ATS Anti Takla Sistemi

Katılım
14 Haz 2006
Mesajlar
8,146
İstem dışı yada değil, sürüş esnasında ön tekerin havaya kalkması takla atmanız akabinde kendinize ve motorunuza büyük zarar vermeniz ile sonuçlanabilir. Kanada ‘lı Romanelli firması bunun önüne geçmek için ATS (anti turnover system) isminde bir cihazı piyasaya sundu.

Ufak bir kutu halinde olan sistem 3 eksen sensörü yardımıyla çalışıyor. Aracın ön tekeri limitten yukarı bir noktaya geldiğinde sistem ateşlemeyi kesiyor. Bu açının ne kadar olduğu veya ayarlanabilip ayarlanamadığı konusunda bir bilgi sunulmasada cihaz oldukça ilginç ve faydalı bir ürün. Motosiklet, sukutır, ATV, kar araçları için uygun olunduğu belirtilen sistem 1 saatten kısa sürede monte edilebiliyormuş.

Ürün hakkında detaylı bilgiyi Romanelli Technologies sitesinde bulabilirsiniz.

Moto Aktüel
Online Motosiklet Bilgi Kaynagı
 

Ekli dosyalar

  • 48355461.jpg
    48355461.jpg
    11.5 KB · Görüntüleme: 7,225
Katılım
23 Kas 2008
Mesajlar
879
Helal olsun adamlara .Ürünü gördüğüm gibi aklıma arkadaşımın rx 135 i geldi :) pek ters doner oldu bu sıralar söyliyim bari
 

aYe

Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
7 Haz 2007
Mesajlar
3,875
Yokuşlarda çuvallamaz, kullanılan sensör sadece açı değil ivme'yi de veriyor, yazılımına dair detayları vermişler, MCU içinde çok güzel hesaplamalar yapılmış, tekere gelme durumu veya düz yol durumu yazılımla ayrılmış, şahsen beğendim.

Bu tür bir kaç ürün daha görmüştüm hepsi kaytırık kuyturuk şeylerdi, eminim bunu yapanlar amele değil sağlam mühendis arkadaşlar :)

Yokuş yukarı dahi sistem gayet güzel çalışır.:cat:
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
17 Nis 2008
Mesajlar
437
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
tek teker için ne zaman alet yapcaklar merakla takip ediyoruz:p
 
Katılım
18 Kas 2006
Mesajlar
4,288
pazar günü oturmuş bu mesajı yazıyo. hem tektekerci hem asosyal, ideal erkek :p

cihaz çok kullanışlı değildir zannımca, yokuşlarda filan çuvallar, arizona ovaları için tasarlanmış. konyada olur.

Sensin asosyal nöbetteyim yoksa ne işim olur pazar pazar sizle forumda.. :p
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Bir kaç yildan bu yana stunt kurslarinda kullanilan bir sistem var.
Sanirim ayni mantikla çalismiyor.
Bahsettigim sistem çalismak için ince hesaplamalar yapmakla ugrasmiyor.
çok daha basit ve etkili bir çalisma prensibi var.
Arka çamurluktan uzatilan bir tel ve bir kaç sensorden olusan basit bir sistem.
Tel yere yaklastiginda ya da degdiginde atesleme kesilerek, tehlike gideriliyor.
Bulabilirsem bir fotograf ekleyecegim.
 

boy

Katılım
18 Eyl 2003
Mesajlar
3,013
Tekere gelirken yeterli ivme olursa, alet ateşlemeyi kesse de momentum nedeniyle ters dönme şansı var. Onun dışında alet sonuç olarak elektronik bir cihaz, yanma veya sistem dışı kalma durumunda sürücü nasıl olsa taklaya gelmiyorum deyip gaza asıldığında işler değişebilir. Düşünce güzel ama bence uygulanabilirlik pek yeterli değil.
 

aYe

Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
7 Haz 2007
Mesajlar
3,875
Tekere gelirken yeterli ivme olursa, alet ateşlemeyi kesse de momentum nedeniyle ters dönme şansı var. Onun dışında alet sonuç olarak elektronik bir cihaz, yanma veya sistem dışı kalma durumunda sürücü nasıl olsa taklaya gelmiyorum deyip gaza asıldığında işler değişebilir. Düşünce güzel ama bence uygulanabilirlik pek yeterli değil.

Mehmet sanırım üründe kullanılan sensör Analog Devices firmasının ADIS16209 ürünü.

Bu sensör sadece açıyı değil, aslında açıdan da önce ivmeyi ölçüyor.

ADIS16209_fbs.gif


Dual-mode inclinometer system
Dual–axis, horizontal operation, ±90°
Single-axis, vertical operation, ±180°
High accuracy, 0.1°
14-bit digital inclination data, 0.025° resolution
14-bit digital acceleration data, 0.244 mg resolution
±1.7 g accelerometer measurement range
12-bit digital temperature sensor output
Digitally controlled bias calibration
Digitally controlled sample rate
Digitally controlled frequency response
Dual alarm settings with rate/threshold limits
Auxiliary digital I/O
Digitally activated self test

Bu sensörden gelen bilgilerle daha teker yerden kesilmeden sürücünün gaz koluna ne kadar abandığını MCU içinde ufak bir kaç matematik işlemiyle tespit edip zamanında müdahele mümkün.

Bence olmuş, daha önceki gördüğüm benzerleri gibi uyduruk kıytırık değil.

Ha şu eksik, tekerde gidebilmeyide içine opsiyon olarak ekleyebilirlerdi, bu ürün sadece ön tekerin yerden kesilmesini engelliyor.
 

GKN

Katılım
6 Mar 2006
Mesajlar
6,448
ani kalkışlarda ister istemez lastik bikaçsantim havaya kalktığı için dediğin gibi ilk kalkış hareketini hissediyosa çok acemi olmadıkça pek işe yarayacak bi alet deil bence..
peki murat tam mantık nedir, ateşleme kesmek derken yani..
devir kesici gibi bir mantıktamı çalışıyor bu sistem?

---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:44 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:43 PM ----------

Hayabusa da standart olarak var.:cat:

yeni hayabusalardamı var, 07 ve altında hatırlamıyorum böyle bi sistem
 
Katılım
21 Şub 2008
Mesajlar
1,789
sistem ve düşünce güzel ama ne derece kullanışlı olur onu bilemem.
 

boy

Katılım
18 Eyl 2003
Mesajlar
3,013
@aYe
Bu sensörden gelen bilgilerle daha teker yerden kesilmeden sürücünün gaz koluna ne kadar abandığını MCU içinde ufak bir kaç matematik işlemiyle tespit edip zamanında müdahele mümkün.
Abi bu motorların tepki sürelerinin ne kadar hızlı olduğunu biliyorsun. Özellikle yarış startlarında kaç kişinin en az 45 derece tekere geldiğini biliyorsundur. Benim demek istediğim gazı dibine kadar açtığınızda sensör ivmeyi ölçene kadar zaten motoru takla attıracak momentum gücünü sağlamış oluyorsunuz, yani fizik kanunlarından bahsediyorum. Sensör ateşlemeyi kesse de zaten bu gücü almış oluyor motor. Ön tekerin yerden 2-3 cm kesildiğini de hiçbir sensör algılayıp bu mesafeyi 3 cm mesafeyi geçmeyecek şekilde koruyamaz. Belki motor 45 derece olana kadar sensör müdahele edebiliyordur ama bu da bana fizik kanunları olarak yapamaz gibi geliyor. Alet hakkındaki yorumları okumak gerekiyor. Ben yabancı kaynaklardan bir sürü yorum bulup okudum ama kimse sensörün yetersizliği konusunda birşey dememiş, genelde bu aletin gereksiz olduğu ile ilgili bir sürü yorum yapılmış.
 

aYe

Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
7 Haz 2007
Mesajlar
3,875
@GKN

Quickshifter dedikleri şeyde aslında sadece bir anahtar, ayağınla vitese dokununca anahtar elektronik devreye bilgi veriyor ve milisaniyeler içersinde yakıt veya ateşlemeyi keserek veya benzer yöntemlerle motoru durduruyorlar motor durunca debyraj gerekmeden vites geçiyor zaten, sonra yine motor çalışmaya devam ediyor.

Bu cihazda bir şekilde tehlikeli seviyeye gelmeden önce motoru bayıltıyordur, nasıldır bilmem alıp incelemedim nihayetinde.

Bu lafım sana Boy; Kaç kişi quickshifter'la vites değiştirirken motorun durduğunu algılayabilmiştir ki :p


@aYe

Abi bu motorların tepki sürelerinin ne kadar hızlı olduğunu biliyorsun. Özellikle yarış startlarında kaç kişinin en az 45 derece tekere geldiğini biliyorsundur. Benim demek istediğim gazı dibine kadar açtığınızda sensör ivmeyi ölçene kadar zaten motoru takla attıracak momentum gücünü sağlamış oluyorsunuz, yani fizik kanunlarından bahsediyorum. Sensör ateşlemeyi kesse de zaten bu gücü almış oluyor motor. Ön tekerin yerden 2-3 cm kesildiğini de hiçbir sensör algılayıp bu mesafeyi 3 cm mesafeyi geçmeyecek şekilde koruyamaz. Belki motor 45 derece olana kadar sensör müdahele edebiliyordur ama bu da bana fizik kanunları olarak yapamaz gibi geliyor. Alet hakkındaki yorumları okumak gerekiyor. Ben yabancı kaynaklardan bir sürü yorum bulup okudum ama kimse sensörün yetersizliği konusunda birşey dememiş, genelde bu aletin gereksiz olduğu ile ilgili bir sürü yorum yapılmış.

Abi sen nasıl yazılımcısın allanı seversen, iyi kovmuolar seni turkcell'den :D

Sensörün datasheetine bakarsan 2731 sps(sample per second) çevrim hızı verildiğini görürsün, yani motorun 0.025 derecelik açı değişiminin bilgisi MCU'ya saniyenin 2731'de biri kadar sürede ulaşıyor, bugün 1 dolarlık en dandik MCU 5mips(million instruction per second) hıza sahip.

O gaz kolunu 1ms'nin(bu bile çok abartı) altında kapalıdan en açık konuma çevirecek insan evladıda yoktur heralde...
 

boy

Katılım
18 Eyl 2003
Mesajlar
3,013
@aYe
O gaz kolunu 1ms'nin(bu bile çok abartı) altında kapalıdan en açık konuma çevirecek insan evladıda yoktur heralde...
Peki abi o zaman şuna cevap ver... Yarışlarda motoru tekere getirmek çok büyük dezavantajdır değil mi, bir şekilde gaz kesmek durumundasınız, bu da zaman kaybı demek. Bu durumda bu sensör sayesinde bırak takla atmayı, motorun tekere gelmesini, yani ön tekerin yerden 1 cm bile kesilmesini de engelleyebilirsin demek mi oluyor? Bu durumda adamın tekere geldiğinde ön tekerin daha fazla yükselmemesi için kapatacağı gazdan çok daha optimum bir kesme limiti yakalayabilir miyiz? Eğer öyleyse motosiklet ile start verildiğinde gazı dibine kadar çekseniz bile motor tekere gelmeyeceğinden inanılmaz iyi ve hızlı bir kalkış sağlamış olmaz mıyız? Bu tür sensörler neden drag yarışlarında kullanılmasın ki???
 
Katılım
27 Kas 2008
Mesajlar
1,771
en iyi alet insanın kendisidir. ama bu aletin motorda olmasıda güven verici olabilir
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst