- Katılım
- 1 Nis 2017
- Mesajlar
- 3
- Konu Yazar
- #1
merhabalar,
bundan 2 ay önce 12000 km'de temiz sayılabilecek bir bajaj discovery 150f sahibi oldum.. motosiklet tek seferde çalışıyordu, sıkıntısız gözüküyordu falan.. sahibinin de motosiklette sıkıntı yok demesi, adama güvenmem satın almamda etkili oldu..
neyse motoru aldık, çalıştığım yerin kapalı otoparkına çektik.. ertesi gün mesai sonrası indim, motosikleti deneyeyim dedim.. tam marşa bastım tık yok.. ( an itibariyle motosiklete denen şeye hayatımda ilk kez oturuyorum )
ne yapacağımı bilmediğimden youtube'u açtım.. ayak marş olayını falan deneyeyim dedim.. çaylak ben yine başaramadım.. sonra bir abi yardımcı oldu, motoru 5. vitese aldı, arka tekeri çevirerek sağolsun motoru çalıştırdı.. motoru vakit kaybetmeden yakınlardaki motosiklet servisine götürdük..
hazır servise gelmişken adama abi neyi var neyi yoksa bak bana yardımcı ol dedim.. motosikleti yatırdık, döndük işe.. servis ertesi gün beni aradı.. kardeşim bu motosiklet ilk sahibinden bana hep akü sorunu ile geliyordu dedi.. abi dedim ne var ne yoksa yap işte.. eyvallah dedi kapattı telefonu.. sonraki gün yanına gittim.. toplamda 900 tl'lik arıza, değişim listesi ile karşıma çıktı.. servise tanıdık referansı ile gittiğimden içim rahattı..
vlm marka akü takıldı..
manet levye değişti..
konjektör diye şarj işi yapan bir parça varmış o değişti..
2 adet buji değişti..
motul 3000 diye bir parça yine değişti..
ayna ve sinyal değişti..
kaplin takozu diye bir şey değişti..
fren balataları değişti..
şimdi bu noktadan sonra motosikleti çıkardık getirdik çalıştığım yerin kapalı otoparkına.. motosiklet 1 gün sorunsuz tekte marş aldı.. otoparkta git gel yaptım, denge sorunlarını halletmeye çalıştım.. 20 dakika falan bindim..
2. gün 5. seferde marş aldı.. soğuktandır dedik.. 20-30 dakika yine denge çalışması yaptım eve gittim..
3. gün yine 5. seferde marş aldı.. allahım dedim.. havalar soğuk büyük ihtimal bundandır dedik.. yine 30 dakika çalıştım eve gittim..
4. gün yani bugün motosiklet marş almıyor..
kontağı çevirdim.. motosiklet göstergesi selamladı.. sonra motosiklet birden güç kesti..
şuan kontak çevirsem de motosiklete güç gelmiyor.. göstergeler yanmıyor..
neyi yanlış yaptım? bir hevesle aldığım, yıllardır hayalini kurduğum şey..
bu kadar uzun yazdım ama biraz doluyum, tek başıma bir şeyi başarmak istiyorum.. tecrübem yok.. motorun başında can sıkıntısından gözümden yaş geldi ya.. aküyü mü yedik ne yaptık? akünün şarj olması için belli devirde mi kullanmam gerekiyordu.. tecrübe kazanmak için çok istop ettirip tekrar çalıştırdım motoru.. bumu etkili oldu? konuyla ilgili destek ve tavsiyelerinizi rica ederim..
bundan 2 ay önce 12000 km'de temiz sayılabilecek bir bajaj discovery 150f sahibi oldum.. motosiklet tek seferde çalışıyordu, sıkıntısız gözüküyordu falan.. sahibinin de motosiklette sıkıntı yok demesi, adama güvenmem satın almamda etkili oldu..
neyse motoru aldık, çalıştığım yerin kapalı otoparkına çektik.. ertesi gün mesai sonrası indim, motosikleti deneyeyim dedim.. tam marşa bastım tık yok.. ( an itibariyle motosiklete denen şeye hayatımda ilk kez oturuyorum )
ne yapacağımı bilmediğimden youtube'u açtım.. ayak marş olayını falan deneyeyim dedim.. çaylak ben yine başaramadım.. sonra bir abi yardımcı oldu, motoru 5. vitese aldı, arka tekeri çevirerek sağolsun motoru çalıştırdı.. motoru vakit kaybetmeden yakınlardaki motosiklet servisine götürdük..
hazır servise gelmişken adama abi neyi var neyi yoksa bak bana yardımcı ol dedim.. motosikleti yatırdık, döndük işe.. servis ertesi gün beni aradı.. kardeşim bu motosiklet ilk sahibinden bana hep akü sorunu ile geliyordu dedi.. abi dedim ne var ne yoksa yap işte.. eyvallah dedi kapattı telefonu.. sonraki gün yanına gittim.. toplamda 900 tl'lik arıza, değişim listesi ile karşıma çıktı.. servise tanıdık referansı ile gittiğimden içim rahattı..
vlm marka akü takıldı..
manet levye değişti..
konjektör diye şarj işi yapan bir parça varmış o değişti..
2 adet buji değişti..
motul 3000 diye bir parça yine değişti..
ayna ve sinyal değişti..
kaplin takozu diye bir şey değişti..
fren balataları değişti..
şimdi bu noktadan sonra motosikleti çıkardık getirdik çalıştığım yerin kapalı otoparkına.. motosiklet 1 gün sorunsuz tekte marş aldı.. otoparkta git gel yaptım, denge sorunlarını halletmeye çalıştım.. 20 dakika falan bindim..
2. gün 5. seferde marş aldı.. soğuktandır dedik.. 20-30 dakika yine denge çalışması yaptım eve gittim..
3. gün yine 5. seferde marş aldı.. allahım dedim.. havalar soğuk büyük ihtimal bundandır dedik.. yine 30 dakika çalıştım eve gittim..
4. gün yani bugün motosiklet marş almıyor..
kontağı çevirdim.. motosiklet göstergesi selamladı.. sonra motosiklet birden güç kesti..
şuan kontak çevirsem de motosiklete güç gelmiyor.. göstergeler yanmıyor..
neyi yanlış yaptım? bir hevesle aldığım, yıllardır hayalini kurduğum şey..
bu kadar uzun yazdım ama biraz doluyum, tek başıma bir şeyi başarmak istiyorum.. tecrübem yok.. motorun başında can sıkıntısından gözümden yaş geldi ya.. aküyü mü yedik ne yaptık? akünün şarj olması için belli devirde mi kullanmam gerekiyordu.. tecrübe kazanmak için çok istop ettirip tekrar çalıştırdım motoru.. bumu etkili oldu? konuyla ilgili destek ve tavsiyelerinizi rica ederim..
Son düzenleme: