Avukat...

Katılım
14 Ağu 2008
Mesajlar
5,134
Merhaba arkadaşlar

bir kısmınız beni tanıyor bir kısmınız tanımıyor olabilir. okuyan kim varsa iş ve işçi kanunları hukuk kısmında uzman bir avukat arıyorum açıkçası. konuya gelecek olursak.

çalışmakta olduğum şirketten alacaklarım birikmiş durumda ve giderek artıyor da. bir süre bekleyebilme mi rica ettiler durum itibari ile bende tamam dedim yarı yolda bırakmak olmaz diye. sonuç olarak bu iş gittikçe uzamaya başladı ve benim için çığırından çıkmaya başladı artık. sonuçta bazı ihtiyaçlarım var kredi ödemeleri kredi kartı faturalar kaldıki bu bana çarpan bir hıyarın sayesinde geçirmiş olduğum kazadan sigortanın verdiği parayıda bunlara harcamak zorunda kaldım motorum hazır ve şu an alamıyorum maddi problem nedeni ile. konuda biraz fazlasıyla çetrefilli olduğundan uzman bir avukata ihtiyacım var.
içeriden hatırı sayılır bir alacağım birikmiş durumda ve bir süredir şirkette muhasebeci ve ben varız şu an çalışan olarak. çalışmakta olduğumuz ofisi de 2-3 ay önce boşaltma kararı verildi durum itibari ile şu an home-office bir çalışma düzeninde ilerlemeye gayret ediyoruz ite kaka.

durumu iyice çetrefilli hale getiren ise şu an görünen bir ofis olmaması, bana yatan sigorta ile verilen maaşın(banka hesabına yatıyor) farklı olması, içeriden alacağım bulunması vs vs vs gibi şeyler. pek standart bir durum denemez ve muhasebecimiz her şeyi kılıfına uydurmak için elinden geleni yapacağından dolayı işin ehli iyi bir avukat ile görüşerek neler yapabileceğimi öğrenmek istiyorum doğal olarak. daha sonrasında da yapılması gereken adımları tek tek atmam gerekiyor. tabi bu arada bu işlemler yapılırken benim üzerime düşen bazı hukusal durumlarda var. bunları da noktası noktasına öğrenmem gerekiyor ki herhangi bir problem yaşamamak adına.

yardımcı olabileceğiniz tanıdığınız yönlendirebileceğiniz birileri varsa sevinirim çünkü canım hayli sıkılmış durumda artık.

Hepinize iyi akşamlar.
 
Katılım
24 Ara 2011
Mesajlar
8,969
konuyu yanlış bölüme açmışsın (teknik servis bölümüne) konu dışı bölümüne tekrar açmanı öneririm. :)pardon arkadaşım özür dilerim ben yanlış yere girmişim :(
 
Son düzenleme:
Katılım
8 Ara 2011
Mesajlar
694
durumuna üzüldüm. inşallah fazla canın sıkılmadan hakettigin parayı alır rahat bir nefes alırsın.

bahsettigin işci işveren mevzuularından pek anlamam. ama yinede tavsiyem ilerde oluşabilecek hukuki bir durumda elle tutulur gözle görülür somut birşeyler toplamaya çalış. gerekirse ses kaydı felan al.
 
Katılım
16 May 2007
Mesajlar
3,088
öncelikle elinde seni haklı çıkaracak ve haklarını almadığını gösteren belgeler mevcut mu yoksa şifahen kendi aranızda mı mutabık kaldınız.

ücretsiz çalışma bakanlığına başvurabilir şikayetini yazılı olarak verebilirsin en kısa sürede inceleme için ehil bir müfettiş göndereceklerdir.
iş mahkemelerinde uzman avukatlar genellikle peşin ücret almazlar ancak alacağın tutardan % alırlar , iddialı bir avukat biliyorum istersen özelden atarım , ancak çalışma bakanlığıda işini çözer hatta analarını bile ağlatır :)
 
Katılım
23 Eki 2010
Mesajlar
732
Sigortalı çalışıyorsanız ücret bordrosu vardır maaşı aldığınıza dair ücret bordrosu imzalatırlar ancak almadığı iseniz bordroyu imzalamayın. Yine vermezler ise takendy' ın dediği gibi iş mahkesine başvurulabilir. Bu tip durumların sonucu genelde çalışan lehine olur. :king:
 
Katılım
26 Şub 2006
Mesajlar
3,292
İlkay avukata gerek yok.., calisma bakanligina gidiyor ve durumu alacagin meblayi calistigin sureyi vs. Vs .. Herseyi anlatip dilekçe yazdiriyorsun., akabinde noterden bir ihbarname cekiyorsun firmana .. Ve bekliyosun ., ihbarname ellerine daha erken ulasir ., ve veryandim olur sirket ., ya herro ya merro ya giderler elinden geleni ardina koyma bes kurus alamazsin derlerşe gene bisey yapma .. Calisma bakanligi oyle bi daliyoki isin icine felegini sasirttirir sirketin.. Mahkemeye verirsin mahkeme uzadikca Ve hakkin neyse tazminati ile masraflari ile alirsin..,

Oteki turlu sirket seninle anlasir parani verir sende bakanliga gidip sikayetini geri cekersin. Bu kadar basit deali bilgi icin telefonla arayabilirsin beni ;)
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
alacakların veya hakların hususunda iş mahkemesine sunabileceğin sözleşmelerin varmı abicim...yani alacağının hukuksal anlamda karşılığı varmı...
 
Katılım
26 Mar 2006
Mesajlar
4,133
Senin durumunda olan binlerce insan var. Maaşı duşuk gösterilip farkı elden verılen. develtte bu durumun farkında ve her halıkarda senın yanında olacagından suphen olmasın.
 
Katılım
14 Ağu 2008
Mesajlar
5,134
öncelikle elinde seni haklı çıkaracak ve haklarını almadığını gösteren belgeler mevcut mu yoksa şifahen kendi aranızda mı mutabık kaldınız.

ücretsiz çalışma bakanlığına başvurabilir şikayetini yazılı olarak verebilirsin en kısa sürede inceleme için ehil bir müfettiş göndereceklerdir.
iş mahkemelerinde uzman avukatlar genellikle peşin ücret almazlar ancak alacağın tutardan % alırlar , iddialı bir avukat biliyorum istersen özelden atarım , ancak çalışma bakanlığıda işini çözer hatta analarını bile ağlatır :)

belge olmasa neden dava açmayı düşüneyimki
en basidi sigortam askeri tutardan gösterilip yatırılıyorken banka hesabıma yatırılan maaşım daha yüksek (şirkette 10 kişiye kadar çalışan olmadığı için herhangi biri maaşı yatırabiliyor) onu geçtim şubat ayında kredi çekmek için bir maaş yazısı almıştım şirketten bankadan aslı gibidirini isteyebilirim sonuçta

sendika işçi alacak verecek işlerine bakan uzman avukatların % ile çalıştığını duymuştum bakalım zaman gösterecek neler olacak...

Sigortalı çalışıyorsanız ücret bordrosu vardır maaşı aldığınıza dair ücret bordrosu imzalatırlar ancak almadığı iseniz bordroyu imzalamayın. Yine vermezler ise takendy' ın dediği gibi iş mahkesine başvurulabilir. Bu tip durumların sonucu genelde çalışan lehine olur. :king:

maaş bordrosu imzalamadım bu güne kadar hiç. zaten bu saatten sonrada imzalamayı düşünmem o ücreti kabul ettiğimin göstergesi olacak neticede.

İlkay avukata gerek yok.., calisma bakanligina gidiyor ve durumu alacagin meblayi calistigin sureyi vs. Vs .. Herseyi anlatip dilekçe yazdiriyorsun., akabinde noterden bir ihbarname cekiyorsun firmana .. Ve bekliyosun ., ihbarname ellerine daha erken ulasir ., ve veryandim olur sirket ., ya herro ya merro ya giderler elinden geleni ardina koyma bes kurus alamazsin derlerşe gene bisey yapma .. Calisma bakanligi oyle bi daliyoki isin icine felegini sasirttirir sirketin.. Mahkemeye verirsin mahkeme uzadikca Ve hakkin neyse tazminati ile masraflari ile alirsin..,

Oteki turlu sirket seninle anlasir parani verir sende bakanliga gidip sikayetini geri cekersin. Bu kadar basit deali bilgi icin telefonla arayabilirsin beni ;)

ihbarname çekmesine çekersinde yeni yasa değişikliğinde bir sürü zımbırtıları oldu onun. mesela bazı yerlerde istifa dilekçesini verdikten sonra 2 ay çalışmak zorunda kalıyorsun çıkarsan şirkete 2 aylık ihbar tazminatı borçlanıyorsun vs vs saolasın ama yinede bakacam artık...

bunların hepsini iyi bir şekilde öğrenmem gerek bir işlem yapmadan önceki biliyorsun türkiyedeyiz durduk yere borçlu çıkmayalım birde
zaten muhasebeci öyle bir adam ki her şeyi kılıfına uyduruyor resmen adam o yüzden baştan benim yapabileceğim ve karşı tarafın yapabileceği tüm adımları öğrenmem gerekki iş bana patlamasın sonra

alacakların veya hakların hususunda iş mahkemesine sunabileceğin sözleşmelerin varmı abicim...yani alacağının hukuksal anlamda karşılığı varmı...

valla işe girerken hiç sözleşme felan yapmadık direk başladım ben daha önce part-time çalıştığım dönemlerden şirketle tanışıklığımız vardı zaten. bakalım neler olacak.


hepinize teşekkürler
 
Katılım
24 Mar 2011
Mesajlar
2,334
İlkay avukata gerek yok.., calisma bakanligina gidiyor ve durumu alacagin meblayi calistigin sureyi vs. Vs .. Herseyi anlatip dilekçe yazdiriyorsun., akabinde noterden bir ihbarname cekiyorsun firmana .. Ve bekliyosun ., ihbarname ellerine daha erken ulasir ., ve veryandim olur sirket ., ya herro ya merro ya giderler elinden geleni ardina koyma bes kurus alamazsin derlerşe gene bisey yapma .. Calisma bakanligi oyle bi daliyoki isin icine felegini sasirttirir sirketin.. Mahkemeye verirsin mahkeme uzadikca Ve hakkin neyse tazminati ile masraflari ile alirsin..,

Oteki turlu sirket seninle anlasir parani verir sende bakanliga gidip sikayetini geri cekersin. Bu kadar basit deali bilgi icin telefonla arayabilirsin beni ;)[/QU






aynen kardeşim...
 
Katılım
11 Ara 2008
Mesajlar
4,209
çok can sıkıcı bir durum. Ancak bu işin sonu yok, bir anca önce ayrılıp kendine başka iş araman ve haklarını başka düzenli işyerinde tıkır tıkır maaşını alırken araman daha mantıklı. Burakda kaldıkça alacağın artacak ve sıkıntıların katlanacak. Adamların ofisi bile yok, sana para vereceklerini de hiç sanmıyorum.
 
Katılım
8 Ağu 2007
Mesajlar
469
İlkay Mrb,

Avukata gerek yok kavramı kıdem-ihbar tazminatına hak kazanmadıysan veya varsa bile bunlardan imtina etmeyi göze aldıysan Çalışma Bakanlığı şikayetin yeterli. Ancak Çalışma Bakanlığı denetçi, müfettişleri vs gelip "neden ödemiyorsunuz" diye tazyik eder."sadece". Yoksa senin adınja tahsiline gitmez. Bu da şu anlama gelir ki, firmanın ödeme gücü yoksa mahkeme yoluyla tahsiline gidersin -ki firma iflas ise yine yolda kalırsın. Sonuç olarak eğer işine devam etmek istiyorsan tatlı dil-yılan stratejisi en iyisidir. Kardeş tavsiyesi ise iş bul, avukat nezaretinde mâkul sürede ücretini alamadığın için kıdem tazminatı maaş bakiye talebinde bulun.

Diğer taraftan avukat gerekliği, kanunda maaşını olağan aldığın düzenden çok farklı süre düzeninde almaya başlaman halinde kıdem tazminatı vs ile hak kazanırsın. 4 sene önce -3 aylık süre yargıtay nezdinde- yeterliydi diye hatırlarım. Avukatların asgari tarifesi vardır, özellik isteyen işlerde veya küçük tutarlarda % ile çalıştıkları doğrudur. Bunun dışında da % anlaşmaya bağlıdır.

Sen durumunla ilgili yeterli açıklama yapmamışsın.

10 kişiden az var anlıyorum. Kaç yıldır orada çalışıyorsun, görevi ne, yan hakların ne (yemek-yol), yıllık izin bakiyen nedir. Ücretin ne kadar iken ne kadar gösterilir belirtirsen iyi olur.

Eşim avukat, eğer istersen yönlendirme konusunda sana dolaylı olarak ister genel-ister özelden bilgi verebilirim. Ben nereden bunları biliyorum konusu holding yöneticisi olmamdan ve eğitim-iş tecrübemden kaynaklanıyor. İstisna eksik -hata olabilir, ama genel çerçeve budur.

Hakkında hayırlısı olsun.
 
Mersin İl Temsilcisi
Katılım
2 Ağu 2006
Mesajlar
10,372
sen kesinlikle bir ses kaydı al, en kötü ihtimalle video kamerayı açıp masaya ters çevir, ses alması yeterli.

süreci kısaltır.
hakkında hayırlısı olsun ilkay, sonucu bize bildir :(
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst