ANKA Hangardan Çıktı

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Burada bir kaç aydir makina muhendisi bir kardesimiz var.
Istanbul'da bir universitede egitim gorevlisi.
Buraya bir arastirma yapmak için gelmis.
Zaman zaman ugrar konusuruz.
Uzman oldugu konulardan biri de kompozit maddeler.
Fakat burada yalitim uzerine arastirma yapiyor.
Cam elyafi yerine pancar kullanarak yeni bir malzeme uretmeye çalisiyor ve dogrusu basardida.
Burada F1 araçlari için malzeme ureten bir atolye ilk numuneleri yapti ve teslim etti.
Sonuç için akustik labaratuarlari da dahil bir kaç test yapilacakti.
Sonuç ne oldu bilmiyorum.
Bir haftadir ugramiyor çunku ama yakinda ogreniriz nasilsa.

Neyse anlatymak istedigim hikayeye geleyim.:p
Elemana basarirsan ne olacak diye sordum.
Abi dedi memlekette pancardan bol bisey yok.
Hem daha ucuza, hem de çevre dostu bir malzeme uretmis olacagiz.
Sonra yuzu karardi.
Ne oldu diye sordum.
Ben bu malzemeyi nasilsa yapacagim ve basarili olacak ama goreceksin Turkiye destek çikmayacak, kaymagi fransiz yiyecek dedi.

Anlattigina gore Turkiye'de iki firma ozellikle karbon uzerine uretime baslamis bile.
Ilk numuneler pek basarili degildi ama zamanla mutlaka gelistirilecek ve dunya standartlarina gelecektir dedi bana.
Tabi burokratik engelleri asabilirlerse.


Kisacasi uçaklar hakkinda bir sey bildigim yok ama bu kardesimizle konusa konusa, bu islerin hiç de kolay kotarilamadigini ogrendim.
Ornegin birak motoru yapmayi, dis kaplamasi bile dertli is.
Yukarida eksi bilmemkaç derece soguyan dis yuzey ve oda sicakliginda iç yuzeyi olan dayanikli bir madde uretmek o kadar kolay is degil.
Oyle saç kivirip soba borusu yapmaya benzemiyor bu is.

Yani yapilani takdir etmekle beraber, bu isi siyasi sov malzemesi haline getirmek insanin sinirlerini bozuyor.

Disaridan alacagimiza biz yapalim.
Ilki pahali olur ama sonra maliyet duser.
Insallah bu olumlu bir ilk adim olur.:wiinkk:

Biz de kafasi çalisan muhendisler var.
Isine vakif ve firsat verilirse, çok sey yapabilecek kapasitedeler.
Ama bir siyasi ideolojinin golgesi altina girmeden kimse kimseye goz açtirmiyor benim canim ulkemde....:pr:
 
Katılım
23 Haz 2009
Mesajlar
383
Geçen günlerde yerli piyade tüfeği tanıtılmıştı. Bugün kavgası çıkmış, yerli değil sadece marka basıyorlar diye. Detaylar

Bir ara ufak telsizlerle uğraşmıştım. Aselsan marka telsiz vardı ama Amerikan Cobra firması üretiyordu, sadece marka basılmıştı.

Silah, telsiz bir yana; insansız uçak mı?

Boynunda boyunduruk
Övendire bilin mi
Ahh derik gocunuruk
Ter dökmesi bizden, bereketi topraktan
Garibin garip öküzü
Musanın mustar öküzü
Kaşında çifte lamelif, gözünde kudretten yazı
Ha öküz, goca öküz, ebeda öküz...
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst