B Sınıfı Ehliyeti Olanlar Artık 600cc Motosiklet Kullanabilecek

Katılım
12 Şub 2017
Mesajlar
4,124
TBMM'nin B sınıfı ehliyet sahiplerinin haklarını genişletmek için düzenleme yapmaya hazırlandığı bildirildi. Yeni düzenlemeyle B sınıfı ehliyet sahipleri, A2 600 cc motosikletleri kullanma hakkına sahip olacak.

2024'ün başında yapılan düzenlemeyle B sınıfı ve B sınıfını kapsayan ehliyet sahipleri, 125 cc motor hacmine kadar olan motosikletleri kullanma hakkına sahip olmuştu. Bu sayede B sınıfı ehliyetli sürücülere ulaşımda daha fazla seçenek sunulmuştu. TBMM'nin bu düzenlemeyi genişletmeye hazırlandığı bildirildi.B sınıfı ehliyete, A2 600 cc motosiklet kullanmanın önü açılıyorIndependent Türkçe haberine göre TBMM üyeleri, B sınıfı ehliyetinin haklarını genişletmek için çalışmalara başladı. B ehliyetlilerin 125 cc'lik motosikletleri kullanmalarının ardından yeni maddeleri de kabul etmeyi planlıyorlar.

Şubat ayında yayınlanan düzenlemeye kadar otomobil kullanmak için alınan B sınıfı ehliyet ile 50cc'ye kadar motosikletler kullanılabiliyordu. Bu nedenle şehir içi ulaşım haricinde motosiklet kullanmak isteyenlerin A2 olarak bilinen 600cc ve altı motosikletleri kullanmaya olanak sağlayan ehliyeti alması gerekiyordu.Otomobil ehliyeti ile 50cc üstü motosiklet dönemi başladı! Şartları ne? Hangi motosikletler alınır?Yeni düzenlemeyle B sınıfı ve B sınıfını kapsayan ehliyet sahipleri, motosiklet sürücü kursundan uygulama eğitimi almaları koşuluyla A2 sınıfı motosikletleri de kullanma hakkına sahip olacak. Bu karar, B sınıfının özellikle şehir içi ulaşımlarda 125 cc'nin üzerindeki motosikletlerden yararlanmasını kolaylaştıracak.TBMM üyeleri, ulaşımda çeşitliliği artırmak ve ekonomik ulaşım imkanı sunmak amacıyla yeni düzenlemeyi yakında hayata geçirebilir. Ancak Şubat ayındaki karardan sonra henüz resmi bir adım gelmediğini hatırlatalım.

Kaynak: Shiftdelete
 

Ekli dosyalar

  • b-ehliyeti-ile600cc-motosiklet-kullanilir-mi.jpg
    b-ehliyeti-ile600cc-motosiklet-kullanilir-mi.jpg
    80.2 KB · Görüntüleme: 25,370
Moderatör tarafında düzenlendi:
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,547
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
"Benim eniştemde 600'lük yarış motoru vardı, duvara patladı tövbe etti ve bıraktı bu işleri" cümlesindeki B sınıfı ehliyet sahibi enişteleri trafiğimizde bol bol göreceğiz artık.
 
Katılım
18 Eki 2013
Mesajlar
504
Yok yok öyle birsey yanlis ve eksik bilgi vermeyelim saglanan kolaylik sadece ve sadece 125 cc liklerle ilgili, o da ancak sürücü kursunun verecegi moror kullanabilme sertifikasi verirnce oluyor,ve kisinin ehliyet kategorisine ilave ediliyor, isteyen ücreti mukabilinde ehliyeti yenileyip 125 cc lik motor kullanma hanesine isleniyor olay bu .
 
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
2,484
Sanki B ile 125 kullanılabiliyorda şimdi genişletip 600 lük kullanılacak.Tamamen içi boş bir düzenleme oldu şimdi o boşluğu genişletiyorlar. :)
 
Katılım
11 Kas 2020
Mesajlar
180
bence 600cc az, ucak kullanilabilse, uzay roketi de olur.
lutfen devlet buyukleri bu magduriyeti gidersinler
 
Katılım
8 Ağu 2022
Mesajlar
724
B ehliyeti olan 125cc de kullanamıyor zaten. A2 ehliyetin veriliş sürecinin adını değiştirdiler sadece. bir de daha az maliyetli olabilir yeni süreç. başka da bir şey yok. yine eğitim var, yine sınav var. A2 ehliyet almıyorsun da B ehliyetine ek özellik alıyorsun gibi.
 
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
2,484
B ehliyeti olan 125cc de kullanamıyor zaten. A2 ehliyetin veriliş sürecinin adını değiştirdiler sadece. bir de daha az maliyetli olabilir yeni süreç. başka da bir şey yok. yine eğitim var, yine sınav var. A2 ehliyet almıyorsun da B ehliyetine ek özellik alıyorsun gibi.

Zaten A alırkende aynı şekildeydi B ye ek özellik oluyordu.Yenilik biz A aldığımızda ehliyete işletmek için ehliyeti yenilemiştik.Yenilik dedikleri işte bu ehliyeti yenileme ortadan kalktı.
 
Katılım
29 Tem 2019
Mesajlar
944
Motosikleti
Honda Forza (NSS250)
motosiklete elveda demeyi düşünen biri olarak, kesin olarak bitirir çıkarırım hayatımdan.
 
Katılım
15 Kas 2021
Mesajlar
1,182
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Oldu olacak, B sınıfı ehliyeti olanlar doğrudan belediye başkanı olsun,
seçimiyle sıçımıyla uğraşmayalım Ankara Malatya Kütahya!

KILLANAN+ADAM.png
 
Katılım
1 Haz 2023
Mesajlar
611
hak falan değil.laf cambazlıgı ve göz boyama.ben size hükümet olarak mujde veriyoreum alın size oyuncak demek bu.düşük zekalı seçmenin aklıyla oynuyortlar.şuan b sahibi olanlare mecburu eğitimle a1 alabiliyor.sizin yazdıgınızla da eger dogruysa gene mecburi egitimle a2 alabilecek.
b ehliyei olmnasada her insanın a1 a2 almaya hakkı var.tek oluymlu yonu eger dogruysa kursa 8bin tl yerine 2500 3000 civarı para ödenecek.bu kısım atlanmıs dogrusu bu sekilde
 
Katılım
8 Ağu 2022
Mesajlar
724
hak falan değil.laf cambazlıgı ve göz boyama.ben size hükümet olarak mujde veriyoreum alın size oyuncak demek bu.düşük zekalı seçmenin aklıyla oynuyortlar.şuan b sahibi olanlare mecburu eğitimle a1 alabiliyor.sizin yazdıgınızla da eger dogruysa gene mecburi egitimle a2 alabilecek.
b ehliyei olmnasada her insanın a1 a2 almaya hakkı var.tek oluymlu yonu eger dogruysa kursa 8bin tl yerine 2500 3000 civarı para ödenecek.bu kısım atlanmıs dogrusu bu sekilde

işin ilginci youtuberından forumcusuna tüm zeki arkadaşlar bu saçma süreci en olmayacak yerinden yorumluyor. "EHLİYETSİZ SÜRÜCÜLER TRAFİĞE ÇIKIYORRRR:jocolor:

bir sene konuşsak yine birisi başlık açıp B ehliyetli birinin 125cc kullanması ne kadar doğru diyecek.
 
Katılım
4 Tem 2019
Mesajlar
847
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Ehliyeti olanlar çok mu iyi sürüyor da buna bu kadar takılıyoruz ? :) Sürücü kursundan cıktım ve tamam oldum diyen kim var ? Adam kayıt sırasında zaten" sürmeyi biliyorsun di mi yiğenim?" diyor.

Sanki bana göre biraz , motorcu ünvanı elinden alınacak korkusu var bazı genc arkadaslarımda :) Korkmayın kimse arabasından vazgecmez dur motor alıp bineyim diye.

Sınav dediginiz nedir ki bu arada ? 8 çizince arşa mı cıkıyoruz ?

Alakası yok, biz sürüş guvenliginden bahsediyoruz derseniz de kurye gercegi var ülkede.. Kimse daha tehlikeli ve sorumsuz kullanmıyor.
 
Katılım
14 Ocak 2023
Mesajlar
661
Motosikleti
yok:(
dandik haber olduğu o kadar belli ki kw dan kimse bahsetmiyor :D
 
Katılım
17 Nis 2018
Mesajlar
13,467
Motosikleti
D400
B sınıfı ehliyet = malum parti ilçe teşkilatı

gidiş bu :D
 
Katılım
1 Haz 2023
Mesajlar
611
ben zaten direksiyon hocasıyım.o sınavdaki 8 denen lanet şeyi kim icat ettiyse 1000 yıl sekiz çizer umarım.dünyanın en gereksiz şeyi.bir de dubalardaki l ve paralel park.insanları mal ediyorlar
 
Katılım
23 Ocak 2005
Mesajlar
567
Motosikleti
Aprilia Tuono V4 Factory 2021
Zannedersem nüfus planlaması yapıyorlar
 
Katılım
18 May 2016
Mesajlar
1,298
Motosikleti
DOMİNAR 400 UG 23
Hükümet nüfus planlaması planlıyor gibi :queen:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst