Atatürkün Anisi

Katılım
31 Ocak 2005
Mesajlar
2,031
>
>
> >Gazi Çiftliğinde dolaşıp hava alırken oldukça yaşlı bir kadına
> >rasladık. Atatürk attan inerek bu ihiyar kadının yanına sokuldu.
> >
> >- Merhaba nine
> >
> >Kadın Ata'nın yüzüne bakarak hafif bir sesle;
> >
> >- Merhaba dedi.
> >
> >- Nereden gelip nereye gidiyorsun? Kadın şöyle bir duralayıp,
> >
> >- Neden sordun ki, dedi. Buraların sabısı mısın? Yoksa bekçisi mi?
> >
> >Paşa gülümsedi.
> >
> >- Ne sahibiyim ne de bekçisiyim nine. Bu topraklar Türk milletinin
> >malıdır. Buranın bekçisi de Türk milletinin kendisidir. Şimdi nereden
> gelip
> >nereye gittiğini söyleyecek misin? Kadın başını salladı.
> >
> >- Tabii söyleyeceğim, ben Sincan'ın köylerindenim bey, otun güç
> >bittiği, atın geç yetişdiği kavruk köylerinden birindeyim. Bizim mıhtar
>
> >bana
> >bilet aldı trene bindirdi, kodum Angara'ya geldim.
> >
> >- Muhtar niçin Ankara'ya gönderdi seni?
> >
> >- Gazi Paşamızı görmem için. Başını pek ağrıttım da.... Benim iki oğlum
> >gavur harbinde şehit düştü. Memleketi gavurdan kurtaran kişiyi bir kez
> >görmeden ölmeyeyim diye hep dua ettim durdum. Rüyalarıma girdi Gazi
> >Paşa. Bende gün demeyip mıhtara anlatınca, o da bana bilet alıverip
> saldı
> >Angaraya, giceleyin geldimdi. Yolu neyi de bilemediğimden işte ağşamdan
> >belli böyle kendimi ordan oraya vurup duruyom bey.
> >
> >- Senin Gazi Paşa'dan başka bir isteğin var mı? Kadını birden yüzü
> >sertleşti.
> >
> >- Tövbe de bey, tövbe de! Daha ne isteyebilirim ki... O bizim
> >vatanımızı gurtardı. Bizi düşmanın elinden kurtardı. Şehitlerimizin
> >mezarlarını
> >onlara çiğnetmedi daha ne isteyebilirim ondan? Onun sayesinde şimdi
> >istediğimiz gibi yaşıyoruz. Şunun bunun gavur dölünün köpeği olmaktan
> onun
> >sayesinde kurtulmadık mı? Buralara bir defa yüzünü görmek, ona sağol
> >paşam! Demek için düştüm. Onu görmeden ölürsem gözlerim açık gidecek.
> Sen
> >efendi bir adama benziyon, bana bir yardım ediver de Gazi Paşayı
> >bulacağım yeri deyiver. Atatürk'ün gözleri dolu dolu olmuştu, çok
> >duygulandığı her halinden belliydi. Bana dönerek,
> >
> >- Görüyorsun ya Gökçen, işte bu bizim insanımızdır... Benim köylüm,
> >benim vefalı Türk anamdır bu. Attan indim. Yaşlı kadının elini tuttum
> >anacığım dedim, sen gökte aradığını yerde buldun, rüyalarını süsleyen,
> seni
> >buralara kadar koşturan Gazi Paşa yani Atatürk işte karşında duruyor.
> >
> >Köylü kadın bu sözleri duyunca şaşkına döndü. Elindeki değneği yere
> >fırlatıp, Atatürk'ün ellerine sarıldı. Görülecek bir manzaraydı bu.
> İkisi
> >de ağlıyordu. İki Türk insanı biri kurtarıcı, biri kurtarılan, ana oğul
> >gibi sarmaş dolaş ağlıyorlardı. Yaşlı kadın belki on defa öptü atanın
> >ellerini. Ata da onun ellerini öptü. Sonra heybesinden küçük bir paket
> >çıkarttı. Daha doğrusu beze sarılmış bir köy peyniri. Bunu Atatürk'e
> >uzattı;
> >
> >- Tek ineğimim sütünden kendi ellerimle yaptım Gazi Paşa, bunu sana
> >hediye getirdim. Seversen gene yapıp getiririm.
> >
> >Paşa hemen orada bezi açıp peyniri yedi. Çok beğendiğini söyledi.
> >
> >Sonra birlikte köşke kadar gittik. Oradakilere şu emri verdi;
> >
> >"Bu anamızı alın burada iki gün konuk edin. Sonra köyüne götürün.
> >Giderken de kendisine benim bütcemden üç inek verin armağanım olsun."
> >
> >Alıntıdır
> >
> >
> >ORTADA DOLAŞAN SAÇMASAPAN MAİLLERİ 10 KİŞİYE YOLLAMAK YERİNE BU TÜR
> >MAİLLERİ HERKESE YOLLARSAK BELKİ ATAMIZIN DEĞERİ DAHA ÇOK ANLAŞILIR
> BELKİ
> >BAZILARI ATAMIZI ELEŞTİRMEYE KALKARKEN BİR KEZ DAHA DÜŞÜNÜR.
>
>
 
Katılım
29 Haz 2005
Mesajlar
767
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
:salut: :salut: :salut: gözlerimi yaşarttın be abi.
 
Katılım
12 May 2005
Mesajlar
429
en güzel tarafıda o güzel köylü anasına duyulan şevkat ve saygı,cahiller okusunda bişeyler öğrensin..
 
Katılım
12 Şub 2006
Mesajlar
312
evet benimde gözlerimi doldurdun ...:salut: paylaşımın için teşekkürler..:cat: veee yenilerini hep beraber paylaşmak ümidiyle..:bounce: sagolasın.....
 
Katılım
5 Eyl 2005
Mesajlar
1,490
.............................:salut: .................

gozlerım doldu,helal olsun
 
Katılım
9 Ağu 2005
Mesajlar
773
Hanım ve 19 yaşındaki ortanca oğlumun yanında GURUR DUYARAK AĞLADIM.
Öğrencilerime de anlatacağım.

Teşekkürler MoToR kardeşim.
 
Katılım
12 May 2005
Mesajlar
429
bu arada şunu belirtmeden geçmemek lazım,bu anı Sabiha Gökçene aittir kaleme alanda o dur..pekii kimdir Sabiha Gökçen........

Sabiha Gökçen

Atatürk’ün manevi kızı ve Türkiye’nin ilk kadın havacısı Sabiha Gökçen, 1913 yılında Bursa’da doğdu.Atatürk’ün 1925 yılında manevi evlat edindiği Gökçen, Çankaya İlkokulu ve İstanbul Üsküdar Kız Koleji’nde öğrenim gördü.1935 yılında Türk Hava Kurumu’nun Türk Kuşu Sivil Havacılık Okulu’na giren Gökçen, Ankara’da A.B. Yüksek Planörcülük brövelerini aldı. Gökçen, 7 erkek öğrenciyle birlikte Rusya’ya gönderilerek yüksek planörcülük eğitimini tamamladı.1936 yılında Askeri Hava Okulu’na giren Gökçen, burada gördüğü özel eğitimden sonra askeri pilot oldu. Eskişehir’de 1. Tayyare alayında bir süre staj yapan Gökçen, avcı ve bombardıman uçaklarıyla uçtu. Gökçen 1937 yılındaki Trakya ve Ege manevralarında görev aldı, aynı yıl Dersim harekatına katıldı.1938 yılında Balkan devletlerinin davetlisi olarak uçağı ile bir Balkan turu yapan Gökçen, daha sonra Türk Hava Kurumu Türk kuşuna başöğretmen tayin edildi. Sabiha Gökçen, 1955 yılına kadar bu görevini sürdürdü. 22 Mart 2001 tarihinde Ankara Gata’da öldü.
 
Katılım
15 Kas 2005
Mesajlar
9,362
paylaşım için teşekkürler. viper_1 nerede ya? eskişehir forumunda mahsur mu kaldı acep?
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst