bajaj discovery 150f marş sorunu ve çaylağa tavsiyeler

Katılım
1 Nis 2017
Mesajlar
3
merhabalar,

bundan 2 ay önce 12000 km'de temiz sayılabilecek bir bajaj discovery 150f sahibi oldum.. motosiklet tek seferde çalışıyordu, sıkıntısız gözüküyordu falan.. sahibinin de motosiklette sıkıntı yok demesi, adama güvenmem satın almamda etkili oldu..

neyse motoru aldık, çalıştığım yerin kapalı otoparkına çektik.. ertesi gün mesai sonrası indim, motosikleti deneyeyim dedim.. tam marşa bastım tık yok.. ( an itibariyle motosiklete denen şeye hayatımda ilk kez oturuyorum )

ne yapacağımı bilmediğimden youtube'u açtım.. ayak marş olayını falan deneyeyim dedim.. çaylak ben yine başaramadım.. sonra bir abi yardımcı oldu, motoru 5. vitese aldı, arka tekeri çevirerek sağolsun motoru çalıştırdı.. motoru vakit kaybetmeden yakınlardaki motosiklet servisine götürdük..

hazır servise gelmişken adama abi neyi var neyi yoksa bak bana yardımcı ol dedim.. motosikleti yatırdık, döndük işe.. servis ertesi gün beni aradı.. kardeşim bu motosiklet ilk sahibinden bana hep akü sorunu ile geliyordu dedi.. abi dedim ne var ne yoksa yap işte.. eyvallah dedi kapattı telefonu.. sonraki gün yanına gittim.. toplamda 900 tl'lik arıza, değişim listesi ile karşıma çıktı.. servise tanıdık referansı ile gittiğimden içim rahattı..

vlm marka akü takıldı..
manet levye değişti..
konjektör diye şarj işi yapan bir parça varmış o değişti..
2 adet buji değişti..
motul 3000 diye bir parça yine değişti..
ayna ve sinyal değişti..
kaplin takozu diye bir şey değişti..
fren balataları değişti..

şimdi bu noktadan sonra motosikleti çıkardık getirdik çalıştığım yerin kapalı otoparkına.. motosiklet 1 gün sorunsuz tekte marş aldı.. otoparkta git gel yaptım, denge sorunlarını halletmeye çalıştım.. 20 dakika falan bindim..

2. gün 5. seferde marş aldı.. soğuktandır dedik.. 20-30 dakika yine denge çalışması yaptım eve gittim..
3. gün yine 5. seferde marş aldı.. allahım dedim.. havalar soğuk büyük ihtimal bundandır dedik.. yine 30 dakika çalıştım eve gittim..
4. gün yani bugün motosiklet marş almıyor..

kontağı çevirdim.. motosiklet göstergesi selamladı.. sonra motosiklet birden güç kesti..
şuan kontak çevirsem de motosiklete güç gelmiyor.. göstergeler yanmıyor..

neyi yanlış yaptım? bir hevesle aldığım, yıllardır hayalini kurduğum şey..

bu kadar uzun yazdım ama biraz doluyum, tek başıma bir şeyi başarmak istiyorum.. tecrübem yok.. motorun başında can sıkıntısından gözümden yaş geldi ya.. aküyü mü yedik ne yaptık? akünün şarj olması için belli devirde mi kullanmam gerekiyordu.. tecrübe kazanmak için çok istop ettirip tekrar çalıştırdım motoru.. bumu etkili oldu? konuyla ilgili destek ve tavsiyelerinizi rica ederim..
 
Son düzenleme:
Katılım
10 Eki 2015
Mesajlar
975
Motosikleti
MT-09 // LTR 125
Usta statör bozuk olabilir mi acaba? Çünkü akü boşalmış olabilir. Arkadaşımın ns150 de bu tarz oldu. Ayak marşıyla çalıştırdık aküyü şarj ettik.
 
Katılım
16 Şub 2011
Mesajlar
8,913
5000 devirde çalışırken akünün üzerinden ölçüm yaptır , 14 ila 15 volt arasında bir değer olmalı , 13 den aşağıda bir değer varsa şarj dinamosunda sorun vardır , konjektör bozulursa genellikle fazla şarj eder ama yeni nesil elektronik konjektörler kronik sorunlu bir seri değilse kolay kolay bozulmaz , tamir yaptırdığın yere git ölçüm yaptır , değerler normal ise eski konjektörünü taktır ve tekrar ölçüm yapmasını rica et , yine normal ise akü çok defa marş yaptığın ve yol yapmadığın için şarjı bitmiştir..biraz sürüp denemelisin (yarım saat kadar) tüm ölçümlerden sonra kapalı yerde aşırı soğuğa da maruz kalmayan akü zayıflarsa yeni olmasına rağmen bozuktur..
 
Katılım
1 Nis 2017
Mesajlar
3
Usta statör bozuk olabilir mi acaba? Çünkü akü boşalmış olabilir. Arkadaşımın ns150 de bu tarz oldu. Ayak marşıyla çalıştırdık aküyü şarj ettik.

hocam cevabın için teşekkürler.. inanın sorun ne bilmiyorum ve anlayamıyorum.. öyle uzağım bu işlere.. yarın vakit bulursam servise gideceğim tekrar.. abi her şey çözüldü dedin de neden böyle oldu demek için..

5000 devirde çalışırken akünün üzerinden ölçüm yaptır , 14 ila 15 volt arasında bir değer olmalı , 13 den aşağıda bir değer varsa şarj dinamosunda sorun vardır , konjektör bozulursa genellikle fazla şarj eder ama yeni nesil elektronik konjektörler kronik sorunlu bir seri değilse kolay kolay bozulmaz , tamir yaptırdığın yere git ölçüm yaptır , değerler normal ise eski konjektörünü taktır ve tekrar ölçüm yapmasını rica et , yine normal ise akü çok defa marş yaptığın ve yol yapmadığın için şarjı bitmiştir..biraz sürüp denemelisin (yarım saat kadar) tüm ölçümlerden sonra kapalı yerde aşırı soğuğa da maruz kalmayan akü zayıflarsa yeni olmasına rağmen bozuktur..

cevabınız için teşekkür ederim.. söylediklerinizi dikkate alacağım..
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst