Arabadan motora.

Katılım
23 Ağu 2020
Mesajlar
15
Merhabalar ben yeni yeni motosiklete meraklanmış bir üniversite öğrencisiyim. Şu an arabam var okula o şekilde git gel yapıyorum ancak motosiklet alıp okula ya da gideceğim herhangi bir yere motor ile gitmek istiyorum. Motoru mevsim farketmeden sürebilir miyim bunu merak ediyorum. Adanada okuyorum kar yağmasa da zaman zaman çok yağmur oluyor. Bu nasıl etkiler motoru? Ya da yağmurlu havalarda motor sürebilir miyim? Motor araba yerine geçebilir mi?

Bu arada başlangıç için baktığım motorlar
kawasaki z250sl
Yamaha MT-25
KTM 200 duke
cfmoto 250nk

Başka motor öneriniz var mıdır başlangıç için?
 
Katılım
31 Eki 2019
Mesajlar
313
Yağmurda sürülüyor. Dönüş yaparken motoru yatırmayacaksın, frenleri %20 daha az sıkacaksın. Durmaya yakın ön freni daha az basacaksın ki kaymasın.
Dönmek istediğin zaman 25km'nin altına düşüp gidonu çevirerek döneceksin, yağmurda tutuş az olduğu için counter steering tamamen devre dışı.

Belli bir süratin üstüne çıkmayacaksın, arabalar için de geçerli ama motosikletler için daha tehlikeli. Güvenli sürüş limitleri, 32psi lastik basıncından 0.5cm su yüksekliğinde(orta şiddette yağmur) 70-80 km/s. (Hydroplaning 95km/s civarında kesin olarak başlıyor, geri kalanını güvenlik payı olarak bıraktım)

Yağmurun ilk yağmaya başladığı 5 dakika içerisinde; yola dökülmüş yağ benzin toz topak bunlar çözüldüğü için lastik tutuşu azalır, fren mesafesi artar. Aynı zamanda yağmur her yere eşit yağmadığı için bir kaç kilometre ilerlediğinizde yağmur orada 5 dakika değil 1 dakika önce başlamış olabilir, bu yüzden yağmur başlangıcında ilk 15 dakika oldukça dikkatli sürün ya da bir yere çekip çay için.
 
Son düzenleme:
Katılım
23 Ağu 2020
Mesajlar
15
aktif olarak yağan yağmur düşündürüyor beni ıslak yol bir şekilde halledilir de yağmur yağarken nasıl olur bu iş?
 
Katılım
31 Eki 2019
Mesajlar
313
aktif olarak yağan yağmur düşündürüyor beni ıslak yol bir şekilde halledilir de yağmur yağarken nasıl olur bu iş?

Tekerin altındaki su yağmur kanallarıyla tahliye ediliyor. Su yüksekliği artıkça bu tahliyenin limitlerine yaklaşıldığı için tehlikeli. Yağmurun yağıp yağmamasından çok suyun yüksekliğine etkisi önemli.
Hafif yağışlı yolda 90km/s hızı görebilirsiniz, ama 40km/s hızla dereye sürerseniz sörf yapmaya başlarsınız.
Bence, araçlar da mecburen daha dikkatli ve biraz daha yavaş sürmek zorunda kaldığı için daha keyifli bile olabiliyor. Sizin düşüncelerinizi de almak isterim.
 
Katılım
23 Ağu 2020
Mesajlar
15
Su yükseldikçe tehlikenin artacağı aşikar bu konuda bir sorunum yok. Ancak dikkatli sürerek geçilen yollara dikkat edilerek bu halledilir diye düşünüyorum. Ben şu an keyiften çok birazda işlevselliğini düşünüyorum arabada yağmur çamur düşünmeden herhangi bir yere gidebilecekken motor beni bu konuda kısıtlar mı sorusu biraz kafamı kurcalıyor. Mesela yağmur yağarken süreceğimizde ne tür ekipmanlar giymeliyiz? Nasıl kendimizi ıslanmaktan koruruz?
 
Katılım
25 Ara 2019
Mesajlar
907
İmkanın varsa araban da bulunsun, yağmurda soğukta arabayla gider gelirsin kafan rahat olur. Kışın ben kullanıyorum ancak çok rahat olmuyorum kayma durumları olabiliyor. Yağmurda önünü rahat göremeyebiliyorsun.

200 Duke kullanıyorum sorularına buradan veya özel mesajdan cevap verebilirim.
 
Katılım
17 Nis 2018
Mesajlar
13,467
Motosikleti
D400
Yağmurda motosiklet keyif vermez. Adana sıcağında da keyif vermez.

Mis gibi araban var. Bin arabana. Hobi olarak al bir motor , hava güzel ise bin.
 

nyk

Katılım
18 Eyl 2016
Mesajlar
556
ABS’li bir 250cc Scooter al kafan rahat etsin. Sele altı + arka çanta ile hem hamallıktan kurtulursun hem de öyle ıslak yerlerde paçaların batmaz. Saydığın motorlarla sırt çantasında taşıyacaksın her şeyi, okula gideceksin robocop gibi gezeceksin Ayağında bot elimde kask ya da kuvvetle muhtemel ekipman giymeyeceksin.

Yolda yakalandığın yağmur için bir tane yağmurluk alıp sele altına veya çantaya atacaksın bu kadar. Baktın yağmur başladı çıkarıp giyeceksin. Öyle çılgınlar gibi yağmurda motor sürülmez, motorun kayması bir yana görüş düşüyor, gereksiz riskli. Öyle şiddetli yağmur olan günlerde toplu taşıma kullanacaksın kafan rahat edecek. Yok yolda çok şiddetli bir yağmura denk gelirsen de güvenli bir yer bulup bekleyeceksin.
 
Katılım
30 May 2015
Mesajlar
247
Arndiol a katılıyorum, trafik olmayan şehirde motosiklet kullanmaya gerek yok, botu montu eldiveni kaski dizligi giyecen çıkartacan kilit takacan, yazın güneşte yanacan kışın donacan hiç gerek yok, keyif için arabanın yanına ufak bir nmax fiddle alin keyfinize bakin saygilar
 
Katılım
7 Haz 2020
Mesajlar
173
Yağmurda sürülüyor. Dönüş yaparken motoru yatırmayacaksın, frenleri %20 daha az sıkacaksın. Durmaya yakın ön freni daha az basacaksın ki kaymasın.
Dönmek istediğin zaman 25km'nin altına düşüp gidonu çevirerek döneceksin, yağmurda tutuş az olduğu için counter steering tamamen devre dışı.

Belli bir süratin üstüne çıkmayacaksın, arabalar için de geçerli ama motosikletler için daha tehlikeli. Güvenli sürüş limitleri, 32psi lastik basıncından 0.5cm su yüksekliğinde(orta şiddette yağmur) 70-80 km/s. (Hydroplaning 95km/s civarında kesin olarak başlıyor, geri kalanını güvenlik payı olarak bıraktım)

Yağmurun ilk yağmaya başladığı 5 dakika içerisinde; yola dökülmüş yağ benzin toz topak bunlar çözüldüğü için lastik tutuşu azalır, fren mesafesi artar. Aynı zamanda yağmur her yere eşit yağmadığı için bir kaç kilometre ilerlediğinizde yağmur orada 5 dakika değil 1 dakika önce başlamış olabilir, bu yüzden yağmur başlangıcında ilk 15 dakika oldukça dikkatli sürün ya da bir yere çekip çay için.

Sağanak yağmurda 200 km/h hızla sürüp düşmeyen de var, counter steering siz tek bir viraj dönmeyende. Herkes böyle yapsın diye söylemiyorum tabi ama kesin, net bilgi gibi konulara yanlış bilgi pompalamaktan vazgeçmeniz lazım. Bu dostça bir tavsiyedir, amacım saygısızlık değil.
 
Katılım
13 Kas 2010
Mesajlar
350
Dört mevsim motosiklet tabii ki sürülür ama: "Kışın arabanın konforu varken ne gerek var? diye soruyor insan (hayli kısa) bir süre sonra kendine.

- Ülkemizde yol şartları malum, şiddetli yağışta yolların motosiklet için güvenli olduğunu düşünmüyorum. 50 ile giderken iki-üç santim suya girmek büyükşehirler dahil son derece normal bir durum ki bu motosikletin dengesini bozmak için yeterli bir derinlik.
- Kışın (pratikte) 10 derece havalarda bile gizli buz tehlikesi baş gösteriyor.
- Kış için ayrı takım (kıyafet) düzmeniz gerekecek.

Özet: Kış sürüşünü acemilikte güvenlik açısından ek risk olarka görüyorum; ustalıkta zaten rahatlık açısından arabayı tercih edeceksiniz :)
*

Başlangıç motosikleti için çıplak (naked) ya da arazi türü motosikletler daha kolaylık sağlıyor, 250 cc. altındaki hacimlerle başlamak ayrıca tavsiye ediliyor. Siz zaten standartlara uyan modeller seçmişsiniz.

Bakmak isterseniz burada kış kategorisi var: https://motorhikayesi.com/category/kis/
 
Katılım
22 Eyl 2019
Mesajlar
492
Yağmurda motor eziyettir. Arabanla hiç ıslanmadan rahat rahat gidiyorsun ama motorla giderken bacakların üstün başın sırılsıklam olacak ve ulan ne diye bindim ben bu motora bu havada diyeceksin. Soğukta binersin sıkıntı yok ama yağmurda çok kötü. Araban da ne olur ne olmaz bulunsun ki yağmurda binebilesin. Soğuk havada da biraz sinir olabilirsin ama yağmur kadar değil. Yani kötü havada araba güzel havada motosiklet...
 
Katılım
31 Eki 2019
Mesajlar
313
Sağanak yağmurda 200 km/h hızla sürüp düşmeyen de var, counter steering siz tek bir viraj dönmeyende. Herkes böyle yapsın diye söylemiyorum tabi ama kesin, net bilgi gibi konulara yanlış bilgi pompalamaktan vazgeçmeniz lazım. Bu dostça bir tavsiyedir, amacım saygısızlık değil.
Bu bahsettiğiniz kişi marc marquez olabilir mi? :) Yağmur counter steering yapılamaz demiyorum, ama etkisi oldukça düşüyor. Motoru yatırabileceğiniz açı da düşüyor. Dikkat ederseniz motosiklet yatmaz demedim, mümkün olduğunca yatırmayın ve counter steering'e fazla güvenmeyin. Ciddi şekilde düşüyor yol tutuşu.


"Sağanak yağmurda 200 km/s hızla sürüp düşmeyen de var" Ben bu yapılamaz demedim, lastiklere gider 120 psi basıncı basarsın. İnce lastik kullanırsın, ya da yolun tahliyesi çok iyidir sağanak olmasına rağmen yağmur yüksekliği artmıyordur, 0.2 0.3cm gibi daha az kalınlıkta su tabakası vardır.
Bunları hesaba katmadım, yoksa gidip yağmurda yüksek sürat yapabilirsiniz ama fren mesafeniz 4-5 katına çıkması pahasına bunları kim yapmak ister/kim yapar? Bu kadar riskli süren varsa bizim burada tavsiye vermemizin de pek anlamı yok.

Örnek video bırakıyorum, https://youtu.be/jJAZ8Kg1YwM?t=492
Burada 32psi basınç, orta şiddet yağmur ile maksimum gidilebilecek hız 95 olarak demiştim bu koşullara uyuyor. Dikkatli izlerseniz 98km/s hızda iki teker de aynı anda kayıp(hydroplaning)düşmesine sebep olmuş.
Aynı zamanda hydroplaning olduğu anda gidondan düzeltme yaparak motosikleti kurtaramazsınız, koca motosiklet artık sörf tahtasıdır, ağırlığınızı ters tarafa verip dua edebilirsiniz. Burada refleks olarak gidondan müdahalede bulunulması bir miktar daha kötüleştirilmiş ama bulunmasaydı da kurtarma olasılığı düşük zaten.
Sizce burada 70 km/s hız ile gidiyor olsaydı aynı kaza yaşanacak mıydı? Ben neden düz yolda düştüm diye düşünülecek miydi yolun geri kalanında...

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:27 ----------

Su yükseldikçe tehlikenin artacağı aşikar bu konuda bir sorunum yok. Ancak dikkatli sürerek geçilen yollara dikkat edilerek bu halledilir diye düşünüyorum. Ben şu an keyiften çok birazda işlevselliğini düşünüyorum arabada yağmur çamur düşünmeden herhangi bir yere gidebilecekken motor beni bu konuda kısıtlar mı sorusu biraz kafamı kurcalıyor. Mesela yağmur yağarken süreceğimizde ne tür ekipmanlar giymeliyiz? Nasıl kendimizi ıslanmaktan koruruz?

Motosiklet ekipmanı altına su geçirmiyor zaten. Mecbur olunca çıkıyorum. Motosiklet pantolonu, ceketi bunlar su sızdırmıyor zaten. Botlar da kaliteli ise sızdırmaz. Eldivenlerin çoğu su geçiyor yalnız, ama ben rahatsız olmuyorum. Elcik ısıtma varsa daha iyi.
Kask içinse en iyisi pinlock.
Vizörden su kaydırmayı yarayan spray'ler de işe yarıyor, %100 mükemmel görüş sağlamasa da suyun kaymasını sağlayarak en azından tüm görüşün nokta nokta şeklinde kapanmasını engelliyor. Yağmurluk kullanan da var, ekipman kullanmadan süren birçok kurye falan kullanıyor bir sıkıntı yok rahat diyorlar. Yine ekipmanın yoksa deri ceket de su geçirmediği için giyebilirsin. Pantolon için de forumda bir arkadaş mum/sıvı silikonu asetonda eriterek pantolonunun üstüne sıkıyordu su geçirmemesi için. İlla bir şekilde çözersin.
 
Son düzenleme:
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
2,484
Yağmurda binmem.O yüzden yağmurluk falanda almadım.Ama bir kaç kere sağlam yağmura yakalandım.Gusül abdesti almış gibi iğne ucu kadar kuru yer kalmamıştı.
Benim yağmurda en korktuğum şey sudan dolayı yerdeki çukurları görememek.

Bu arada yağmurda motsiklet sürmek deyince şunuda eklemeden yapamadım :)

 
Son düzenleme:
Katılım
7 Haz 2020
Mesajlar
173


---------- Mesajlar birleştirildi - 21:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:41 ----------

Bu bahsettiğiniz kişi marc marquez olabilir mi? :) Yağmur counter steering yapılamaz demiyorum, ama etkisi oldukça düşüyor. Motoru yatırabileceğiniz açı da düşüyor. Dikkat ederseniz motosiklet yatmaz demedim, mümkün olduğunca yatırmayın ve counter steering'e fazla güvenmeyin. Ciddi şekilde düşüyor yol tutuşu.


"Sağanak yağmurda 200 km/s hızla sürüp düşmeyen de var" Ben bu yapılamaz demedim, lastiklere gider 120 psi basıncı basarsın. İnce lastik kullanırsın, ya da yolun tahliyesi çok iyidir sağanak olmasına rağmen yağmur yüksekliği artmıyordur, 0.2 0.3cm gibi daha az kalınlıkta su tabakası vardır.
Bunları hesaba katmadım, yoksa gidip yağmurda yüksek sürat yapabilirsiniz ama fren mesafeniz 4-5 katına çıkması pahasına bunları kim yapmak ister/kim yapar? Bu kadar riskli süren varsa bizim burada tavsiye vermemizin de pek anlamı yok.

Örnek video bırakıyorum, https://youtu.be/jJAZ8Kg1YwM?t=492
Burada 32psi basınç, orta şiddet yağmur ile maksimum gidilebilecek hız 95 olarak demiştim bu koşullara uyuyor. Dikkatli izlerseniz 98km/s hızda iki teker de aynı anda kayıp(hydroplaning)düşmesine sebep olmuş.
Aynı zamanda hydroplaning olduğu anda gidondan düzeltme yaparak motosikleti kurtaramazsınız, koca motosiklet artık sörf tahtasıdır, ağırlığınızı ters tarafa verip dua edebilirsiniz. Burada refleks olarak gidondan müdahalede bulunulması bir miktar daha kötüleştirilmiş ama bulunmasaydı da kurtarma olasılığı düşük zaten.
Sizce burada 70 km/s hız ile gidiyor olsaydı aynı kaza yaşanacak mıydı? Ben neden düz yolda düştüm diye düşünülecek miydi yolun geri kalanında...



Hatalı bilgi vermeye devam ediyoruz ; ) Bu videoyu biliyorum. Videonun devamında yolda buzlanma oluştuğunu ve bu nedenle kaydığını söylüyor zaten içerik sahibi.

200 km/h örneğini aslında kendimden örnek verdim. Zamanında sağanak yağmurda kilometrelerce bu hızlarda sürmüşlüğüm var. Doğru mu hayır, çok riskli mi evet. Zaten yine benzer bir gün düşüp az daha canımı yolda bırakıyorum. Kötü örnek olmamak için açık etmedim.

Velhasıl, çok fazla teorik bilgi incelediğinizi, çok okuyup izlediğinizi zannediyorum, tebrik de ediyorum ama yine de tam emin olmadığınız bir bilgiyi, kesin ifadelerle başkalarına aktarmamanızda fayda var.

Zamanında şöyle bir yanılgım olmuştu. Sürekli teorik bilgi edinip, uygulamaya cesaret edemediğim zamanlardı. Ne zamanki teorik bilgimi yoğun antrenmanla birleştirdim, o zaman bazı dinamikler kafamda daha da netleşti.

Herkese tavsiyem; teorik bilgi şart oldupu kadar, düzenli antrenman olmazsa olmazdır.

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:42 ----------

Yağmurda binmem.O yüzden yağmurluk falanda almadım.Ama bir kaç kere sağlam yağmura yakalandım.Gusül abdesti almış gibi iğne ucu kadar kuru yer kalmamıştı.
Benim yağmurda en korktuğum şey sudan dolayı yerdeki çukurları görememek.

Bu arada yağmurda motsiklet sürmek deyince şunuda eklemeden yapamadım :)

https://www.youtube.com/watch?v=H93kPnDQEqA

Bu videoyu da çok iyi bilirim. Kaza yaptığım gün esin kaynağımdı Kiyonari : ) Sonra ne mi oldu, motosiklet tükürdü attı
 
Son düzenleme:
Katılım
23 Kas 2013
Mesajlar
61
Maddi durumunuz varsa, arabayı satmayın. Ya da model düşürün. Ne kadar motor dünyanın en güzel icatlarından biriyse, otomobil can simididir. Yağmur yağınca, soğuk havada, arkadaşlarınızla ya da ailenizle bir yere gitmek isteyince ararsınız arabanızı. Hele ki çocuğunuz varsa daha da önemli oluyor. Ben arabamı eşime verdim. Günlük ihtiyaçları ve çocuğun işlerini onunla hallediyor. Ben de motor kullanıyorum. Kar, kış, yağmurda araba kullanıyorum.
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,534
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
İlk motorumla hafif hafif kar yağdığı bir gün Göztepe-Beylikdüzü yapıp dönecek kadar sevdim bu işi. (Winter Grip'ler vardı) Bu hobiye cidden gönül vermişsen hava durumunu bilhassa ilk zamanlar çok takmayabiliyorsun. Ekipmanını da her hava koşuluna göre dizdin mi sorunların epey azalır.
 
Katılım
31 Eki 2019
Mesajlar
313


---------- Mesajlar birleştirildi - 21:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:41 ----------



Hatalı bilgi vermeye devam ediyoruz ; ) Bu videoyu biliyorum. Videonun devamında yolda buzlanma oluştuğunu ve bu nedenle kaydığını söylüyor zaten içerik sahibi.

200 km/h örneğini aslında kendimden örnek verdim. Zamanında sağanak yağmurda kilometrelerce bu hızlarda sürmüşlüğüm var. Doğru mu hayır, çok riskli mi evet. Zaten yine benzer bir gün düşüp az daha canımı yolda bırakıyorum. Kötü örnek olmamak için açık etmedim.

Velhasıl, çok fazla teorik bilgi incelediğinizi, çok okuyup izlediğinizi zannediyorum, tebrik de ediyorum ama yine de tam emin olmadığınız bir bilgiyi, kesin ifadelerle başkalarına aktarmamanızda fayda var.

Zamanında şöyle bir yanılgım olmuştu. Sürekli teorik bilgi edinip, uygulamaya cesaret edemediğim zamanlardı. Ne zamanki teorik bilgimi yoğun antrenmanla birleştirdim, o zaman bazı dinamikler kafamda daha da netleşti.

Herkese tavsiyem; teorik bilgi şart oldupu kadar, düzenli antrenman olmazsa olmazdır.

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:42 ----------



Bu videoyu da çok iyi bilirim. Kaza yaptığım gün esin kaynağımdı Kiyonari : ) Sonra ne mi oldu, motosiklet tükürdü attı

Evet, güvenli sürüş kitabının ilgili sayfasına dayanarak yazdım. Yağmurda hız denemesi yapmadığım için bu bilgileri pekiştirme şansım pek olmayacak muhtemelen. Gidip buzlanma var mı diye baktığını sanmıyorum, dümdüz yolda düşünce buzlanmadır diye düşünmüştür. Ayrıca ilgili sayfanın devamında, viraj performansını arttırmak için yeni lastiklerde su tahliye açısının daraltılmasıyla ilgili bir bölüm vardı. Bu da hydroplaning(buna Türkçe bir isim bulmak lazım bu arada) hızını olumsuz etkiliyor. O sayfanın görüntüsünü ekleyeyim hatta.
Aynı sayfada hydroplaning için denklem de var, maksimum gidebileceğiniz hız: 10.24 * sqrt(32) = mil bazında hız. Burada sqrt karekök, 32 de psi.

Sizin de benim gibi motosiklet sürmenin teknik yönleri ve detayları araştırmayı seven biri olduğunuz belli, benim burada yazdıklarım motosikletle yağmurda en yüksek nasıl hız yaparsınız, en hızlı nasıl viraj alırsınız sorusuna cevap vermek için değildi. Sadece güvenli limitleri nasıl belirleriz, bunun hakkında kendi fikirlerimi paylaşarak sizlere de referans göstermek.

Yukarıda yazdığım, motosiklet modelinden, lastikten ve yol kalitesinden süspansiyona kadar her türlü etmen dolayısıyla değişiklik göstereceği için kesin bilgi olarak paylaşmadım. Lastik basıncı ve yağmur şiddetinden yola çıkarak çıkabileceğiniz en yüksek güvenli hızı belirlemeniz için yazdım.
Orta şiddet yağmurda 70km/h güzel bir hızdır çıkarımımın sebebi, viraj almaya ve fren yapmaya da belli bir miktar hata payı bırakabilmeniz için. (Ya da yoldaki çukurlar vesaire).
Yapamazsınız demiyorum, yapmamanız daha hayırlı diyorum :) Örnek vermek gerekirse, virajda fren yapmamaya çalışın denilmesi gibi. Motogp yarışlarında görüldüğü üzere 2 freni de sonuna kadar kullanıyorlar. Ama motosiklet süren herkes bu kadar ileri tekniğe sahip olmadığı için "abanın iki frene de" denilmesi ölüme götürür.


Kitabın ilgili sayfası

ACtC-3flCyKDaaGxUx8sdmeqPyJ0jJCFwSqnFAqdhm1I_hCjvRKF9xHvzLCu5WrftoFz7G5TAV6ypbpce2cJ9Oc2Fuu5jmRlyPHqNw4YZa7RMSWRIfw_GZTwWPniCX_MuWBrboZLyvf1ijvLsifA0CIv8Ow=w361-h805-no
 
Katılım
19 Kas 2017
Mesajlar
2,187
yağmurlu havada motor kullanmak eziyet bence ben çıkmam yağmur varsa ama yağmura yakalanırsamda kullanırım mt25 ideal bence seçenekler arasından öğrenirsin aldıktan sonra güzel bir lastik tak ekipmanlarında olsun
 
Katılım
7 Haz 2020
Mesajlar
173
Ali Mert,

Aslında, hydroplaning konusu ile çok güzel bir noktaya değindin. Paylaştığın sayfayı da okudum. İlk formülde verdiği 10.27 katsayısı çok değişken bir katsayı. Öte yandan 2. formül, asfalta temas alanını da içeriyor. Bu sayede farklı lastik boyutları da hesaba katılmış oluyor. Ama diğer etkenler; ağırlık, lastik deseni, lastik hamuru faktörü, asfalt faktörü gibi bir çok değişkeni 10.27 kat sayısı altına sokmaları gözüme pek makul gelmedi. Muhtemelen bu katsayıyı, en kötü durumu (worst case) ele alarak hesaplamışlardır. Bu yüzden de elde ettikleri sonuç hız, düşük çıkıyor.

Bu konuda farkındalık oluşturduğun iyi oldu ; )

Bu arada düşme videosunda, adam motoru yerden kaldırırken hava sıcaklığını kontrol etmiş ve bölgesel olarak hava daha sıcak olmasına rağmen, kaza yaptığı inişte, havanın 1 derece olduğunu görmüş. Bunun nedenini de inişe doğru gelen esintiye bağlıyor ki bu da aslında bilimsel bir fenomendir. Natural Convection-Forced Convection durumu.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst