Bajaj Bajaj Dominar 400 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
19 Kas 2017
Mesajlar
2,187
arkadaşlar altta boşta ufak bir hortum var normalde görmemiştim bu hortumu ama sakalın kenardan dışa doğru çıkmış yere doğru sarkıyor ben bunun benzin tahliye hortumu olduğunu düşünerekten görünmüycek bir yere sıkıştırdım yine aşağı doğru sarkıyor boşta yani umarım tahmin ettiğim gibidir bir sorunda farketmedim motorda
 
Katılım
18 Ara 2019
Mesajlar
6
Merhaba,
3000 km'de dominar 400 motorum var ekim sonu sıfır olarak aldım daha önce de yazmıştım.
Bu gece sokağa çıkma yasağı açıklanınca havalanından hızlı şekilde dönmem gerekiyordu eve yaklaşık 7-8 dakika civarı 145 civarı hızlarda devam ederek kullandım hiç devir kesiciye sokmadım.
Şehir içine girdiğimde yavaşladığımda viteste debriyajı çektiğimde hafif bir rolanti değişikliği olduğunu farkettim, kenara çekip boşa aldım kapadım motoru tekrar çalıştırdım ve rolanti düzeldi otoparka geldiğimde etraflıca kontrol ettim ses, yağ conta kısımları vb yerlerde hiçbir yerde bir akıntı veya problem olmadığını gördüm. Yıllardır çeşitli motosikletler kullandım ve mühendisim bu tarz şeylerde aman aman olmasa da bilgim iyidir herhangi bir sorun görmedim.
Gel gelelim asıl probleme Sarı Motor İkaz lambası yanıyor otoparkta çalıştırdım kapadım sonra tekrar çalıştırdım 4500 devir civarında sesini tekrar dinledim herhangi ses veya bir şey yok soğutma sıvısı ve yağı da kontrol ettim orada da bir problem yok diğer ikaz lambaları da yanmadı motor sıcaklığıda fan açacak seviyede ama fazlasında değildi malum havalar da giderken hararet yapabilecek kadar yüksek değil.
Ne gibi problem olabilir çok içime dert oldu bujilerde problem olduğunda falan bu lamba yanıyor mu bu motorda.

Ek olarak 2500 ara yağ bakımı dahil tüm bakımları tam son koydurduğum yağ da motul hatta mekanik bir problem olacağını düşünmüyorum güç veya torkta bir düşüş çalışmada herhangi bir yanlı hissetmedim seste gayet lineerdi.
 
Katılım
16 Eki 2005
Mesajlar
2,760
Motosikleti
cb 125 f- nc 750x dct
rölantide dalgalanma olduğu ve motor ışığının önce yanıp, motoru stop edip çalıştırdıktan sonra söndüğünümü söylüyorsun yani?

bende pulsar varken bu motor ikazı yanma işi bikaç kez oldu sonra söndü. her seferinde cihaza bağlandığında lambda sondasından geçici kayıt olduğunu gördük.

dominar da birkere denk geldik, ondada lambda sondası arıza kaydı göründü. geçici arıza kaydı olduğu için sorun etmedik. yakıt kaynaklı olabiliyor.

sende bi ara cihaza bağlat istersen, ama önemli birşey çıkacağını tahmin etmiyorum, sıkma canını yani:cat:
 
Katılım
18 Ara 2019
Mesajlar
6
Hocam kapadım açtım sönmedi de hocam çok da zamanım yoktu zaten iş yerinden çıkıp eve gidene kadar akla karayı seçtim 2-3 kez aç kapa yapıp sesi dinledim en son motorda bir problem yoktu sadece lamba yanık kaldı kapayıp açtığımda lamba dışında kalan her şey normale döndü. Vallahi sorma içime dert oldu.
 
Katılım
16 Eki 2005
Mesajlar
2,760
Motosikleti
cb 125 f- nc 750x dct
yok yok dert etme. benimde dominarda sönmemişti. cihaza bağlayıp söndürdük. pulsarda daha sık yanıyodu ama kendiliğinden sönüyodu, dominarda bir kere yandı, bende birkaç kere stop edip çalıştırdım, baktım sönmüyo gittim serviste söndürdüm. üstüne bayadırda zaman geçti hala yanmadı.

sabaha kontrol ettiğinde kendiliğindende sönebilir, yanık kalabilirde, ama önemli bişey olmasını beklemiyorum. sesi soluğu normal ise ve yağ lambasıda yanmadığına göre bi sıkıntı olmaz. zaten garantisi devam eden motor.
 
Katılım
18 Ara 2019
Mesajlar
6
yok yok dert etme. benimde dominarda sönmemişti. cihaza bağlayıp söndürdük. pulsarda daha sık yanıyodu ama kendiliğinden sönüyodu, dominarda bir kere yandı, bende birkaç kere stop edip çalıştırdım, baktım sönmüyo gittim serviste söndürdüm. üstüne bayadırda zaman geçti hala yanmadı.

sabaha kontrol ettiğinde kendiliğindende sönebilir, yanık kalabilirde, ama önemli bişey olmasını beklemiyorum. sesi soluğu normal ise ve yağ lambasıda yanmadığına göre bi sıkıntı olmaz. zaten garantisi devam eden motor.

Çok teşekkür ederim iki gün içim rahat edecek sayenizde :mrgreen:
 
Katılım
28 Şub 2011
Mesajlar
3,437
Motosikleti
Henüz yok.
Dediğin gibi tahliye hortumu olduğu gibi kalsın.

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:24 ----------

Merhaba,
3000 km'de dominar 400 motorum var ekim sonu sıfır olarak aldım daha önce de yazmıştım.
Bu gece sokağa çıkma yasağı açıklanınca havalanından hızlı şekilde dönmem gerekiyordu eve yaklaşık 7-8 dakika civarı 145 civarı hızlarda devam ederek kullandım hiç devir kesiciye sokmadım.
Şehir içine girdiğimde yavaşladığımda viteste debriyajı çektiğimde hafif bir rolanti değişikliği olduğunu farkettim, kenara çekip boşa aldım kapadım motoru tekrar çalıştırdım ve rolanti düzeldi otoparka geldiğimde etraflıca kontrol ettim ses, yağ conta kısımları vb yerlerde hiçbir yerde bir akıntı veya problem olmadığını gördüm. Yıllardır çeşitli motosikletler kullandım ve mühendisim bu tarz şeylerde aman aman olmasa da bilgim iyidir herhangi bir sorun görmedim.
Gel gelelim asıl probleme Sarı Motor İkaz lambası yanıyor otoparkta çalıştırdım kapadım sonra tekrar çalıştırdım 4500 devir civarında sesini tekrar dinledim herhangi ses veya bir şey yok soğutma sıvısı ve yağı da kontrol ettim orada da bir problem yok diğer ikaz lambaları da yanmadı motor sıcaklığıda fan açacak seviyede ama fazlasında değildi malum havalar da giderken hararet yapabilecek kadar yüksek değil.
Ne gibi problem olabilir çok içime dert oldu bujilerde problem olduğunda falan bu lamba yanıyor mu bu motorda.

Ek olarak 2500 ara yağ bakımı dahil tüm bakımları tam son koydurduğum yağ da motul hatta mekanik bir problem olacağını düşünmüyorum güç veya torkta bir düşüş çalışmada herhangi bir yanlı hissetmedim seste gayet lineerdi.

Sabit yandı galiba sıkıntı yok Air idle hatası vermiştir yani anlık hava kontrolü hatasıdır belli bir km kullandıktan sonra kontak aç kapa yaptığınız zaman söner sorun yok devam.
 
Katılım
24 Eki 2017
Mesajlar
129
Bu motosikletle dünyayı gezen youtuber,gezgin,bloger vs vs vs birileri varmı takip edebileceğimiz.
 
Mersin İl Temsilcisi
Katılım
2 Ağu 2006
Mesajlar
10,372
Yaa pek çok video izkeyip yorum okudum.
Burada, gerçekten iyi olan bir usta var. ( ülke genelinde de bilinen suzuki, kawa fabrikalarının tanıdığı bir ustadır )
Onunla görüştüm, orjinal halitle test etti..
Kısa sürede kesiciye giriyor diye önü 16 yap dedi, arka dişliyle oynama son hız düşer dedi ( son hızla pek işim olmaz ama yine de yazayım dedim )
Videolarda 16-43 tavsiye ediliyor.
Ustaya bunu da söyledim 16 dene bir, olmazsa konuşuruz dedi..
Yakıtım yüksek gibi, çabuk vites istiyor.
Ben de herkes gibi ilk üç vites aralığı uzasın istiyorum.
Ön dişli 16 yeterli mi?
Arka 43 de almalı mıyım. 300km sonra bakıma girecek. 2200km de motor. Sık sık servise girmek istemiyorum. 1 defada olup bitsin.
Bir de gidon yükseltme konusu var. Boy 1.83
Gönlüm uzundan yana..

2 model var

Servis, kısa olan uyar dedi ama İlanlardaki motorlara bakınca ikisinden de takan var.
Kablo boyları yeterli mi yoksa uzun olan için fren cs kablolar değiştiriliyor mu??

Birisi 5.5cm. Standart yükseltme aparatı.

https://m.trendyol.com/knmaster/gid...Q7pF465RqnYHm06pmnFPuVihcOlwbj1RoCSOAQAvD_BwE

Diğeri, ayarlı model, 7-8 cm.

https://www.gittigidiyor.com/otomob...ir-gidon-yukseltme-takimi-siyah_pdp_514493085

Sorun şu ki, netten getirteceğim.
Hangisini almam uygundur.
Servise zerre güvenemiyorum ama garanti olayını da atlamak istemiyorum.
Bir de bu dişlileri takarsam ( 16-43 ) garantiden çıkar mı? Test eden usta ' isterse bahane edip çıkartabilir ' dedi

Hadi bana yardım edin de bitireyim şu işi..
 
Katılım
26 Kas 2017
Mesajlar
7,547
Ön diş 16 yeter. Tüm kombinasyonları ile denedim o aleti. Hatta içinden geçtim :)

Garantiden düşmez. Arkayı 43 yaparsan da çok bir fark olmaz. Önü 16 yapıp, arkayı 43 yapman da hemen hemen arkayı 40 yapman ile eş değer. O zaman rüzgarlı havada çok vitesle oynatıyor.

Vel hasıl-ı kelâm sen önü 16 yap ve rahatına bak. incirinden de bakla çıkarmana gerek kalmaz.

Bende nc750’nin yükseltme aparatı vardı. 5cm yeter. Benim boyda 183cm.
 
Katılım
15 Ara 2016
Mesajlar
8,142
Ön diş 16 yeter. Tüm kombinasyonları ile denedim o aleti. Hatta içinden geçtim :)

Garantiden düşmez. Arkayı 43 yaparsan da çok bir fark olmaz. Önü 16 yapıp, arkayı 43 yapman da hemen hemen arkayı 40 yapman ile eş değer. O zaman rüzgarlı havada çok vitesle oynatıyor.

Vel hasıl-ı kelâm sen önü 16 yap ve rahatına bak. incirinden de bakla çıkarmana gerek kalmaz.

Bende nc750’nin yükseltme aparatı vardı. 5cm yeter. Benim boyda 183cm.

Ön 16
Arka 43 olunca

6.vitesi unut modu.

16 ya 44 biraz daha iyi gibi.

Arka 43 kalsin denilirse,ön mecbur 15 olacak.

Kullanan arkadasim tum yontemleri denedi.

Bu arada 44T dişlisinide baska bir modelden uyarladi.

Göbek merkezini genişletti.

Bir sorayim hangi markanin dişlisini almis.
 
Son düzenleme:
Katılım
15 Ara 2016
Mesajlar
8,142
Edit:

Arkadaşimla konuştum,

Dominara özel 44T dişli yok dedi.

Mondial rx3 evo 44T arka dişliyi ustasina taktirmiş.

Bijon bölüm dairesi tutuyor,gobek çapini ayarlatmiş.

Ama detaylari bilmiyor.
 
Son düzenleme:
Katılım
26 Kas 2017
Mesajlar
7,547
Hiç uğraşmadan önü 16 yapmak en sağlıklısı. Son hız 174’te kesici, 120’de aynaları az da olsa görebiliyorsun. Fazlada zorlamamak gerekiyor çünkü yarım debriyajla kalkmak zorunda kalmaya sebebiyet veriyor. En uygun varyasyonu 16t ön dişli.
 
Katılım
28 Şub 2011
Mesajlar
3,437
Motosikleti
Henüz yok.
Ön 16
Arka 43 olunca

6.vitesi unut modu.

16 ya 44 biraz daha iyi gibi.

Arka 43 kalsin denilirse,ön mecbur 15 olacak.

Kullanan arkadasim tum yontemleri denedi.

Bu arada 44T dişlisinide baska bir modelden uyarladi.

Göbek merkezini genişletti.

Bir sorayim hangi markanin dişlisini almis.

İki dişliden birini unut 16 43 diye birşey yok anlattık bunları, önü 16 yapmak arkayı 43 yapmak ile aynı sadece ön dişli daha uygun fiyatlı, önü 16 yap arka 45 orjinal kalsın veya ön 15 orjinal kalsın arkayı 43 yap, her iki dişliyi de 16 43 yaparak birşey elde edemezsin boşuna kendini avutmuş olursun, daha da vites arasını uzatmak istersen ön 15 orjinal arka 40 yap ama torktan feragat etmen gerekecek.
 
Katılım
15 Ara 2016
Mesajlar
8,142
İki dişliden birini unut 16 43 diye birşey yok anlattık bunları, önü 16 yapmak arkayı 43 yapmak ile aynı sadece ön dişli daha uygun fiyatlı, önü 16 yap arka 45 orjinal kalsın veya ön 15 orjinal kalsın arkayı 43 yap, her iki dişliyi de 16 43 yaparak birşey elde edemezsin boşuna kendini avutmuş olursun, daha da vites arasını uzatmak istersen ön 15 orjinal arka 40 yap ama torktan feragat etmen gerekecek.

Valla hacim,

Arkadas ugrasti bu islerle,ben uzun soluklu domi kullanmadim

Ama 16 44 te bir yokladim motoru yol hafif yokuştu 6.viteste haldir haldir bayilmadan çikti.
 
Katılım
28 Şub 2011
Mesajlar
3,437
Motosikleti
Henüz yok.
Yaa pek çok video izkeyip yorum okudum.
Burada, gerçekten iyi olan bir usta var. ( ülke genelinde de bilinen suzuki, kawa fabrikalarının tanıdığı bir ustadır )
Onunla görüştüm, orjinal halitle test etti..
Kısa sürede kesiciye giriyor diye önü 16 yap dedi, arka dişliyle oynama son hız düşer dedi ( son hızla pek işim olmaz ama yine de yazayım dedim )
Videolarda 16-43 tavsiye ediliyor.
Ustaya bunu da söyledim 16 dene bir, olmazsa konuşuruz dedi..
Yakıtım yüksek gibi, çabuk vites istiyor.
Ben de herkes gibi ilk üç vites aralığı uzasın istiyorum.
Ön dişli 16 yeterli mi?
Arka 43 de almalı mıyım. 300km sonra bakıma girecek. 2200km de motor. Sık sık servise girmek istemiyorum. 1 defada olup bitsin.
Bir de gidon yükseltme konusu var. Boy 1.83
Gönlüm uzundan yana..

2 model var

Servis, kısa olan uyar dedi ama İlanlardaki motorlara bakınca ikisinden de takan var.
Kablo boyları yeterli mi yoksa uzun olan için fren cs kablolar değiştiriliyor mu??

Birisi 5.5cm. Standart yükseltme aparatı.

https://m.trendyol.com/knmaster/gid...Q7pF465RqnYHm06pmnFPuVihcOlwbj1RoCSOAQAvD_BwE

Diğeri, ayarlı model, 7-8 cm.

https://www.gittigidiyor.com/otomob...ir-gidon-yukseltme-takimi-siyah_pdp_514493085

Sorun şu ki, netten getirteceğim.
Hangisini almam uygundur.
Servise zerre güvenemiyorum ama garanti olayını da atlamak istemiyorum.
Bir de bu dişlileri takarsam ( 16-43 ) garantiden çıkar mı? Test eden usta ' isterse bahane edip çıkartabilir ' dedi

Hadi bana yardım edin de bitireyim şu işi..

Knmaster olanı alacaksan şayet 3cm olanı alın 5cm olanı debriyaj kablosu kurtarmıyor ve Pulsar 200ns debriyaj teli kullanmanız gerekli, diğer yükseltme ile ilgili bilgim yok. Videolarda 16 veya 43 tavsiye ediliyor her iki dişliyi değiştirerek kullanın diye tavsiye edilmiyor eden varsa dikkate almayın, sadece ya 16 takıp kullanın yada 43 takıp kullanın aynı anda iki dişliyi de takıp kullanmayın.

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:12 ----------

Valla hacim,

Arkadas ugrasti bu islerle,ben uzun soluklu domi kullanmadim

Ama 16 44 te bir yokladim motoru yol hafif yokuştu 6.viteste haldir haldir bayilmadan çikti.

Ben 15 40, 15 42, 15 43 ve 16 45 dişliyi kullandım bana en ideali 15 42 gelmişti benim fikrim, kullanabilir sıkıntı yok ama her iki dişli ile ağım şahım bir fark olmaz hatta bir safya vardı bunları karşılaştırmak olarak, hepsi 6 viteste gider ama dişli düştükce bu oran biraz daha düşüyor torkunu aldığın için ben 46000km kullandım iki defa 4250 ve 6357km lik tur yaptım.
 
Katılım
26 Kas 2017
Mesajlar
7,547
Uygunluk belgesi yahut faturada ne yazıyor?

H33Wbf.jpeg


Ahanda bu yazıyor :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:07 ----------

H136SO.jpeg


Bu da faturası eski dominarın.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst