Disk fren icat edilmeden önce parmaklarla ilgili bir problem yoktu.
Herkes doğal olarak dört parmağını kullanıyordu.
Fakat disk frenlerde bu alışkanlık motosiklet sürücülerini az daha telef edecekti.
Motosiklet sürüş eğitimlerinin olmadığı ya da yetersiz olduğu yerlerde millet patır patır düşmeye başladı.

Bu iki parmak olayı sanırım biraz da korkudan kullanılmaya başlandı.
Kampanya frenlere tüm gücümüzle asılıyor yine de istediğimiz frenlemeyi yapamıyorduk.
Disk frenli motosikletlerde eski fren alışkanlıklarını sürdürünce kendimizi yerde bulmaya başladık.
Halbuki bu problem günlük fren alıştırmaları yaparak bir kaç günde kolayca aşılabilen bir mevzu ama kim yapacak?
Neyse tarih yazmayı bırakıp bir kaç olasılıktan bahsedelim.
Önce motosiklet kullanırken parmaklarımız nerede olacak onu konuşalım.
Gaz kolunu mu kavrayacağız yoksa parmaklar fren manetinin üzerinde her an fren yapmaya hazır bir konumda mı olacak?
Bunun uzun bir açıklaması var bu nedenle sonra uzun uzun tartışırız fakat şu önemli
Parmaklarınızı fren manetinin üstünde tutmayı asla alışkanlık edinmeyin.
Bakın dikkat edin!
Asla yapmayın demiyorum.
Alışkanlık olmasın diyorum.
Çünkü bu durum gerekli gereksiz fren kullanımına ve hatta farkında olmadan fren kullanımına yol açacaktır.
Bunun sonuçları genellikle
- abi bi baktım yerdeyim neden düştüm anlamadım!!!!
Şeklinde ifade ediliyor.
Sonra bu konuyu biraz daha açacağım.
Sizin fikirlerinizi de okumak isterim.