Asya Motor Asya Motor RX 250 - MotoCross - SuperMoto

Katılım
3 Tem 2009
Mesajlar
6,398
Dostum haklı olabilirsin, haklısın hatta daha öncede bahsetmiştik zaten bu hız konusundan ben kadranın yalancısıyım.. =))
Manet koruma konusunda da söylemiş bulundum siparişi, artık iptal edilmez heralde..

Bi alır bakarım çok pahalı bişey değil zaten 15 lira flan.. olmadı senin önerdiğinden sipariş ederiz..

Bu gidon çapını nasıl öğrenip söyliycez? biliyomusun rx250 nin ebatını?

Sürat konusnda ben de takıntı yapmak istemem ama sadece söyleyim dedim, yoksa benimki de bir ara sapıttı, daha çeyrek gaz bile vermeden 6.viteste 90 ı deviriyordu :mrgreen:

Eğer ürün kargoya verilmediyse iptal ettirebiliyorsun, seçenekler arasında olması gerek. O siteyi sık kullanırım, aklında bulunsun diye söylüyorum.

Şekil olarak takmak için güzel ürünler. Ama daha motorumun 3. günü fren manetini kırmış ve birdaha uygun birtanesini bulamamış biri olarak diyorum ki, harbi manet koruma alın. Daha geçen gün pratik yaparken düştüm, koruma yüzeyi bildiğin kazınmıştı. Yani maneti kesin kırmıştım eğer koruma olmasaydı.

Gidon çapını da şöyle söyleyim, bu 7/8" aynı zamanda 22mm gidon diye geçer. 1-1/8" ise 28 mm gidon diye geçer diğer tabirle. Sen gidonun göbeğine doğru olan kısmı ölçeceksin, çapını.

Genelde kumanda ve tutamak kısımlarında gidon çapları 22mm'dir. Ama bizim motorlarda gidon ortaya doğru kalınlaşıyor, ve 28mm oluyor. O yüzden bana 22mm lik aparat olmuyor, 28lik lazım.

Sizin gidona bak, ortaya doğru kalınlaşma felan var mı. Kalınlaşma varsa büyük ihtimalle 28mm işini görecektir. Kabaca çapını-çevresini ölç işte.

1-1/8" (28mm) aparat istiyorum diye not düş, mesaj at satıcıya. Ozaman 2-3 dolar daha fazla ücret alıyorlar. Fakat fiyat farkına değecek bir bağlantı geliyor. Ama sakın "ben küçük aparatı da uydururum" diye düşünme :wiinkk:
 
Katılım
12 Eki 2012
Mesajlar
107
Sürat konusnda ben de takıntı yapmak istemem ama sadece söyleyim dedim, yoksa benimki de bir ara sapıttı, daha çeyrek gaz bile vermeden 6.viteste 90 ı deviriyordu :mrgreen:

Eğer ürün kargoya verilmediyse iptal ettirebiliyorsun, seçenekler arasında olması gerek. O siteyi sık kullanırım, aklında bulunsun diye söylüyorum.

Şekil olarak takmak için güzel ürünler. Ama daha motorumun 3. günü fren manetini kırmış ve birdaha uygun birtanesini bulamamış biri olarak diyorum ki, harbi manet koruma alın. Daha geçen gün pratik yaparken düştüm, koruma yüzeyi bildiğin kazınmıştı. Yani maneti kesin kırmıştım eğer koruma olmasaydı.

Gidon çapını da şöyle söyleyim, bu 7/8" aynı zamanda 22mm gidon diye geçer. 1-1/8" ise 28 mm gidon diye geçer diğer tabirle. Sen gidonun göbeğine doğru olan kısmı ölçeceksin, çapını.

Genelde kumanda ve tutamak kısımlarında gidon çapları 22mm'dir. Ama bizim motorlarda gidon ortaya doğru kalınlaşıyor, ve 28mm oluyor. O yüzden bana 22mm lik aparat olmuyor, 28lik lazım.

Sizin gidona bak, ortaya doğru kalınlaşma felan var mı. Kalınlaşma varsa büyük ihtimalle 28mm işini görecektir. Kabaca çapını-çevresini ölç işte.

1-1/8" (28mm) aparat istiyorum diye not düş, mesaj at satıcıya. Ozaman 2-3 dolar daha fazla ücret alıyorlar. Fakat fiyat farkına değecek bir bağlantı geliyor. Ama sakın "ben küçük aparatı da uydururum" diye düşünme :wiinkk:

İptal ettim bakalım bi araştırayım, dediğin değerlere filan bi bakım da ona göre alayım.. ktm de çift taraflı değil de rüzgarlık gibi olanı vardı,90 lira diyor
 
Katılım
3 Tem 2009
Mesajlar
6,398
İptal ettim bakalım bi araştırayım, dediğin değerlere filan bi bakım da ona göre alayım.. ktm de çift taraflı değil de rüzgarlık gibi olanı vardı,90 lira diyor

Arkadaşım, inan hiç araştırmana gerek yok. Benim gönderdiğim link piyasadaki en ucuz linki. Bu ürünü aynı sitede 50$ a kadar satan da görürsün. Ben 40 küsür dolara bağlantı aparatsız almıştım ebay'dan. Dayanıklılık olarak da TR de satılan 100-150 tl ye kadar olan birkaç elcik korumadan daha sağlam. Hatta arkadaşım bizzat test etti, daha pahalıya aldığı koruma ile düştü ve anında kırıldı, çünkü sadece plastikti. Bunların içinde aliminyum var, ben ve diğer arkadaş toplamda 5-6 kez net test etmişiszdir.

Hani sen de benim gibi kazık yeme diye yazıyorum :) Kesin sonucu verdim sana
 
Katılım
12 Şub 2013
Mesajlar
14
Allahım, daha neler duyacağız.... IQ felan tavan yapmış o adamlarda, sen neden onların sözünü dikkate alıyorsun.

Modeli kötülemek istemem ama madem Ankaradasın bir ara gel benim motora bak. Asyanınkinden daha sorunsuz ve başarılı olduğunu düşünüyorum. Gerçi şuanda mondialin elinde de yok bu modeller ama fikir sahibi olursun. İlla da istanbula gitcem diyorsan fuara git, orada görebilirsin belki. Çünkü sadece bu motoru görmek için okadar yol tepilmez.

evet motorunu gördüm ama aşşa yukarı aynı modeller boyutu flan bi bakmak istiyorum seninde uygun olduğun ve havalarında güzel olduğu bigün eğer mümkünse ?
 
Katılım
3 Tem 2009
Mesajlar
6,398
evet motorunu gördüm ama aşşa yukarı aynı modeller boyutu flan bi bakmak istiyorum seninde uygun olduğun ve havalarında güzel olduğu bigün eğer mümkünse ?

Ben RX zannedip de gelme diye dedim :)

Tabi, ama ben akşam 6.30 da işten çıkıyorum, o yüzden hava felan kararmış oluyor genelde. Bu haftasonu da fuardayız, sonrasında en kısa zamanda diyeyim.. ?
 
Katılım
10 Ara 2009
Mesajlar
879
2, 3 defa ufak tefekten düştüm.. sadece bacağımın motorun altında kaldığında radyatör sızdırmaya başladı.. motor kendi başına düştüğünde genelde radyatörün o uç noktaları yere temas etmiyor gidondan dolayı.. ama bi düşüşümde bacağım yerle, radyatör arasında kaldı o sebepten ezildi.. çok dert edilcek bişey değil.. zaten yazın orayada bi parça uydurcam, tamamıyla hallolcak, çok sorun etme.. gerçi bendeki süpermoto olduğundan pek düşceğimi düşünmüyorum ama araziye girince lastikten kayıp düştüğüm oluyor ufak tefek, cross yapanlar için nasıldır tam bilmiyorum bide onlardan yorum almak lazım

ben enduro modelinden bahsediyorum, arazide düşmekle şehirde düşmek farklı.. zemin girintili çıkıntılı arazide, düştüğüm zaman radyatöre taş kaya bişeyler denk gelebilme ihtimali yüksek ondan korkum var..
ilk endurom STR 250 daha arazide bismillah ilk düşüşümde sol motor kapağı kayaya denk geldi ve kırılmıştı motorun pekmezi oracıkta akmıştı. şanssızlık beni bulur yani..
 
Katılım
7 Ocak 2013
Mesajlar
43
Cross lastiklerinin markasını tam hatırlamıyorum şuan, ama hız yüksekse aşırı bir titreşim yapmıyor. Titreşimin yoğun olduğu bir hız aralığı vardır o hızla gidildiğinde daha fazla hissediliyor atıyorum 80km/s hızla giderken daha fazla yapıyor ama 120km/s hızla giderken daha az yapıyor. Bir hızdan sonra lastikteki dişler lastiğin devrine bağlı olarak yol lastiği gibi işlev görüyor (Fren ve yol tutuş açısından söylemiyorum).

Fren konusunda çok tecrûbem olmadı arazide çok başarılı kilitlese bile zaten zemin toprak olduğundan iş görüyor. Asfaltta ise ön tekerin fren kaynaklı kayma ihtimali düşük olduğundan kontrol lü bir şekilde ön ve arka frenleme yaptığında çok rahat seni durdurur. Ani fren yapman gerekiyorsa işte o sakıncalı olabiliyor zira arka lastik genelde tek bir diş üzerinde iken frenliyorsun ve durma mesafesi haliyle uzuyor.

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:34 ----------

ben enduro modelinden bahsediyorum, arazide düşmekle şehirde düşmek farklı.. zemin girintili çıkıntılı arazide, düştüğüm zaman radyatöre taş kaya bişeyler denk gelebilme ihtimali yüksek ondan korkum var..
ilk endurom STR 250 daha arazide bismillah ilk düşüşümde sol motor kapağı kayaya denk geldi ve kırılmıştı motorun pekmezi oracıkta akmıştı. şanssızlık beni bulur yani..

Evet radyatörler açıkta, ama motor asfaltta yada düz toprakta düştüğünde gidon üzerine düşüyor, gidon aşırı sağa yada aşırı sola dönmüyor buda gidonun düşme esnasında katlanıp bütün yükü radyatörlere yüklemesine izin vermiyor. Ama eğer hard cross yapıcam diyorsan dediğin gibi arazide motoru yatırır ve kaydırırsan taşa felan vurdugunda işin biter :)
 
Katılım
28 Mar 2006
Mesajlar
33
motorun güncel fiyatı nedir diye sahibinden'e baktım peşin 5250ye de var. yaşadığınız şehirde fiyatlar nasıl, ya da siz kaça aldınız. anladığım kadarıyla cross sm fiyat farkı yok
 
Katılım
21 Mar 2005
Mesajlar
65
Bu motorla 3-5 defa arazide adam gibi düş, o radyatorler her türlü ya patlar ya çatlar. Gidon falan onu engelleyemez. Alan arkadaşlar nasıl yapacaklar bilmiyorum ama ozel bir radyator koruma yaptırmaları gerek.
 
Katılım
10 Ara 2009
Mesajlar
879
bende sırf bu yüzden motoru çok beğenmeme rağmen vazgeçtim. Bunu tasarlayanlar nasıl düşünmüyor anlamıyorum..
 
Katılım
7 Ocak 2013
Mesajlar
43
Sağlam şekilde 1 kere düşersende radyatör hasar görür düz zeminde düştügünde bir sorun oluşturmuyor ben motoru durdugu yerde yan düşürdüm bir sorun oluşmadı. Yük radyatörde olsaydı o agırlıga bile gelemez hasar görürdü. Biçimli düşmeye bakın motordan besmelesiz binmeyin :p :D Şekil itibariyle motor tam göze hitap ediyor kendi adıma konuşmak gerekirse 4000 tl için harika bir motor.
 
Katılım
3 Tem 2009
Mesajlar
6,398
Bizim aletlerdeki şaseyle bütünleşik motor koruma demiri çok iyi ayarlanmış ve denemelerime göre :) çok iyi iş yapıyor. Bu asyada da olsaymış iyiymiş aslında...
 
Katılım
7 Ocak 2013
Mesajlar
43
Motorun eksilerinden birisi radyatörleri açıkta yani o konuda haklı millet bu konuyu anca birey olarak aşmak gerek fabrika motorları geri çagırıp biz buna koruyucu koymuşuz demeyeceğine göre yapılacak birşey yok. Ama sırf bu sebeptende motordan vazgeçmesi en azından benim için mümkün değil. Sağ 431 TL Sol 223 TL felandı diye hatırlıyorum. Bir diğer konu ise titreşimden dolayı açılma eğilimine giren vida ve somunlar bunlarada dikkat edilmeli basit bir somun sökülmesiyle çok büyük sorunlar açabilir. 300 km kullandım sele ve yolcu ayaklıgı kendi kendine söküldü.
 
Katılım
29 May 2007
Mesajlar
1,000
Motorun eksilerinden birisi radyatörleri açıkta yani o konuda haklı millet bu konuyu anca birey olarak aşmak gerek fabrika motorları geri çagırıp biz buna koruyucu koymuşuz demeyeceğine göre yapılacak birşey yok. Ama sırf bu sebeptende motordan vazgeçmesi en azından benim için mümkün değil. Sağ 431 TL Sol 223 TL felandı diye hatırlıyorum. Bir diğer konu ise titreşimden dolayı açılma eğilimine giren vida ve somunlar bunlarada dikkat edilmeli basit bir somun sökülmesiyle çok büyük sorunlar açabilir. 300 km kullandım sele ve yolcu ayaklıgı kendi kendine söküldü.

Vida ve somun gevşemeleri için civata yapıştırıcısı kullanın kafanız rahat etsin arkadaşlar.

http://www.westmarine.com.tr/Urun/vida-yapistirici-242-mavi/611/

Başka markaların da yapıştırıcıları var araştırabilirsiniz.
 
Katılım
12 Eki 2012
Mesajlar
107
Arkadaşlar o kadar motorun orasına bu olcak burasına bu olcak derdinde iseniz kıyacaksınız paraya bi 10-15 bin verip husaberg, husqvarna alıp ikinci katın damından atlıycaksınız.. çin malı 6bin liraya, parasına göre bu kadar.. ki bence parasına göre mükemmel..hyundai-volvo gibi düşünün biraz
 
Katılım
21 Mar 2005
Mesajlar
65
Onur bey damdan atlamayacağız ama en azından taştan tepeden atlanacak tabi. Enduro makine bu. Şehirde bineceksem giderim scooter alırım ki bende var bence şehir içinde en rahat motor onlar. . Bu arada SM olarak kullananlara sozum yok. Ben enduro amaçlı kullanımdan bahsediyorum. Şehir içi kaç km hız yapmış, vidaları mı gevşemiş, rüzgar mı alıyormu ben pek o kısmıyla ilgilenmiyorum. Ama tipini gerçekten çok beğendim. Gösterişli duruyor
 
Katılım
7 Ocak 2013
Mesajlar
43
Tipini begendiğini söylüyorsun bu geçerli bir sebep alman için fiyat/performans da uygunsa bence al en fazla gidersin kendin bi koruma yaptırıp siyaha boyatırsın
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst