arora 150 asya nostalji 125 ve mondial 125 mii ??

Katılım
15 Eyl 2013
Mesajlar
107
Arkadaslar herkese merhaba kendimi kısaca tanıtayım.19 yasında selçuk üniversitesi bilgisayar muhendisliği 2. sınıf öğrencisiyim istanbulda oturuyorum konya da öğrenci evinde kalıyrum ve birikimim az oldugu için üzerine de biraz sene içi çalısıp para koyup almayı dusunuyorum
öncelikle aynı konu dan oldugunu farkındayım ama konu da eski oldugu için altına yazmadım.Sorularıma karsılık alamam diye.Bu 3 motordan birini almak istiyorum öğrenci ldugum için konya içinde tatillerdede istanbula gelmeyi dusunuyorum.Alacagım motorun 2 3 sene bana masraf cıkarmamasını istiyorum ama çinli diyorlar.Konu kafamı karıstırdıgı için kullanan arkadaslardan yardımlarını istiyorum.hız merakım yok ama kac yapar yolda nasıldır ne kadar yakar ve ne kadar benı goturur.Teşekkürlerr
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
24 Haz 2011
Mesajlar
5,247
Sanırım scooter soruyorsunuz. Bence çin malı scooterlardan almamak en iyisi. Ne kadar iyi bakılırsa bakılsın parça kalitesizliğinden ötürü sorun çıkarmaya çok müsait.Ayrıca fazla yakıtıyla da öğrenciyi üzer. Bütçenizi belirtirseniz o doğrultuda tavsiyeler alabilirsiniz.
 
Katılım
15 Eyl 2013
Mesajlar
107
bütcem suanda 1500 civarı güvenebilsem 2. el işine girerim normalde chopper istiyordum regal falan diye düşünmüştüm.Ama sıfır pahalı oldugu için görünüşü güzel bir motor istedim.Oda bu nostalji modelleri.yani suan 1500 var 3000 falan olacak butcem calısmam bitince

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:05 ----------

bide bugun gördüm 100 cc lik motorların bile vitesi var bunlar vitessizmiş artı ve eksi yanları nedir bu vites olayının bayırda bir sorun yaratıyor dediler iki kişi binildiğinde bayırda bir sorunu olur mu nostalji almak istediğim ve butcem daha artmayacagı için bunlardan bırını alacagım bunlar hakkında kullanan arkadaslar bilgi verirse motor yakıt hız bayırdır bu konular hakkında cok seviniirim diğer yorum yapan arkadaslara da cok tesekkur ederım
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
24 Haz 2011
Mesajlar
5,247
bütcem suanda 1500 civarı güvenebilsem 2. el işine girerim normalde chopper istiyordum regal falan diye düşünmüştüm.Ama sıfır pahalı oldugu için görünüşü güzel bir motor istedim.Oda bu nostalji modelleri.yani suan 1500 var 3000 falan olacak butcem calısmam bitince

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:05 ----------

bide bugun gördüm 100 cc lik motorların bile vitesi var bunlar vitessizmiş artı ve eksi yanları nedir bu vites olayının bayırda bir sorun yaratıyor dediler iki kişi binildiğinde bayırda bir sorunu olur mu nostalji almak istediğim ve butcem daha artmayacagı için bunlardan bırını alacagım bunlar hakkında kullanan arkadaslar bilgi verirse motor yakıt hız bayırdır bu konular hakkında cok seviniirim diğer yorum yapan arkadaslara da cok tesekkur ederım

Scooterler otomatik vitese sahiptirler. Yokuşta vs sorun tabi ki çıkarmaz ama ani hızlanmalarda vitesli kadar seri de olmaz.

Bence bütçenizi 3000 tl civarına çıkardığınızda ikinci el bi ybr-cbf-tvs üçlüsünden birine bakın.

Ben sıfır isterim dersenizde mondial drift ve salcano wolf güzel tercihler olur.

Ama çinli scooterlara bulaşmayın derim :)
 
Katılım
10 Eyl 2013
Mesajlar
316
Çinli minli takma kimseyi git mondial cup olmadı şekil dersen drift al ben şahsen 150 mcx roadracer alıcam 3 ay içinde. ybr cbf gıcık oldugum motor tipi motora bakarsan eşşek gibi kullanmazsan bayagı dayanır. Sonunda makina bu.
 
Katılım
15 Eyl 2013
Mesajlar
107
daha cok nostalji tipi istiyorum çinli bakımlarla sorun olmaz diyorlar bide kullanan bi arkadas hız hakkında bilgi verirse
 
Katılım
25 Eyl 2015
Mesajlar
2
slm kardeşim bahsettiğin arora nostalji motoru nisan 2015 te 3300 tlye 9 taksit olarak aldım en baştan söyleyeyim benim küçük incir ağacımdır. bence şekline aldanma çünkü gerçekten çok beğenen var motoru hemen her gün birisi imrenerek bakar sorar. o zaman dan bu güne tam 1000 tl masraf çıkardı halada var bekliyorum idare ediyorum çünkü maddiyaten yoruldum. garanti olayı sağlıklı yürümez inanma . yakıt olayı 1 depoyla en düşük 127 km yasptıgını daha yeni ölçtüm (6 lt alır) ortalama 140 - 150 km yapar. 15 km falan bi mesafede işyerime gitmek için ve şehir içi kullanıyorum bide artık gitmekten korktuğum 50 km mesafedeki iki mesafem (eski işyerim ve memleketim) var bişey olur yolda kalırım korkusuyla pes ettim tecrübelerim var çünkü. iki kişide biniyorum özellikle şehir içinde. basmazsan iki kişi binmezsen yakmaz ama bu pratikte yapabileceğin bişey değildir. şimdilik bu kadar yazabileceğim yarın sana arızalarını yazarım tek tek evde not aldım km km en başından bu yana mevcut rakamları ile birlikte. sitesine bi bak diyoki motor su soğutmalı bide ordaki resime bak hava filtresi nasıl sırıtıyo bu hatamı değilmi sana bırakıyorum. bide bu motor evkurda 4280 tl 10 taksit akıllara zarar. yarın arızalarla birlikte yazıcam şu an detaya daha fazla girmiyorum.

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:41 ----------

emin olamadığımdan yazmamıstım siteden kontrol ettim arka frenede disk diyodu firma bildiğin balata var sadece önde disk var ve bu nisandan bu yana böyle değişmedi sitede.
 
Katılım
25 Eyl 2015
Mesajlar
2
arora nostalji 150t-n2

slm kardeşim bahsettiğin arora nostalji motoru nisan 2015 te 3300 tlye 9 taksit olarak aldım en baştan söyleyeyim benim küçük incir ağacımdır. bence şekline aldanma çünkü gerçekten çok beğenen var motoru hemen her gün birisi imrenerek bakar sorar. o zaman dan bu güne tam 1000 tl masraf çıkardı halada var bekliyorum idare ediyorum çünkü maddiyaten yoruldum. garanti olayı sağlıklı yürümez inanma . yakıt olayı 1 depoyla en düşük 127 km yasptıgını daha yeni ölçtüm (6 lt alır) ortalama 140 - 150 km yapar. 15 km falan bi mesafede işyerime gitmek için ve şehir içi kullanıyorum bide artık gitmekten korktuğum 50 km mesafedeki iki mesafem (eski işyerim ve memleketim) var bişey olur yolda kalırım korkusuyla pes ettim tecrübelerim var çünkü. iki kişide biniyorum özellikle şehir içinde. basmazsan iki kişi binmezsen yakmaz ama bu pratikte yapabileceğin bişey değildir. şimdilik bu kadar yazabileceğim yarın sana arızalarını yazarım tek tek evde not aldım km km en başından bu yana mevcut rakamları ile birlikte. sitesine bi bak diyoki motor su soğutmalı bide ordaki resime bak hava filtresi nasıl sırıtıyo bu hatamı değilmi sana bırakıyorum. bide bu motor evkurda 4280 tl 10 taksit akıllara zarar. yarın arızalarla birlikte yazıcam şu an detaya daha fazla girmiyorum.

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:41 ----------

emin olamadığımdan yazmamıstım siteden kontrol ettim arka frenede disk diyodu firma bildiğin balata var sadece önde disk var ve bu nisandan bu yana böyle değişmedi sitede.
475 km yağ değişimi 25 tl
866 km eksoz contası yandı 20tl
1080 km kayış kesti 30 tl
1550 km yağ değişimi 25 tl
1550 km eksoz kaynak yerlerinde çatladı 2 ay garantiden eksoz bekledik gelmedi firma eksozu istedi usta yollamadı kaynak yaptırdık bekliyoruz ama gelmedi ümidi kestik. kayış kestiğinde bence eksoza ilk gittiğim usta zarar verdi oda büyüdü zamanla halada kaynaklı geziyorum
2012 km de 2000 bakımları yapıldı 115 tl
2190 km çevre yolu köprüsünde (uzun bir mesafe)ortasında kayış kesti biraz motorun akışıyla biraz ayaklarımla çabalayıp zor bitirdim köprüyü ölümden döndüm kısacası sonuç olarak yeni kayış ve iki kasnağı daha iyi siyle değiştim 200 tl
2343 km ön fren hidroliği kesti 60 tl
2850 km 50 km +50 km bi yol yaptım döndüğümde krank kolu arızası çıktı 420 tl (krank kolu,krank yanak bilyeleri,eksantirik zinciri,takım conta,takım kesemi neyse,motor yağı) arka debriyaj kasnağı şanzuman bilyesi şanzuman yağı işçilik 150 tl
ve eksozun motora tutan vida düşmüş kırılmış matkapla çıkardık yaptık
eksoz brakesi kırılmış kaynak yaptık
her bi halt geldi benim ve bu motorun başına yorum sizlerin
ister şanssızlık veya kronik ister kalitesizlik deyin ister enayiymişsin deyin
halada bi tuhaflık var tam olarak yazamıcam şimdi insan bindiği aletin huyunu bilir çünkü
bu motor benden çok ustayı özlüyor satmayada kararlıyım açıkçası maddiyatımı ayarladığımda
 
Son düzenleme:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Üst