdi kullanıcı kıtabına bakmayı akıl ettım. buji listesi vermısler ngk(a7rtc) verılmıs benım taktıgım ngk (c7hsa) kotlu buji bide hocam buji araligi için kitapcık 0.6 0.8 mm vermısler sizin söylediklerinizle uyuyor ama bu buji farklılıgı benım için sıkıntı olurmu ?
 
Katılım
13 Ağu 2006
Mesajlar
333
c7hsa internette biraz arattım ve bununda tırnak aralığının 0.6-0.7 olduğunu buldum. Yani a7rtc den farkı yok sorun bundna kaynaklanmıyor o zaman.
 
Katılım
12 Tem 2007
Mesajlar
665
teknık hocam saolasın bugun dayanamadım servıse gıttım.gereklı bılgılerı aldım.onemlı bısey yokmus.tekrar tesekkur ederım.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst