- Katılım
- 21 Ağu 2016
- Mesajlar
- 121
Evet ekran resetleme sorunu yeni modellerde de devam etmekte. Etmeyen de olabilir tabi.
Kendi motosikletim için konuşuyorum, resetleme olayı sadece anlık oluyor. Öyle gidip uzun süre gelmediği olmadı hiç. Kapanıp açılıyor sadece.
Yazın aldığımda 10 marşın belki 6-7'sinde yapıyordu bunu. Rodaj bakımında aküsü şarja takıldı bir iki saat kadar. Tamamen kesildi resetleme olayı.
Ama havalar soğuduğu için akülerin anlık güçleri de biraz düştüğünden dolayı yine başladı yavaş yavaş. Bu aralar gözlemlediğim kadarıyla ilk marşta çalışmaz ise ikincisinde kesinlikle resetleme yapıyor. Yoksa ilk marşta sorunsuz çalışıyor.
2000 kilometreye geldiğinde subaplar ses yapmaya başladı benim motorda. Bariz bir şekilde şıkır şıkır subapları dinleyerek geziyordum.
2500 ara yağ değişimine gittiğimde subapların ayarlanmasını istedim. Servis sorumlusu Bajaj'ın subap ayarı gibi durumları periyodik bakımlarda halledin dediğini, şimdi yaparsak ekstra para isteyeceklerini söyledi.
Dedim bu motor garantili üzretsiz yapmanız gerekmezmi diye sordum. Yine aynı cevabı aldım.
Bu şekilde binmeye devam edebileceğimi, bir sorun olmayacağını, 5000 bakımında halledeceklerini söylediler.
Bu şekilde 2500 km binecem mi bu motora ben dedim. Evet bin bişey olmaz dediler.
Tamam kalsın dedim çokta umursamadım. Yağını değiştirtip çıktım servisten.
Sonra yakıt tüketimimin bayağı arttığını farkettim. Abartmıyorum 180-200 km de benzin göstergesi tamamen bitmeye başladı.
Ki 280-290 km lerde bitiyordu önceden. Bir arkadaşım subapların ayarsız olduğundan tüketimin arttığını söyledi.
Gittim başka bir bajaj servisinde yaptırdım subap ayarlarını 40 tl de para verdim.
Bir süre ses kesildi ama bir haftadır falan yine başladı.
Müsait olduğumda tekrar götüreceğim bakalım.
Benim bu ikinci motosikletim. Önceki NS150 idi. Bir sefer bakım harici servise yolum düşmüştü ysğ lambası yaktı diye. Sonra Önünü alamadım birdaha. Ortalama 100 km de bir servise gider oldum.
Motor hiç yoksa 5 sefer açıldı kapandı. Krank, piston, debriyaj falan değişti derken söke taka en son sağ kapak çatladı. Dedim alın bunu benden NS200 verin dedim.
Şimdi bu motoru subap için bir sefer üst taraftan açtırdık, yine açılacak sanırım. Açıkcası yine servise abone olacam diye korkmaya başladım desem yeridir.
Kendi motosikletim için konuşuyorum, resetleme olayı sadece anlık oluyor. Öyle gidip uzun süre gelmediği olmadı hiç. Kapanıp açılıyor sadece.
Yazın aldığımda 10 marşın belki 6-7'sinde yapıyordu bunu. Rodaj bakımında aküsü şarja takıldı bir iki saat kadar. Tamamen kesildi resetleme olayı.
Ama havalar soğuduğu için akülerin anlık güçleri de biraz düştüğünden dolayı yine başladı yavaş yavaş. Bu aralar gözlemlediğim kadarıyla ilk marşta çalışmaz ise ikincisinde kesinlikle resetleme yapıyor. Yoksa ilk marşta sorunsuz çalışıyor.
2000 kilometreye geldiğinde subaplar ses yapmaya başladı benim motorda. Bariz bir şekilde şıkır şıkır subapları dinleyerek geziyordum.
2500 ara yağ değişimine gittiğimde subapların ayarlanmasını istedim. Servis sorumlusu Bajaj'ın subap ayarı gibi durumları periyodik bakımlarda halledin dediğini, şimdi yaparsak ekstra para isteyeceklerini söyledi.
Dedim bu motor garantili üzretsiz yapmanız gerekmezmi diye sordum. Yine aynı cevabı aldım.
Bu şekilde binmeye devam edebileceğimi, bir sorun olmayacağını, 5000 bakımında halledeceklerini söylediler.
Bu şekilde 2500 km binecem mi bu motora ben dedim. Evet bin bişey olmaz dediler.
Tamam kalsın dedim çokta umursamadım. Yağını değiştirtip çıktım servisten.
Sonra yakıt tüketimimin bayağı arttığını farkettim. Abartmıyorum 180-200 km de benzin göstergesi tamamen bitmeye başladı.
Ki 280-290 km lerde bitiyordu önceden. Bir arkadaşım subapların ayarsız olduğundan tüketimin arttığını söyledi.
Gittim başka bir bajaj servisinde yaptırdım subap ayarlarını 40 tl de para verdim.
Bir süre ses kesildi ama bir haftadır falan yine başladı.
Müsait olduğumda tekrar götüreceğim bakalım.
Benim bu ikinci motosikletim. Önceki NS150 idi. Bir sefer bakım harici servise yolum düşmüştü ysğ lambası yaktı diye. Sonra Önünü alamadım birdaha. Ortalama 100 km de bir servise gider oldum.
Motor hiç yoksa 5 sefer açıldı kapandı. Krank, piston, debriyaj falan değişti derken söke taka en son sağ kapak çatladı. Dedim alın bunu benden NS200 verin dedim.
Şimdi bu motoru subap için bir sefer üst taraftan açtırdık, yine açılacak sanırım. Açıkcası yine servise abone olacam diye korkmaya başladım desem yeridir.