Bajaj Bajaj Pulsar 200NS Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
27 May 2016
Mesajlar
89
Arkadaşlar motoru dün servisten aldım. Bujileri değiştirdik olmadı, benzin filtresini değiştirdik olmadı, komple benzin deposunu değiştirdik denedik yine olmadı. Sağ olsun usta bir gece uğraştı ufak bir sensör varmış (ne sensörü anlayamadım ama benzinle alakalı bir şey) sensörde temassızlık varmış parçayı değiştirdi. Gaz kesme olayı bitti ama depoyu fulleyip deneyemedim daha. İlk başta buji diye kestirip atsaydık yine devam edecekti sorun siz siz olun bu konularda inatçı olun biraz. 2 gün motora binmezsiniz ama sonra sorunsuz binersiniz en azından :wiinkk:

Sonuç olarak gaz kesme olayını çözdük, motor krallar gibi çalışıyor şu an. Depoyu fulleyip tekrar deneyeceğim bakalım kaç km gideceğiz (en az 280 km yi görmek tek temennim)


Herkese bol gazlamalı haftasonları şimdiden:queen:
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
2 Mar 2017
Mesajlar
871
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Motorun 5.000 bakımına daha çok var
Yağı kendim değiştirem diyorum fakat yağ tıpasından ve vites piminden yağ akıtıyor

Motor yağı göstergesi siyah gözüküyor ve motordan yanık kokusu geliyor

Motor daha 1900 km de ve ilk bakım yapılalı 8 ay oluyor
1200 km den beri yağı değişmedi
İlk bakımdaki yağ var motorda

Servis 10 50 motel yağ öneriyor
Forumdakiler 10 40
10 40 mı 10 50 mi?

Ne yapmamı önerirsiniz?

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:22 ----------

ikisi de aynı gibi duruyor istersen servisten de takım olarak alabilirsin.

Servisten alsın parçaları netten daha ucuz

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:29 ----------

Motorun üstündeki işaretleyerek hala duruyor çıkarmadım
Nasıl çıkarabilirim?



Motorumdaki beyaz çizgileri nasıl çıkarabilirim?

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:16 ----------

Radyoratör kapağını açamadım
Daha önce serviste ve arkadaş radyatör kapağını açıp su eklediği için ben hiç daha açmadım radyatör kapağını
Bügün açmaya çalıştım açamadım
Kapak biraz oynuyor ve sonra hareket ettiremedim
Çok acil yardımcı olun bana bu konuda?
 
Son düzenleme:
Katılım
22 Eki 2012
Mesajlar
1,139
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Motorun 5.000 bakımına daha çok var
Yağı kendim değiştirem diyorum fakat yağ tıpasından ve vites piminden yağ akıtıyor

Motor yağı göstergesi siyah gözüküyor ve motordan yanık kokusu geliyor

Motor daha 1900 km de ve ilk bakım yapılalı 8 ay oluyor
1200 km den beri yağı değişmedi
İlk bakımdaki yağ var motorda

Servis 10 50 motel yağ öneriyor
Forumdakiler 10 40
10 40 mı 10 50 mi?

Ne yapmamı önerirsiniz?

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:22 ----------



Servisten alsın parçaları netten daha ucuz

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:29 ----------

Motorun üstündeki işaretleyerek hala duruyor çıkarmadım
Nasıl çıkarabilirim?

[url]http://i.hizliresim.com/GB9pGV.jpg[/url]

Motorumdaki beyaz çizgileri nasıl çıkarabilirim?

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:16 ----------

Radyoratör kapağını açamadım
Daha önce serviste ve arkadaş radyatör kapağını açıp su eklediği için ben hiç daha açmadım radyatör kapağını
Bügün açmaya çalıştım açamadım
Kapak biraz oynuyor ve sonra hareket ettiremedim
Çok acil yardımcı olun bana bu konuda?

1.Motorda yağ kaçağı olduğu için yağ eksilmiştir göstergeden kontrol edin.Motoru 2 dk çalıştırıp stop ettikten sonra 2dk bekleyip yağ göstergesine bakın en uygunu 2 çizgi arasında olandır,alt çizgi altında kesinlikle olmasın.
yE0MV9.jpg
[/url][/IMG]
(Uzun süre beklediğinde üst çizgide)
2.Yağ eksikse (Servise mutlaka gidin yağ kaçağı var)yağı değişin.Yağ 10/50 tavsiye ederim, marka reklamı olmasın kaliteli bir yağ
3.İşaretleri alkol veya benzimle silin çıkmazsa kırtasiyelerde plaka kalemi diye satılan kalemden alın(siyah)kapatın.
4.Kapak biraz zor açılıyor tekrar deneyin açılır,fakat niçin açmak istiyorsunuz?radyatör suyu eksikmi? ideal ölçüsünü resimde verdim fazlası zarar verir bilginize.Umarım yardımcı olabilmişimdir...
BrLMNv.jpg
[/url][/IMG]
j8y5Rn.jpg
[/url][/IMG]
Mutlaka servise götürün...
 
Son düzenleme:
Katılım
28 Şub 2011
Mesajlar
3,437
Motosikleti
Henüz yok.
Motorun 5.000 bakımına daha çok var
Yağı kendim değiştirem diyorum fakat yağ tıpasından ve vites piminden yağ akıtıyor

Motor yağı göstergesi siyah gözüküyor ve motordan yanık kokusu geliyor

Motor daha 1900 km de ve ilk bakım yapılalı 8 ay oluyor
1200 km den beri yağı değişmedi
İlk bakımdaki yağ var motorda

Servis 10 50 motel yağ öneriyor
Forumdakiler 10 40
10 40 mı 10 50 mi?

Ne yapmamı önerirsiniz?

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:22 ----------



Servisten alsın parçaları netten daha ucuz

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:29 ----------

Motorun üstündeki işaretleyerek hala duruyor çıkarmadım
Nasıl çıkarabilirim?

[url]http://i.hizliresim.com/GB9pGV.jpg[/url]

Motorumdaki beyaz çizgileri nasıl çıkarabilirim?

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:16 ----------

Radyoratör kapağını açamadım
Daha önce serviste ve arkadaş radyatör kapağını açıp su eklediği için ben hiç daha açmadım radyatör kapağını
Bügün açmaya çalıştım açamadım
Kapak biraz oynuyor ve sonra hareket ettiremedim
Çok acil yardımcı olun bana bu konuda?

yazılıları nasıl silersin bilmiyorum, radyatör kapağı ile senin bir işin yok, eğer ekleme yapacakcan colant yapaza siyah plastik kapağı çıkartıp ekleme yapacaksın, orta sehpada yağ kontrolü yapmayın sadece zemin düz motoru düz tutabilmek için orta sehpadan hafif destek alın ve yağı ö şekil kontrol edin. soğuk iken yağ tıpasını biraz sıkmayı deneyin biraz düzelir, vites piminden gelen yağ zincirden gelen yağ olabilir mi temizleyin kontrol edin, 2500km de ara bakım yaptırabilirsiniz 5000km yi beklemenize gerek yok, bende 1937km deyim castrol koyuldu ilk bakımda şuan vites geçişleri sertleşti castrol yağın verdiği tepki normal.
 
Katılım
10 Ağu 2013
Mesajlar
324
Geçmiş olsun kardeş

BAJAJ MAĞDURLARI olarak aramıza hoşgeldin

Tasarım performans haricinde pek bir artısı yok motorun
Bir ton eksiği var motorun
Baştan aşağıya kronik sorunlu motor

Daha da olmadı motorun garantisi bitmeden satarsın

f/p ciler gelir şimdi... :)

Bajaj ın silahşörleri az sonra burayı basar, nayır-nolamaz,pılsar yapamaz,uyduruyorsun falan filan,bizde hiç olmadı,sende niye oldu v.b.

kronik sorun yok acemi motorcu var... acemi acemi kullanıyolar sonra bacaca pislik atıyolar... paralelci bunlar.... :)

Merhaba,

Öncelikle motor hayırlı olsun ve aynı zamanda geçmiş de olsun :( ben yaklaşık 1 yıldır pulsar kullanıyorum. Senin de dediğin gibi almadan bir ton araştırma yaptım. benim tek sıkıntım maddiyattı ve bu fiyata alınabilecek başka motor bulamadım. bulan varsa lütfen yazsın ki biz de bilelim?

Şimdi senin yazdıklarının altına diğer arkadaşlara da ufak cevaplar vermek istedim kimse yanlış anlamasın öyle bajaj şakşakçısı falan değilim:

Öncelikle aldığınız motor japon değil haklısınız bunu bi cepte tutalım. şöyle piyasaya baktığınızda ben motoru alırken fiyatı 8.500 tl iken japon binmek istesem fiyatlar 14.500 den başlıyordu bunda hemfikiriz. bunu da cebe atalım sonuçta sınırsız ekonomimiz olsa gider daha büyük veya kaliteli motor alırdık. kimse keyfine binmiyor sonuçta bu tarz "alt kalite" motorlara.

İkinci olarak 1 yıldır kullanıyorum ve aktif olarak da forumu takip ediyorum derdimi sıkıntımı yazıyorum 700 sayfayı okuduysanız mutlaka denk gelmişsinizdir benim yazılarıma ki ben her sayfayı okudum. bundan dolayı sorunları tek tek yazmayayım bir daha buraya. ama 1 yıldır sürdüğüm süre zarfında (400 km lik uzun yol git gel dahil ediyorum) yağmurda, çamurda, karda, kışta dahil olmak üzere hiçbir zaman yolda kalmadım. hatta yolda kalmayı bırak marşı ilk basmamda her defasında aldı almaya da devam ediyor (maşallahınızı alırım)

Tabii ki tedirgin motor tabii ki sapasağlam değil (bana göre sağlam). Bundan önceki motorum Hyosun GT250r dı. şu herkesin sövdüğü saydığı piyasada artık apaçi motoru olan motor hani. o motorla 30.000 km yol yaptım bir kere yolda kalmadım.

son kez söylemek istediğim şu ki üst segmentte bir japon motoru modeli seçin rastgele girin forumdan başlığa. acaba herkes memnun mu? acaba kimsenin motoruyla sorun yaşamadığı ütopya orası mı? orası cennet de biz cehennemi mi yaşıyoruz? her mekanik şeyin kronik sorunu veya fabrikasyon olan her ürünün hatalı üretim payı olduğu gibi bu motorun da var malesef.. ha diğerlerinde %00,1 iken bu motorda %10 bilemem. ama verdiğiniz fiyatı bir kere daha düşünün derim. sorumu tekrar soruyorum hatta bu güçte ve performansta 2017 fiyatını göz önüne alırsak 12.000 tl ye alınabilecek "sıfır" motor var mı? varsa bilelim satıp onu alalım.. Verdiğimiz fiyatı ve beklediğimiz performansı ters orantıyla hesaplarsak malesef aaa bajaj b.k gibi motor almayın demeye başlıyoruz...

Ben de istiyorum motorun saati sıfırlanmasın, lastikleri kaymasın. ama para bu arkadaşlar malesef en önemli konu bu işte...

objektif ve mantıklı bir insan olduğunuz belli... o yüzden şunu söylememe müsade edin zaten yolda kalmak çok zor birşeydir... eğer herhangi birisi yeni aldığı motosiklet ile yolda kalıyorsa ya yakıtı bitmiştir ya da dünyanın en şanssız insanı olarak fabrikasyon bir hata mevcuttur... dolayısıyla bajaj ya da herhangi bir marka için yolda kalmamış olması bir meziyet değildir... saatin sıfırlaması, cızırtı, vızırtı, konforun azlığı v.b konuların tamamı f/p oranına dahil edilerek incelenebilir... ancak stop etme konusu çözülene kadar kimse bu motoru almamalı, alanlar da mahkemeye başvurarak parasını geri istemelidir... siz benden daha tecrübelisiniz ve daha iyi bilirsiniz ki motorcunun tedirginliği altındakinden gelmemelidir... motorcu kişi zaten çevresinden (magandalar, kalitesiz yollar, refüj sulamaları, saygısız yayalar, beton mikserlerinin döktüğü beton kalıntıları, yol çizgileri, rögar kapakları v.b. sayılabilecek en az 100 madde) yeteri kadar tedirgindir... bir de altındaki motordan ha stop etti ha edecek tedirginliği yaşarsa bu işin içinden çıkılmaz... bunun markası bajaj da olsa honda da olsa tepki bu motoru almamak ve eleştirmek olmalıdır ki daha iyisi yapılmaya çalışılsın... kendinize iyi bakın...
 

pea

Katılım
14 Şub 2016
Mesajlar
1,365
Motosikleti
Honda Cb500f & SYM Joymax Z+
ufak bir sensör varmış (ne sensörü anlayamadım ama benzinle alakalı bir şey) sensörde temassızlık varmış parçayı değiştirdi. Gaz kesme olayı bitti

Dediğiniz sensör büyük olasılıkla "hava akış sensörü/hava filtresi sensörü".
Aynı sorun TNT25'te başıma geldi, oradan biliyorum :)
 
Katılım
27 May 2016
Mesajlar
89
f/p ciler gelir şimdi... :)



kronik sorun yok acemi motorcu var... acemi acemi kullanıyolar sonra bacaca pislik atıyolar... paralelci bunlar.... :)



objektif ve mantıklı bir insan olduğunuz belli... o yüzden şunu söylememe müsade edin zaten yolda kalmak çok zor birşeydir... eğer herhangi birisi yeni aldığı motosiklet ile yolda kalıyorsa ya yakıtı bitmiştir ya da dünyanın en şanssız insanı olarak fabrikasyon bir hata mevcuttur... dolayısıyla bajaj ya da herhangi bir marka için yolda kalmamış olması bir meziyet değildir... saatin sıfırlaması, cızırtı, vızırtı, konforun azlığı v.b konuların tamamı f/p oranına dahil edilerek incelenebilir... ancak stop etme konusu çözülene kadar kimse bu motoru almamalı, alanlar da mahkemeye başvurarak parasını geri istemelidir... siz benden daha tecrübelisiniz ve daha iyi bilirsiniz ki motorcunun tedirginliği altındakinden gelmemelidir... motorcu kişi zaten çevresinden (magandalar, kalitesiz yollar, refüj sulamaları, saygısız yayalar, beton mikserlerinin döktüğü beton kalıntıları, yol çizgileri, rögar kapakları v.b. sayılabilecek en az 100 madde) yeteri kadar tedirgindir... bir de altındaki motordan ha stop etti ha edecek tedirginliği yaşarsa bu işin içinden çıkılmaz... bunun markası bajaj da olsa honda da olsa tepki bu motoru almamak ve eleştirmek olmalıdır ki daha iyisi yapılmaya çalışılsın... kendinize iyi bakın...

Öncelikle teşekkür ederim, ben naçizane acemice yaşadıklarımı ve motor hakkındaki düşüncelerimi söylüyorum burada. Ben artık kendimi bajaj kullanan "şanslı" insan olarak görüyorum çünkü daha motorum 1 veya 2 kere stop etti ki bence istatistik olarak sayılamayacak bir rakam. diğer ufak hataların hepsini f/p içerisinde değerlendirdiğim için hoş görüyorum veya kendim çözüm bulmaya çalışıyorum (önden gelen cızırtıyı parça sıkıştırıp kesmek gibi).

Stop etme sorunu olmadığı için tedirginlik de yaşamadım hiç. ha bu demek değil ki yaşamayacağım belki de ileride başıma gelecek ama şu an yaşamadım. ama bu sorun yüzünden motoru hiç alma demek çok ağır eleştri olur bence yani binlerce satan motorda stop etme sorunu yaşamayan tek kişi ben olamam diye düşünüyorum. sadece burada sorunlarımızı paylaştığımız için stop etme sorunu sürekli gözümüze batıyor. stop sorunu olmayan adam yazmıyor buraya sorun yok bende diye (ben hariç) :silent:

tabi bunları söyledim diye bilmeden "bacac silahşörü bir paralelci" oldum galiba ama hayırlısı diyelim... :king:

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:25 ----------

Dediğiniz sensör büyük olasılıkla "hava akış sensörü/hava filtresi sensörü".
Aynı sorun TNT25'te başıma geldi, oradan biliyorum :)

valla usta dedi ama bir daha sormadım artık yapılmasının mutluluğunu yaşıyordum :flower: benzin tüketimimi çok çok çok belirgin şekilde değiştirdi ama. henüz tam depoyu bitirmedim km olarak yazacağım bitirdiğimde :sunny:
 
Katılım
16 Eyl 2009
Mesajlar
326
Merhaba arkadaşlar. 2015 model Pulsar'ım 16bin km ye geldi. Hala orjinal lastikleri üstünde. Ama bu yaz değiştirmeyi düşünüyorum inşallah.

Michelin 744 lira, Anlaş Turnee ise 390 lira çifti (2017 uretim). Mitas mc25 400 lira ama 2016 üretim. Yine 2016 üretim Rosso II lastiklere 650 lira fiyat yazmış Lastik Deposu sitesinde.

Elbette gönül en iyisini almak ister de maddi durumlar malum, aranızda Anlaş Turnee kullanan var mı Pulsar'da, önerilerinizi almak isterim. 390 lira gayet makul bir fiyat benim butçem için ve yeni bir lastik lansman fiyatı imiş.

Selamlar, teşekkürler.
 
Katılım
24 Mar 2016
Mesajlar
47
Merhabalar motoru genelde tek kişi kullanıyorum 65 kiloyum lastik hava basınçlarım ne olmalı sizce iki gün sonra uzun yola çıkıcağım kontrol etmeden çıkmak istemiyorum

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:36 ----------

Ve ön fren hidrolik yağını kontrol edip değiştiren var mı acaba? Benimkinde hiç yok gibi gözüküyor sallıyorum filan tık yok
 
Katılım
22 Ağu 2008
Mesajlar
770
Arkadaşlar bu ilk bahar aylarında motosikletle uzun süreler geçirmeye başladım ama özellikle montun göğüs kısmından bayağı rüzgar yiyorum fermuar arasından da sızıyor olabilir Montum https://www.motovento.com/urun/size-ozel/giyim/deri-ceket/alpinestars-gp-plus-r-leather-jacket-ALP000132 bu bunun içine birde yağmurluk giyiyorum ama yinede fena halde üşüyorum. Motora Ön cam taktırmayı düşünüyorum ama bunun faydası oluyor mu? yada neoplen iç mont almalıyım?
 
Katılım
15 Tem 2007
Mesajlar
2,646
Arkadaşlar bu ilk bahar aylarında motosikletle uzun süreler geçirmeye başladım ama özellikle montun göğüs kısmından bayağı rüzgar yiyorum fermuar arasından da sızıyor olabilir Montum https://www.motovento.com/urun/size-ozel/giyim/deri-ceket/alpinestars-gp-plus-r-leather-jacket-ALP000132 bu bunun içine birde yağmurluk giyiyorum ama yinede fena halde üşüyorum. Motora Ön cam taktırmayı düşünüyorum ama bunun faydası oluyor mu? yada neoplen iç mont almalıyım?

cam taktır
 
Katılım
28 Şub 2011
Mesajlar
3,437
Motosikleti
Henüz yok.
Merhabalar motoru genelde tek kişi kullanıyorum 65 kiloyum lastik hava basınçlarım ne olmalı sizce iki gün sonra uzun yola çıkıcağım kontrol etmeden çıkmak istemiyorum

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:36 ----------

Ve ön fren hidrolik yağını kontrol edip değiştiren var mı acaba? Benimkinde hiç yok gibi gözüküyor sallıyorum filan tık yok
[url]http://i.hizliresim.com/ldQYyX.png[/url]

sıkıntı yok size içinde yağ yok gi geliyor olabilir ama var, biraz dikkatli incelerseniz hafif damlacık şeklinde bir boşluk görebilirsiniz, veya kapağı açıp ta bakabilirsiniz.

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:12 ----------

Arkadaşlar bu ilk bahar aylarında motosikletle uzun süreler geçirmeye başladım ama özellikle montun göğüs kısmından bayağı rüzgar yiyorum fermuar arasından da sızıyor olabilir Montum https://www.motovento.com/urun/size...lpinestars-gp-plus-r-leather-jacket-ALP000132 bu bunun içine birde yağmurluk giyiyorum ama yinede fena halde üşüyorum. Motora Ön cam taktırmayı düşünüyorum ama bunun faydası oluyor mu? yada neoplen iç mont almalıyım?

evet cam rüzgarı kesiyor ama bu sefer alnınıza rüzgarı atıyor tabi boyunuz uzun kısa bilemem, neopran yelek alıp kullanabilirsiniz
 
Katılım
21 Ağu 2016
Mesajlar
1,008
@TİGERSHARK , cam taktır rahat edersin. Bak bu benim motor. Alır almaz gidip cam taktırdım.
 
Katılım
30 Mar 2014
Mesajlar
573
Evet beyler 20 000 km yi devirdim. Geçen bakıma soktum. Motor sıfır gibi oldu bidaha sevdim. 2014 ün 2. partılerinden benmikisi. Zincir dişli setinide değiştirdim, orjinaliyle geldim bu kmye kadar. Yağ, hava, benzin filtreleri değişti. Servisim soğolsun a dan z ye bütün civatalarına kadar baktı kontrol etti. Eksiği varsa tamamladı. İlk defa antifrizine ekleme yaptık, bi pet bardağın yarısından biraz fazla koydu. Motor rüştünü ıspatladı artık. Her türlü yol ve havalarda kullandım. 20 000 bakımına verdiğim para 200 TL + 220 zincir dişli seti. Bütün malzeme ve işçilik dahil. Ha bide motor liftteyken farkettik arka lastiğe vida girmişti 10 TL onun tamiride bütün bu fiyata dahil. Dominardan yüksek fiyatından dolayı vazgeçmiştim ama eğer firma en azından 1000-2000 tl indirir ve eski motoru getir yeniyi götür gibi bir kampanya yaparsa düşünebilirim.
 
Katılım
27 May 2016
Mesajlar
89
Motor 10.000 bakımından çıktıktan ve gaz kesme problemini giderdikten sonra full depo kaç km gidecek diye deneme yaptım. depoyu dün bitirdim (önceki depo 180 km gitmişti gaz kesme probleminden kaynaklı diye düşünüyorum)

Full depo 250 km yol gittim. Bana sorarsanız geçen sene 280 km ortalamaya göre hala az ama 30 km çok büyük fark değil yine ortalamadayım bence. Soğuk havaların etkisi olduğunu düşünüyorum o kadar fark için.

Benzin göstergesinin fotosunu çekmiştim aşağıdaki gibi, sizlerden de deneyen varsa yorum bekliyorum.:bestmt:



Kazasız sürüşler herkese
 
Katılım
31 Mar 2014
Mesajlar
1,250
Benimkinin camlı hali


---------- Mesajlar birleştirildi - 14:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:16 ----------

Arkadaşlar bu ilk bahar aylarında motosikletle uzun süreler geçirmeye başladım ama özellikle montun göğüs kısmından bayağı rüzgar yiyorum fermuar arasından da sızıyor olabilir Montum https://www.motovento.com/urun/size-ozel/giyim/deri-ceket/alpinestars-gp-plus-r-leather-jacket-ALP000132 bu bunun içine birde yağmurluk giyiyorum ama yinede fena halde üşüyorum. Motora Ön cam taktırmayı düşünüyorum ama bunun faydası oluyor mu? yada neoplen iç mont almalıyım?

Göğsüne gazete koyacaksın.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst