Arkadaslar r80 marş gitti acil lütfen

Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
4
Herkese merhabalar arkadaşlar 93 model r80 gs motosikletim birden marş kesti start düğmesine bastığımda tak diye bir ses geliyor fakat devamı gelmiyor çalışmıyor vurdurunca çalışıyor ama. Bugun götürdüğüm tamirci lafa bunun marş dinamosu nerde acaba ile başlayınca lafa kaldım ortada neden olabilir bu motosikletten anlayan arkadaşlarla özelden de mümkünse görüşmek isterim
 
Katılım
7 Eyl 2011
Mesajlar
384
Motoru vurdurarak çalıştır, turla bi 4-5 km biraz yüksek devirde, motoru durdur tekrar butondan çalıştırmayı dene. Çalışırsa büyük ihtimal aküden çalışmadı, çalışmazsa ya akü şarj sistemi bozuk akü şarj almıyor, ya marş motorunun kömürü tükendi (çünkü motorun eski baya) yada kablolarda bir sıkıntı var.
 
Katılım
4 Mar 2007
Mesajlar
2,414
Motosikleti
BWS 100
iyi ihtimal akü şarjı bitti, artık şarj olmuyor, bir yeni akü iş hallolur.

Kötü ve büyük ihtimal, motosikletin tam parçalarını bilmiyorum ama alternatör, konjektör gibi parçalardan biri gitti, haliyle motosiklet hareket halinde iken akü şarj olması gerekirken olmadı, bir yerden sonra da marş basmadı.

Motor çalışırken ve çalışmıyorken akünün voltajı ölçülmesi gerek.
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
4
Öncelikle tskler aküm yeni daha baska aküylede denedik sonuc aynı oldu sadece bi kere tak diye bir ses geliyo
 
Katılım
19 Şub 2014
Mesajlar
312
marşa basarken aynı anda kornaya da bas eğer akü boş ise korna nın sesi iyice bayılır (marş düğmesine basarken)
korna aynı kalitede çalıyorsa marş rölesinde sıra ....
tak sesi sanırım marş rölesinden geliyordur bi ihtimal marş rölesi akım geçirmiyor olabilir marş rölesine ulaşabilirsen bi tornavida yardımı ile kontak uçlarını kısa devre yapabilirsin (o kablolar artı uçlarıdır kesinlikle şaseye deymemeli)
yine çalışmaz ise marş motorunun kömürleri bitmiş yada yanmış olabilir ama birden bire kesildiyse bence marş rölesidir

---------- Mesajlar birleştirildi - 02:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:00 ----------

bu arada marş rölesine ulaşmak için yerini bilmiyorsan kolayca bulmak adına aküden artı kutbunda bir kalın ve bir yada birkaç tane ince kablo çıkar kalın olanı önce marş rölesine gider oradan da marş motoruna gider eksi kutbu genelde şaseden verilir o sebeple marş motoruna tek kablo çekilir ......
bu arada o ustadan da uzaklaş derim basit arıza için motoru sökecek belliki
 
Katılım
14 Eyl 2012
Mesajlar
644
...Kötü ve büyük ihtimal, motosikletin tam parçalarını bilmiyorum ama alternatör, konjektör gibi parçalardan biri gitti, haliyle motosiklet hareket halinde iken akü şarj olması gerekirken olmadı, bir yerden sonra da marş basmadı . ...

Bu dediginiz olsaydi yani aku sarj olmasaydi bu sefer atesleme gerilimi akuden alinacakti. Bir sure sonra aku de bitip motor hic calismayacakti." Vurdurma" -snappyx'e selamlar- calisiyomus. Demekki sarj sistemiyle dogrudan ilgili degil. Oyle tahmin ediyorum ki mars motorunda bir sikinti var (muhtemelen komur tukendi) veya kablolarda.
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
4
arkadaslar tskler bugun yaptırdım motoru marş motoru arızalıymış hallettiler
 
Katılım
4 Mar 2007
Mesajlar
2,414
Motosikleti
BWS 100
Bu dediginiz olsaydi yani aku sarj olmasaydi bu sefer atesleme gerilimi akuden alinacakti. Bir sure sonra aku de bitip motor hic calismayacakti." Vurdurma" -snappyx'e selamlar- calisiyomus. Demekki sarj sistemiyle dogrudan ilgili degil. Oyle tahmin ediyorum ki mars motorunda bir sikinti var (muhtemelen komur tukendi) veya kablolarda.
Hocam tam bilmiyorum ama sarj sisteminde sikinti olsa dediginiz gibi gerilim olmadigindan atesleme olmayacaktir haklisiniz. Alternator arizasi buna neden olur heralde.
Ancak sorun konjektorde ise hani su yuksek voltaji dengeleyip akuye veren parca. Problem onda oldugu zaman tesisatta elektrik geziyor ama akuye ya yuksek voltaj verip yuksek sarjdan aku patlatabiliyor yada az veya hic vermeyip akuyu sarj etmiyor.


Vurdurarak calistirdiktan sonra, aydinlatma parlakliklarini gozlemlemeli aslinda motor devrine gore parlaklik azalip artiyor mu acaba.


Yanlisim varsa duzeltin lutfen, tam kestiremiyorum bende.



Edit: pardon beyler, tamir ettirmis, gecmis olsun, mars motoru problemliymis demek.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst