Bajaj Bajaj Pulsar 150 NS Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
3 Nis 2016
Mesajlar
190
Teşekkürler Nowyld. bugün gittim motoru sipariş verdim (siyah) 1 haftaya kadar geliyor. kaskı montu eldiveni falan da aldım. bakalım eğitim de ayarlamaya çalışacam

Hayırlı olsun kazasız belasız sürüşler. İstanbulda oturuyorsan hondanın güvenli sürüş eğitimleri var. Ben de onlara katılmayı düşünüyorum haziranda

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:52 ----------

Birazdan ilk 400 km incelemem geliyor.

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:26 ----------

Herkese tekrardan merhaba. Ben NoWyld :)
1 nisan da aldığım motorum ile İstanbul tradiğinde 27 günde 380 km yaptım.
Genel olarak yoğun trafikten açık boş yollara virajlısından yağmurlusuna kullandığım bu motor hakkında ilk 1 ay kullanıcı görüşlerimi paylaşacağım. Umarım düşünen ve sahip olan arkadaşlarımıza bir fikir olur. :)

Hepsinden önce fiyatına göre harika ve gerek görüntüsü gerek yaşattığı zevk ve performans olarak eşsiz bu alet. Senelerdir chopper kullanan arkadaşımı üstünden zar zor indirdim şahsen. Hesapta 5 dakika denemeliğine almıştı, en son üsküdarda görmüşler motoru :))) (Şaka tabi ki gebertirim adamı yahu ben titiz adamım ne yalan diyim.)

Rodaj döneminde olduğundan genel olarak 5500 devir üstüne çıkmasam da tabi ki e5 te gerektiği zaman 6500-7000 devire kısa kısa çıkmışlığım vardır.

Uzatma be kardeşim, bak yeni makine,hadi söyle kroniği var mı? Alıcam ama akıllı davranıp ilk sizleri okuyorum dediğinizi duyar gibiyim. YEMEZLER :) kronik avcıları bir 3-5 ay daha beklemek durumunda. En azından 5000 km baremini geçmiş 50 tane makine olmalı piyasada maalesef. Özür dilerim bu durum için.

Karşılaştığım sorunlar oldu mu, oldu tabi. Ancak aşağıda ciddi bir sorun yok :) bunlar hep iyi haber sağlamcı kronikçi tayfa :) Haydi bakalım.
Öncelikle bir ara rölanti ayarı kaçmış, servis 1 dakikada halletti sağolsun.Rodajda olabiliyor imiş.
4 üncü vitesten 5 e atınca bazen, 50 geçişin 1 inde diyeyim, boş vitese attı. Boş vites göstermiyordu. Bir ara ciddili kafamı kurcaladı bu durum. Ancak son 90 km dir yaşamıyorum. Tam basamamamla alakalı bir durumdu sanırsam. 4 ile 5 en az kullandığım vitesler olduğu için bunlar daha alışmamış. Nitekim alıştı ve bu durum da kesildi.
Dikkatli adamımdır. Gerçekten içgüdülerimle 99 model arabamdaki bir çok sorunu fark ettim.
Bu vites olayı bana göre en başından beri bir sorun değildi. Değilmiş de. . .

Akü bazen marş almıyor diyorlar? Ne iş?
Bende yarım marşta çalışıyor :) 1 defa stop etmedi. Maaşallah :) Forumda sorun çeken arkadaşlar olmuş, servis aküde sorun varsa 4 saat civarında teşhis edip değişiyormuş aküyü. Öyle demiştiler bana serviste.

Frenleri bir harika. Performans harika. Rodajdaki apacheleri yiyor. Sonra üzülüyorum. Kornası gayet yeterli. Titreşimi devir açmadığım için bilemiyorum ama 7 bine kadar yok. Konforu güzel. Bir iki defa yatırdım makine kalas değil çok güzel tepkileri var. Ancak aynaları kötü. Serviste discover aynası taktım ve artık görüşüm harika ötesi oldu.
Boyum 185, kilom 82. Çelimsiz olmayan birisi olarak bu makine bende kaba durmuyor. Merak etmeyin :) ufak mufak da değil.

Ben en başında honda cb 125e ybr ve bu makine arasında kalmıştım. Ta ki pulsarı görene kadar. Gören bakan bir daha bakıyor.

Bir cuma günü attı kafam okuldan sonra açtım gazımı ve 100 km yaparak bir Beykoz, Anadolu hisarı turu çevirdim. Sıcak bir gündü (22 derece) ve motorda hava soğutma olmasının verdiği bir sorun yaşamadım hava kanalları ve soğutma sistemi başarılı. 5000 devir civarında seyrettim genelde.
İşte o geziye dair bir kaç resmim




İş bu yazdıklarım tamamiylen kendi gözlemimdir. Lütfen ekipmanları da eksik etmeyelim.

Evladın Extra resimleri :)
 
Son düzenleme:
Katılım
25 Nis 2016
Mesajlar
15
Hayırlı olsun kazasız belasız sürüşler. İstanbulda oturuyorsan hondanın güvenli sürüş eğitimleri var. Ben de onlara katılmayı düşünüyorum haziranda

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:52 ----------

Birazdan ilk 400 km incelemem geliyor.

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:26 ----------

Herkese tekrardan merhaba. Ben NoWyld :)
1 nisan da aldığım motorum ile İstanbul tradiğinde 27 günde 380 km yaptım.
Genel olarak yoğun trafikten açık boş yollara virajlısından yağmurlusuna kullandığım bu motor hakkında ilk 1 ay kullanıcı görüşlerimi paylaşacağım. Umarım düşünen ve sahip olan arkadaşlarımıza bir fikir olur. :)

Hepsinden önce fiyatına göre harika ve gerek görüntüsü gerek yaşattığı zevk ve performans olarak eşsiz bu alet. Senelerdir chopper kullanan arkadaşımı üstünden zar zor indirdim şahsen. Hesapta 5 dakika denemeliğine almıştı, en son üsküdarda görmüşler motoru :))) (Şaka tabi ki gebertirim adamı yahu ben titiz adamım ne yalan diyim.)

Rodaj döneminde olduğundan genel olarak 5500 devir üstüne çıkmasam da tabi ki e5 te gerektiği zaman 6500-7000 devire kısa kısa çıkmışlığım vardır.

Uzatma be kardeşim, bak yeni makine,hadi söyle kroniği var mı? Alıcam ama akıllı davranıp ilk sizleri okuyorum dediğinizi duyar gibiyim. YEMEZLER :) kronik avcıları bir 3-5 ay daha beklemek durumunda. En azından 5000 km baremini geçmiş 50 tane makine olmalı piyasada maalesef. Özür dilerim bu durum için.

Karşılaştığım sorunlar oldu mu, oldu tabi. Ancak aşağıda ciddi bir sorun yok :) bunlar hep iyi haber sağlamcı kronikçi tayfa :) Haydi bakalım.
Öncelikle bir ara rölanti ayarı kaçmış, servis 1 dakikada halletti sağolsun.Rodajda olabiliyor imiş.
4 üncü vitesten 5 e atınca bazen, 50 geçişin 1 inde diyeyim, boş vitese attı. Boş vites göstermiyordu. Bir ara ciddili kafamı kurcaladı bu durum. Ancak son 90 km dir yaşamıyorum. Tam basamamamla alakalı bir durumdu sanırsam. 4 ile 5 en az kullandığım vitesler olduğu için bunlar daha alışmamış. Nitekim alıştı ve bu durum da kesildi.
Dikkatli adamımdır. Gerçekten içgüdülerimle 99 model arabamdaki bir çok sorunu fark ettim.
Bu vites olayı bana göre en başından beri bir sorun değildi. Değilmiş de. . .

Akü bazen marş almıyor diyorlar? Ne iş?
Bende yarım marşta çalışıyor :) 1 defa stop etmedi. Maaşallah :) Forumda sorun çeken arkadaşlar olmuş, servis aküde sorun varsa 4 saat civarında teşhis edip değişiyormuş aküyü. Öyle demiştiler bana serviste.

Frenleri bir harika. Performans harika. Rodajdaki apacheleri yiyor. Sonra üzülüyorum. Kornası gayet yeterli. Titreşimi devir açmadığım için bilemiyorum ama 7 bine kadar yok. Konforu güzel. Bir iki defa yatırdım makine kalas değil çok güzel tepkileri var. Ancak aynaları kötü. Serviste discover aynası taktım ve artık görüşüm harika ötesi oldu.
Boyum 185, kilom 82. Çelimsiz olmayan birisi olarak bu makine bende kaba durmuyor. Merak etmeyin :) ufak mufak da değil.

Ben en başında honda cb 125e ybr ve bu makine arasında kalmıştım. Ta ki pulsarı görene kadar. Gören bakan bir daha bakıyor.

Bir cuma günü attı kafam okuldan sonra açtım gazımı ve 100 km yaparak bir Beykoz, Anadolu hisarı turu çevirdim. Sıcak bir gündü (22 derece) ve motorda hava soğutma olmasının verdiği bir sorun yaşamadım hava kanalları ve soğutma sistemi başarılı. 5000 devir civarında seyrettim genelde.
İşte o geziye dair bir kaç resmim
[url]http://i.hizliresim.com/VabpPn.jpg[/url]
[url]http://i.hizliresim.com/1vXPLA.jpg[/url]
[url]http://i.hizliresim.com/MprY0N.jpg[/url]

İş bu yazdıklarım tamamiylen kendi gözlemimdir. Lütfen ekipmanları da eksik etmeyelim.

Evladın Extra resimleri :)
[url]http://i.hizliresim.com/Wkd2QY.jpg[/url]


hocam hayırlı olsun tekrar motrun bizde aldık hala beklıyoruz ayın 1 'inde gelecek dediler bende siyah siparis verdim bole konuları mesajları gordukce daha cok hevesleniyorum kazasız belasız kullanman dileğiyle :)
 
Katılım
10 Ara 2006
Mesajlar
1,444
Geronimo ile bugün(27.04.2016) 4.kez sürüş yaptım ve 300km'ye geldik bile rodaj çabuk bitecek gibi. Onun hakkında söyleyebileceklerim şöyle: Sabah ilk marşta jiklesiz çalıştı, hafif hafif gaz verip 30 saniye kadar ısıttım stop etmeden rölantisi stabil hale geldi. Aralarda mola vererek bir kaç saat dolaştım, motorun titreşimi uzun süre dolaşınca inceden hissediliyor doğruya doğru, ama daha önce de dediğim gibi bu rahatsız edici bir titreşim değil, hani bazıları cbf'den sonra binilir mi filan diyor ya, ben eski bir cbf ve ybr kullanıcısıyım ve biniyorum, hiç de rahatsız olmuyorum, daha önce ciddi titreşimli motora binenler için buradaki hissedilen hiç bir şey gibi gelecektir, hatta o tarz motordan buna geçenler titreşimsiz diyebilirler zannımca, hele hele ilk motorunu alan biri için özellikle 6 bin devir altında bu alet gerçekten titreşimsiz gibi bir şey. Bakalım rodaj sonrası neler olacak. Kaldı ki alet gazı açınca çok güzel tepki veriyor, bugün çok kısa bir süre 80 km hıza kadar çıktım, gazı açınca gitmem demiyor alet, hal böyle olunca 3 kuruşluk da titresin komaz dedirtiyor insana:cherry:. Haa unutmadan bugün bir virajda gaz açarken yoldaki inşaat tozunun da etkisi ile motorun arkası hafiften kaydı, lastikler bizim muhteşem asfaltta çokça güven vermiyor gibi, gaza gelmemekte fayda var, gerçi bizim pislikli ve düşük kaliteli yollarda hangi lastiği taksan kayabilir o da ayrı mesele. Sanırım yaz boyu kuru havalarda bu lastikle limitleri zorlamadan kullanacağım. Sonbahara duruma ve kullanma sıklığıma göre lastik değişebilirim. Bugün boş bulduğum yerlerde bir kaç kez bilinçli olarak sadece arka freni sıkarak drifte giriştim, motorun arkası kaymasına rağmen çabuk toparlıyor gibi geldi bana, bunu bilhassa otopark tarzı boş yerlerde çalışıp tehlike anında önceden neler olabileceğine adapte olmanızı salık veririm, tabii bu işe yeni başlıyorsanız denemeyin, sonra motoru kırdım diye beni suçlarsınız neme lazım :mrgreen:.
Şimdilik bu kadar, rodaj sonrası 1000'li km'lerde daha detaylı bir analize girişeceğim, şimdilik çok erken. Sadece yeni almış ya da almak üzere olanlara fikir versin diye yazmadan edemedim. Bu arada bence motosiklete yeni başlayacak birini bilhassa görüntüsü nedeniyle fazlasıyla tatmin edecek bir alet NS150, beni bunca seneye rağmen ediyor anlayın:). Bugünden bi kaç da foto koyalım iyice gazlayalım gençleri :cherry: (Yok yok kimsenin gazına gelmeyin, efendi efendi binin motorunuza. :bounce: )










Meraklısı için şurada da yazıp çiziyorum: http://mymotorcycleexperience.blogspot.com/
 
Katılım
25 Nis 2016
Mesajlar
56
Değerli pulsar ailesi motorda ne marka yağ kullanıyorsunuz ve kaça kaç
Yada fabrikanın önerdiği yağ var mı pulsar için tavsiye edilen bu marka diye
 
Katılım
3 Nis 2016
Mesajlar
190
Değerli pulsar ailesi motorda ne marka yağ kullanıyorsunuz ve kaça kaç
Yada fabrikanın önerdiği yağ var mı pulsar için tavsiye edilen bu marka diye

Ben de bu durumu merak ediyordum. Veya önerebileceğiniz bir yağ var mı? Servisin söylediği yağlar dışında konulmuyormuş. Servisimde de ipone 10-40 ve castrol 15 40 var.
Ancak kılavuzda 20-50 yağ kullanın diyor. E servis neden farklı kalınlıkta yağ koyuyor??

Şahsen 10-40 yaz için çok ince. Castrol de motorsiklette iyi değil diyenler var. Hangi yağ daha iyidir? Ne yapmalıyız? Teşekkürler
 
Son düzenleme:
Katılım
25 Nis 2016
Mesajlar
56
Bir de pulsar ailesi yakıt verilerini paylaşır misiniz kimler ne yaktı kaç km de rodaj dönemi hariç motoru zorlayanlar sakin kullananlar bakalım kimler ne yakmis
 
Katılım
10 Ara 2006
Mesajlar
1,444
Bir de pulsar ailesi yakıt verilerini paylaşır misiniz kimler ne yaktı kaç km de rodaj dönemi hariç motoru zorlayanlar sakin kullananlar bakalım kimler ne yakmis

Rodajda olmama rağmen ilk depomdayım ve şu ana kadar 318km yol yapmış durumdayım, benzin göstergesi şu an tek haneye indi sanırım 350km gibi bitecek. Rodaj için bile fena sayılmaz sanki. Muhtemelen yarın net olarak ilk depo ile ne kadar gittiğimi yazarım.

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:59 ----------

NoWyld da kendi analizinde yazmış, ben de aynını yazayım, motorun kornası benim de hoşuma gidiyor, artı frenleri de gayet yeterli geldi bana da, dün bilhassa kombine olarak bir kaç kez denedim boş yolda biraz hızlanıp fren yaptım, gayet stabil bir duruş sergiledi her denememde. dediğim gibi 1000km yi devirip daha detaylıca yazacağım ama ara ara böyle paylaşalım ki, bu motoru düşünenlere bir faydası olsun. Bu arada daha bugün internette okudum ns200'le (kurye haricinde) 20 - 30 küsur binleri görüp hiç bir sıkıntı yaşamadığını söyleyenler var. Bizim NS150'nin 20binli kmlerini de biz yazarız umarım. Normal şartlarda zaten bana göre kaliteli bir motosiklette zaten 20binli km'lere kadar önemli bir sorun çıkmaması lazım. Pulsar 20 - 30ları rahatlıkla sorunsuz çıkarır gibi duruyor(tabii parçalarcasına limit zorlanırsa bilemem, o zaman Honda'da Yamaha'da sorun çıkarıyor zaten)
Bu arada ns200'ün bile titreşiminin abartıldığını söyleyenler var, zira KTM Duke 390, 250, 125 gibi motorlarda da hatta 390'da uzun süreli kullanımda kütlanılmayacak kadar olduğunu videolarla anlatanlar var, o videoları derleyip paylaşacağım bir ara, yani artık bu titreşim mevzusunda da son kez yazayım, bizim Pulsar NS150'nin titreşimi pek çok büyük markanın modeline göre hiç bir şey değil.
Almayı düşünenler mutlaka binin deneyin, kulaktan dolma bilgilere güvenmeyin. Benim bu motoru almamın en büyük nedeni kendim gidip görüp test etmiş olmamdır, ki beni tanıyanlar bilir bu tip konularda fazlasıyla titizimdir.
 
Katılım
3 Nis 2016
Mesajlar
190
Rodajda olmama rağmen ilk depomdayım ve şu ana kadar 318km yol yapmış durumdayım, benzin göstergesi şu an tek haneye indi sanırım 350km gibi bitecek. Rodaj için bile fena sayılmaz sanki. Muhtemelen yarın net olarak ilk depo ile ne kadar gittiğimi yazarım.

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:59 ----------

NoWyld da kendi analizinde yazmış, ben de aynını yazayım, motorun kornası benim de hoşuma gidiyor, artı frenleri de gayet yeterli geldi bana da, dün bilhassa kombine olarak bir kaç kez denedim boş yolda biraz hızlanıp fren yaptım, gayet stabil bir duruş sergiledi her denememde. dediğim gibi 1000km yi devirip daha detaylıca yazacağım ama ara ara böyle paylaşalım ki, bu motoru düşünenlere bir faydası olsun. Bu arada daha bugün internette okudum ns200'le (kurye haricinde) 20 - 30 küsur binleri görüp hiç bir sıkıntı yaşamadığını söyleyenler var. Bizim NS150'nin 20binli kmlerini de biz yazarız umarım. Normal şartlarda zaten bana göre kaliteli bir motosiklette zaten 20binli km'lere kadar önemli bir sorun çıkmaması lazım. Pulsar 20 - 30ları rahatlıkla sorunsuz çıkarır gibi duruyor(tabii parçalarcasına limit zorlanırsa bilemem, o zaman Honda'da Yamaha'da sorun çıkarıyor zaten)
Bu arada ns200'ün bile titreşiminin abartıldığını söyleyenler var, zira KTM Duke 390, 250, 125 gibi motorlarda da hatta 390'da uzun süreli kullanımda kütlanılmayacak kadar olduğunu videolarla anlatanlar var, o videoları derleyip paylaşacağım bir ara, yani artık bu titreşim mevzusunda da son kez yazayım, bizim Pulsar NS150'nin titreşimi pek çok büyük markanın modeline göre hiç bir şey değil.
Almayı düşünenler mutlaka binin deneyin, kulaktan dolma bilgilere güvenmeyin. Benim bu motoru almamın en büyük nedeni kendim gidip görüp test etmiş olmamdır, ki beni tanıyanlar bilir bu tip konularda fazlasıyla titizimdir.

İnşallah hep beraber görürüz 20000 leri sorunsuz sıkıntısız hocam. Rodaj bakımında hangi kalınlıktaki yağı önerirsin? Viteslerim bazen biraz dişli, içindeki yağ havaların ısınmasıyla beraber inceliyor. 10w40 ı biraz ince buluyorum mesela. Kitapçık da 20w50 demiş ancak servis 20w50 yağ koymuyormuş? Serviste yok sanırım o yağ
 
Katılım
28 Şub 2011
Mesajlar
3,437
Motosikleti
Henüz yok.
Kullanma kılavuzunda yazanlar Hindistan için geçerli, km nize göre Castrol kullanıyor iseniz kemikleşmesi normal, 10/50 veya 15/50 yağ kullanabilirsiniz. Rasathane de 34 T plakalı siyah 150ns sahibi burda mı acaba.
 
Katılım
3 Nis 2016
Mesajlar
190
İstediğim yağ motul 15w50 5100 serisi ancak bu yağ rodaj bakımını yaptıracağım yerde yok. Servisdekilerden farklı yağ kullanmam durumunda garanti dışı kalıyormuş, ancak bu söylem bana baya saçma geldi. Zira her servis farklı marka yağlar ekleyemiyor mu?

Bir hayli kafama takılıyor bu durum 2 gündür
 
Katılım
27 Haz 2014
Mesajlar
51
Bugün itibariyle 1600km oldu motorum çok şükür hiç bir sıkıntı yaşamadım . Peki zincir yağını kaç kmde bir değiştirmemiz lazım ?
 
Katılım
10 Ara 2006
Mesajlar
1,444
İnşallah hep beraber görürüz 20000 leri sorunsuz sıkıntısız hocam. Rodaj bakımında hangi kalınlıktaki yağı önerirsin? Viteslerim bazen biraz dişli, içindeki yağ havaların ısınmasıyla beraber inceliyor. 10w40 ı biraz ince buluyorum mesela. Kitapçık da 20w50 demiş ancak servis 20w50 yağ koymuyormuş? Serviste yok sanırım o yağ

Kitapçıktaki yağı okuyunca beni de biraz şaşırtmıştı. Yukarıda bir arkadaş Hindistan için o demiş, olabilir. Zira bizim burada genellikle küçük cc lere 10w40 koyulur, cbf150 ve ybr125'de bu değerlerde yağ kullanıyordum ve bir sıkıntı yoktu. Servisler garantideki motora zarar verecek bir yağ zaten koymaz(diye düşünüyorum) servise gittiğimde ben de bir sorarım kaça kaç ve ne marka yağ koyacaklarını, yağın iklimle, mevsimle alakası olduğu doğru, bu sebeple burada farklı Hindistanda farklı olabilir, ama devasa bir fark olmamalı diye düşünüyorum ikisinin arası 15w50 bir yağ olabilir ama markasına bir şey diyemeyeceğim, neticede sentetik yağ olmalı diye biliyorum. bu arada daha teknik bir veri paylaşayım, shell Türkiyenin sitesinde hem Hindistan hem Türkiye için pulsarlara yağ değeri çıkartıyor:
Türkiye için 15w50 doğru seçim
http://www.shell.com.tr/products-services/on-the-road/consumer-lubricants-tpkg/lubematch.html#iframe-L3RyL3RyL2VxdWlwbWVudC9tb3RvcmN5Y2xlcy9iYWphai9wdWxzYXJfMTUwX2R0c19pX3B1bHNhcl9Bc0l2cTB6TTNK

Hindistan içinse:
10w40 ve 20w40 diyor garip 20w50 diye bir değer yok
http://lubematch.shell.com/in/en_GB/equipment/motorcycles/bajaj_(ind)/pulsar_dts_i_150_EFt8PiMVj


Sizin verdiğiniz 15w50 sentetik yağ doğru vizkozite gibi duruyor, markası size kalmış. Ayrıca yağ doğru değerlerde olduktan sonra garantiden çıkma diye bir şey olamaz bu çok saçma. İsterseniz siz bile yağınızı alıp götürürsünüz öyle şey mi olurmuş, zeytinyağı koymuyorsunuz ya motora neticede. Haa servis ille yağı ben sana satacam diyorsa onu bilemeyeceğim, ama o zaman da ne marka ve kaç vizkozitede yağ koyduğunu zaten hem bakım faturasına yazacaktır hem de sorduğunuzda söylemek zorunda. Ayrıca bir motorun başına yağdan dolayı bir şey gelebilmesi için motora tamamen alakasız vizkozitede ve motosiklete uygun olmayan bir yağ koyulmuş olması lazım, siz ne marka olursa olsun uygun yağı koyduktan sonra garantiyi bozacak ne olabilir ki, kaldı ki, siz servisten sonra kendiniz de yağı değişebilirsiniz, ne bilecek sizin koyduğunuz yağdan olduğunu farzedelim ki sorun çıktığında, labaratuvarda mı inceletecek bu benim koyduğum yağ mı diye. Yağ ve garanti mevzusunu Ekrem bey okursa belki garanti ile ilgili bir bilgi ya da çözüm sunabilir.
Bu arada motosikletin Türkçe kullanım kılavuzu, çevirisi vesairesi konusunda Ekrem beyle bir mailleşmemiz oldu. Umarım bu konuya eğilirler ve herkesin elinde doğru değerleri v.s. gösteren Türkçe bir kılavuz olur, internet sitesinde bile indirilebilir halde koysalar yeterli.

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:44 ----------

Bugün itibariyle 1600km oldu motorum çok şükür hiç bir sıkıntı yaşamadım . Peki zincir yağını kaç kmde bir değiştirmemiz lazım ?

17.sayfada sıkça sorulan sorular tarzında epeyce bir yazdım bu konuda vardı ;)
Normalde zaten her motosikletin 500km'de bir zinciri temizlenip yağlanmalı. Ha siz bunu 400'de bir ya da 600'de bir yapabilirsiniz üç aşağı beş yukarı fark etmez ama yağlama aralıklarını çok uzatmamakta fayda var.
 
Son düzenleme:
Katılım
3 Nis 2016
Mesajlar
190
Servisteki yağlar castrol 15w40 tam sentetik ve ipone 10w40 yarı sentetik.
Ancak 15w50 yurtdışı sitelerden de araştırmama göre yaz için nokta atışı viskozitedir. Sıcaklık değerleri vesairesini ince eledim sık dokudum. Okuduğum meslek gereği de uzak değilim zaten bu konulara...
Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim.

Bakıma 100 km kaldı, şafak saymaya devam :)
 
Katılım
10 Ara 2006
Mesajlar
1,444
Servisteki yağlar castrol 15w40 tam sentetik ve ipone 10w40 yarı sentetik.
Ancak 15w50 yurtdışı sitelerden de araştırmama göre yaz için nokta atışı viskozitedir. Sıcaklık değerleri vesairesini ince eledim sık dokudum. Okuduğum meslek gereği de uzak değilim zaten bu konulara...
Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim.

Bakıma 100 km kaldı, şafak saymaya devam :)

Estağfurullah, ben de araştırıp bakıp, bildiğim kadarını yazıyorum hepsi bu. Servisin koyduğu 15w40 ise ikisi arasında devasa fark olmaz kanımca, ama tabii çıkan değer 15w50 ise o yağı koymak dediğin gibi nokta atışı olur. Yine de castrolün 15w40'ının da çok fark edeceğini sanmam. Tam sentetik olması yarı sentetikten iyidir tabii. Bakımda tam olarak mevzuyu öğrenip buradan da paylaşırsın, biz de bakımda ona göre davranalım, tabii ben senden önce bakıma gitmezsem ;)
 
Katılım
9 Şub 2016
Mesajlar
283
Zk0Gdg.jpg
[/url][/IMG]
o31B7Q.jpg
[/url][/IMG]
ljVn1B.jpg
[/url][/IMG]

Bunlarda benden olsun:wiinkk:
 
Katılım
3 Nis 2016
Mesajlar
190

Maaşallah kazasız belasız kardeşim.
Top case kaç litrelik acaba

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:13 ----------

Estağfurullah, ben de araştırıp bakıp, bildiğim kadarını yazıyorum hepsi bu. Servisin koyduğu 15w40 ise ikisi arasında devasa fark olmaz kanımca, ama tabii çıkan değer 15w50 ise o yağı koymak dediğin gibi nokta atışı olur. Yine de castrolün 15w40'ının da çok fark edeceğini sanmam. Tam sentetik olması yarı sentetikten iyidir tabii. Bakımda tam olarak mevzuyu öğrenip buradan da paylaşırsın, biz de bakımda ona göre davranalım, tabii ben senden önce bakıma gitmezsem ;)

Haha önümüz haftasonu, kalan 100 km yi kısa zamanda eritirim kannımca :) kesinlikle bakıma gidince iyicene bilgilendireceğim
 
Katılım
9 Şub 2016
Mesajlar
283
Katılım
25 Nis 2016
Mesajlar
56
Selam beyler;
Kısa ve öz olarak soru sormak istiyorum genel fikir amaçlı sorularım ise
-Motorda kullandığınız yağ markası ?
-Yağın kaça kaç olduğu ?
-Kullandığınız benzin firması ?
-pulsarinizin rahat bir şekilde ulaştığı hız ?
-pulsarinizin zorlayarak ulaştığı hız max. ?
-pulsari olan biriyle konuştum motoru 1000 kmdemis ilk rodaj bitince 150 kmlik uzun yola çıktığını ve redline devamli girerek 122 hızı geçmediği söyledi motor açılır dedi sorum şu motor rahatlayında açılınca ne kadar bi hız kazanır 3 mü 5 km hız mi misalen
 
Katılım
21 Ara 2015
Mesajlar
77
motosikletim 2.500 kilometreye geldi sayılır, bir yerde okudum yanılmıyorsam bu kilometrede bakım harici yağ değiştirmek gerekiyormuş, bir dahaki bakım 5.000 kilometrede, yağ değiştirmeye gerek varmı bakıma kadar?
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst