Sele altında tornavida anahtar yada mini alet çantası koyacak kadar yer var mı ?
sele altında öyle scooterlardaki gibi tık açıp kullanablceğin bi alan yok.. ben cebime alıyorum çıkarken.. ama uğraşırsan motorun sağına soluna bi yerine uydurabilirsin ufak bişey
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:53 ----------
Bahsettiğin olayı dün bendede yaptı ama neden oldugunu bende çözemedim bi ara gaz yemiyordu sonradan düzeldi. Öncesinde 110 - 120 arası bayagı 30 - 40 km hız kesmeden gittim sonra durdum baktım motor gaza cevap vermiyor senin yaptıgın gibi yavaşca eve döndüm eve yakınlamıştım zaten 1 saat felan motoru kendi haline bıraktım sonra çalıştırdım hiç birşey yok motorda eskisi gibi
anladığım kadarıyla yüksek hızlarda 100den sonra genelde, motor biraz zorlandığında tahminmce karbüratorden kaynaklı bi sebepten benzin yetişmiyor, yada kesik kesik geliyor.. sonra boğuluyor motor.. bazen 110-120 yapıyor, biraz gittikten sonra boğulmaya başladığı anda debriyajı sıkıyorum, 10-15 saniye bekliyorum genelde kendine geliyor.. filtrelerde mi karbüratrde mi bi sorun var çözemedim daha.. garantiden değişcek parçaları geldiğinde ona da baktırcam
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:56 ----------
bu motoru da seçeneklerim arasında düşünüyorum ama şu radyatörü beni çok korkutuyor. arazide düşüp kalkıcaz allahın emri. o radyatör çok savunmasız, dışarıda kalmış. sırf bu yüzden vazgeçsem mi diye düşünüyorum.
2, 3 defa ufak tefekten düştüm.. sadece bacağımın motorun altında kaldığında radyatör sızdırmaya başladı.. motor kendi başına düştüğünde genelde radyatörün o uç noktaları yere temas etmiyor gidondan dolayı.. ama bi düşüşümde bacağım yerle, radyatör arasında kaldı o sebepten ezildi.. çok dert edilcek bişey değil.. zaten yazın orayada bi parça uydurcam, tamamıyla hallolcak, çok sorun etme.. gerçi bendeki süpermoto olduğundan pek düşceğimi düşünmüyorum ama araziye girince lastikten kayıp düştüğüm oluyor ufak tefek, cross yapanlar için nasıldır tam bilmiyorum bide onlardan yorum almak lazım
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:00 ----------
Supermoto kullanan arkadaşlara bişey sormak istiyorum bi kaç motora baktıktan sonra aklıma bunu koydum ve bi bakmak için ankara bayilerine gittim bi tanesi bende yok dedi diğeri ise şu açıklamayı yapıp kafamı baya karıştırdı " asya daha süpermoto üretmedi o süpermoto satılanlar cross un tekerleri değişmişidir dedi ve vibrasyon farkı çok dedi" şimdi süpermoto kullanan arkadaşlar bi bilginiz varmı acaba bu konu hakkında ?
Bide ankara'da bulamadığım için motora bakmaya sanırım istanbula gelcem bayi tavsiyesi olan varmı ilgilenirler flan die ?
Sorunu tam olarak anlayamadım ama bende rx250 sm yi alcağımda babamla ufak tefek bi al alma sıkıntısı yaşamıştım.. Bi bayinin babama dediği 'Abi Allah aşkına hiç bu civarda böyle motora binen adam gördün mü? Eşşek gibi binmesi dert inmesi dert, titreşimi çok, bi bak etrafına hiç var mı?' idi =))))) Milletin, özellikle de motosiklet bayiilerinin dediğini kesinlikle takma derim.. hepsi işine geldiği gibi, çoğu da bilmediği halde konuşuyor..tarz olarak kafana oturmuşsa kendnce araştırmanı yap, kafana yatanı al... Ayrıca AsyaMotor zaten cross veya süpermoto üretmiyor.. üreten firma 'ORİON' dan alıp, kendi damgasını vurup satıyor.. Almadan önce baya araştırmıştım.. O Orion'da eski ağaç testeresi üreten bi firmaymış=)))
Vibrasyonu sorarsan, iki üç gün önce aralıksız 120 km şehirler arası yol gittim.. büyük çoğunluğunda bi otobüsün arkasına, hava boşluğuna girdim.. 130-140 arası, motor ortalama 8000-8500 devirlerde devam ettim.. Garip gelebilir ama indiğimde en ufak bi kıç ağrısı olmadı =))) ya ben kendimi çok kaptırdım ya da gerçekten öyle.. Bi de şunu farkettim.. 5000 devirin altı ve 7500 devrin üstü titreşim çok az.. 5000-7500 arası daha titreşimli..
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:10 ----------
Daha önce kullandığım motorlar, çok az titreşimi olan genelde naked yol motorlarıydı... Bu motordan almak isteyen arkadaşların yaşadığı akıllardaki soruları bende yaşadım.. ama şu an gerçekten hiç pişman değilim ve titreşimi diğer tarzlara göre daha çok olmasına rağmen belki ben alıştığımdan bana zevkli geliyor.. çünkü bi racing yada naked gibi rutine bağlayıp tam gaz gitmiyorsun.. kaldırım inip çıkıyorsun, tepe çukur zıplıyorsun, ayakta kullanıyorsun devamlı bi hareket içindesin ve ben büyük ihtimal bu yüzendir bi titreşim hisstemiyorum.. indiğimde sağım solum ağrımıyor.. ilk aldğımda baya bi uyuşukluk yaşıyordum, bu tarzın sürüşüne yabancı olduğum içinmiş.. şimdi düz yolda bile giderken ayakta kullanmaktan zevk alıyorum
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:16 ----------
Bahsettiğin olayı dün bendede yaptı ama neden oldugunu bende çözemedim bi ara gaz yemiyordu sonradan düzeldi. Öncesinde 110 - 120 arası bayagı 30 - 40 km hız kesmeden gittim sonra durdum baktım motor gaza cevap vermiyor senin yaptıgın gibi yavaşca eve döndüm eve yakınlamıştım zaten 1 saat felan motoru kendi haline bıraktım sonra çalıştırdım hiç birşey yok motorda eskisi gibi
Bu konu daha önceden de bahsettiğim gibi kronik bide...yakında bi krabüratr değiştirriz gibi geliyor.. çok sıkıştırdğına bi yerlerden hava alıyor ve motor boğuluyor
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:18 ----------
Bahsettiğin olayı dün bendede yaptı ama neden oldugunu bende çözemedim bi ara gaz yemiyordu sonradan düzeldi. Öncesinde 110 - 120 arası bayagı 30 - 40 km hız kesmeden gittim sonra durdum baktım motor gaza cevap vermiyor senin yaptıgın gibi yavaşca eve döndüm eve yakınlamıştım zaten 1 saat felan motoru kendi haline bıraktım sonra çalıştırdım hiç birşey yok motorda eskisi gibi
Ayrıca merak ettiğim bişey cross lastiğiyle o hızlarda gitmek sorun çıkarmıyor mu? frenlemede, ani manevra ve virajlarda.. Üzerinde hangi marka-model lastik var.. 'sm' lastikleriyle arazide sorun yaşadığım için almayı süşünüyorum bi çift cross da... ama işte asfaltta sorun yaşamak istemiyorum.. arazinin telafisi oluyorda, otoyolda giderken üstümüzden geçerler