Bajaj Bajaj Dominar 400 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
1 Nis 2016
Mesajlar
466
250 cc sınıfında Inazuma var
Emsallerine göre atak bir motor olmadığı ve çok hantal kaldığı herkes tarafından bilinir.
Ciddi bir takipçi ve kullanıcı kitlesine sahip olduğunu biliyoruz.
Aynı şekilde Nc ler de emsallerine hantaldır diyorlar.
Bu motor 400 cc tam bu ikisinin ortasında.
Emsallerine göre hantal olduğu bariz ama artı olarak ne vercek?
Inazuma ve Nc ler gibi konfor, düşük tüketim, uzun yol rahatlığı mı??
Inazumadaki artçılı ve dolu 3lü çantaki artan hantallık bunda hissedilmez belki.

Bi de bu zincirin üstündeki demir nedir arkadaş :)
 
Son düzenleme:
Katılım
23 Nis 2011
Mesajlar
2,214
250 cc sınıfında Inazuma var
Emsallerine göre atak bir motor olmadığı ve çok hantal kaldığı herkes tarafından bilinir.
Ciddi bir takipçi ve kullanıcı kitlesine sahip olduğunu biliyoruz.
Aynı şekilde Nc ler de emsallerine hantaldır diyorlar.
Bu motor 400 cc tam bu ikisinin ortasında.
Emsallerine göre hantal olduğu bariz ama artı olarak ne vercek?
Inazuma ve Nc ler gibi konfor, düşük tüketim, uzun yol rahatlığı mı??
Inazumadaki artçılı ve dolu 3lü çantaki artan hantallık bunda hissedilmez belki.

Bi de bu zincirin üstündeki demir nedir arkadaş :)

O demir Hindistanda satılan tüm Hint üretimi motosikletlerde standart. Arkaya alacağınız artçı bayan ise; seleye yan oturduğunda, eteğinin zincire/tekere dolanmaması için geliştirilmiş Hint usulü icat.
 
Katılım
30 Eki 2016
Mesajlar
3,351
Bir iki yere performansın vasat olduğunu yazdım hintlinin verdiği cevap bu gezi motoru. Pulsar 200NS, Duke serisi ve MT25'ler spor motosikletmiş. Pist motoru olmadığından performansın güzel olduğunu söylüyor vatandaşlar.

Uzun lafın kısası motor yazılım ile kısıtlı arkadaşlar performans namına bir şey beklemeyin. 400cc Super sport modeli çıktığında arada ciddi performans farkı olacak araya güzelde fiyat farkı koyarlar. Dediydi dersiniz. :)
 
Son düzenleme:
Katılım
1 Nis 2016
Mesajlar
466
O demir Hindistanda satılan tüm Hint üretimi motosikletlerde standart. Arkaya alacağınız artçı bayan ise; seleye yan oturduğunda, eteğinin zincire/tekere dolanmaması için geliştirilmiş Hint usulü icat.

Oh iyi bari, valla korkmuştum buraya da böyle mi gelcek diye,
Tamam söker öyle gönderirler, fiyattan düşerler,ön plakalık da istemiyoz :)

Bir iki yere performansın vasat olduğunu yazdım hintlinin verdiği cevap bu gezi motoru. Pulsar 200NS, Duke serisi ve MT25'ler spor motosikletmiş. Pist motoru olmadığından performansın güzel olduğunu söylüyor vatandaşlar.

Bence de öyle ama o zaman geceyi domine edicez falan demeselermiş.

Tabi ülkemizde 250cc üzeri Ötv verince bi anlamı olsun diye bekliyoruz.
A2 ehliyetiniz varsa 250cc 25 hp inazuma mı, 400cc 35 hp dominar mı
Amaç mt25 ile kapışmak değilse..
İkisi ile de imkansız çünkü..
Bence daha güçlü motor tercih edilir rampada bayılmasın eşek gibi yükliyim bana mısın demesin, e bi de az yaksın yaktığı kadar kaçsın kafi..

Not:kalite olarak tek/çift silindir farkından, inazuma ile kıyas dahi kabul etmez,biliyorum.
 
Katılım
30 Eki 2016
Mesajlar
3,351
Oh iyi bari, valla korkmuştum buraya da böyle mi gelcek diye,
Tamam söker öyle gönderirler, fiyattan düşerler,ön plakalık da istemiyoz :)



Bence de öyle ama o zaman geceyi domine edicez falan demeselermiş.

Tabi ülkemizde 250cc üzeri Ötv verince bi anlamı olsun diye bekliyoruz.
A2 ehliyetiniz varsa 250cc 25 hp inazuma mı, 400cc 35 hp dominar mı
Amaç mt25 ile kapışmak değilse..
İkisi ile de imkansız çünkü..
Bence daha güçlü motor tercih edilir rampada bayılmasın eşek gibi yükliyim bana mısın demesin, e bi de az yaksın yaktığı kadar kaçsın kafi..

Not:kalite olarak tek/çift silindir farkından, inazuma ile kıyas dahi kabul etmez,biliyorum.

Seyehat demek uzun yol demek. Motor 9000'de kesiciye giriyor. 7500-8000'de bağırıyor. Ben Ankara'dan en basiti İstanbul'a gitmeye kalktığımda 90-100 ile mi gideceğim. Günümüzde kamyonlar bile 120'den aşağı düşmüyor otobanlarda hepimiz biliyoruz. Uzun yolda otobana çıkınca çok rahat düşünmeden 130-140 ile gidebilmek gerek.

Pist motoru değil de mt25 pist motoru mu ? 200ns ile aynı ivmelenmeye sahip bir motordan bahsediyoruz. Bunun tek amacı Ekrem ATA'nın da dediği gibi büyüyen SS pazarında 400SS'e kendi kendilerine rakip olmamak. Çünkü bugün motor alacak kişi performans olarak baktığında 200rs'e fazladan para vermek yerine 200NS alıyor.
ABS maalesef ülkemizdeki genç arkadaşlar için olmazsa olmaz değil.

Bu motoru ben dahil buradaki çoğu kişi 150ns ve 200ns gibi sınıfında gerçekten performanslı atik motor olacağını düşündüğü için şuan buradaki konuda :)
 
Katılım
20 Ağu 2005
Mesajlar
7,460
250'liklerle veya kamyonlarla fark şöyle olacak, bu motor yokuşa girdiği gibi vites küçültmeden çıkacak, 250'likler artçıları da varsa iki vites düşürecekler. Motor 8 bin devirde 150 ile gidiyor, 6000'de 110'la rahat rahat artçılı yüklü gider. Bazı 250'likler 0-100'de bununla yarışabilir (görmeden inanmam) ama 0-150'de nal toplarlar, sonra geçebilirler. Bildiğim kadarıyla Inazuma 8 bin devirde 120 yapıyordu.

Ben motorun devir saatinde kırmızı bölge olmamasına takıldım. Devir sınırını sadece ışıkla mı anlayacağız ? Muhtemelen Bajaj bu kadar eleştiri sonrası bir güncellemeyle o ışığı geç yaktıracaktır.
 
Son düzenleme:
Katılım
30 Eki 2016
Mesajlar
3,351
Bu hintlilerde bizimkiler gibi eleştiriye gelemiyor demekki yada bazı şeyler duyulsun istemiyorlar

Vatandaşlar Duke390 ile kıyaslıyordu. Bende şu meşhur videoyu gösterim 35nm tork ile neden bu kadar yavaş hızlanıyor dedim. Bu gezi motoru pist motoru değil diye çıkıştı. Duke390'da pist motoru değil hatta 200ns'ten çokta farklı hızlanma farkı yok 150'ye yokuş aşağı zor çıkıyor dedim.
Dövmedikleri kaldı. :)

Bu motordaki yazılım limitini kaldırmadan bu halde kamyondan farkı yok :)
 
Katılım
30 Kas 2015
Mesajlar
359
250'liklerle veya kamyonlarla fark şöyle olacak, bu motor yokuşa girdiği gibi vites küçültmeden çıkacak, 250'likler artçıları da varsa iki vites düşürecekler. Motor 8 bin devirde 150 ile gidiyor, 6000'de 110'la rahat rahat artçılı yüklü gider. Bazı 250'likler 0-100'de bununla yarışabilir (görmeden inanmam) ama 0-150'de nal toplarlar, sonra geçebilirler. Bildiğim kadarıyla Inazuma 8 bin devirde 120 yapıyordu.

Ben motorun devir saatinde kırmızı bölge olmamasına takıldım. Devir sınırını sadece ışıkla mı anlayacağız ? Muhtemelen Bajaj bu kadar eleştiri sonrası bir güncellemeyle o ışığı geç yaktıracaktır.

Muhtemelen falan Bajaj bunu duzeltmeyecek, cunku KTM'lerde de ayni mevzu gecerli 13 bin devir gosteriyor ancak 10500 de kesiciye giriyor ve sadece isik yaniyor ayni sekilde, o yuzden bu motor nal toplatmaz kendisi toplar aglaya aglaya gidiyor zaten :)
 
Katılım
18 Tem 2005
Mesajlar
1,144
Motorun geliş süresine tahmini altı ay var.12. sayfadayız. Çok ilgi görecek sanki :) .
 
Katılım
20 Ağu 2005
Mesajlar
7,460
Arkadaşlar, ben zamanında R25'i dünyanın en iyi motoru zannedenlere aslında 10 bin devirde gelen tork yüzünden o kadar da harika bir motor olmadığını söylemiştim, akabinde gelen bir videoda CBR250R uzun süre bunun önünde gidince bir çoklarının çenesi düşmüştü, gözlerine inanamamışlardı. Şimdi bu motoru sürdüğünüzde aynı şeyi yaşamak istemiyorsanız lütfen biraz daha temkinli yaklaşınız. Ortada test edip öve öve bitiremeyen adamlar varken sürmediğiniz ve gidişini hissetmediğiniz bir motor için bu kadar karamsar olmayınız. Sürdüğünüzde oldukça şaşıracağınıza eminim çünkü orada 35 Nm Tork duruyor. R25 6500 devirde 10 Nm Tork verirken bu 35 Nm veriyor. Bunun ne demek olduğunu hayal edebilen kişi sayısı forumda pek fazla değil anlaşılan. Siz R25'i tercih edip sürekli 10 bin devirde süremezsiniz ama bu motoru alan herkes her an 6500 devirde sürüş yapar. Gerçekler 0-100 performansından çok başkadır.
 
Katılım
18 May 2016
Mesajlar
1,293
Benim bu motoru almam için 200ns mi satmam lazım.200ns mi satmam için bu motorun 200sn mi satmam için bir neden vermesi lazım.200 cc bir motor ile aynı performansı alacak isem neden 200ns mi satayım.

Bir ümit,belki yazılımla gücünü kısmışlardır diye düşünmekteyim.35hp ile 24hp arasında 11hp fark var.Bu 11 hp nerde?Uyuyormu?
 
Katılım
20 Ağu 2005
Mesajlar
7,460
Benim bu motoru almam için 200ns mi satmam lazım.200ns mi satmam için bu motorun 200sn mi satmam için bir neden vermesi lazım.200 cc bir motor ile aynı performansı alacak isem neden 200ns mi satayım.

Bir ümit,belki yazılımla gücünü kısmışlardır diye düşünmekteyim.35hp ile 24hp arasında 11hp fark var.Bu 11 hp nerde?Uyuyormu?

İşte konunun sonunda böyle bir yanlış noktaya geleceğini bildiğim için yırtınıyordum ama yetmedi. Almayın arkadaşlar, motor NS200'le aynı performansı veriyormuş.

Ben motor gelip de deneyene kadar başka bir şey yazmıyorum.
 
Katılım
30 Mar 2014
Mesajlar
573
Benim bu motoru almam için 200ns mi satmam lazım.200ns mi satmam için bu motorun 200sn mi satmam için bir neden vermesi lazım.200 cc bir motor ile aynı performansı alacak isem neden 200ns mi satayım.

Bir ümit,belki yazılımla gücünü kısmışlardır diye düşünmekteyim.35hp ile 24hp arasında 11hp fark var.Bu 11 hp nerde?Uyuyormu?
Aynı fikirdeyim. NSi her halukarda satacam artık büyütmenin vakti geldi. Bunu büyük hevesle bekliyordum. NKyı da bir gösterseydiler göreydik. Olmasa çoktan gönlümde olan maxi-scootera geceçem biraz keyif yaparım artıkın.
 
Moderatör
Katılım
20 Haz 2006
Mesajlar
7,511
Çok uzaklara gitmeye gerek yok.
650 cc tek silindir makinalar da 40-45 beygirlerde geziniyordu.
400 cc için 35 beygir de anormal değil.
Beygir gücü son hızınızı belirler, tork yüzünüzdeki tebessümü.
Bağırmadan zorlanmadan 140 km kadar hızla gider, üzerine 20 km daha gaz payı kalırsa 30 beygir olsun isterse.

Liseliler bilmez 650 cc tek silindir motorla 120 km'den sonra böbrek taşlarımızı dökerdik biz. Zaten 120'den sonra 20 km daha hızlanır, kalırdı öyle. Bir de 6.5-7 litre yakması o zamanlar pek sorun teşkil etmiyordu.
Gelsin görelim, binelim, kullanalım. Güçlü olsun da varsın son hızda R25 geçsin sorun değil.
 
Katılım
30 Eki 2016
Mesajlar
3,351
Çok uzaklara gitmeye gerek yok.
650 cc tek silindir makinalar da 40-45 beygirlerde geziniyordu.
400 cc için 35 beygir de anormal değil.
Beygir gücü son hızınızı belirler, tork yüzünüzdeki tebessümü.
Bağırmadan zorlanmadan 140 km kadar hızla gider, üzerine 20 km daha gaz payı kalırsa 30 beygir olsun isterse.

Liseliler bilmez 650 cc tek silindir motorla 120 km'den sonra böbrek taşlarımızı dökerdik biz. Zaten 120'den sonra 20 km daha hızlanır, kalırdı öyle. Bir de 6.5-7 litre yakması o zamanlar pek sorun teşkil etmiyordu.
Gelsin görelim, binelim, kullanalım. Güçlü olsun da varsın son hızda R25 geçsin sorun değil.
Linkini verdiğim videoda torka dair bir şey görüyor musunuz ?
https://www.youtube.com/watch?v=XJI648uM0dA



Motorun performansı sınıfına göre rezalet. Piyasadaki 250cc civarındaki motorlar bile daha iyi torku hissettirir. Adamlar yokuş aşağı 150'yi görüyor diye medet umuyorlar.
Ben daha R25'i geçen CBR250 hiç görmedim.

Motorun performansı videolardan görülüyor. Hintliler gibi savunmayın şu motoru. Piyasadaki 250'lik motorlardan performansı daha kötü. Hiç 250cc motor kullanmadınız sanırım ? Bu motor konfor motoru falan değil. Konforlu motor böyle olur.
yamaha-fjr-1300_2648.jpg
$_86.JPG
 
Son düzenleme:
Katılım
27 Kas 2013
Mesajlar
10
Hesapta hata varsa düzeltin lütfen,

Gidiş yolum şudur,

Pulsar RS200
Hindistan'da: 1,13,389 RS
Türkiye'de :11.760 TL
Dominar 400
Hindistan'da: 1,36,01 RS
Türkiye'de: ??

Hindistan fiyatları oranlanırsa
1.36/1.13 =1.2

RS200 Türkiye'ye geliş fiyatı
11.760 - %8 ötv - %18 kdv = 9250TL

Dominar 400 Türkiye'ye geliş fiyatı
9250x1.2 =11.100 TL

Dominar 400 satış fiyatı
11.100 + %18 kdv + %37 ötv

17.944,26 TL

9250 ? Yanlış hesaplamış olabilir misiniz ?

En pahalı olduğu yerde ₹ 1,57,117 Twin Channel Abs ( Kolkata ) - 8111.05 TL

En ucuz olduğu yerde ₹ 1,50,002 Twin Channel Abs ( Delhi ) - 7743.75 TL

En pahalı olduğu yerde ₹ 1,42,731 Disc Brakes ( Kolkata ) - 7368.39 TL

En ucuz olduğu yerde ₹ 1,36,001 Disc Brakes ( Delhi ) - 7020.96 TL

http://www.bajajauto.com/BajajDominar/Dominar400/price.html
 
Son düzenleme:
Moderatör
Katılım
20 Haz 2006
Mesajlar
7,511
Linkini verdiğim videoda torka dair bir şey görüyor musunuz ?
https://www.youtube.com/watch?v=XJI648uM0dA



Motorun performansı sınıfına göre rezalet. Piyasadaki 250cc civarındaki motorlar bile daha iyi torku hissettirir. Adamlar yokuş aşağı 150'yi görüyor diye medet umuyorlar.
Ben daha R25'i geçen CBR250 hiç görmedim.

Motorun performansı videolardan görülüyor. Hintliler gibi savunmayın şu motoru. Piyasadaki 250'lik motorlardan performansı daha kötü. Hiç 250cc motor kullanmadınız sanırım ? Bu motor konfor motoru falan değil. Konforlu motor böyle olur.
http://bikersnews.net/wp-content/uploads/images/yamaha-fjr-1300_2648.jpg https://i.ebayimg.com/00/s/NjE0WDEwMjQ=/z/1YsAAOSwG-1Wz1iP/$_86.JPG

Hint'li değilim :) Ben üretmiyorum, satmıyorum.
Yani savunmuyorum da. Gelsin görelim, bakalım karar verelim.
Teknik veriler şu an için beni ilgilendirmiyor.
Önce üzerine bineceğiz sonra karar vereceğiz onu demek istedim.
Videolar yanıltır, gözler yanıltır, hisler yanıltır ama yaşanan gerçekler yanıltmaz :)

Ayrıca konforlu diye resimlerini koyduğun motorlar konuştuğumuz motorun belki de 5 katı fiyatına satılıyor.
Ve çoğumuz o konfora erişebilecek güçte değiliz ne yazıkki.
 
Son düzenleme:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst