Bajaj Bajaj Discover 150F Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
5 Tem 2013
Mesajlar
857
Dun motoru test etme imkanim oldu. Vistesler yukariya dogru artiyor yani bos en altta digerleri yukari. Cbf 150 kullanan biri olarak yorumlarsam motorun oturusu gayet rahat vitesler hizlanma frenler gayet iyi. Ancak cbf ye rakip olarak gormuyorum. kaliteli bir motor olabilir ancak cok fazla titresim var. Ziriltiyi hissetmeyi birakin duyabiliyorsunuzda. Gercekten beni rahatsiz etti. Tabi bu durum kullanicidan kullaniciya degisir.

Yorumunuz benim için çok değerli oldu hocam, teşekkürler.
 
Katılım
20 Eyl 2013
Mesajlar
2,767
Dun motoru test etme imkanim oldu. Vistesler yukariya dogru artiyor yani bos en altta digerleri yukari. Cbf 150 kullanan biri olarak yorumlarsam motorun oturusu gayet rahat vitesler hizlanma frenler gayet iyi. Ancak cbf ye rakip olarak gormuyorum. kaliteli bir motor olabilir ancak cok fazla titresim var. Ziriltiyi hissetmeyi birakin duyabiliyorsunuzda. Gercekten beni rahatsiz etti. Tabi bu durum kullanicidan kullaniciya degisir.

Demekki cbf'nin kıymetini bilmek gerekiyormuş :)

Zırıltı konusunu bilmem, titriyordur belki ama vites işi mantıksız geldi bana.
 
Katılım
18 May 2014
Mesajlar
293
Kimse kizmasin ama cbf hakkaten bu titresim konusunda mukemmel. Sattigima pisman olmadim desem yalan olur. Ama piyasa gercekten ucmus durumda bakiyorumda 5500-6000 tl den asagiya satan yok. Millet ucmus ya zaten sifiri 5800 tl ki oda cok pahali bu parayi haketmiyor. Bide herkes plaka ruhsat masrafina 650 700 tl yazmis bu ne lan. Plaka ruhsat 210 lirami ne tutuyor lavuklar sigorta parasinida ilave ediyolar. Sanki alinca ben sigorta yaptirmiyorum
 
Katılım
5 Tem 2013
Mesajlar
857
Demekki cbf'nin kıymetini bilmek gerekiyormuş :)

Zırıltı konusunu bilmem, titriyordur belki ama vites işi mantıksız geldi bana.

O vites olayı mantıklı aslında, amele gibi boş vites arama derdi yok.

Ne olurdu balansör koysalardı. 3 beygircik fazla verecez diye yapılır mı bu :(
 
Katılım
14 May 2011
Mesajlar
3,443
Titresim olayi hosuma gitmedi.
Tvs gibi titresim yoksa daha fazla mi
zirilti filan cikiyor yazmislar
son hiz konusunda tvs kadar gidiyor mu merak ediyorum ?
Pulsar 150 gelecek miymis
 
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
2,488
Arkadaşlar ybr, cbf gibi oturmuş modellerin distrubitörleri eğer bajajları kendine rakip görseydi fiyatları böylesine arttırmazdı.
Bakınız cbf 150cc den 11,5bg motor üretmiş.
Ama bajaj 150cc den 14,5bg motor üretmiş.
3 beygirlik dev bir fark.
Neden bu performans farkı ? Tabiki cbfteki balansör olması.
Hem titremeyecek hem düzde 120km ile gidecek… böyle bir dünya yok.
Apacheye bindim uçmuş bi titreşimi var. Sele gidon pegler heryeri titriyor. Rolantide bile titriyor hatta. Ve okadar rahatsız bir oturuş pozisyonu varki… anca haftasonu gezilerinde hava basmak ve hızlı gitmek için alınır.
Bu bajajlarda balansörsüz motor apache den farklı olamaz. Eninde sonunda titreyecek bu motorda
 
Katılım
22 Ara 2013
Mesajlar
697
Değerli arkadaşlar;

Bajaj’ın satış yaptığı 55 ülkenin 17 sinde Bajaj Pazar birincisi. Bazı pazarlarda fiyatları daha yüksek olduğu halde bu böyle. Diğerlerinde ise ikinci veya üçüncü.
Özellikle bu model ile ilgili yapabileceğim çok yorum var ama şu anda tüketicilere ulaşmaya başlayan ürünler hakkında en güzel yorum kullanıcılardan gelecek. Titreşim konusunda bazı yorumlar okuyorum. Verebileceğim cevaplar var ama ürün kıyaslaması açısından etik olmaz. Zaten ürün sahada. Geçtiğimiz hafta kurye kahvelerine gittik ve ürünleri bu işe yıllarını vermiş kurye arkadaşlarımıza test ettirdik. Yorumlarını da aldık. Titreşim, performans ve sürüş konforu konusunda yorumlar oldukça etkili.

Dediğim gibi artık ürün sahada. Biz ne desek boş. Hakem artık sizsiniz….
Arkadaşlarıma tavsiyem mutlaka ürünü denesinler, satın alan arkadaşlardan yorumlarını alsınlar, sonra kararını versinler.

Saygılarımla…

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:19 ----------

İlk sevkiyatımızda OKTAY MOTOR Bayimizden Selçuk bey ürünü denediler. Kendi yorumunu arkadaşlarımın değerlendirmelerine sunuyorum.

Saygılarımla...

mG9yVV.jpg
 
Katılım
20 Ağu 2005
Mesajlar
7,460
Kimse kizmasin ama cbf hakkaten bu titresim konusunda mukemmel. Sattigima pisman olmadim desem yalan olur. Ama piyasa gercekten ucmus durumda bakiyorumda 5500-6000 tl den asagiya satan yok. Millet ucmus ya zaten sifiri 5800 tl ki oda cok pahali bu parayi haketmiyor. Bide herkes plaka ruhsat masrafina 650 700 tl yazmis bu ne lan. Plaka ruhsat 210 lirami ne tutuyor lavuklar sigorta parasinida ilave ediyolar. Sanki alinca ben sigorta yaptirmiyorum

Hep söylerim, CBF sınıfında rakipsizdir. Viteslerin o şekilde olması hoşuma gitmedi. Bence tüm firmalar bu vites işini standart hale getirmeliler. Cub motorlar da dahil...
 
Katılım
20 Eyl 2013
Mesajlar
2,767
O vites olayı mantıklı aslında, amele gibi boş vites arama derdi yok.

Ne olurdu balansör koysalardı. 3 beygircik fazla verecez diye yapılır mı bu :(

Hocam bu işin standardı vardır. Belki daha mantıklıdır bu, bende hep düşünmüşümdür 1 ile 2 nin arasında boşun işi ne diye ancak kullanıcıların alıştığı bir uygulama sorun yaratır. Ben bundan alsam, bu viteslere alışmam uzun sürer. Bu motora alıştıktan sonra başka motora alışmam da uzun sürer. Bu viterlerin sıralaması artık oturmuş, bununla oynamak mantıklı gelmiyor.

@ekrem ata; Ekrem bey, benim bahsettiğim sorun ile ilgili bir bildiriminiz olmamış. Acaba kullanım klavuzu konusunda bir iyileştirme çalışması yapacak mısınız yoksa bu şekilde mi kalacak?

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:09 ----------

Hep söylerim, CBF sınıfında rakipsizdir. Viteslerin o şekilde olması hoşuma gitmedi. Bence tüm firmalar bu vites işini standart hale getirmeliler. Cub motorlar da dahil...

Hocam o tartışılır. Tamam çok kaliteli falan belki ama 5800 + plaka/ruhsat etmez ya, hani çok değerlendirdim, harbiden etmez. Gerçi bu sadece cbf'ye özgü değil. YBR de o parayı etmez, çin malları şuan satıldıkları parayı zaten etmez. 3,750 olmuş benim motorun fiyatı. Etmez arkadaş, hani ben biniyorum da söylüyorum, vergisi algısı plakası derken 4 bin tl, etmez. İkinci el temiz cbf alırım o paraya. Bu motor ile cbf arasında 800 tl fark var ki bu gözardı edilemez. Titreşim konusunu ilerleyen zamanlarda göreceğiz. İlk motosiklet veya cuptan geçiş yapacaklar için mantıklı görünüyor. Ancak mesela benim gibi, halihazırda vitesli ve debriyajlı motor kullanıp ta biraz daha kaliteli bir alet almak isteyenler için olumsuz bir özellik o vites olayı. Yoksa 100 kmde 3,5 lt yakan mr ile kıyaslanınca verileri ve fiyatı gayet mantıklı. Bir de vites 1 n 2 3 4 5 şeklinde olsaymış tadından yenmezmiş.
 
Katılım
30 Mar 2015
Mesajlar
5
Merhaba arkadaslar gecen sene discovery 125 kullanıcısı olarak 36 bın km yol yaptım anahtar vurumadan cok memnun oldugum ıcın cuma perşembe gunu dıscovery 150 aldım bın bakımı yapıldı kullanıcı yorumu olarak sunları yazabılırım.oncelıkle motor cok kuvvetlı 125 de oldugu gıbı bende arka dıslıyı dırek 40 dıs yaptım (orjınalı 43 )fren sıstemı zaten cbf 150 ıle asla kıyaslanamaz 125 dıscovery gıbı buda yag yakmaz dıye dusnuyorum(125 te ne koyduysam onu cıkartıodum yag degısmınde fabrıka 5 bın dıo ama ben 3 bınde degısıodum)150 oalrak dıslıyı degıstırınce 100 km hızla ınanılmaz keyıf sonrası ıcın tıtresım oldugu dogru ama ben bursa dahlı olmak uzere 125 ıle cok uzun yollar yaptım kesınlıkle benı rahatsız etmıo ayrıca kadıkoyden altunızadeye cıakrken o rampayı uzerındekı 40 dıslı ıle hıc zorlandamn 90 km ıle cıktım kı motor daha 1000 yanı daha sıkı yol tutusu cok guzel 2 kısı vırajlarda asla kıcı bası oynamıyor.ben cok memnunum ılerıkı km de kı yorumlarımı gene sızlerle paylasırım.herkeze kazasız belasız bol güneşlı gunler dılerım:)
www.kuryeexpress.com
 
Katılım
23 Mar 2009
Mesajlar
2,946
Istanbul-Edirne Ciğer yiyip geldik; dün bayimize 26.03.2015 (Oktay Motor) ilk parti Discover 150 F sevkiyati yapikdi. Gelen motorlar arasindan bir tanesini açıp kisa bir tur atmak adina Edirne'ye gittim. Saat 18:00 da dükkandan hereket ettim. Depoyu full ledim tam 15,5 litre benzin aldi. ( motor sıfır oldugundan depo bostu) üç saat suren yolculuk sonrasinsa Edirne'ye vardik. Akşam yemeği yedikten sonra donuse geçtik saat 00:30 eve vardım. Sürüş esnasinda izlenimlerim; motor sifir olduğundan ilk 200 kmre titreşim fazla hissediliyordu. Motor kmre yaptıkça rahatladi. Sonraki kmrelerde titreşim azaldikca titreşim bizde çoğaldı! Gece ayazinda Hava çok soğuk oldugundan uşudukce titredik smile ifade simgesi . Yola iki kişi çıktık sürekli 80-90 kmre aralığında gittim. Iki kişi ile yolda çok konforlu selenin uzatılmış olmasi rahat oturus sağlıyor. Ön fren disk capinin büyük olmasi freni güçlü kiliyor. Esneme ve çukur geçişlerinde amartisor fazlasi ile görevini yapiyor. Sürüş inanilmaz keyifli oturus pozisyonu iyi lastiklerin geniş ve dublex olmasi denge ve sürüş kontrolünü size hissettiriyor. ( lastik yol tutsu ile alakali yorum yapmak çok erken yagista kulkanip tecrübe etmek gerekiyor) Stop lambasi içinde led aydınlatma kullanılmış çok beyendim. Bir kereye mahsus 115 kmre hizi gördüm hiz ibresinde titrene gördüm 0-100 arasinda yok. Rodaj doneminde sıkıştırma olurmu diyen arkadaş larim edinse duymasin servis ve bayi olduğum için en kötü sartlari zorluyorum. İlk izlenimlerim bu şekilde, zaman içinde daha uzun kmre kullandikca arti ve eksilerini paylasirim. 450 kmre ile günü bitirdik. Sağlıcakla kalin.









 
Katılım
14 May 2011
Mesajlar
3,443
Titresim yakit hiz konusunda takip.ediyorum konuyu
tvs kadar gidiyor mu.yakiti nasil
O resimdeki touring camimi?
Titresim konusu sikinti eger anlatilan kadR titriyorsa
cunku o motoru alan kesim motorda konfor arar.
Tvs spor bir motordu naked tarz ve yakisikli guclu diye titresimi goz ardi ediliyordu.
Ama bu motorda olmaz .
Discover inin fiyatta yeni baslangic.icin bana fazla geldi
yeni bir marka yeni bir model sonucta
 
Katılım
26 Şub 2015
Mesajlar
4
Merhaba arkadaslar gecen sene discovery 125 kullanıcısı olarak 36 bın km yol yaptım anahtar vurumadan cok memnun oldugum ıcın cuma perşembe gunu dıscovery 150 aldım bın bakımı yapıldı kullanıcı yorumu olarak sunları yazabılırım.oncelıkle motor cok kuvvetlı 125 de oldugu gıbı bende arka dıslıyı dırek 40 dıs yaptım (orjınalı 43 )fren sıstemı zaten cbf 150 ıle asla kıyaslanamaz 125 dıscovery gıbı buda yag yakmaz dıye dusnuyorum(125 te ne koyduysam onu cıkartıodum yag degısmınde fabrıka 5 bın dıo ama ben 3 bınde degısıodum)150 oalrak dıslıyı degıstırınce 100 km hızla ınanılmaz keyıf sonrası ıcın tıtresım oldugu dogru ama ben bursa dahlı olmak uzere 125 ıle cok uzun yollar yaptım kesınlıkle benı rahatsız etmıo ayrıca kadıkoyden altunızadeye cıakrken o rampayı uzerındekı 40 dıslı ıle hıc zorlandamn 90 km ıle cıktım kı motor daha 1000 yanı daha sıkı yol tutusu cok guzel 2 kısı vırajlarda asla kıcı bası oynamıyor.ben cok memnunum ılerıkı km de kı yorumlarımı gene sızlerle paylasırım.herkeze kazasız belasız bol güneşlı gunler dılerım:)
www.kuryeexpress.com

Hocam merhaba, discover 125 ile 150f arasında kararsızım. Malum 125 600-700 tl daha ucuz, üstelik görüntü bakımından da 125'i daha cok beğeniyorum. 150f'in o karenajdaki plastikleri de çok hoşuma gitmedi. Ama siz ikisini de kullanan biri olarak güç bakımından ayrıntılı bir cevap yazabilir misiniz acaba? Ben motoru genelde artçıyla kullanacağım. Sizce 125 başlangıç motoru olarak yeterli olur mu 150f'ye nazaran ne diyorsunuz?
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
24 Haz 2011
Mesajlar
5,247
Cbf 150 kasasına tvs apache motor bloğu eklemişler,ortaya böyle bir model çıkmış sanki :)

Teknik verilere bakınca tvs apache gibi bir performans göstermesi gerekiyor. Ben ybr-tvs-cbf üçlüsünden en çok tvs'yi beğeniyorum.

Aralarındaki en hızlı,en performanslı commuter bu bence. Benim kıstasım bu noktada performans.

Bu model hem ön taraftaki greneja tur camı ilavesiyle hem daha az rüzgar alır,hemde tvs kadar gider gibi duruyor.

Fiyat bence biraz daha uygun olabilirdi. 4500 Tl civarı bir fiyat tvs-ybr-cbf düşünenleri bu motora yönlendirirdi.
5000 tl ise bence kritik bi eşik. Bu fiyat çizgisinden ybr-cbf-tvs üçlüsüne kaymada olabilir.

Şu ana dek yazdıklarım sadece teoride. Pratikte motosikleti deneme şansımız olursa inşallah daha detaylı ve kesin bilgiler yazarız.

Velhasıl çeşit iyidir. Rekabet iyidir. Kazanan tüketici olur.
Commuter piyasasına hayırlı olsun :)
 
Katılım
29 Ocak 2005
Mesajlar
8
Merhabalar bende cumartesi discover150 yi test ettim 10 dakikada almaya karar verdim vede aldım sesiz atak kibar bi yol arkadaşı kırmızısını aldım titreşim kısa mesafe oldugu için hissedilmedi vites benimde ilk tuhafıma gitti fakat bir iki degiştirmeden sonra ayak kendiliginden alışıyor zaten test etmenizi tavsiye edrim o zaman bu tartışmaların ne kadar yersiz oldugunu anlarsınız yok tvs yok cbf yok ybr kullan kararını kendin ver ben cbf kullandıgımdaa sopanın üstünde gibiydim ama şimdi pamuk gibi süzülüyorsun onu fark ediyorsun hepinize kazasız belasız sürüşler 40yıldır motorsiklet kullanıyorum yaşım elliiki hepinize saygılar

photo.php
 
Son düzenleme:
Katılım
14 May 2011
Mesajlar
3,443
Uður Ak;3581110' Alıntı:
Cbf 150 kasasýna tvs apache motor bloðu eklemiþler,ortaya böyle bir model çýkmýþ sanki :)

Teknik verilere bakýnca tvs apache gibi bir performans göstermesi gerekiyor. Ben ybr-tvs-cbf üçlüsünden en çok tvs'yi beðeniyorum.

Aralarýndaki en hýzlý,en performanslý commuter bu bence. Benim kýstasým bu noktada performans.

Bu model hem ön taraftaki greneja tur camý ilavesiyle hem daha az rüzgar alýr,hemde tvs kadar gider gibi duruyor.

Fiyat bence biraz daha uygun olabilirdi. 4500 Tl civarý bir fiyat tvs-ybr-cbf düþünenleri bu motora yönlendirirdi.
5000 tl ise bence kritik bi eþik. Bu fiyat çizgisinden ybr-cbf-tvs üçlüsüne kaymada olabilir.

Þu ana dek yazdýklarým sadece teoride. Pratikte motosikleti deneme þansýmýz olursa inþallah daha detaylý ve kesin bilgiler yazarýz.

Velhasýl çeþit iyidir. Rekabet iyidir. Kazanan tüketici olur.
Commuter piyasasýna hayýrlý olsun :)

bende ayni.seyleri dusunuyorm
eger titresim bu motorda konforu etkiliyrsa braz daha verir cbf alirim
hiz istyrsm biraz titresime goz yumr tvs alirim
ama bu mptorun yakit performans titresim olayi cok nemli
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
24 Haz 2011
Mesajlar
5,247
bende ayni.seyleri dusunuyorm
eger titresim bu motorda konforu etkiliyrsa braz daha verir cbf alirim
hiz istyrsm biraz titresime goz yumr tvs alirim
ama bu mptorun yakit performans titresim olayi cok nemli

Yakıt konusunda boxer ve discoveryde durum iyidi.
Az yakıp,apache gibi giderse ve de titreşim durumu makul seviyede ise tutar bu motor.
Denemeden,uzun ve kısa mesaferlerde limitlerine kadar kullanmadan yorum yapmak zor ama insallah beklentileri karsılar.
 
Katılım
20 Eyl 2013
Mesajlar
2,767
Uğur bey,

Az yakacağı kesin ama apache gibi gider mi onu bilemiyorum. Titreşim konusu önemli, motor balansözsüz diyenler olmuş ki öyle ise, titreşmeden gidebileceğini sanmıyorum. Yine de güzel bir alternatif olmuş. Birtek vites olayı soru işareti oluşturuyor bende. Deneme fırsatı bulursanız bende bilgi almak isterim sizden.
 
Katılım
30 Mar 2015
Mesajlar
5
Hocam merhaba, discover 125 ile 150f arasında kararsızım. Malum 125 600-700 tl daha ucuz, üstelik görüntü bakımından da 125'i daha cok beğeniyorum. 150f'in o karenajdaki plastikleri de çok hoşuma gitmedi. Ama siz ikisini de kullanan biri olarak güç bakımından ayrıntılı bir cevap yazabilir misiniz acaba? Ben motoru genelde artçıyla kullanacağım. Sizce 125 başlangıç motoru olarak yeterli olur mu 150f'ye nazaran ne diyorsunuz?
Merhaba hocam genel olarak 2 kısı kullanıcaksan 150 daha raha cunku koltugu gercekten cok kullanslı performans dersen 150.bu arada ılk benzın testını yapmıs bulunmaktayım 38 tl benzınle 301 km yol yaptım yanı ortalama 126 krs suan ıcın motor daha 1000 km ayrıca ara ara 120-110 km cıvarı hızlara kadar cıktım 30 km kadar 2 kısı bındım bu verıyı aldım suan 2 cı benzın testını yapıyorum verılerı sızlerle paylasıcam .Herkeze kazasız belasız bol günesli günler:)
wwww.kuryeexpress.com
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst