Arkadaşlar Sizin ve Çevrenizdekilerin Güvenliği İçin...

Katılım
2 Ara 2013
Mesajlar
170
Arkadaşlar belki yeri burası değil ama haddim olmayarak bir konu arz etmek istedim.Daha 2 dakika önce siteden ölümle sonuçlanan motor kazası haberi izledim ve içim burkuldu:(
Kazanın sebebi motor hakimiyetini kaybetmek.Kazaya ıslak zemin ve kalitesiz lastiğin sebebiyet verdiğini düşünüyorum.Ayrıca lastik ne kadar kaliteli olursa olsun hava basıncı düşük yada yüksek olması,direk yolla lastiğin temas alanını ve yol tutuşunu etkiliyor.Hepimiz biliyoruz bu durumu elbet ama ben genede hatırlatmak istedim ve bir anımı yazmak istedim;

Lastiğe hava basmak için gittiğim benzincide 30-35 yaşlarında bir abiye rastladım,o da hava basmak için gelmiş ve önce siz basın benim işim uzun dedim(basınç ölçer yardımıyla hava basıyorum tam değerlerini yakalamak için 2 3 kere basmak yada indirmek zorunda kalıyorum haliyle uğraştırıyor:) benzincinin basınç ölçeri de bozuk) Abi kafasına göre bastı bende dayanamadım abi lastikler inik gibi sanki dedim.Oda kafama göre basıyorum dedi.Basınç ölçerle ölçtüm ön teker 11 psı çıktı ve tubles lastik.

Aklıma siteden tubles lastikle kaza yapan arkadaşımız geldi ve abiye söyledim.Motora eşiyle beraber biniyorlarmış bide.Ne kadar anlattıysam da abide pek bir değişiklik göremedim ve ısrarcı olmadım.Allah'a emanet canları:( Sizde hem kendi hemde çevrenizdekileri düşünüyorsanız ufak gibi görünen bu önemli konuda biraz titiz olabilirsiniz.Ben motora binerken ailemi ve nişanlımı düşünüp öyle biniyorum zira bana bir şey olursa onlar çok üzülür.Motorumuz ne kadar pahalı,marka,kaliteli de olsa onu taşıyan tekerlerde kaliteli ve bakımlı olmalı,tekerin bakımı da zamanında değiştirmek ve düzenli havasını kontrol edip tamamlamak:king::king:
 
Katılım
26 Mar 2006
Mesajlar
3,349
11 psi azrailli bale yapmak gibi bir şey... Çok çok tehlikeli.

Bir laf vardı, kefeni hazırlar bla bla gibi bir şey. Heh işte o durum olmuş :)

Tek bir şey bilirim, söylerim. Sen önlemini alıcaksın, gerekenleri yapıcaksın... Takdiri Allaha bırakacaksın. :wiinkk:

Sitede görüyorum. Adam 30-40 lira daha uygun fiyata gelsin diye naylon lastik alıyor. Kaza yapıncada bu marka bombok, fren mesafesi uzun, durmuyor diyor...
100 lira daha uygun olsun diye yumurta kabuğundan yapılmış kask alıyor, ilk kazada ak sakallı dede alıp bunu götürüyor. Sonra kaskıda vardı, nasıl, neden ?

Önlemlerinizi alın, Minimize edin ihtimalleri...

Yahu ihtimal demişken aklıma geldi. Çok severim bu şarkıyıda... Sizde dinleyin :pl:
https://www.youtube.com/watch?v=6XWp1fQju9I
 
Son düzenleme:
Katılım
25 Mar 2011
Mesajlar
800
11 psi azrailli bale yapmak gibi bir şey... Çok çok tehlikeli.

Bir laf vardı, kefeni hazırlar bla bla gibi bir şey. Heh işte o durum olmuş :)

Tek bir şey bilirim, söylerim. Sen önlemini alıcaksın, gerekenleri yapıcaksın... Takdiri Allaha bırakacaksın. :wiinkk:


Tedbir kuldan takdir Allah 'dan
 
Katılım
2 Ara 2013
Mesajlar
170
Bu arada 11 psı değeri olan motor yazıda bahsettiğim kişinin motoru yanlış anlaşılmasın:cat:
 
Katılım
2 Tem 2012
Mesajlar
4,753
Motosikleti
Hero X Pulse 200
bende yazın bursaya dönerken bir istasyonda durdum çimenler vardı dayanamadım oturdum yanıma sonradan lastikçi olduğunu öğrendiğim birisi geldi sohbet ettik bende hava basayım bari dedim sıcak havalarda hiç hava basma dedi 30 psi gösterir ama daha çok şişer dedi sıcaktan dolayı ne kadar doğru bilemiyorum ama bana mantıklı geldi o yüzden mümkün olduğunca lastikler soğukken hava basın diyorlar heralde
 
Katılım
10 Ağu 2011
Mesajlar
1,108
bende yazın bursaya dönerken bir istasyonda durdum çimenler vardı dayanamadım oturdum yanıma sonradan lastikçi olduğunu öğrendiğim birisi geldi sohbet ettik bende hava basayım bari dedim sıcak havalarda hiç hava basma dedi 30 psi gösterir ama daha çok şişer dedi sıcaktan dolayı ne kadar doğru bilemiyorum ama bana mantıklı geldi o yüzden mümkün olduğunca lastikler soğukken hava basın diyorlar heralde

Hay ben o lastikçinin...:cherry:
Sıcak havalarda hava basmayın ne demek ya?
Onun aslı, lastik sıcakken hava basmayın olacak.
İkisi çok farklı şeyler, lütfen dikkat edin.
Evet lastik sıcakken hava basılmaz. Sebebi içindeki hava ısıdan dolayı genleşip basıncı arttırmış durumdadır zaten. Misal sen 29psi yaptığını sanarsın (ve o anda gerçekten basınç 29psi'dir.) ama lastik soğuyunca normal değerine döneceğinden -atıyorum- 21psi hava ile kalır. Aynı şekilde lastik soğukken bastığın 29psi hava, lastik ısındıkça genleip basıncı arttıracaktır ama demek ki bu öngörülen bir şey ve bunun miktarı önceden hesaplanıp ''lastiğiniz soğukken şu kadar hava basın'' gibisinden talimatlar veriliyor.
 
Katılım
28 Ocak 2014
Mesajlar
1,075
Peki bu doğru lastik basınçlarını nasıl öğreneceğiz? İkinci el motor alacağım. Kılavuzunun adamda olduğunu hiç sanmıyorum!
 
Katılım
2 Ara 2013
Mesajlar
170
Bu durumdan kurtulmanın en kolay yolu evde bir adet basınç ölçer bulundurmanız.çıkmadan önce ölçtünüz 26 psı çıktı mesela 3 psı eksik.benzinciye gittiğinizde 30 psı göstersede eksik olan 3 psı havayı genede basın.Lastık soguyunca normal değerlerine dönsün.

---------- Mesajlar birleştirildi - 08:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:11 ----------

Peki bu doğru lastik basınçlarını nasıl öğreneceğiz? İkinci el motor alacağım. Kılavuzunun adamda olduğunu hiç sanmıyorum!

Marka ve modelini internette aratırsanız mutlaka çıkar

Honda CB125E Tavsiye edilen “soğuk” lastik basınçları:

kPa (kgf/cm , psi)

Sadece Sürücü
Ön 200 (2.00 , 29)
Arka 225 (2.25 , 33)

Sürücü ve bir yolcu
Ön 200 (2.00 , 29)
Arka 225 (2.25 , 33)
 
Katılım
11 Şub 2012
Mesajlar
1,477
Ya arkadaşlar bende şöyle biliyorum . Lastiklerin üzerinde kaç psi basacağınız yazıyor zaten. Kullandığınız lastiğe göre basıyorsunuz. İki kişi gezeceksende 1-2 psi fazlasını basıyosun :) Yanlışmıyım.Benim kılavuzda tek kişi için ön / arka 25/27 psi falan yazıyordu lastikleri değiştirdim üstünde 30/ 33 yazıyor. Bernde onları bastım gayet iyi bi sıkıntı yaşamıyorum. Dişli lastik gerçi :)
 
Katılım
5 Nis 2013
Mesajlar
60
kitapçıkta iki lastiğede 29 psi basmam gerektiği yazılmış, her hafta kontrol ederim her seferinde ön lastik 22-23'e düşüyor. kontrol şart.
 
Katılım
10 Ağu 2011
Mesajlar
1,108
Lastiğe göre değil de motosikletin kılavuzunun tavsiye ettiği değere göre hava basılır diye duymuştum.
Benim cb125e'nin kılavuzunda ön 29 - arka 33 öneriliyor. Kenda lastik varken böyle basıyordum daha sonra michelin pilot sportyleri taktım yine aynı değerleri basıyorum.
Bu konuya uzman bir arkadaşımız açıklık getirirse memnun olurum. Lastiğin marka ve modeline göre mi, yoksa motosiklet üreticisinin tavsiye ettiği değere göre mi hava basacağız?
 
Katılım
3 Tem 2009
Mesajlar
6,398
Ya arkadaşlar bende şöyle biliyorum . Lastiklerin üzerinde kaç psi basacağınız yazıyor zaten. Kullandığınız lastiğe göre basıyorsunuz. İki kişi gezeceksende 1-2 psi fazlasını basıyosun :) Yanlışmıyım.Benim kılavuzda tek kişi için ön / arka 25/27 psi falan yazıyordu lastikleri değiştirdim üstünde 30/ 33 yazıyor. Bernde onları bastım gayet iyi bi sıkıntı yaşamıyorum. Dişli lastik gerçi :)

O lastiğin üzerinde yazan lastiğin kapasitesi. Hatta dikkat ettiyseniz yanında bir de ağırlık ibaresi olması gerek. "Şu kadar basınçta şukadar ağırlığı güvenli şekilde taşıyabilir" anlamında. Siz kitapçıkta yazan değerleri kullanmalısınız herzaman.

Canınızı emanet ediyorsunuz, biraz okusanız, araştırsanız çok vaktinizi almaz.
 
Katılım
29 May 2007
Mesajlar
1,000
Ya arkadaşlar bende şöyle biliyorum . Lastiklerin üzerinde kaç psi basacağınız yazıyor zaten. Kullandığınız lastiğe göre basıyorsunuz. İki kişi gezeceksende 1-2 psi fazlasını basıyosun :) Yanlışmıyım.Benim kılavuzda tek kişi için ön / arka 25/27 psi falan yazıyordu lastikleri değiştirdim üstünde 30/ 33 yazıyor. Bernde onları bastım gayet iyi bi sıkıntı yaşamıyorum. Dişli lastik gerçi :)

Abi sen kesinlikler kullanım kılavuzundaki değerleri kullan. Lastiğin üstündeki değerin max değer olduğunu duymuştum.
 
Katılım
5 Haz 2011
Mesajlar
2,546
kullanım kılavuzunda bütün motorların yazar kaç değerde olması...lastik üstünde yazanlar max değerler yani en son ona kadar basabilirsin diye.
benimkide arka 32 ön 21 yazıyor fakat ön taraf kasise falan geldiği zaman janta vuracakmış gibi indiğinden 25 yaptım.eğer lastikte bir sorun yoksa ayda 1 kontrol etmek lazım.
 
Katılım
2 Ara 2013
Mesajlar
170
Lastiğe göre değil de motosikletin kılavuzunun tavsiye ettiği değere göre hava basılır diye duymuştum.
Benim cb125e'nin kılavuzunda ön 29 - arka 33 öneriliyor. Kenda lastik varken böyle basıyordum daha sonra michelin pilot sportyleri taktım yine aynı değerleri basıyorum.
Bu konuya uzman bir arkadaşımız açıklık getirirse memnun olurum. Lastiğin marka ve modeline göre mi, yoksa motosiklet üreticisinin tavsiye ettiği değere göre mi hava basacağız?

Ön 29 Arka 33 doğru değerler 1 yada 2 kişinin binmesi halinde değerleri değiştirmeyin kılavuzda yazanı bu.Ayrıca konuya kendi düşüncelerimle biraz açıklık getirmek isterim;

Lastik basınç önerisi de motor firmamızın basınç önerisi de aynı kapıya çıkıyor diye düşünüyorum zira motorun lastiğini değiştirince hali hazırda bulunan lastiğin eşdeğer hacimli olan lastikle değiştirilmesi söz konusu.

Örnek olarak benim cb125e de kenda lastik vardı kullanma kılavuzu ön 29 arka 33 psı değeri öneriyor.Michelin lastik almaya gittiğimde de satıcı motor marka ve model ne dedi cb125e dedim ona göre lastik verdi ve basıncına ön 29 arka 33 dedi.Ayrıca ayda 1 kez kontrol çok yetersiz ve sağlıksız olur.Bence en az haftada 1 kontrol ettirmeniz sağlıklı olacaktır.Araba lastiklerinin kontrol standardı 1 aydır diye biliyorum:king:
 
Son düzenleme:
Katılım
11 Şub 2012
Mesajlar
1,477
Netliğe kavuştu şimdi. eve gidince fabrika çıkışı lastiklerin üzerindeki değerlere bakayım lastiğe göremi kılavuza yazıyorlar oda netleşir. :) Mantığa göre bakarsak kılavuzda yazdıkları fabrika çıkış lastiğine göredir. Aksi saçma olur sanırım. Çünkü böyle bir durumda daha düşük basınç değerine sahip lastikleri kullanamazsın gibi bir durum ortaya çıkar. Onu geçtim lastiğe göre değilde mühendişler taşıma kapasitesine göre bir değer yazmışlarsa kılavuza satın alacak adamın kaç kilo olduğunu hesaba katarak bu değerleri yine sabitleyemezler. Bence önemli etken kullanacağın lastiğin üst sınırıdır ve kullanacağın zemine göre ve taşıyacağı kapasiteye göre verilen değerler arasındaki basıncı tutturmaktır. NAcizane fikrim böyle oluştu şu an Syanur kardeşin dediğinden sonra.

ZAten ben ve arkadaşlarım basınçlarla sürekli oynadığımız için ne kılavuza sadık kalabiliyoruz ne de lastiğin üst sınırına. GErçi üst sınırı geçtiğimiz yok ama alt sınırlarda bolca geziyoruz araziden ötürü.
 
Katılım
23 Tem 2013
Mesajlar
1,716
arkadaşlar benim lastiğin havası yavaştan iniyor hep.mecburen hava basmak zorunda kalıyorum haftada bir falan.bu durum normal mi yoksa lastiğe baktırmam mı gerekir?
 
Katılım
2 Mar 2012
Mesajlar
1,861
jantta bir yamukluk yoksa, lastiği iyice kontrol etmeni öneririm. belki ufak bir çivi vb girmiş olabilir. bulamazsan mutlaka lastikçiye git. hava kaçırdığı yer büyüyebilir ya da aynı yerden bir darbe daha alırsa biranda patlayabilir.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst