Bajaj Bajaj Boxer 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
19 Ara 2012
Mesajlar
173
Burada oluşumuzun amacı bindiğimiz ve bineceğimiz motosikleti tanımak ve fikirlerimizi paylaşmak kimine kötü izlenim bırakan durumlar kiminin işine yarayabilir. aramızda fikir ayrımcılığı tabi ki olacak bu kimsenin kötü olduğu yada kimsenin kimseye hakaret yada küfür etmesini gerektirmez. lütfen Bu konuları aşıp asıl konumuza dönelim.

Boxer ın kronik ve sonradan zamanla oluşan sorunlarını listelesek ve bu liste üzerinden yürüsek bence hepimiz için güzel olacak. b
 
Son düzenleme:
Katılım
19 Ara 2012
Mesajlar
173
listeye başlıyorum. kullanan arkadaşlar listeye destek verirse çok sevinirim. çözüm odaklı el birliği ile aşarız sorunları.

1- amartisör kırılması ( nedeni = kalite - çözümü = kaliteli malzeme )
2- koruma demiri kırılması ( nedeni = titreşim - çözümü = ekstra kaynak )
3- egsoz bağlantı demiri kırılması ( nedeni = titreşim - çözümü = ekstra kaynak )
4- ön jantta sallanma ( nedeni = ? - çözümü = lastik )
5- titreşim sorunu ( nedeni = balansörsüz krank mili - çözümü = dişliler ve gidon kumlama )
6- yüksek devir vites yetersizliği (nedeni dişli - çözümü = dişli değişimi sonucu = tork kaybı hız artışı )
7- Servis yetersizliği ve servislerin tavrı ( ? )
8- motor bloğunun dökümden kaynaklı çapak ve kabarcıkları ( ? )
9- akü sorunu ( nedeni = sulu akü - çözümü = jel akü )
10- lastik sorunu ( kalite )
11- bağlantı elemanlarında; civata ve somun vs paslanma ( çözümü = değişim )


şimdilik sizlerden gelenleri toparlamaya çalıştım eklemek istedikleriniz var ise kopyalayıp altına ekleyebilirsiniz böylece yanlarına da sorunların çözümleri yazılarak konu ilerler. saygılarımla.

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:28 ----------

listeye başlıyorum. kullanan arkadaşlar listeye destek verirse çok sevinirim. çözüm odaklı el birliği ile aşarız sorunları.

1- amartisör kırılması ( nedeni = kalite - çözümü = kaliteli malzeme )
2- koruma demiri kırılması ( nedeni = titreşim - çözümü = ekstra kaynak )
3- egsoz bağlantı demiri kırılması ( nedeni = titreşim - çözümü = ekstra kaynak )
4- ön jantta sallanma ( nedeni = ? - çözümü = lastik )
5- titreşim sorunu ( nedeni = balansörsüz krank mili - çözümü = dişliler ve gidon kumlama )
6- yüksek devir vites yetersizliği (nedeni dişli - çözümü = dişli değişimi sonucu = tork kaybı hız artışı )
7- Servis yetersizliği ve servislerin tavrı ( ? )
8- motor bloğunun dökümden kaynaklı çapak ve kabarcıkları ( ? )
9- akü sorunu ( nedeni = sulu akü - çözümü = jel akü )
10- lastik sorunu ( kalite )
11- bağlantı elemanlarında; civata ve somun vs paslanma ( çözümü = değişim )
12- Kampana ön fren ( çözümü cbf150 ön disk fren sistemi )


şimdilik sizlerden gelenleri toparlamaya çalıştım eklemek istedikleriniz var ise kopyalayıp altına ekleyebilirsiniz böylece yanlarına da sorunların çözümleri yazılarak konu ilerler. saygılarımla.
 
Son düzenleme:
Katılım
15 Eyl 2015
Mesajlar
38
cbf 150'nin ön disk fren sistemini motora uygulamak için honda'dan veya çıkma tam olarak hangi parçalaro almak gerekiyor? Ve ön fren manetinin hassasiyeti kampanaya göre sonuçta. disk takınca bunu da değiştirmek gerekir mi, yoksa tel ayarı yeterli mi?
 
Katılım
28 Şub 2009
Mesajlar
64
cbf 150'nin ön disk fren sistemini motora uygulamak için honda'dan veya çıkma tam olarak hangi parçalaro almak gerekiyor? Ve ön fren manetinin hassasiyeti kampanaya göre sonuçta. disk takınca bunu da değiştirmek gerekir mi, yoksa tel ayarı yeterli mi?

Sanıyorum çin malı motorların parçalarının satıldığı toptancılarda bunu halledebilirsin. Fakat orjinali gibi olmayacağını belirteyim bence hiç girme derim hem zamanına, hem parana, en baştada motoruna yazık olur. Saygılarla
 
Katılım
13 Ağu 2014
Mesajlar
62
Bir Boxer kullanıcısı olarak bilgi amaçlı takip ettiğim sayfada müsadenizle bazı konulara değinmek isterim;

Biz bu motora toplamda 170 kilo eden ağırlıkla bindik eğer amortisör kırılması kronik olsaydı biz daha hareket etmeden kırılmalıydı.

1100Km civarındayım yeri geldi 110 km hızlarda seyrettim titreşimin tavan yaptığı hızlarda ki koruma demiri kaynak kopması kronik olsaydı bende uçup yola düşmesi gerekirdi keza egzozunda.

Tek silindirli her motor titrer, üzgünüm ama bu bir gerçek. Balansör bir nebze engel olsada titreşimden kurtulamazsınız. 5500Km CBR250 kullandım o da titriyordu.

Oktay Usta ile yaptığımız sohbette 110Km hızı geçemediğimi söyledim ve bana cevabı şu oldu:
- 110 Km hızı gördüysen çok iyi ama motoru o kadar sıkıştırma bu motor hız için yapılmış bir motor değil 80Km hızı geçmezsen torunun bile kullanır. Hatta uzun yola çıkacaksan daha yumuşak kullanman daha iyi olur.
Sanırım bu cevap 5.vitesin neden olamadığının en iyi özeti.

Gittiğiniz bir hastanede bir doktoru beğenmediniz diye bütün hastane için kötü demek ne kadar yersizse servis elemanlarının size karşı tavır ve davranışlarından dolayı markayı kötülemek de bir o kadar yersiz diye düşünüyotum. Eğer servis seçme hakkınız olmasaydı o zaman konu markaya atfedilebilirdi. Honda ile yaşadığım mevzuyu anlatmak dahi istemiyorum.

500Km bakım aralığına sahip bir bloğu üstünde çapak var diye kötülemek ne anlama geliyor açıkcası anlayamadım. Evet özensiz kalıplanmış fakat daha iyi kalıplanmış olsaydı bakım aralığı 7000KM olmayacaktı veya bu motor daha hızlı gitmeyecekti veya titreşim azalmayacaktı. Bu uzun mesajımı sırf bu konu sorun addedildiği için yazma ihtiyacı duydum.

Akü konusu için bende aynı fikirdeyim fakat bu fiyat aralığında olan hiçbir motorda ben jel akü görmedim maalesef.

Lastik konusu için "borana" isimli üyenin yazdıklarına birebir katılıyorum. Yamaha R25 marka ve desen olarak CBR250 ile aynı lastiği kullanır, fakat ben CBR250 kullanırken lastiklerimden memnundum. Özetle lastik işi de beklenti işidir.

110Km hızla giderken dahi gidonda lastik veya janttan kaynaklı titreşim olmuyor, yani bu konu için de sorun demek aslen yersiz kaçıyor.

Yeteri özeni göstermezseniz her motosikletin veya otomobilin biryerleri zamanla paslanma yapar üzgünüm ama bu da bir gerçek. Örnek olması bakımından ve en düz mantıkla: Geçen 2015 model bir passatın fren disklerinin pasladığını gördüm.

Bir boxer kullanıcısı olarak gerçekten sorun denebilecek konuların tartışılmasını rica ediyorum.

Bağınızı ağrıttım kusura bakmayın.
 
Katılım
28 Şub 2009
Mesajlar
64
Bir Boxer kullanıcısı olarak bilgi amaçlı takip ettiğim sayfada müsadenizle bazı konulara değinmek isterim;

Biz bu motora toplamda 170 kilo eden ağırlıkla bindik eğer amortisör kırılması kronik olsaydı biz daha hareket etmeden kırılmalıydı.

1100Km civarındayım yeri geldi 110 km hızlarda seyrettim titreşimin tavan yaptığı hızlarda ki koruma demiri kaynak kopması kronik olsaydı bende uçup yola düşmesi gerekirdi keza egzozunda.

Tek silindirli her motor titrer, üzgünüm ama bu bir gerçek. Balansör bir nebze engel olsada titreşimden kurtulamazsınız. 5500Km CBR250 kullandım o da titriyordu.

Oktay Usta ile yaptığımız sohbette 110Km hızı geçemediğimi söyledim ve bana cevabı şu oldu:
- 110 Km hızı gördüysen çok iyi ama motoru o kadar sıkıştırma bu motor hız için yapılmış bir motor değil 80Km hızı geçmezsen torunun bile kullanır. Hatta uzun yola çıkacaksan daha yumuşak kullanman daha iyi olur.
Sanırım bu cevap 5.vitesin neden olamadığının en iyi özeti.

Gittiğiniz bir hastanede bir doktoru beğenmediniz diye bütün hastane için kötü demek ne kadar yersizse servis elemanlarının size karşı tavır ve davranışlarından dolayı markayı kötülemek de bir o kadar yersiz diye düşünüyotum. Eğer servis seçme hakkınız olmasaydı o zaman konu markaya atfedilebilirdi. Honda ile yaşadığım mevzuyu anlatmak dahi istemiyorum.

500Km bakım aralığına sahip bir bloğu üstünde çapak var diye kötülemek ne anlama geliyor açıkcası anlayamadım. Evet özensiz kalıplanmış fakat daha iyi kalıplanmış olsaydı bakım aralığı 7000KM olmayacaktı veya bu motor daha hızlı gitmeyecekti veya titreşim azalmayacaktı. Bu uzun mesajımı sırf bu konu sorun addedildiği için yazma ihtiyacı duydum.

Akü konusu için bende aynı fikirdeyim fakat bu fiyat aralığında olan hiçbir motorda ben jel akü görmedim maalesef.

Lastik konusu için "borana" isimli üyenin yazdıklarına birebir katılıyorum. Yamaha R25 marka ve desen olarak CBR250 ile aynı lastiği kullanır, fakat ben CBR250 kullanırken lastiklerimden memnundum. Özetle lastik işi de beklenti işidir.

110Km hızla giderken dahi gidonda lastik veya janttan kaynaklı titreşim olmuyor, yani bu konu için de sorun demek aslen yersiz kaçıyor.

Yeteri özeni göstermezseniz her motosikletin veya otomobilin biryerleri zamanla paslanma yapar üzgünüm ama bu da bir gerçek. Örnek olması bakımından ve en düz mantıkla: Geçen 2015 model bir passatın fren disklerinin pasladığını gördüm.

Bir boxer kullanıcısı olarak gerçekten sorun denebilecek konuların tartışılmasını rica ediyorum.

Bağınızı ağrıttım kusura bakmayın.
Teşekkür ederim güzel bir paylaşım olmuş bizlere böyle konular gerek yani olumlusuyla olumsuzuyla kullanıcı yorumlarına ihtiyacımız var. Ben daha öncede belirttiğim gibi boxeri gerçekten beğeniyor ve uzun süreden beri takip ediyorum. Fakat yıllar ve km ler ilerledikçe bazı sorunlarmı çıkıyor diye düşünmeye başladım açıkçası ve bu konuda kafam karışık. Sonuçta 3250 tl bandında bir motor beklentim belli a noktasından b noktasına 60-70km lerde seyahat etmek ama sorunsuz seyahat etmek. Bakalım sizlerin kullanıcıların yorumlarını ve paylaşımlarını takip ediyorum. Tekeriniz düz bassın saygılarla.
 
Katılım
3 Mar 2015
Mesajlar
29
Ayazankara çok güzel yazmışsınız. Mahallede birisi var sabahları trafik ışıklarında selamlaşıyoruz , adam 50000 km de idi .conta değişimini birgün her boxer yaşayacak bilginiz olsun. Belki ben çok sıkıştırıyorum bilemiyorum belki beklentim yüksek . demiri kopanlar hep devrilmiş motorlar. Egzosun kaynağı da modifiye egsoz yapan bi arkadasınki koptu, yol üstü gitti kaynattırdı her ne kadar şikayetçi gibi görünse de motorunu çok seviyor. Not; servise dedim terleme yaptı bu motor bişey olmaz garantisi var bin sen takma kafana hallederiz dediler özetle.
 
Katılım
28 Şub 2009
Mesajlar
64
Ayazankara çok güzel yazmışsınız. Mahallede birisi var sabahları trafik ışıklarında selamlaşıyoruz , adam 50000 km de idi .conta değişimini birgün her boxer yaşayacak bilginiz olsun. Belki ben çok sıkıştırıyorum bilemiyorum belki beklentim yüksek . demiri kopanlar hep devrilmiş motorlar. Egzosun kaynağı da modifiye egsoz yapan bi arkadasınki koptu, yol üstü gitti kaynattırdı her ne kadar şikayetçi gibi görünse de motorunu çok seviyor. Not; servise dedim terleme yaptı bu motor bişey olmaz garantisi var bin sen takma kafana hallederiz dediler özetle.

Tamam her boxer conta değişimi yaşayacak sonuçta kul yapısı ancak daha önceki mesajlardaki gibi 10.000km de yaşacaksak çin malından ne farkı var. Hee en az en az 30.000km ve yukarısı olurda hadi eh işte contadır değişmesi gereklidir diye düşünülür ancak 10.000km kabul edilebilir değil. Saygılarla
 
Katılım
13 Ağu 2014
Mesajlar
62
Sabırla okuduğunuz için Sn.selland ve Sn.bsarigul asıl ben teşekkür ederim.

Benimde aldığım motor rodajda daha 200Km civarındayken yağ damlattı, buna da şahit oldum ve servise gittiğimde bana keçe ve contaları istersem değiştirebileceklerini söylediler ama tavsiye olarak ilk bakımına kadar sürmemi söylediler. 500Km civarında yağ damlaması kesildi. Terleme hala var ve bana göre biraz fazla tabi motoru ara ara sıkıştırıyorum buda bir gerçek.

Bir usta ile yaptığım sohbetten bana kalanları da şöyle özetlemek isterim:

Kendisi Bajaj markasının parça konusunda hiç problem çıkartmadığını hatta en olmayacak parçanın bile bir haftada ellerinde olduğunu anlattı hatta arkamızda kalan R6 yı göstererek 15 gündür parça bekliyor dedi. Öyle ki bazen acil parça gerektiğinde elimizdeki sıfır motorlardan bile söküyoruz çünkü parçanın geleceğinden o derece eminiz diye de ekledi.

Dediğim gibi isteseydim daha 200Km de contaları değiştireceklerdi.

Boxer ile 18900 kilometre yapmış hatta Konya'dan İstanbul'a bile Boxer ile gelmiş biriyle tanışmıştık kendisi bana servis bakımlarından başka masraf yapmadığını söyledi. Sanırım burada sorulması ve aslında açıklanması gereken nokta şurası ki contalar artık işlevini kaybettiği ve motor sağlığını tehdit ettiği için mi yoksa müşteri memnuniyeti için mi değiştirildi.
 
Katılım
28 Şub 2009
Mesajlar
64
Anlıyorum sonuçta her iki durumdada conta değişmesi yada değişmesine teşebbüs edilmesi bu kadar erken km ler için düşündürücü. Tamam bajaj sattığı ürünün arkasında durduğundan süphem yok şahsım adına ancak garanti bittiğinde bizleri neler bekliyor olscak asıl önemli olan bu bence. Birde daha önceki mesajlarımda belirttiğim gibi bence burada üretilen/montajlanan ürünlerin üretim proseslerinin tekrar tekrar gözden geçirilmesi gerektiğine inanıyor ve Sn Ekrem beyin bu konuya gerekli duyarlılığı göstereceğine inanıyorum. Saygılarla
 
Katılım
19 Ara 2012
Mesajlar
173
bende vfr800 var honda nın efsane motosikletlerinden. 50000 de conta diyorsunuz honda bile 60000km ye kadar illa egzantrik zinciri istiyor bu da değişimi öyle kolay bir parça değil her değişimde bajaj boxer kadar masrafı oluyor yani boxer ın 50000 de conta istemesi bence çok normal ki 50000 km demek bence yılda 10-15 bin km kullansanız 4-5 yıl yapar. 3 kuruşluk köfteden 5 öğün tokluk alıyoruz :D
 
Katılım
28 Şub 2009
Mesajlar
64
bende vfr800 var honda nın efsane motosikletlerinden. 50000 de conta diyorsunuz honda bile 60000km ye kadar illa egzantrik zinciri istiyor bu da değişimi öyle kolay bir parça değil her değişimde bajaj boxer kadar masrafı oluyor yani boxer ın 50000 de conta istemesi bence çok normal ki 50000 km demek bence yılda 10-15 bin km kullansanız 4-5 yıl yapar. 3 kuruşluk köfteden 5 öğün tokluk alıyoruz :D

Merhabalar 50.000 veya 60.000 km lerden bahsetmedimki keşke öyle olsa en az 30.000km aşağı conta değiştirilmesi düşündürücü geldi bana hemde 10.000km veya 10.000km ye gelmeden. Saygılar
 
Katılım
16 Tem 2008
Mesajlar
329
Günaydın arkadaşlar,
Listeye bir ilave de benden gelsin.

1- amartisör kırılması ( nedeni = kalite - çözümü = kaliteli malzeme )
2- koruma demiri kırılması ( nedeni = titreşim - çözümü = ekstra kaynak )
3- egsoz bağlantı demiri kırılması ( nedeni = titreşim - çözümü = ekstra kaynak )
4- ön jantta sallanma ( nedeni = ? - çözümü = lastik )
5- titreşim sorunu ( nedeni = balansörsüz krank mili - çözümü = dişliler ve gidon kumlama )
6- yüksek devir vites yetersizliği (nedeni dişli - çözümü = dişli değişimi sonucu = tork kaybı hız artışı )
7- Servis yetersizliği ve servislerin tavrı ( ? )
8- motor bloğunun dökümden kaynaklı çapak ve kabarcıkları ( ? )
9- akü sorunu ( nedeni = sulu akü - çözümü = jel akü )
10- lastik sorunu ( kalite )
11- bağlantı elemanlarında; civata ve somun vs paslanma ( çözümü = değişim )
12- Kampana ön fren ( çözümü cbf150 ön disk fren sistemi )
13- Stop etme sorunu (nedeni=gevşeme/hava alma - çözümü=1.karbüratör-hava filtresi arasındaki lastik boğaz kelepçeleri sıkılır. 2.karbüratörde bulunan gaz teli kapağı sıkılır
 
Katılım
28 Şub 2009
Mesajlar
64
Günaydın arkadaşlar,
Listeye bir ilave de benden gelsin.

1- amartisör kırılması ( nedeni = kalite - çözümü = kaliteli malzeme )
2- koruma demiri kırılması ( nedeni = titreşim - çözümü = ekstra kaynak )
3- egsoz bağlantı demiri kırılması ( nedeni = titreşim - çözümü = ekstra kaynak )
4- ön jantta sallanma ( nedeni = ? - çözümü = lastik )
5- titreşim sorunu ( nedeni = balansörsüz krank mili - çözümü = dişliler ve gidon kumlama )
6- yüksek devir vites yetersizliği (nedeni dişli - çözümü = dişli değişimi sonucu = tork kaybı hız artışı )
7- Servis yetersizliği ve servislerin tavrı ( ? )
8- motor bloğunun dökümden kaynaklı çapak ve kabarcıkları ( ? )
9- akü sorunu ( nedeni = sulu akü - çözümü = jel akü )
10- lastik sorunu ( kalite )
11- bağlantı elemanlarında; civata ve somun vs paslanma ( çözümü = değişim )
12- Kampana ön fren ( çözümü cbf150 ön disk fren sistemi )
13- Stop etme sorunu (nedeni=gevşeme/hava alma - çözümü=1.karbüratör-hava filtresi arasındaki lastik boğaz kelepçeleri sıkılır. 2.karbüratörde bulunan gaz teli kapağı sıkılır

Bence tüm bu sorunların çözümü için başta kuralkan yetkililerinin bajaj mühendisleri ile omuz omuza verip herzaman dediğim gibi gerekli revizyonları yapmak veya talepte bulunmak ve tüm üretim proseslerini iyileştirmek. Çözülmeyecek kronik sorun yoktur. Saygılarla.
 
Katılım
19 Ara 2012
Mesajlar
173
bu gün bir kardeşim ( Semih ) sağolsun bajaj boxer ı ile üşenmedi geldi ve motoru test etme olanağım oldu bence 3000 tl lik bi fiyata göre ( tabiki eksikleri olacak ) gayet güzel ancak stop etme sorunu gerçekten fena bindim sürdüm yaklaşım 500 m içinde 2 defa stop etti motorun sahibi kardeşim motorun soğuk olmasından dolayı dese de bence sıkıntı taglis in de dediği gibi karbüratör ayarı yada sıkıntı sı diyelim oradan yada pulsarlarda olan ayaklık müşürü sorunundan olduğunu düşünüyorum.
başka konularına değinmek gerekirse
amartisörler gayet güzel ve çukurları absorbe ediyor
titreşim tek silindir motora göre olması gerektiği gibi
tork u gayet güzel dişli değişse hızı artsa tork düşse bilmiyorum ne kadar verimli olur.
gidon çok rahat bir konumda yani motosiklete her türlü hakim olunabiliyor ergonomik açıdan güzel
lastikler kötü ve kuru havada bile böyleyse ıslak zemini test etmek istemem.
arka fren gayet iyi ön fren kampana olunca limon sıkma işi zorlaşıyor. :)
viteslerin konumuna alışmak zor olacak şu anda bile kendi motoruma binsem vitesleri karıştırırım. ancak öğrenince alışır insan
malzeme kalitesi gayet güzel
daha öncede söylediğim gibi cafe racer projem için bakıyordum bu motora ve incelediğimde bu fiyatlara biçilmiş kaftan olduğunu anladım
sıkıntılardan biri de benzininiz her an çalınabilir olması yani yedek depo valfinin hemen ordaki hortumu kötü niyetli biri açabilir ve hiç zahmetsizce benzininizi çalabilir.

şase bağlantı noktalarına baktım kaynak yerinde kırılması çok zor nasıl olmuş nasıl becermişler bilemiyorum
motorun dış çapakları denilern boyasınada baktım adamlar boyamış geçmişler anlaşılan çok özenilmemiş.
alındığında değiştirilecek parçaları mevcut
mesela zincir bildiğiniz sanayide satılan kesme zincirlerden güzel bir zincir ister
aynalar çok kalitesiz değiştirmelisiniz
koskocaman benzin göstergesi yerine daha uygun verimli göstergeler olabilirdi
sinyaler çok kaba duruyor isteğe bağlı değiştirilebilir
lastikler değişim ister sıfır alanlar rodajdan sonra değiştirmelidir
aküsünü değiştirilebilir
koltuğu sert süngerden yapıldığı için evet uzun ömürlü kolay yıpranmayacaktır ama uzun sürüşlerde ( hava soğutmalı motosikletin gidebileceği uzunluklarda ) totoyu ağrıtabilir daha yumuşak bir sünger ile çok daha ergonomik olacaktır


kısacası motosiklet 3 bin küsürlük fiyatına göre bence olması gerektiği gibi
sonuçta adamlar benim yazdığım değişimlerin hepsini yapsalardı bu motorun fiyatı daha fazla olacaktı
yani size 3 bin küsür fiyata şase yi motoru ve minumum ihtiyacı veriyorlar
gerisi siz kullanıcıya kalıyor
sayglarımla.
 
Katılım
28 Şub 2009
Mesajlar
64
bu gün bir kardeşim ( Semih ) sağolsun bajaj boxer ı ile üşenmedi geldi ve motoru test etme olanağım oldu bence 3000 tl lik bi fiyata göre ( tabiki eksikleri olacak ) gayet güzel ancak stop etme sorunu gerçekten fena bindim sürdüm yaklaşım 500 m içinde 2 defa stop etti motorun sahibi kardeşim motorun soğuk olmasından dolayı dese de bence sıkıntı taglis in de dediği gibi karbüratör ayarı yada sıkıntı sı diyelim oradan yada pulsarlarda olan ayaklık müşürü sorunundan olduğunu düşünüyorum.
başka konularına değinmek gerekirse
amartisörler gayet güzel ve çukurları absorbe ediyor
titreşim tek silindir motora göre olması gerektiği gibi
tork u gayet güzel dişli değişse hızı artsa tork düşse bilmiyorum ne kadar verimli olur.
gidon çok rahat bir konumda yani motosiklete her türlü hakim olunabiliyor ergonomik açıdan güzel
lastikler kötü ve kuru havada bile böyleyse ıslak zemini test etmek istemem.
arka fren gayet iyi ön fren kampana olunca limon sıkma işi zorlaşıyor. :)
viteslerin konumuna alışmak zor olacak şu anda bile kendi motoruma binsem vitesleri karıştırırım. ancak öğrenince alışır insan
malzeme kalitesi gayet güzel
daha öncede söylediğim gibi cafe racer projem için bakıyordum bu motora ve incelediğimde bu fiyatlara biçilmiş kaftan olduğunu anladım
sıkıntılardan biri de benzininiz her an çalınabilir olması yani yedek depo valfinin hemen ordaki hortumu kötü niyetli biri açabilir ve hiç zahmetsizce benzininizi çalabilir.

şase bağlantı noktalarına baktım kaynak yerinde kırılması çok zor nasıl olmuş nasıl becermişler bilemiyorum
motorun dış çapakları denilern boyasınada baktım adamlar boyamış geçmişler anlaşılan çok özenilmemiş.
alındığında değiştirilecek parçaları mevcut
mesela zincir bildiğiniz sanayide satılan kesme zincirlerden güzel bir zincir ister
aynalar çok kalitesiz değiştirmelisiniz
koskocaman benzin göstergesi yerine daha uygun verimli göstergeler olabilirdi
sinyaler çok kaba duruyor isteğe bağlı değiştirilebilir
lastikler değişim ister sıfır alanlar rodajdan sonra değiştirmelidir
aküsünü değiştirilebilir
koltuğu sert süngerden yapıldığı için evet uzun ömürlü kolay yıpranmayacaktır ama uzun sürüşlerde ( hava soğutmalı motosikletin gidebileceği uzunluklarda ) totoyu ağrıtabilir daha yumuşak bir sünger ile çok daha ergonomik olacaktır


kısacası motosiklet 3 bin küsürlük fiyatına göre bence olması gerektiği gibi
sonuçta adamlar benim yazdığım değişimlerin hepsini yapsalardı bu motorun fiyatı daha fazla olacaktı
yani size 3 bin küsür fiyata şase yi motoru ve minumum ihtiyacı veriyorlar
gerisi siz kullanıcıya kalıyor
sayglarımla.

Emeğinize sağlık baştan aşağıya filtre etmişsiniz ürünü, peki tecrübenize istinaden ve buradaki tüm arkadaşların tecrübelerine göre stop etme sorunu geçici bir sorunmu yani rodajda bu sorunu yaşarızda sonrasında (sibop ayarı karbüratör ayarı vs vs gibi..) düzelebilecek bir sorunmudur? Çünkü seyir halinde aracın stop etmesi büyük risk oluşturur birde istanbulda yaşıyorsanız durum dahada ciddi ve tehlikeli olabilir.
 
Katılım
19 Ara 2012
Mesajlar
173
istanbul yada her hangi bir yer fark etmez kullandığınız motosiklet eğer olurda virajda stop ederse bu kaçınılmaz kaza demektir Allah kimsenin başına vermesin kötü oluyor.

son söz tabiki ustaların ancak çözülmeyecek sorun yoktur karbüratörden ise ayar yapılır olmadı tamir edilir oda olmadı değiştirilir yine tedavi edilir yani
 
Katılım
28 Şub 2009
Mesajlar
64
Anlaşılan boxer almaya giderken kağıda yaşanılan sorunları maddeler halinde döküp servise vermek ve çek ettirmek gerekiyor.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst