Bajaj Bajaj Discover 125 ST Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
13 Tem 2015
Mesajlar
683
Ekrem abi hızın 40 mı 50 mi? allahını seversen yapma, kim sürer motosikleti o hızda yav, ben de 6.vitese atıp 3 bin devirde süreyim ozaman bakalım kaç yakacak böyle bir istatistik olabilir mi yani, ortalama bir kullanıcıya göre yapalım şu analizleri rica ediyorum.
Gsm operatörleri gibi davranmanın alemi yok, koskocaman puntolarla "2 Litre yakıyorrrr" diyorken, en alt satırda ufacık puntolarla "hızınız 40 olursa tabi" demek gibi bişey bu. gerek yok.

Burada tüketim aralığı 164-250/100km demiş aralık çok fazla. 1.64tl/100km için 20 yle gitmesi lazım, 2.5lt/100lt yakması içinde 100le gitmesi lazım tahminen. Yada bu testleri hangi hızlarda yapıyorlar bilen, bunların olduğu bir site var mı?
1.64lt, görenin gözünü boyuyor.
http://www.yakittuketimi.net/bajaj-discover-125-st/
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
5. vites 50 km sabit hızla bütün 125-150cc motorlar az yakar. 90km hızla giderken Bajaj diğerlerinden az yakıyormu önemli olan bu. Ben açıkçası Yamaha YBR125'ten daha az yakacağını sanmıyorum. Adamlar 125cc'de en ideal motor tasarımını yapmış. Hem titreşim sıfır, hem az yakıyo, hem de hacmine göre çok güçlü. Kağıt üzerinde güç değil yoldaki gerçek güç.
 
Katılım
5 Mar 2013
Mesajlar
63
6kDr4v.jpg


Keşke vaktimiz olsaydı da Barkın bey'e bizim motoru verip test sürüşü yaptırabilseydim :)
 
Son düzenleme:
Katılım
7 Tem 2014
Mesajlar
338
5. vites 50 km sabit hızla bütün 125-150cc motorlar az yakar. 90km hızla giderken Bajaj diğerlerinden az yakıyormu önemli olan bu. Ben açıkçası Yamaha YBR125'ten daha az yakacağını sanmıyorum. Adamlar 125cc'de en ideal motor tasarımını yapmış. Hem titreşim sıfır, hem az yakıyo, hem de hacmine göre çok güçlü. Kağıt üzerinde güç değil yoldaki gerçek güç.

hala aklım almıyor 2,2 ile 2,5 litre arasını. geçen 30 tl aldım 70 i hiç geçmedim. çoğu şehirler arası (işe gidip geldim) 250 km gitti.
 
Katılım
14 Eyl 2012
Mesajlar
644
İyi geceler discovercilar... uzun zaman sonra yine bir motosiklet satinalma denemesiyle karsinizdayim.. konuyu basindan itibaren ve 150f konusunu yarisindan itibaren okudum. Merak ettiglm bazi konular var. Ayni zamanda tecrubelerinize de ihtiyacim...

125te on dislinin buyutulmesi konusulmus ama arka dislinin kucultulmesinden kimse bahsetmemis. Keza150f te de tam tersi durum soz konusu.
Beraberligimize baslayacagimiz 125st ile genelde ankara- eskisehir yolu guzergahinda kullacak olmamdan dolayi disli degistirme kacinilmaz olacak. Tecrube eden dostlarimiz hangi disliden nasil sonuc aldigini ve suan hangisini kullandigini yazarsa hem bilglier toparlanmis olur hemde bu kardesinize yardim etmis olursunuz.

Lastik konusunda muallakta kalmis herkes. Yine kullandiginiz alastigi ve olculerini yazarsaniz sevinirim.

Motordaki oksurme, bogulma gibi sikayetleri olanlar giderebildi mi? Nasil?

Deli sorular sadece bunlardan ibaret degil tabi ama simdilik bu kadar.

Tesekkur ederim.
 
Katılım
7 Tem 2014
Mesajlar
338
İyi geceler discovercilar... uzun zaman sonra yine bir motosiklet satinalma denemesiyle karsinizdayim.. konuyu basindan itibaren ve 150f konusunu yarisindan itibaren okudum. Merak ettiglm bazi konular var. Ayni zamanda tecrubelerinize de ihtiyacim...

125te on dislinin buyutulmesi konusulmus ama arka dislinin kucultulmesinden kimse bahsetmemis. Keza150f te de tam tersi durum soz konusu.
Beraberligimize baslayacagimiz 125st ile genelde ankara- eskisehir yolu guzergahinda kullacak olmamdan dolayi disli degistirme kacinilmaz olacak. Tecrube eden dostlarimiz hangi disliden nasil sonuc aldigini ve suan hangisini kullandigini yazarsa hem bilglier toparlanmis olur hemde bu kardesinize yardim etmis olursunuz.

Lastik konusunda muallakta kalmis herkes. Yine kullandiginiz alastigi ve olculerini yazarsaniz sevinirim.

Motordaki oksurme, bogulma gibi sikayetleri olanlar giderebildi mi? Nasil?

Deli sorular sadece bunlardan ibaret degil tabi ama simdilik bu kadar.

Tesekkur ederim.

öncelikle dişli değiştirme olayına karşıyım. nedeni ise. heralde bu makineyi tasarlayan mühendisler o kadar arge içerisinde bu dişliyi seçmelerinin sebebi olmalı, vardır bir bildikleri diye düşünüyorum. onların kafa çalışmıyormu yani değil mi ??

lastik konusunda cts ön 90x80x17 arka 100x80x17

öksürme tıksırma bir ğsre sonra kendiliğinden düzeliyor. zaten gaza hayvan gibi abanmazsan hiç kesilme olmuyor.
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
CST lastik takılır mı orjinal MRF lastikler bile Michelin gibi kalır yanında.

Bu arada uzun yolda 125'lik sıkıntı oluyo, dişli değişimi kurtarmaz silindir değişimiyle 150'lik yapmak lazım motoru.
 
Katılım
7 Tem 2014
Mesajlar
338
CST lastik takılır mı orjinal MRF lastikler bile Michelin gibi kalır yanında.

Bu arada uzun yolda 125'lik sıkıntı oluyo, dişli değişimi kurtarmaz silindir değişimiyle 150'lik yapmak lazım motoru.

piyasada 90x80x17 yada 100x8017 lastik buldukta bizmi takamadık :) valla mrfden iyi ama kötünün iyisi. varsa bildiğin bu ebatlarda kalitali lastik gider alırım
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Çin malı motorları satarken Yuanxing diye bi lastik takıyolar o bile daha iyi CST'den. Yuanxing ıslak yolda birazcık daha iyi CST'den çok az daha iyi ama. Gerçi yaz günü gibi sıcak bir eylül gününde evimden 150km uzakta motoru devirmiştim yola ani çıkış yaparken 30km hızla. Ön lastik kaydı ama sonra ne olduysa sağa yatık motor dikildi ve sola devrildim. Motorda fazla hasar olmadı koruma demiri sayesinde ama egzoz bacağımı yakıp moralimi sıfırlamıştı. Unilli veya IRC'ler ile böyle bişey yağmurda bile başıma gelmedi. Rodaj biter bitmez adam gibi bi lastik takmalı motorlara.
 
Katılım
7 Tem 2014
Mesajlar
338
Çin malı motorları satarken Yuanxing diye bi lastik takıyolar o bile daha iyi CST'den. Yuanxing ıslak yolda birazcık daha iyi CST'den çok az daha iyi ama. Gerçi yaz günü gibi sıcak bir eylül gününde evimden 150km uzakta motoru devirmiştim yola ani çıkış yaparken 30km hızla. Ön lastik kaydı ama sonra ne olduysa sağa yatık motor dikildi ve sola devrildim. Motorda fazla hasar olmadı koruma demiri sayesinde ama egzoz bacağımı yakıp moralimi sıfırlamıştı. Unilli veya IRC'ler ile böyle bişey yağmurda bile başıma gelmedi. Rodaj biter bitmez adam gibi bi lastik takmalı motorlara.

ksrdeşim fiyatı ne olursa olsun iyi bir lastik bulursan haberleşelim. bu arada çok geçmiş olsun çok üzüldüm. hiç yaşamak istemediğim bir şey geçmiş başından :(
 
Katılım
14 Eyl 2012
Mesajlar
644
öncelikle dişli değiştirme olayına karşıyım. nedeni ise. heralde bu makineyi tasarlayan mühendisler o kadar arge içerisinde bu dişliyi seçmelerinin sebebi olmalı, vardır bir bildikleri diye düşünüyorum. onların kafa çalışmıyormu yani değil mi ?? ...

Kafaları tabıkı calısıyodur :) ama onların ongordugu kullanım alanıyla kullanıcının kullanma seklı ortusmeyebılır.

Modıfıye ye karsı fıkrınıze saygı duymakla beraber sunu belırtmek ısterım. Modıfıyeyı aractan neyı ne kadar ıstedıgınıze gore bazı parametrelerle oynayarak yapabılırsınız. Bu, o aracı tasarlayanların bızden daha az zekı olduklarını gostermez. Cıddı cıddı yapılan modıfıyede de muhendıslık konusur. Tabı ulkemızde yok denecek kadar az.

Dıslı konısına tekrar donecek olursak, dusuk butcelı cok dur-kalk yapılmayan bır guzergahta motora HIC yuklenmeden (ekstrem durumlar dısında) kullanacaksanız 1 lıtre benzının menzılını uzatmak hosunuza gıtmezmı?

@mengu16, yapracıktan bılkent kavsagına kadar 30km yoldan bahsedıyorum. Uzun degıl, keyıflı bır yolculuk olacak yanı.
 
Katılım
5 Mar 2013
Mesajlar
63
Allah kazadan beladan korusun :) şuanda motorum olmadığı için programın bitmesini beklemeden eve dönmek zorunda kaldım. 50 km uzaklıktan çubuktan geldim.

Amin cümlemizi valla ne yalan söyleyim bende beklemedim benim evim yakın Altın Elbiseli Adam'la tanışmak için geldim bizim motor hakkında bir sohbet edebiliriz belki diye düşündüm ama fırsat olmadı sonra çıktım geldim bende...
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Kafaları tabıkı calısıyodur :) ama onların ongordugu kullanım alanıyla kullanıcının kullanma seklı ortusmeyebılır.

Modıfıye ye karsı fıkrınıze saygı duymakla beraber sunu belırtmek ısterım. Modıfıyeyı aractan neyı ne kadar ıstedıgınıze gore bazı parametrelerle oynayarak yapabılırsınız. Bu, o aracı tasarlayanların bızden daha az zekı olduklarını gostermez. Cıddı cıddı yapılan modıfıyede de muhendıslık konusur. Tabı ulkemızde yok denecek kadar az.

Dıslı konısına tekrar donecek olursak, dusuk butcelı cok dur-kalk yapılmayan bır guzergahta motora HIC yuklenmeden (ekstrem durumlar dısında) kullanacaksanız 1 lıtre benzının menzılını uzatmak hosunuza gıtmezmı?

@mengu16, yapracıktan bılkent kavsagına kadar 30km yoldan bahsedıyorum. Uzun degıl, keyıflı bır yolculuk olacak yanı.
Sorun olmaz ben 97cc manuel debriyajlı cub'la Temelli'den Ankaraya kadar 90km sabit hızla geliyodum, 50km yol. Bu motorun gücü onun iki katı neredeyse.
 
Katılım
22 Ara 2013
Mesajlar
697
Değerli arkadaşlar;

Discover 125ST modelimizde de tüm discover ailesinde olduğu gibi 1-30 eylül tarihleri arasında devam edecek stoklarla sınırlı bir kampanya düzenledik. Yurt genelindeki tüm bayilerimizle görüşebilirsiniz.

Saygılarımla...

PoaB9d.jpg
 
Katılım
25 Tem 2013
Mesajlar
350
Yakıt ile bende en son ki gözlemimi aktarıyım.

2 kişi 1230km lik bir Ege Akdeniz turu yaptım, çadır, topcase,topcase üstü bavul, yanlar dolu

1230 km de toplam 130tl benzin aldım, benzinin litre fiyatını 4,50 den hesaplarsak 10 kuruş yakmışım, 100km de 2,30 kuruş yapar.

yani detaylı hesaplama şu şekilde

4,5tl den 130 tl lik benzin alıp 1230 yol gidersek, 2,31 100km/lt tüketimi, 10 kuruşa tekamül eder,
4,5tl den 10,5 tl lik 2,31lt, benzin alıp 100km yol gidersek, 2,31 100/lt tüketimi, 11 kuruşa takamül eder,
4,5tl den 4,2tl lik 0,93lt benzin alıp 40km yol gidersek, 1,15 50/lt tüketimi, yine 11 kuruşa tekamül eder:)

buradaki ayrıntı, aynı değerleri 50-60 km hızla yaparsanız bu değerler artıyor, yani 1lt ile 60km ortalamasına çıkıyorsunuz

(ek bilgi: bu değerler 15T dişli ve teklemeden kaynaklı karbüratör deki iğneyle oynamayanlar için)

yani agrasif kullanım ile, inişli çıkışlı, yüklü 2 kişi yollarda sürüş ile bu değeri yakalıyoruz, ki ben şehir içinde de gayet afresif kullanıyorum.

Bunu dışında YBR nin daha az yaktığını söyleyen arkadaşlara biz denedik, YBR 20tl benzin ile benzin 4,99 iken 160km gitti ben ise 221 km gittim, belki bu değer 10km yukarı aşağı oynar..

başka bir sınıf Mondial 125Drift te ise durumda nerdeyse 2,8 lerde..

ben kağıt üzerinde ve pratikte aynı şartlarda daha az yakanı bu sınıfta görmedim.. ama tabii burada herkes farklı bir bakış açısıyla bakabilir, örneğin YBR ile Disco yu kıyaslayan bir arkadaş için, aradaki o ufak fark için "ee buda japon" diyebilir.

o kadar ufak fark için YBR alınabilir, fakat o kadar ufak fark olmasına karşın ybr 9tork iken bu motor 10,5 tork,

yani aynı balansörü Disco ya takıp aynı tork ve hp değerlerini Disco ya uygulasaydık eminim 20tl ye 300km yol giderdik :)

mesela bende skuter vardı, hiç düşük cc kullanmamış bir arkadaşım o zamanlar sorduğunda "ne kadar yakıyor abi?" 2,8fln yakıyor demiştim, "oo çok iyi ya, şehir için bundan mı alsam bir tane?" demişti :)

kime göre neye göre az yada fazla yakıyor?

Ayıyetten sevgili arkadaşım Halil'e de burdan bir şey karalıyım :)eşim hamile, benim ortalama hızım extrem durum olmadığı zamanlarda 50-60km oluyor.. mecburen geçemiyorum..

yani bu hızlarda da motor kullanılıyor muş :D
 
Katılım
14 Eyl 2012
Mesajlar
644
Yakıt ile bende en son ki gözlemimi aktarıyım.

2 kişi 1230km lik bir Ege Akdeniz turu yaptım, çadır, topcase,topcase üstü bavul, yanlar dolu

1230 km de toplam 130tl benzin aldım, benzinin litre fiyatını 4,50 den hesaplarsak 10 kuruş yakmışım, 100km de 2,30 kuruş yapar.

yani detaylı hesaplama şu şekilde

4,5tl den 130 tl lik benzin alıp 1230 yol gidersek, 2,31 100km/lt tüketimi, 10 kuruşa tekamül eder,
4,5tl den 10,5 tl lik 2,31lt, benzin alıp 100km yol gidersek, 2,31 100/lt tüketimi, 11 kuruşa takamül eder,
4,5tl den 4,2tl lik 0,93lt benzin alıp 40km yol gidersek, 1,15 50/lt tüketimi, yine 11 kuruşa tekamül eder:)

buradaki ayrıntı, aynı değerleri 50-60 km hızla yaparsanız bu değerler artıyor, yani 1lt ile 60km ortalamasına çıkıyorsunuz

(ek bilgi: bu değerler 15T dişli ve teklemeden kaynaklı karbüratör deki iğneyle oynamayanlar için)

yani agrasif kullanım ile, inişli çıkışlı, yüklü 2 kişi yollarda sürüş ile bu değeri yakalıyoruz, ki ben şehir içinde de gayet afresif kullanıyorum.

Bunu dışında YBR nin daha az yaktığını söyleyen arkadaşlara biz denedik, YBR 20tl benzin ile benzin 4,99 iken 160km gitti ben ise 221 km gittim, belki bu değer 10km yukarı aşağı oynar..

başka bir sınıf Mondial 125Drift te ise durumda nerdeyse 2,8 lerde..

ben kağıt üzerinde ve pratikte aynı şartlarda daha az yakanı bu sınıfta görmedim.. ama tabii burada herkes farklı bir bakış açısıyla bakabilir, örneğin YBR ile Disco yu kıyaslayan bir arkadaş için, aradaki o ufak fark için "ee buda japon" diyebilir.

o kadar ufak fark için YBR alınabilir, fakat o kadar ufak fark olmasına karşın ybr 9tork iken bu motor 10,5 tork,

yani aynı balansörü Disco ya takıp aynı tork ve hp değerlerini Disco ya uygulasaydık eminim 20tl ye 300km yol giderdik :)

mesela bende skuter vardı, hiç düşük cc kullanmamış bir arkadaşım o zamanlar sorduğunda "ne kadar yakıyor abi?" 2,8fln yakıyor demiştim, "oo çok iyi ya, şehir için bundan mı alsam bir tane?" demişti :)

kime göre neye göre az yada fazla yakıyor?

Ayıyetten sevgili arkadaşım Halil'e de burdan bir şey karalıyım :)eşim hamile, benim ortalama hızım extrem durum olmadığı zamanlarda 50-60km oluyor.. mecburen geçemiyorum..

yani bu hızlarda da motor kullanılıyor muş :D

Bende yakit konusunda paylasim yapmak isterim:

Malum yeni edindigim 1900km civarindaki 125st'mle 1 litre ile deneme yaptim.

Depo tamamen bittikten sonra sisedeki po'dan litresini 4.5 liraya aldigim 1lt. benzini koydum, devam ettim. Ara hizlanmalar sakin, son hiz 70-80km/s olacak sekilde 40.5km yol alabildim. (Yani o zaman teklemeye basladi. 41 olabilirdi ki onemli degil.)

Kaba bir hesapla benzin4.5 lira oldugunda 0.111 TL yakmis.

On disliyi buyutursem ayni kullanma sartlariyla daha da duser diye dusunuyorum.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst