asla hayallerinizden vazgeçmeyin 2 yıl da bitsede bitiyor :)

Katılım
30 Eki 2014
Mesajlar
89
selamın aleyküm abilerim kardeşlerim arkadaşlarım konuya hemen gireyim 2 sene önce ilk motosikletimi aldım motorum kanuni windys 125 ilk motorum olduğu için birazda acele ettim motorumu aldığımda hiç motor kullanmayı bilmiyordum noterden satışı aldık adama rica ettim vitesi boşa alırmısınız diye ve motoru elimde eve kadar götürdüm :) biraz komik geliyo ve tabi heves ve heyecan olduğu için oda söyleki o gün içerisinde bir motor almak zorundaydım çünkü babamı zarzor ikna ettim ki ogün motor almasaydım beni arabayla kandırıcaktı :) bende o gün o motoru buldum ve aldım dediğim gibi motor kullanmayı hiç bilmiyordum neyse motorumu eve götürdüm çok heycanlıydım biran önce motorumu kullanmak istiyordum ve internetten kask aldım ki pisman oldum ve bana büyük geldi sonra onu bi arkadaşıma hediye ettim oda bana motor kullanmam için yardımcı oldu 1 hafta boş bir arazide arkadaşımdan eğitim aldıkdan sonra tek başıma kullanmaya başladım yani mantığını kavradım oda çok hevesli olduğum için ve ardından motorumun bakımlarını çok ihmal ettim çünkü aklımda yanlızca motora binmek vardı yağ vs hiç bakmadım aldığım motor 20bindeydi zaten ve gerçekden kanuni anlatıldığı kadar kötü bir motor değil çünkü yağ vs değiştirmedim ama motorda hiç sıkıntı olmadı belkide şanslıydım :) motorum ilk motorum olduğu için bilinçsizdim de denile bilir tabi ve aradan biraz zaman geçince motor kullanmayıda öğrendiğim için motosikletim artık gözüme pek güzel görünmemeye başladı
ve çılgınca bişeye kapıldım evimin altında depo var motorumu depoya indirdim ve motorumu sökmeye başladım aklımda birçok fikir vardı motorumun ilk hali motorumu aldığım günden beri hiç yakamamıştım bile :))


ve gaza gelip motorumu söktüğüm hali :D



aklımda motosikletimin sağ - sol kapaklarını - arka ayaklık demirlerini - arka makası - ön amortisörleri kromaj yapmak idi ama düşündüğüm gibi olmadı koca istanbulda bi yer bulamadım bulduğum yerlerde ise krom havuzu motor parçalarını eritir dediler ve hallerim yıkıldı sonra krom sprey boya bi umut oldu bana hemen 1 kutu aldım en kalitelisinden ama oda pek güzel olmadı silince matlaşıyor boya nikelaj kromaja falan benzemiyor bildiğiniz gri oluyor ve izmirde bu işi yapan birini gördüm internette oda polisaj yapıyormuş biraz araştırma yaptım ve artık bi kere söktüm diyerekden yolladım parçaları 55 tl civarı kargo ödedim ve 1 hafta sonra parçlar elime ulaştı
eski hali
yeni hali

polisaj gayet güzel oldu ancak çok fazla parlammıyor ve üzerinde izler var bunlar nasıl cıkar nasıl parlatırım bunun hakkında bilgisi olanda yazarsa sevinirim :)

ve artık montaja geçmek istiyordum ve montaja geçtim ama pek hosuma gitmedi ki motor çok boş durdu yani ahım şahım olmadı tahmin ettiğim gibi sonra bu cg drift sayfalarında gördüğüm gibi yapmak istedim
Görüldüğü üzere




ve 72 tel jant almaya karar verdim 250 tl cıvarında bir fiyata aldım izmirden onada ödedim bi dünya kargo :D

jantlarım geldi ama bi o kadar masraf çıktı bu jant için şambiel aldım bide hazır sıfır jant aldım diyip bide 2 çift lastık aldım :) ki bunları aldım aldım ama ben lise öğrencisiyim ama gerçekden depoya inip motorumla uğraşmak ne sinir ne stres bırakıyor insanda ve para bırakmıyor :D ama bu vesileyle sigarayı bıraktım kemal sunalın filminde kavonozdaki zeytine ekmek banıyorya bende o hesaba döndüm ve sigara almamaya başladım bakkaldan bi dal bi dal almaya basladım sonra motor için burç vs ararken unuttum sigarayı ve sigarayı bıraktım :)



ve jantlarımı takmadan önce tekrar çılgınca bıseye kapıldım ve ön jantı çift disk yapmaya karar verdim yurt dışı forumlarında vs bir çok araştırma yaptım ve hemen işe koyuldum ve fren kalıperi merkezi hortumu yaptırdım





hangi motorcuya gittiysem senkafayımı yedin olmaz o imkansız vs gibi laflar aldım ki
yapıcam ben onu başka çağresi yok kafaya koydum :D ama ekonomik açıdan çöktüm

ve projemi bi süreliğine askıya aldım okula ağırlık verdim

bu fren merkezlerini oturmaya çalışırken harbiden çok uğraştım bi ara motorcuların dediği gerçekmi acaba olmaz mı derken burçları büyük olduğunu fark ettim ve frenlere ayak da yaptırdım ve burçların ölçüsünü alıp burç yaptırdım ve motorum bu zaman sarfında 2 yıl yattı 2 yıllık proje :D
ama pisman değilim herkes deymez o kanuni falan dedi ama bu zevk işi ben satmak için yapmadım ama herkes ticaret kafasıyla düşünüyor yok o masrafa baska motor alırdın gibi ve montaja başladık ama artık depoda çalışamıyordum komsular rahatsız oldu sesden ki hepsinden özür diledim kimseyi rahatsız etmeye hakkım yok
bi abim motosiklet tamirciliği yapıyor yeni dükkanda açtı ve dükkanını kullanmak için izin aldım ve kabul etti motoru montaja basladım





jantları taktım ancak frenler tekrar sıkıntı oldu ve zarzor yaptık ve motorumuzu topladık :)





ve motorumu BİSMİLLAH diyerekden çalıştırdım :)
hemen yıkamaya gidip motorumu güzelce yıkadım
BUDA SON HALİ


evet beğenen,beğenmeyen herkese çok teşekkür ederim
 
Katılım
23 Haz 2015
Mesajlar
322
daha önce parçalayıp açtıgın konuyu hatırlıyorum usanmadan devam etmişssin sanırımım baya ücret harcamıştın
Hayırlı olsun tekrar
 
Katılım
30 Eki 2014
Mesajlar
89
evet herkesin yaptığı o kadar kırıcı yorumdan sonra bari o kadar sey yaptık boşa gitmesin diyerekden bitirdim ama iyide oldu suan motoru şu halde gördüm aklımdaki şeyleri başardığım için pisman değilim :) bu arada çok teşekkür ederim
 
Katılım
13 Eki 2015
Mesajlar
1,106
gunluk 1 paket parment iciyordum bende bugun motomaxtan aldigim pantolonla tek eksigim botum kaldi sigarayi birakarak baya tasarruf ettim kenarada para atiyordum gezmeleri azalttim sigara icen varsa kis sezonu icin birakirlarsa yaza buyuk parayla girersiniz :) . bu arada istegine hayran kaldim tebrik ederim kendi motorunu bastan donatmaninda ayri bi zevki olsa gerek
 
Katılım
25 Kas 2015
Mesajlar
42
Hayatta sigarayı bırakmadım bırakmam da yaklaşık 3 aydır tutun içiyorum ve memnunum :) jantlar şekil ama ha helal harbi
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,509
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
Aylardır foruma üyeyim, okuyorum ama yazmıyordum, çalışmanı ve azmini görünce seni tebrik etmeden yapamadım. Kazasız belasız sürmen dileğiyle...
 
Super Moderator
Katılım
12 Mar 2007
Mesajlar
4,360
Motosikleti satın aldığında boş vitese takip sürükleyerek eve getirdikten sonra, ön freni çift disk yapıyım demek gerçekten pek de olağan bir durum değil... Tebrik ederim, umarım bu arada okulunu ihmal etmemişsindir. Çünkü bu işler gerçekten zaman ister. Eline sağlık.
 
Katılım
23 Tem 2013
Mesajlar
1,716
Kanuni sırıtıyor bence oraya da bir çözüm bulmalı. Yazıyı sökmek güzel olur..
 

F54

Katılım
25 Haz 2010
Mesajlar
14,948
Eline Sağlık güzel olmuş
Böyle durumlar gerçekten cesaret ister herkes yapamaz
 
Katılım
23 Haz 2015
Mesajlar
274
parçaladığın haliyle fotoğrafların vardı o konuyu hatırlıyorum. hayallerinin peşinden gitmene sevindim. ne olursa olsun vazgeçmemişsin. tebrik ederim.
 

DKN

Katılım
11 Ocak 2013
Mesajlar
4,727
az daha değil dünya uğraş vermiş bu arkadaşımız ::nefes:: ben olsam bajaj boxer alıp onun üzerinde uğraşırdım gerçi
 
Katılım
30 Eki 2014
Mesajlar
89
tabi daha iyi bir motor üzerinde çalışmakda iyi olurdu ancak bu benim ilk motorum olduğu için motorla aramda bir bağ oldu :)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst