Asya Motor Asya Motor AS 150T 19A Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
14 Ağu 2008
Mesajlar
843
dün 15 km yol yapmıştım bi problem yoktu.. bugün ankara yibaya gitmek için yola çıktım aksesuar taktırmak için fakat ne oldu dersiniz daha 3 km yol gitmeden bir anda motor stop etti ve yolda kaldım.. aradım aldığım yeri.. "yanlış benzin almışssındır.. buji yağlanmıştır..falan dedi ? servisi aradım işimiz çok gelemeyiz dedi, bujiyi söktüm yağlanma falan yoktu.. servisi tekrar aradım o zaman yanlış benzin almışssın dedi ben ne aldığımı bilmiyorum ama benzin motorun yolda kalmasını etkilerse ayvayı yedik bu ne ilş anlamadım.. tam hevesle motoru sevmiştim sorun çıkınca soğudum.. anlayacağınız.. inşallah bu ilk ve son olur.. tecrübelerimi paylaşmaya devam edeceğim..

hava filtresine de bi baktır...bende 95 oktan alıyorum herzaman değiştirmedim hiç...boğulma olayıda şöyle oluyor eğer motorun yeni ise ilk zamanlar hemen gaz verip gitme yoksa biraz ilerde stop ediyor.bende ilk aldığımda çok sorun ediyordum ve kış ayı idi sonra sonra alıştım ilk anda ani gaz vermedim...şimdi öyle bi sorunum yok çok şükür...zaten gazı çevirdiğinde motor boğuluyor hemen bırak az bekle sonra devam et...

geçen gün benzin ibresi tam kırmızı çizgide yolda stop etti, biraz benzin de vardı...daha önce usta söylemişti karbüratöre giden benzin hortumunu çıkarıp birkaç damla benzin akıt sonra devam edersin yola demişti.dedğini yaptım en az 20 km daha gittim benzin bitti ve depo ya 5 lt benzin aldım demekki stop ettiğinde 2 lt ye yakın benzin vardı...benzin göstergesine pek kanmayın derim..
 
Katılım
28 Mar 2009
Mesajlar
355
arkadaşlar kusura bakayın ama topic berbat bi soru soruyorum 10 saat sora cevap geliyor doru dürüst cevap bile alamıyorum
 
Katılım
27 Tem 2009
Mesajlar
15
Selam arkadaşlar nasılsınız yenı motor alan arkadaşlarda hayırlı olsun dileklerimle..
Arkadaşlar benım motor depo kapagı çok gevşek bide mor durduğu yerde çok benzin kokusu geliyor acaba benzin kapagından olabilirmi
 
Katılım
22 Ağu 2009
Mesajlar
16
herkese selam

Arkadaslar topıc yavas haklısın ama kac yıl once acılmıs yanı ozman bu motoru olanlar belkıde sımdı baska motorlardalar :)

Benzın kokusu kapagını degıstırmeyı denedınmı ama herhangı bır sızma sızıntı olsa yakıtın az gıder
 
Katılım
27 Tem 2009
Mesajlar
15
Azalıyor zaten durdugu yerde azalıyor benzin kapağı değiştireceğim en sonunda

---------- Mesaj ekleme zamanı: 16:54 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:53 PM ----------

Arkadaşlar benım motor 500km yavaş yavaş gaz açmalımıyım yoksa hala yavaşmı gitmeliyim
 
Katılım
8 May 2009
Mesajlar
447
arkadasım bence bunun sıfırını alcana 2. el cin malı olmayan iyi bir motor al[sahsen ben oyle yaptım ybr 125 aldım bastınmı 115 120 yapıyor hemde Yamaha sonucta] 2225 ytl ye maloldu
 
Katılım
22 Ağu 2009
Mesajlar
16
sen bence kapagını degıstır derım ben ayrıca 500km yol yapmıssın yınede fazla zorlamadan ufak ufak gazı ver fazlada yuklenme.

Ikıncı el temız bı motor alınırsa dedgın dusunule bılır ancak az oncede denıldıgı gıbı renkler ve zevkler tartısılamaz...

---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:39 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:34 PM ----------

sen bence kapagını degıstır derım ben ayrıca 500km yol yapmıssın yınede fazla zorlamadan ufak ufak gazı ver fazlada yuklenme.

Ikıncı el temız bı motor alınırsa dedgın dusunule bılır ancak az oncede denıldıgı gıbı renkler ve zevkler tartısılamaz...
 
Katılım
14 Ağu 2008
Mesajlar
843
arkadaşlar kusura bakayın ama topic berbat bi soru soruyorum 10 saat sora cevap geliyor doru dürüst cevap bile alamıyorum
arkadaşım biligisi olan birisi gelir yazar benim bilgim yok oyüzden bicvp yazmadım....bilmediğimiz konu hakkında zaten yorum yapamayız ki....:cat:
Selam arkadaşlar nasılsınız yenı motor alan arkadaşlarda hayırlı olsun dileklerimle..
Arkadaşlar benım motor depo kapagı çok gevşek bide mor durduğu yerde çok benzin kokusu geliyor acaba benzin kapagından olabilirmi

depo kapağı benimde gevşek ama sorun olmuyor benzin kokusu tahliye borusundan akan fazla benzinden kaynaklanıyor sorun yok yani...bu arada yavaş yavaş gaz açmaya başla ama dip gaz gitme devrini ala ala gaz ver...saygılar...

birde bu motor ayı dolmadan pişman olursun diyen arkadaş herkes bütçesine göre motora biniyor.bende pişman oldum ama sonuçta beni 5000 km dir taşıyor ufak tefek sorunu olmayan motor yok.ben bakımlarını zamanın da yaptırıyorum eğer iyi bi usataya denk gelirseniz sizde hor kullanmassanız motorun ömrü uzar saygılar....:cat:
 
Katılım
28 Mar 2009
Mesajlar
355
arkadaşlar kusura bakmyın bu topicin yeni açıldığını sanıyordum özür dilerim sonuçta burda hepimiz alemin en yakışıklı scooter ına biniyoruz her gören acayip bakıyor buda benim çok hoşuma gidiyor arka stoplar porche ön tarah 600 rr gibi asya yazısını söküp orjinal bi suziki honda yazdırcam oraya:)
nese 1000 km bakımı yaklaştı yağını ben değiştireyim diyorum garanti dışı olurmu bunu sormuştum ben hangi yağı kullanayım
 
Katılım
22 Ağu 2009
Mesajlar
16
bana kalırsa yagın nedır nasıldır ıyıce bak kalınlıgına flan ve dısarıdan alıp sen gotur hem daha ıyı bır yag kullanırsın hemd ucuza gelır
 
Katılım
17 Haz 2008
Mesajlar
182
arkadaşlar kusura bakmyın bu topicin yeni açıldığını sanıyordum özür dilerim sonuçta burda hepimiz alemin en yakışıklı scooter ına biniyoruz her gören acayip bakıyor buda benim çok hoşuma gidiyor arka stoplar porche ön tarah 600 rr gibi asya yazısını söküp orjinal bi suziki honda yazdırcam oraya:)
nese 1000 km bakımı yaklaştı yağını ben değiştireyim diyorum garanti dışı olurmu bunu sormuştum ben hangi yağı kullanayım

Bazen bizlerde bu topic te sorularımıza anında cevaplar alamıyoruz . Herkezin göz attığı bir topic değil burası 150 t 19 a kullanıcılarının topiği . Yağ değişimine gelince kaç numara yağ şimdi unuttum bilemiyorum benim bakıma götürdüğüm motorcu sheell marka üzerinde motor resmi olan bir yağ kullanıyor çok memnunum bu yağdan bulursan sende bu yağdan alıp kullan . Zaten 700 gram yağ gidiyor .
Saygılar ...

---------- Mesaj ekleme zamanı: 02:39 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 02:35 AM ----------

aklımda olur zaten surat yapmıyacagız ama yerı gelınce mutlaka bıras verecegız gazı :)

Artçı ıle yol tutusu flan nasıl herhangı bır zorluk cıkartıyormu

Sana şunu söylemeliyim benim şahsi düşüncem artçı ile yola dağa iyi oturuyor . Çekişinde en ufak bir sorun olmuyor . Tek kişi iken kuvvetli rüzgardan sapma oluyor ama 2 kişi ile pek bir sorun olmuyor ..
Saygılar ...
 
Katılım
27 Tem 2009
Mesajlar
15
Arkadaşlar valla ben motorumdan cok menmunum zaten öyle bir motor sevdalısıda değilim motoru hafta sonları 2-3 saatliğine biniyorum hafta sonu en fazla yaptığım yol 30 km yanı vitesli olsa ne yazar vitesiz olsa ne YAZAR önemli olan yaptığın yolculuktan Zevk almak.dimi
 
Katılım
17 Haz 2008
Mesajlar
182
Arkadaşlar valla ben motorumdan cok menmunum zaten öyle bir motor sevdalısıda değilim motoru hafta sonları 2-3 saatliğine biniyorum hafta sonu en fazla yaptığım yol 30 km yanı vitesli olsa ne yazar vitesiz olsa ne YAZAR önemli olan yaptığın yolculuktan Zevk almak.dimi

İnsan kendi ile barışık değil ise neye binerse binsin memnun olamaz . Kendi ile barışık insan isterse bisiklete binsin hayattan zevk alır ...
Saygılar ..
 
Katılım
22 Ağu 2009
Mesajlar
16
gecen gun yazmıstım arkadasım motoru ıle gezdık dıe bu aksamda 2kısı gezdık 500km devırdı motor ve artcı ıle.

Suna gelcem ısıklarda yanımıza cok motor geldı baktı ınceledı ama kımse asya motor oldugunu anlayamadı.[asya yazılarını sokturmustuk servıste ılk basta olmaz bız yapamayız falan dedıler ama 5 tl ye hallettıler ve hıc cızık falanda bırakmadılar az ufak bellı oluyordu sentetık tıner ıle sıldıler ızde kalmadı]

Zevk olarak super hatta adamın tekı geldı yanımıza storumu olan bunun markası ne benımkının aynısı falan dedı asya motor dedık adam basladı gulmeye. Neden guluyorsun dedım 500km ye kalmaz dagılır dedı.senınkı kacta dedım 600 km kız gıbı dedı ıyı dedım senınle cıkalım ozaman yola dedım ve cıktık emırgandan basladık ortakoy ısıklara kadar geldık bıras kapıstık anlıyacagınız.
Ortakoy ısıklarda durdum ne oldu arkama yapıstın gecemedın dedım bogulur bırasdan dedı bende bız 500 kmdeyız bu kapak sana yeter dedım ve marsa bastım tek marsta aldı bekledım oda marsa bastı bastı ama tık yok.
Yıne ınsanlık olarak ındım ne oldu dedım kırmızı bı surat ıfadesı calısmıo dedı. Ayak marsı ıle calıstırdık.

100 gıtmeden yıne durdu yıne ne oldu dedım sıstı galıba dedı.

Iste 19a farkı artcı ıle kapıstık gectık teklemedı.storm yolda kaldı.

Yanısı su katılıorum sozlere zevkını ne ıle aldıgın degıl nasıl alacagın onmlı saygılar.
 
Katılım
10 Nis 2009
Mesajlar
90
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
:queen:
Arkadaşlar yarın plakalı bir şekilde teslim alıcam t 19a yı bi anda karar verdim.. 1.750 anahtar teslimi (bayağı pazarlık yaptım ama) fiyatı ve görüntüsü çok hoşuma gitti.. forumdaki yorumları daha yeni okudum doğru karar verdiğime bir kez daha inandım.. ama bu iş şans tabiki ne olacağı belli değil.. inşallah bir problem yaşamam.. şehir içinde binicem sırf arabamın çok yakmasından dolayı buna karar verdim..bir kaç sorum olacak ..
1) rodaj dediğiniz motorun 1000km 60 km hızı geçmeme anlamınamı geliyor?
2) bu zaman zarfında motora tek kişi binmekmi lazım?
3) motorun ekstra (buji, akü vs.) gibi parçalarını değiştirmek gerekirmi?
4) ankarada (bahçelievlerde) bu motoru kullanan arkadaşlar varsa nerdeki servise gitmekteler..
5) motorun asya çıkartmalarını çıkartmak kolaymı?

paylaşımlar için teşekkürler.

bende kullanım tecrübelerimi fırsat buldukça paylaşacağım.. yakında bir kaç resim yükleyeceğim..

Öncelikle herkese selam uzun bi zamandır yoktum. Motorun hayırlı olsun kardeşim allah kaza bela vermesin, yakıtı ucuz olsun diye bineceksen hiç alma araba daha az yakıyo bence. Ankarada 6 tane yetkili servisi var, 5 tanesi yaban domuzlarından oluşuyor para canavarları, diğer kalan servis pek hoşuma gitti adamlar güleryüzlü ve motorunla gerçekten ilgileniyolar (gerçi benim full depomu sömürmüşler motoru almaya gittiğimde abi benzinin yok yolda kalma dedi. garantiden bi kaç şey değiştirdi diye ses çıkarmadım benzin için) fazla bi paradatalep etmiyolar. Şunu kesinlikle unutma 1-2 litre benzinle git bu servisler benzin görünce dayanamıyo herhalde dibine kadar çekiyolar
 
Katılım
20 Ağu 2009
Mesajlar
8
Sorun bitti arkadaşlar

Malum önceki mesajımda motoru aldığım gün yolda kaldığımı anlatmıştım.. Servis saolsun arabası ile ayağıma kadar geldi bir işlem yapıp motoru çalıştırdı ve motoru servise arka arkaya götürdük Ankara da 30 Ağustos provaları vardı ve trafik alt üst olmuş durumda ona rağmen hiçbir bahane yaratmadan adamlar sabah 08.30 dan saat 13.00 e kadar benile ilgilendi. (ankara dikmen servisi ali ustama sevgiler.. helal olsun)

arızaya gelince: ilk günün heyecanı 97 oktan benzin almışım ve bu benzin karbiratör içindeki diyaframı zedelemişmi ne.. neyse garanti dahili değişti adamlar 50 km benim için yol yaptıkları için 10 TL para aldılar (helal olsun)

dün servisten çıkar çıkmaz vurdum ankara yollarına ... alet muhteşem.. hiçbir sorun yok tıkır tıkır saat gibi gece yarısına kadar gezdim.. bagaj,, alarm kilit vs gibi aksesuarları aldım ve bu motor beni fazlasıyla tatmin etti.. çok eski bir java binicisi olmama rağmen beni trafiğin kalabalığından fare gibi süzülerek kurtarıyor.. kıvrak ve seri amörtisörler muhteşem kasislerde falan dağıtmıyor kendini .. ne diyim şu anda 100 km yol yaptım rodajda olduğu için sıkıştırmadan yavaş gaz vererek gidiyorum.. hoşdere caddesi, turan güneş bulvarından süzülererk çıktı hemde az bir gaz vererek (bu rampaları bilen bilir) Açılıdığında nasıl olur bilmem.. ben 13 yıl javaya sahil bölgesinde binmiştim.. şimdi şehirde bu motorla çok mutlu olacağıma inanıyorum...

Bence alın derim arkadaşlar...

tecrübelerimi ve en yakın sürede resimleri koyacağım..

kazasız belasız günler dilerim...
 
Katılım
22 Ağu 2009
Mesajlar
16
servıslere asyanın cozum bulması gerekır...

Ben gecen gunde dedıgım gıbı arkadasımın servısıne gıdecegım.
Gezdıgımız motoruda oraya goturuyoruz hem saglam ıs yaptırıyoruz hemde ucuza kapatıyoruz.
En azındanda benzın vs. Calmıyorlar :)
 
Katılım
20 Ağu 2009
Mesajlar
8
Kutlay006 kardeşim benim arabaya tüp taktıracaktım 1500 tl istediler.. arabam berbat bir amerikan cherooke 1999 model ve 5.2 litre V8.. keyif alıyorum bu arabadan o yüzden biniyorum.. onun yakıtının yanında motorun yakıtı sinek vızıltısı gibi inan 0.10 TL çok da fazla değil 150 lik bir motor için suziki vs marka olsa o da 0.07 yakar zaten ... bence motor fiyatına göre çok iyi.. bu krizde ekonomik.. ben emlakçıyım.. araba yerine ev göstermeye motorla gidiyorum.. maliyet düşüyor ayrıca trafikte kızılay vs. de park parası da yok.. motor işi bence keyifli ve ekonomik.. senin iyi dediğin usta hangisi onuda merak ettim ben sadece dikmendeki servisi tanıdım o da inan bana bütün gün benim motorla ilgilendi...
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst