- Konu Yazar
- #1
Arkadaşlar herkese selamlar,
Doğum esnasında sol kolumda brakial plexus lezyonu ile doğmuşum.Bu rahatsızlığı sonradan motor kazası vs. ile geçirip kolunu hiç oynatamayanlar var maalesef onlarada acil şifalar diliyorum.Ben doğuştan bu rahatsızlığı geçirdiğimden olsa gerek sol kol ve parmaklarımı kullanabiliyorum.Örneğin gömleğimin düğmesini ilikleyebiliyorum.Diğer sağlam olan sağ kolumdan tek eksiğim kolumu dimdik yukarı kaldıramamak ve biraz da eğik olması.
2007 senesinde özel bir klinikte sağlık muayenesinden geçerek B sınıfı ehliyet aldım.H sınıfı alabilecek olmama rağmen B sınıfı ehliyet almayı tercih ettim de denilebilir.O tarihten beridir de işim gereği saha da araç ile çalıştım hep.
Şimdi gelelim konuyu açma sebebime:
Arkadaşlar avrupa birliği uyum yasalar çerçevesinde (sanırım böyleydi) 1 ocak 2016'dan beri ehliyet sınıfılarımız ve prosedürlerimiz değişti biliyorsunuz.
Ehliyet yenileme ve bu işi daha çabuk halletmek adına 2 tane özel sağlık kuruluşuna gittim ama maalesef ehliyet yenileme konusunda yardımcı olmadılar ya da yardımcı olmak istemediler diyeyim.Kolum böyle olduğundan dolayı hiçbir doktor ehliyet yenileme için rapor vermek istemedi açıkçası.
Aile hekimine gittim.Gözlük ile gittiğim ve kolumda brakial plexus olduğu için Nöroloji,Ortopedi ve Göz doktoruna sevketti.Aile hekimine gözlerimin gözlükle görebildiğini,gözlükle sağlam yazabileceğini,göz doktoruna sevketmemesini rica ettim.Oralı olmadı.Neden göz muayenesi istemedim onu da açıklayayım.Eğer 2 doktora sevk edilirseniz doktorlardan muayene olup çıkıyorsunuz fakat 3 doktora sevk edilince kurul kararı gerekiyor ve ben o kurullardan istenilen sonucun çıktığına daha rastlamadım süreç ve beklemelerde cabası.İşleri daha da zorlaştırmak için var gibiler.Senin araba,motor vs. kullanıp,kullanamamana değilde kendi düşüncelerinde sende varolan rahatsızlığa göre yorumluyorlar.
Brakial plexus öyle bir şeyki yukarda yazdığım gibi kol ve parmaklarını hiç oynatamayan da var.Benim gibi ev taşınması esnasında kanepe taşıyabilende..Ama hepimiz doktorların gözünde aynı kefedeyiz.
Yukarıda gittiğimi belirttiğim sağlık kuruluşunda ortopedi doktoru araç kullabilecek kuvvet ve motor hareketlerimin olduğunu belirtmesine rağmen nöroloji doktoru kolumun direksiyondan kayacağını söyleyerek vermedi raporu.
Şimdi ben yeni sistemde M,A1,A2 ehliyet alıp motorsiklet kullanmak istiyorum.Tecrüben var mı derseniz.Bisiklet kullanıyorum ve birkaç kez kaçak motosiklet kullanmışlığım var daha önce.Ama şimdiden gidişat motor ehliyeti almak isterken elimizdeki B sınıfı ehliyettende olacağız gibi gözüküyor.Çünkü yeni ehliyetlerde kodlar var ve internet üzerinde yaptığım araştırmalarda bu tür durumlar için kas iskelet yapısında en ufak sorun olan kimselere bile ''iki tekerlekli araç kullanamaz'' kodunu işlemişler.(o kodu şu an bilmiyorum ama sürücü kodlarında var.
Bu kod benim motosiklet kullanamamam demek oluyor.İşin ucunda B ehliyetten olmakta var.
B ehliyet ile bi 50cc alıp kullansammı diyorum ama onada polislerin ne tepki vereceği belli değil.Kimisi yeni ehliyet lazım diyor kimisi eski tip B ehliyetle kullanabilirsin diyor.
Abi Alan Kempster'dan (youtube'dan bakabilirsiniz) neyimiz eksik ben anlamadım.
Sol kol brakial plexus ile 2 tekerlekli motosiklet ehliyeti almak istiyorum.
Bu konuda ne yapmam gerektiğine dair bana bir akıl verebilecek,yol gösterebilecek kimseler var mı üstadlar ?
Doğum esnasında sol kolumda brakial plexus lezyonu ile doğmuşum.Bu rahatsızlığı sonradan motor kazası vs. ile geçirip kolunu hiç oynatamayanlar var maalesef onlarada acil şifalar diliyorum.Ben doğuştan bu rahatsızlığı geçirdiğimden olsa gerek sol kol ve parmaklarımı kullanabiliyorum.Örneğin gömleğimin düğmesini ilikleyebiliyorum.Diğer sağlam olan sağ kolumdan tek eksiğim kolumu dimdik yukarı kaldıramamak ve biraz da eğik olması.
2007 senesinde özel bir klinikte sağlık muayenesinden geçerek B sınıfı ehliyet aldım.H sınıfı alabilecek olmama rağmen B sınıfı ehliyet almayı tercih ettim de denilebilir.O tarihten beridir de işim gereği saha da araç ile çalıştım hep.
Şimdi gelelim konuyu açma sebebime:
Arkadaşlar avrupa birliği uyum yasalar çerçevesinde (sanırım böyleydi) 1 ocak 2016'dan beri ehliyet sınıfılarımız ve prosedürlerimiz değişti biliyorsunuz.
Ehliyet yenileme ve bu işi daha çabuk halletmek adına 2 tane özel sağlık kuruluşuna gittim ama maalesef ehliyet yenileme konusunda yardımcı olmadılar ya da yardımcı olmak istemediler diyeyim.Kolum böyle olduğundan dolayı hiçbir doktor ehliyet yenileme için rapor vermek istemedi açıkçası.
Aile hekimine gittim.Gözlük ile gittiğim ve kolumda brakial plexus olduğu için Nöroloji,Ortopedi ve Göz doktoruna sevketti.Aile hekimine gözlerimin gözlükle görebildiğini,gözlükle sağlam yazabileceğini,göz doktoruna sevketmemesini rica ettim.Oralı olmadı.Neden göz muayenesi istemedim onu da açıklayayım.Eğer 2 doktora sevk edilirseniz doktorlardan muayene olup çıkıyorsunuz fakat 3 doktora sevk edilince kurul kararı gerekiyor ve ben o kurullardan istenilen sonucun çıktığına daha rastlamadım süreç ve beklemelerde cabası.İşleri daha da zorlaştırmak için var gibiler.Senin araba,motor vs. kullanıp,kullanamamana değilde kendi düşüncelerinde sende varolan rahatsızlığa göre yorumluyorlar.
Brakial plexus öyle bir şeyki yukarda yazdığım gibi kol ve parmaklarını hiç oynatamayan da var.Benim gibi ev taşınması esnasında kanepe taşıyabilende..Ama hepimiz doktorların gözünde aynı kefedeyiz.
Yukarıda gittiğimi belirttiğim sağlık kuruluşunda ortopedi doktoru araç kullabilecek kuvvet ve motor hareketlerimin olduğunu belirtmesine rağmen nöroloji doktoru kolumun direksiyondan kayacağını söyleyerek vermedi raporu.
Şimdi ben yeni sistemde M,A1,A2 ehliyet alıp motorsiklet kullanmak istiyorum.Tecrüben var mı derseniz.Bisiklet kullanıyorum ve birkaç kez kaçak motosiklet kullanmışlığım var daha önce.Ama şimdiden gidişat motor ehliyeti almak isterken elimizdeki B sınıfı ehliyettende olacağız gibi gözüküyor.Çünkü yeni ehliyetlerde kodlar var ve internet üzerinde yaptığım araştırmalarda bu tür durumlar için kas iskelet yapısında en ufak sorun olan kimselere bile ''iki tekerlekli araç kullanamaz'' kodunu işlemişler.(o kodu şu an bilmiyorum ama sürücü kodlarında var.
Bu kod benim motosiklet kullanamamam demek oluyor.İşin ucunda B ehliyetten olmakta var.
B ehliyet ile bi 50cc alıp kullansammı diyorum ama onada polislerin ne tepki vereceği belli değil.Kimisi yeni ehliyet lazım diyor kimisi eski tip B ehliyetle kullanabilirsin diyor.
Abi Alan Kempster'dan (youtube'dan bakabilirsiniz) neyimiz eksik ben anlamadım.
Sol kol brakial plexus ile 2 tekerlekli motosiklet ehliyeti almak istiyorum.
Bu konuda ne yapmam gerektiğine dair bana bir akıl verebilecek,yol gösterebilecek kimseler var mı üstadlar ?
Son düzenleme: