Apache tvs 150 start stop düğmesi

Katılım
21 Kas 2018
Mesajlar
47
Arkadaşlar benim motorumda start stop düğmesi (kırmızı düğme) motor stop ken düğmeyi kapatınca marş basmıyor ayaklada almıyor düğmeyi açıp motoru çalıştırınca düğmeyi kapatınca stop etmiyor baktım siyah beyaz kablo boşta takip ettim tam düpmenin ordan geliyor bu kablodanmı oluyor acaba ve bunu nereye takmam gerekiyor.
Yada bana o düşmenin mantığını anlatabilecek biri varsa gerisinide halledebilirim Şimdiden çok teşekkürler :)
 
Katılım
20 Şub 2019
Mesajlar
840
Anlamadığım şey şu, kırmızı düğme dediğin aleti kapatınca benzini kesiyor. Gemi motoruyla da çevirsen röleyi, o motor çalışmaz usta. Neden çalışmasını bekliyorsun ki? Adı üstünde stop. Motor çalışırken düğmeyi kapatınca biraz bekler misiniz? Belki bir gecikme temassızlık vardır. Çünkü motor kapalıyken stopta marş almıyorsa başka bir açıklaması olduğunu düşünmüyorum
 
Katılım
21 Kas 2018
Mesajlar
47
usta ne beklemesinden bahsediyorsun 5 dakika sonra stop edecek değil ya bu etmiyor işte o şekilde bile sürdüm bi değişiklik yok eğer bilginiz varsa bana sadece bu düğmenin mantığını anlatmanız yeterli bu siyah kablo nere gidiyor

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:51 ----------

ve bu arada yanlış anlaşılma olmasın benim tek şikayetim motor çalışırken düğmenin stop etmemesi tabiki çalışmıyorken düğmenin işini yapması normal
 
Katılım
20 Şub 2019
Mesajlar
840
usta ne beklemesinden bahsediyorsun 5 dakika sonra stop edecek değil ya bu etmiyor işte o şekilde bile sürdüm bi değişiklik yok eğer bilginiz varsa bana sadece bu düğmenin mantığını anlatmanız yeterli bu siyah kablo nere gidiyor

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:51 ----------

ve bu arada yanlış anlaşılma olmasın benim tek şikayetim motor çalışırken düğmenin stop etmemesi tabiki çalışmıyorken düğmenin işini yapması normal

stop düğmesinin mantığı enjeksiyonu kesmesi, benzini kesmesi.. Motor çalışır haldeyken benzini kesmeyi engelleyen bir durum var demek ki

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:33 ----------

Büyük ihtimalle sorun karbüratöründe
 
Katılım
15 Ara 2016
Mesajlar
8,142
Kill switch

Aşaği konumda ateşlemeyi açar,
Yukari konumda ateşlemeyi keser,

Yukari konumda,herhangi bir yaşamsal tepki vermemesi normaldir.

Hee aşagi konumda da tepki vermiyorsa,kontrol edilmelidir.

Rtr 150 de enjeksiyondur,karburatordur,benzindir,mazottur,fuel oil dir,lpg dir,vs.mudahalesi yoktur.

Tamamen elektriksel olarak sistemi yönlendirir.

Konuya donecek olursak,

Sağ kutugu sök,temas yerini kontrol et,kontakt sprey sık,vs.
 
Son düzenleme:
Katılım
21 Kas 2018
Mesajlar
47
kardeşim benzinle bi alakası yok sende öğrenmiş ol ve bu arada kardeş kutunun içini söktüm hiçbir sıkıntı yok sadece oradan bi siyah kablo boşa çıkıyor demem şuki bu elektiriği kesiyorsa bobinemi gidiyor neye gidiyor bu düğmenin tesisatı ?
 
Katılım
28 Şub 2011
Mesajlar
3,437
Motosikleti
Henüz yok.
kardeşim benzinle bi alakası yok sende öğrenmiş ol ve bu arada kardeş kutunun içini söktüm hiçbir sıkıntı yok sadece oradan bi siyah kablo boşa çıkıyor demem şuki bu elektiriği kesiyorsa bobinemi gidiyor neye gidiyor bu düğmenin tesisatı ?

siyah kablo bağlı olduğu yerden yani lehim yapılmış olduğu yerden kopmuştur ve kesme işlemi yapamadığı için stop etmiyor, servise götürün baksınlar ona göre müdahale ederler, şöyle bir örnek vereyim mondial driftim varken oturduğum koltuğun altında bir soket vardı ve o sokete bağlı bir kablolu soket vardı o kablolu soketi çıkarınca dediğin gibi stop tuşunu kapatsam bile motor hala çalışmaya devam ederdi soketi yerine takınca stop tuşunu kapatınca stop ederdi belki sende de bu şekil bir parça varsa çıkmış olabilir veya oksitlenme olabilir en iyisi bir servise götürüp baktırmanız.
 
Katılım
15 Ocak 2018
Mesajlar
3,624
TVS Apache' nin çift silindirli bir modelinin elektrik devre şemasına baktım, malesef sizinkinin şemasını bulamadım. Bakmış olduğum şemada siyah kablo doğrudan ateşleme bobinine bağlı.

Ancak baktığım şemanın sizin motosikletinizin değil emsalinin olduğunu, birçok modelde bu kablonun doğrudan ateşleme modülüne bağlandığını hatırlatmak isterim.
 
Katılım
21 Kas 2018
Mesajlar
47
tamam şuan bobine bakacağım boş kablo yeri falan varmı ve bu arada kablo boşta dediğim kablo tam farın arkasında kesiliyor orada boşa çıkıyor düğme kutusunun içinde bir sıkıntı yok

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:41 ----------

hallettim arkadaşlar boşta olan kablo şase kablosu imiş değdirdim şaseye düzeldi yardımcı olan herkeze teşekkürler
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst