Arma 3 <Savaş Simülasyonu> Videosu (PC Game)

Katılım
5 Şub 2009
Mesajlar
1,784
Bohemia Interactive firmasının savaş simülasyon oyunu Arma 3 ile ilgili güzel bir video yayınlanmış.
Arma serisi, bildiğiniz gibi (yada bilmediğiniz gibi :p ) Counter Strike, Call of Duty, Battlefield serilerine benzemeyen, first person shooter'dan ziyade simülasyon olarak bilinen, sektöre yeni bir soluk getiren bir oyun.
Ayrıca açık kodlu olması sebebiyle oyuncuların kendilerine özgü görevler yapmasına olanak sağlıyor.
Mesela gerçek hayata uygun olsun diye sadece 1 kez ölme hakkının olduğu, öldüğünde senin için oyunun bittiği, düşen pilotu düşman bölgesinden kurtarma görevi vardı.
ToK adlı (Türk Özel Kuvvetleri) bir gurubumuz var, her gün toplanıp oynuyoruz...
Diğer oyunlar gibi sürekli adam vurma teması yok; 45 dakika bir tepedeki çalının altında kıpırdayamadan sadece bölgeyi gözlemlediğimi de bilirim, aracım bir yere çarpıp arızalanınca yüzlerce metre yürümek zorunda kaldığımı da... Ama oyunun zevki burada, gerçeğe yakınlık...
Bazı modlar ile zenginleştirilerek kısa film tadındaki Arma 3 videosu aşağıdadır, iyi seyirler;

[YT]gQ7AP5U5LNs[/YT]
 
Katılım
10 Eki 2012
Mesajlar
1,152
bende bunun ikincisi var. steam'den almıştım ama pek oynamadım.
 
Katılım
14 Eyl 2014
Mesajlar
272
Merhaba, bu oyun yada buna benzer bir oyun vardı, tüm mapi yürüyerek gezebiliyordun aynı hayatta kalma oyunu gibiydi baya keyifli birşeye benziyor doğrusu. Bu oyunu oynamak için ne yapmak gerek, ücretli mi, sistem gereksinimleri neler vs ?
 
Katılım
17 Eki 2009
Mesajlar
1,090
Bir dönem oynamıştım arma2 yi. Seveni vardır fakat ben online oynanışını çok duruğan bulduğum için orjinalini almayı düşünmedim. Bu oyunu oynayan kimse mi sevmez çatışmayı, silah tepkileri çok güzel halbuki
 
Katılım
10 Şub 2014
Mesajlar
1,286
Korsan indirsek online oynayabilir'miyiz ? Yoksa illa Steam'dan satın'mı almak gerek ?
 
Katılım
5 Şub 2009
Mesajlar
1,784
Merhaba, bu oyun yada buna benzer bir oyun vardı, tüm mapi yürüyerek gezebiliyordun aynı hayatta kalma oyunu gibiydi baya keyifli birşeye benziyor doğrusu. Bu oyunu oynamak için ne yapmak gerek, ücretli mi, sistem gereksinimleri neler vs ?

Korsan indirsek online oynayabilir'miyiz ? Yoksa illa Steam'dan satın'mı almak gerek ?

Fena ya bide bunu çalıştırcak pc lazım :mrgreen:

Korsan oyunlarda online oynanmıyor bildiğim kadarı ile.
Steam fiyatı şu an 124 TL, ancak 50 lira civarlarına düşmüştü.
Evet sağlam bir ekran kartı ve iyi bir işlemci gerekir (Tercihen Intel. Amd ile sorunları var oyunun :) )

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:42 ----------

Merhaba, bu oyun yada buna benzer bir oyun vardı, tüm mapi yürüyerek gezebiliyordun aynı hayatta kalma oyunu gibiydi baya keyifli birşeye benziyor doğrusu. Bu oyunu oynamak için ne yapmak gerek, ücretli mi, sistem gereksinimleri neler vs ?

Fena ya bide bunu çalıştırcak pc lazım :mrgreen:

Craysis gibisi varmı ? :)

Çok farklı dünyalar :)
 
Katılım
28 Tem 2013
Mesajlar
4,319
çalıştıracak bilgisayar var da o oyuna para verecek kişi değilim dota2 oynayan varsa grup kuralım mt ailesi olarak oynarız hem de dota2 ücretsiz
 
Katılım
10 Şub 2006
Mesajlar
6,827
Motosikleti
MV Agusta Brutale 800, Ducati 797
yazacak çok şey var da kısaca anlatalım olayı

operation flashpoint i hatırlar mısınız?
ilk defa gerçek savaş atmosferini verdiği konuşulurdu çıktığında, çekoslavak-ingiliz bir ekip tarafından yapılmıştı
bir senaryo dahilinde labirentlerde dolanarak adam vurmayıp, tamamen açık alanda, bir ordunun neferi olarak, dilediğimiz gibi, savaştığımız o oyun var ya işte arma serisi bunun devamı oluyor
ancak ingiliz ekip kadrodan ayrıldı ve ofp serisinde devam etti, çekoslavaklar da arma yı (armed assault) geliştirdi
bahse konu oyunumuz, serinin 3. versiyonu olan arma 3
bu oyunun temeli gerçekçilik üzerine kurulu arkadaşlar
bu sebeple oyun-simülasyon olarak tanıml bulur kendine
oyunun oynandığı 2 ada var, stratis ve altis. bu adalar gerçek hayatta da mevcut olan yunan adaları. stratis küçük bir ada ancak altis adasının yüzölçümü 270 kilometrekare
bildiğim kadarıyla bir oyunda görüp görebileceğiniz en büyük map ve tamamen serbestsiniz. "buraya gidemezsin" uyarısı almadan gezebilirsiniz
öte yandan topografyası da birebir ölçeklerde yapıldı. hatta adanın topografyasını çıkarmak için bölgeye giden ekip, ajanlık sanısıyla tutuklandı bir dönem
bitki örtüsü ise bizler için tanıdık
oyunun başta türklerin yunan adası işgali kurgusu üzerine yapılacakken, iddiaya göre siyasi baskılar neticesinde iranın işgaline döndüğü iddia edilir
oyunda kullanılan tüm materyaller (tüfek, roket, zırhlı, tank, helikopter, uçak, hücumbot) gerçek hayattakilerle birebir aynı ancak isimleri değişik verilmiş
iran tarafında, iran ve rusyanın silah teknolojisi varken, nato kuvvetlerinde ise nato silahları bulunuyor
peki oynanışı nasıl?
hoplar zıplarım, önüme geleni biçerim anlayışı yok bir kere bu oyunda
oyunun singleplayer (camia coop der) olayı, işin hikaye kısmı; bunun hastası "yanaşık düzen" meraklıları olsa da mevzu multiplayer da ağalar
bölgeye bakan bir zırhlı varsa yeri gelirse 10 dakika bir taşın arkasında gizleneceksin, yoksa adamın pekmezini akıtırlar
bekleyeceksin anitankçının gelip kıçını kurtarmasını. bu açıdan durağan
lakin çok sıkı piyade çatışmalarına da denk gelebilirsiniz
bir evin içine düşman var mı diye bakarken birden gizlenmiş bir adam çıkarsa karşına kalp krizi yüksektir
acemilerin saatlerce koca adada gezip (araçla bir ucuna gitmek 15 dakikayı bulabiliyor, yürümeye kalkarsanız saatler sürer), yollarını kaybettikleri vakidir. hiç çatışmaya denk gelmeden oyunu bitirdikleri de olur
ancak gps kullanmayı, harita okumayı öğrendikçe, çatışmada uzmanlaştıkça işin zevkine varıyorsunuz
basayım tetiğe, düşman ölsün diye bir durum yok.
hangi kalibre silaha sahipsin, düşmanı nerden vurdun, ne kadar iyi nişancısın, silahına ne kadar hakimsin, nerenden yaralandın vs bunlar çok önemli
attığın izli merminin havada süzülmesi ve yerde bir kayaya çarpıp sekmesini izlerken askerliğin göz önünde canlanabilir
misal: bizim metci zafir mg (gerçek adı negev 7.62) kullanınca kendini buluyor :)
mesela sırtımda titan mprl (antitank, lazer güdümlü roket) varsa 2500 metre çapında bir alanda tüm zırhlılar tehlike altındadır :p
ancak güdümlü roketim var, kitler atarım dersen tankın savunma sistemleri devreye girer ve smoke atarak roketi şaşırtır; maharet kitlenmeden atmakta ki geliştirmek lazım kendini
mevcut (bilinen) tüm ordu teknolojileri oyunda var, dahası yok. gerçek hayatta ne varsa o var
neyse metcinin de bahsettiği gibi ToK adında bir ekibimiz var
arada yabancı ülke ordularıyla savaş ayarlayıp sıkı savaşlar döndürüyoruz ki bazen 2-3 hafta taktik geliştirmek, sıkı antrenmanlar yapmak durumunda kaldığımız oldu
usta zırhlı kullanıcılarımız, becerikli pilotlarımız var, 1500 metreden hareketli hedefi vurabilen keskin nişancılarımız ki hepsi maharet gerektirir
biz, bitli piyade geldik, öyle gidiyoruz. hem "zafer piyadenin süngüsünün ucundadır". iyi nişancı piyadelerimiz, 300-400 metreye kadar etkili atış yapabiliyor. ancak 7.62 lik bir rahim veya ebr ile 700 metreden atış yapan (muhtemelen 12.7 mm lynx kullanıyordur ki 2000 metreye atış yapabilen ve hafif-orta zırhlıları delebilen bir silaha sahiptir) bir sniperı biriki referans atışından sonra hedşat marifetiyle geçmişlerinin yanına gönderdiğimiz de vakidir
daha göğüs göğüse mücadele yapan timlerimiz de 5,56 veya 6,5 mm lik silahlarla takılır
bu oyun geliştirebilir olduğundan, kullancılar tarafından yapılmış modları var tabi ve her mod ayrı bir dünya. her birini öğrenmek ciddi mesai gerektiriyor. ancak uslaştıkça her yeni moda çabuk adapte olabiliyorsunuz

oyunun ciddi sıkıntıları da çok. hala tam oturtulamadı ve bug' ı fazla. her yeni güncellemede kulaklarını çınlatıyoruz bohemia nın.
henüz beta aşamasında ve şirket asıl parayı kazandığı diğer oyunlarına ağırlık verdiğinden ve arma çoluk çocuk tarafından pek tutulmadığından bize üvey evlat muamelesi yapıyor. kör topal gidiyoruz şimdilik
ayrıca bohemia interactive aynı zamanda abd ordusu için savaş simülasynları geliştiriyor. ancak arma ekibi her ne kadar o bohemia nın kendileri olmadığını iddia etse de (güvenlik korkusundan olsa gerek) şirketler logolarına kadar aynı. zaten o simülasyona bakan bir arma kullanıcı "bu zaten arma" diyor

nasıl bir bilgisayar?
amd fx serisi (pek amd ile barışık olmasa da), intelin yeni nesil işlemcileri (mesela 190 tl lik 2 çekirdek pentium g3258 harika sonuç veriyor)
minimum gtx 460 veya hd5850 gibi ekran kartları, minimum 4 gb ram gibi konfigürasyonlara ihtiyaç var

oyunun beta versiyonunu steamden satın alarak(120 tl ancak geçen indirimde 60 tl ye kadar düştü) oynayabilirsiniz, başka oynama şansınız yok

eyyorlamam şimdilik bu kadar. pek te kısa olmadı ha?
 
Son düzenleme:
Katılım
10 Şub 2006
Mesajlar
6,827
Motosikleti
MV Agusta Brutale 800, Ducati 797
bu arada oyun steam de 62 liraya düştü bir kaç günlüğüne
ilgilenen varsa hatırlatalım
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst